Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Zorroo
12-03-2024 om 21:55
Yumi schreef op 12-03-2024 om 21:24:
Amsterdam doet samen met 5 andere steden mee aan een proef, die e-bikes kan afremmen. Ingenieur Paul Timmer heeft iets bedacht, waarmee elektrische fietsen op afstand afgeremd kunnen worden als ze op een gevaarlijke plek afkomen. Gemeentes kunnen aangeven welke zone ze een risico vinden, fiets je zo'n zone in dan krijg je een waarschuwing. Als je snelheid niet voldoende afneemt, kan men de trapondersteuning wegnemen en dan rem je vanzelf af.
E-bikes: in de stad kunnen ze voor een hoop overlast en gevaarlijke situaties zorgen. Daar willen ze in Amsterdam iets aan doen, met behulp van de uitvinding van Paul Timmer. Die zorgt er namelijk voor dat de fietsen worden afgeremd.
Je e-bike die op gevaarlijke plekken vanaf afstand stilgezet wordt? Zo gaat dat in zijn werk - EenVandaag (avrotros.nl)
Mooi idee. Maar krijg je dan niet weer technocowboys die in staat zijn tegen vergoeding dat systeem op je fiets onklaar te maken?
Yumi
12-03-2024 om 22:55
Zorroo schreef op 12-03-2024 om 21:55:
[..]
Mooi idee. Maar krijg je dan niet weer technocowboys die in staat zijn tegen vergoeding dat systeem op je fiets onklaar te maken?
Vast wel, maar ik denk dat je een flinke bekeuring krijgt als je voorbij komt scheuren, en terecht. Het systeem wordt gebruikt bij gevaar, niet om je te pesten.
Biem
13-03-2024 om 09:57
Yumi schreef op 12-03-2024 om 21:24:
Amsterdam doet samen met 5 andere steden mee aan een proef, die e-bikes kan afremmen. Ingenieur Paul Timmer heeft iets bedacht, waarmee elektrische fietsen op afstand afgeremd kunnen worden als ze op een gevaarlijke plek afkomen. Gemeentes kunnen aangeven welke zone ze een risico vinden, fiets je zo'n zone in dan krijg je een waarschuwing. Als je snelheid niet voldoende afneemt, kan men de trapondersteuning wegnemen en dan rem je vanzelf af.
E-bikes: in de stad kunnen ze voor een hoop overlast en gevaarlijke situaties zorgen. Daar willen ze in Amsterdam iets aan doen, met behulp van de uitvinding van Paul Timmer. Die zorgt er namelijk voor dat de fietsen worden afgeremd.
Je e-bike die op gevaarlijke plekken vanaf afstand stilgezet wordt? Zo gaat dat in zijn werk - EenVandaag (avrotros.nl)
Op zich een mooi idee, maar met 1 april in het vooruitzicht klinkt het ook een beetje to good to be true 😉
BlairW
13-03-2024 om 09:59
Biem schreef op 13-03-2024 om 09:57:
[..]
Op zich een mooi idee, maar met 1 april in het vooruitzicht klinkt het ook een beetje to good to be true 😉
Lijkt me ook best gevaarlijk. Ik zou me dood schrikken als mijn fiets ineens zou afremmen vanuit het niks.
BlairW
13-03-2024 om 09:59
Zorroo schreef op 12-03-2024 om 19:31:
[..]
Oh ok.. ik vind het nog steeds veel, aangezien ze prima wisten waar het om ging. Maar ze zullen het wel weten dan.
Hoezo wisten ze prima waar het om ging? Er is een vuurwapen gesignaleerd, dit is het protocol daarvoor.
duizel
13-03-2024 om 10:24
Biem schreef op 13-03-2024 om 09:57:
[..]
Ik dacht ook meteen aan 1 april. Ik denk en hoop dat dit helemaal niet kan
Auwereel
13-03-2024 om 10:36
duizel schreef op 13-03-2024 om 10:24:
[..]
Ik dacht ook meteen aan 1 april. Ik denk en hoop dat dit helemaal niet kan
Intelligent Soeed Assistance voor auto's komt eraan, vanaf 1 juli, niet 1 april.
https://autorai.nl/vanaf-juli-automatische-snelheidsbegrenzer-in-nieuwe-autos-verplicht/
Sommige 1 aprilgrappen worden soms werkelijkheid, dus zelfs als dit een 1 aprilgrap is wat betreft fatbikes, er gaat beslist een 1 juli komen voor fietsen. Waarom zou j alleen auto's afremmen als ander verkeer dat te snel gaat, ook een gevaar oplevert?
duizel
13-03-2024 om 10:52
Auwereel schreef op 13-03-2024 om 10:36:
[..]
Intelligent Soeed Assistance voor auto's komt eraan, vanaf 1 juli, niet 1 april.
https://autorai.nl/vanaf-juli-automatische-snelheidsbegrenzer-in-nieuwe-autos-verplicht/
Sommige 1 aprilgrappen worden soms werkelijkheid, dus zelfs als dit een 1 aprilgrap is wat betreft fatbikes, er gaat beslist een 1 juli komen voor fietsen. Waarom zou j alleen auto's afremmen als ander verkeer dat te snel gaat, ook een gevaar oplevert?
Omdat ik denk dat het ook best gevaarlijk is om een fiets ineens af te remmen. Ik kan me voorstellen dat je erg schrikt en dat het er niet stabieler op wordt. Maar eerlijk gezegd heb ik geen ervaring met het fietsen op een elektrische fiets dus weet niet hoe het zou voelen.
Ik ben het er wel mee eens dat het goed is om iets te doen aan te snel rijdende fietsers
Fleurtje_5
13-03-2024 om 13:51
Wat ik opmerkelijk vind zijn de reacties van de heren van VandaagInside over Eus. Ze doen alsof Eus het filmpje heeft verzonnen, en dat het niks voorstelde hoe Mathijs daarop te zien is. Klopt, op dat filmpje wat wel getoond werd is alleen een strenge Mathijs te zien. Kan het een ander filmpje zijn wat aan Eus werd getoond? Een filmpje wat diegene die het filmde niet naar buiten wil brengen? Of is Eus gewoon geschrokken omdat hij iemand zag op een manier die hij niet kende? :
https://www.metronieuws.nl/televisie/2024/03/eus-filmpje-vandaag-inside/
Tijdens de uitzending van gisteren bleek Johan Derksen toch nog iets dwars te zitten. „Als hij nu niet uitkijkt, dan neemt dadelijk niemand Eus nog serieus.”
Het is geen geheim dat Johan Derksen kritisch is op zijn Vandaag Inside-collega Özcan Akyol. Derksen kan naar eigen zeggen maar niet begrijpen dat Akyol zijn goede vriend Matthijs van Nieuwkerk zo makkelijk voor de bus gooide door te beginnen over een filmpje waarin Van Nieuwkerk ‘niet zo gezellig’ gedrag vertoonde. „Eus is bezig zijn eigen carrière te beschadigen”, aldus Derksen.
Maar onderstaande heeft Eus toch niet zelf verzonnen:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5405275/van-nieuwkerk-sprak-na-volkskrant-artikel-met-oud-werknemers
De presentator schaamde zich 'helemaal kapot' na het lezen van het verhaal. "Ik wist niet dat het voor sommige mensen zó ernstig was. En dat spijt me ontzettend."
Yumi
13-03-2024 om 15:45
Kan 'flink gevaarlijk' zijnGrote gasleiding dreigt te bezwijken in Eindhoven: 'Mijd de regio'13 maart 2024 12:43Aangepast 13 maart 2024 15:34
Hulpdiensten hebben de omgeving afgesloten.Beeld © ANP
In Eindhoven dreigt een grote gasleiding te bezwijken. Mocht de leiding echt kapotgaan dan kan dat 'flink gevaarlijk' zijn, meldt een woordvoerder van de brandweer. De A2 tussen knooppunt Leenderheide en knooppunt De Hogt is voorlopig afgesloten.
Grote gasleiding dreigt te bezwijken in Eindhoven: 'Mijd de regio' | RTL Nieuws
Auwereel
13-03-2024 om 15:48
En hier hebben ze het gezien, wie weet welke leidingen er aan het verzakken zijn vanwege de grote hoeveelheid neerslag, waarbij het niet opvalt! 
Due-scimmie
13-03-2024 om 16:06
Ben blij dat ik vandaag niet aan het werk ben. Dit is precies op mijn fietsroute. Man vraagt zich al af hoe lang het zal duren om vanavond thuis te komen met de auto. Er zijn al scholen geëvacueerd oa.
Ik verwacht wel dat ze het uiteindelijk opgelost krijgen.
Yumi
13-03-2024 om 16:18
EINDHOVEN (ANP) - Het gas dat nog aanwezig is in de leiding bij Eindhoven die dreigt te verzakken, wordt afgefakkeld. Dat meldt de gemeente Eindhoven. Dit houdt in dat er een pijp wordt geplaatst waardoor het gas gecontroleerd kan ontsnappen en ontbranden.
Het affakkelen kan gepaard gaan met een vuurpluim van 1 tot 3 meter hoog. "Dat is normaal", aldus de gemeente. Wat voor gevolgen dit heeft voor de omgeving is nog niet bekend. Er is een kraan onderweg om de leiding te ondersteunen. De gasleiding werd eerder op de middag al afgesloten.