Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Poezenmeisje
12-03-2024 om 08:31
Ze hadden volgens het artikel toch al drie weken in het hok gezeten?
Zilver_gray
12-03-2024 om 09:06
Vergrootglas op foto's door Kate-gate: 'Wat je ziet, moet waar zijn' (nos.nl)
Werkelijk wat een gezeur om die foto zeg! Snap de ophef niet.
Zorroo
12-03-2024 om 18:12
Zilver_gray schreef op 12-03-2024 om 09:06:
Vergrootglas op foto's door Kate-gate: 'Wat je ziet, moet waar zijn' (nos.nl)
Werkelijk wat een gezeur om die foto zeg! Snap de ophef niet.
Ik ook niet. Veel drama om niks.
Fleurtje_5
12-03-2024 om 18:44
Zorroo schreef op 12-03-2024 om 18:11:
https://nos.nl/artikel/2512501-politie-aan-de-deur-bij-hans-teeuwen-om-filmpje-met-pistool
T is me wat.
En daar komen vier politiemensen voor aan de deur? Om een waarschijnlijk-nepwapen op te halen?
Stukje quote:Teeuwen had het gebruikt voor een persiflagefilmpje van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema. Het pistool lijkt een verwijzing naar de vuurwapenaffaire rond haar ex-man Robert Oey en hun zoon.
In het filmpje is een agent te horen die zegt dat het wordt meegenomen vanwege de wet wapens en munitie. Daarin staat dat voorwerpen die qua vorm en afmetingen sprekend lijken op vuurwapens zijn verboden.
Ik vond zijn imitatie van de burgemeester wel redelijk goed gespeeld.
Daglichtlamp
12-03-2024 om 19:15
https://nos.nl/artikel/2512494-kameroen-schorst-17-jarig-toptalent-en-61-anderen-hij-blijkt-al-31-te-zijn
Hoe dan laat je een 31 jarige meespelen in het nationale jeugdelftal?
Zorroo
12-03-2024 om 19:23
Fleurtje_5 schreef op 12-03-2024 om 18:44:
[..]
En daar komen vier politiemensen voor aan de deur? Om een waarschijnlijk-nepwapen op te halen?
![]()
Stukje quote:Teeuwen had het gebruikt voor een persiflagefilmpje van de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema. Het pistool lijkt een verwijzing naar de vuurwapenaffaire rond haar ex-man Robert Oey en hun zoon.
In het filmpje is een agent te horen die zegt dat het wordt meegenomen vanwege de wet wapens en munitie. Daarin staat dat voorwerpen die qua vorm en afmetingen sprekend lijken op vuurwapens zijn verboden.Ik vond zijn imitatie van de burgemeester wel redelijk goed gespeeld.
Er staat dat ze altijd met een heel team op dit soort dingen af gaan. Dus ze dachten dat dit een gevaarlijke missie was. Of.., en dat geef ik best ook een kans, er was erg veel animo om eens leuk bij Hans T. thuis te kijken.
Fleurtje_5
12-03-2024 om 19:26
Zorroo schreef op 12-03-2024 om 19:23:
[..]
Er staat dat ze altijd met een heel team op dit soort dingen af gaan. Dus ze dachten dat dit een gevaarlijke missie was. Of.., en dat geef ik best ook een kans, er was erg veel animo om eens leuk bij Hans T. thuis te kijken.
![]()
Het waren dus zes agenten terwijl er al was afgeschaald.
quote uit NOS bericht: Dat er zes agenten voor de deur stonden, is niet ongebruikelijk, zegt de woordvoerder. "Sterker nog, bij een melding van een vuurwapen gaan we er ook vaak met een arrestatieteam op af. Dit keer is er dus afgeschaald."
Zorroo
12-03-2024 om 19:31
Fleurtje_5 schreef op 12-03-2024 om 19:26:
[..]
Het waren dus zes agenten terwijl er al was afgeschaald.
quote uit NOS bericht: Dat er zes agenten voor de deur stonden, is niet ongebruikelijk, zegt de woordvoerder. "Sterker nog, bij een melding van een vuurwapen gaan we er ook vaak met een arrestatieteam op af. Dit keer is er dus afgeschaald."
Oh ok.. ik vind het nog steeds veel, aangezien ze prima wisten waar het om ging. Maar ze zullen het wel weten dan.
Zorroo
12-03-2024 om 19:35
Daglichtlamp schreef op 12-03-2024 om 19:15:
https://nos.nl/artikel/2512494-kameroen-schorst-17-jarig-toptalent-en-61-anderen-hij-blijkt-al-31-te-zijn
Ik lees onderaan in het stuk dat men zich in Afrika vaker jonger voordoet om mee te kunnen spelen in een bepaald elftal, of dat men niet weet wanneer men geboren is. Er wordt dus blijkbaar niet echt gecontroleerd met paspoorten etc. Nattevingerwerk en dan vertrouwen op je babyface. Denk ik. Dat hij dacht dat hij echt 17 was lijkt me hier wel heel onwaarschijnlijk.
Yumi
12-03-2024 om 21:05
Daglichtlamp schreef op 12-03-2024 om 19:15:
Hoe? Door te liegen over hun leeftijd, maar ze zijn nu voor 6 wedstrijden geschorst. Misschien kunnen ze daarna naar het senioren voetbal?
De middenvelder ging eerder dit jaar met de nationale selectie van Kameroen mee naar de Afrika Cup, maar hij is nu geschorst door de Kameroense voetbalbond FECAFOOT. En samen met hem nog 61 andere voetballers die zich jonger voordeden dan ze zijn. Ze gebruikten veelal dubbele identiteitsbewijzen om te liegen over hun leeftijd.
De betrokkenen worden voor zes wedstrijden geschorst.
Poezenmeisje
12-03-2024 om 21:13
Ik heb een tijdje minderjarigen geregistreerd voor de overheid. Sommigen hadden een snor als Ted de Braak terwijl ze 15 waren.
Zilver_gray
12-03-2024 om 21:19
Poezenmeisje schreef op 12-03-2024 om 21:13:
Ik heb een tijdje minderjarigen geregistreerd voor de overheid. Sommigen hadden een snor als Ted de Braak terwijl ze 15 waren.
Yumi
12-03-2024 om 21:24
Amsterdam doet samen met 5 andere steden mee aan een proef, die e-bikes kan afremmen. Ingenieur Paul Timmer heeft iets bedacht, waarmee elektrische fietsen op afstand afgeremd kunnen worden als ze op een gevaarlijke plek afkomen. Gemeentes kunnen aangeven welke zone ze een risico vinden, fiets je zo'n zone in dan krijg je een waarschuwing. Als je snelheid niet voldoende afneemt, kan men de trapondersteuning wegnemen en dan rem je vanzelf af.
E-bikes: in de stad kunnen ze voor een hoop overlast en gevaarlijke situaties zorgen. Daar willen ze in Amsterdam iets aan doen, met behulp van de uitvinding van Paul Timmer. Die zorgt er namelijk voor dat de fietsen worden afgeremd.
Je e-bike die op gevaarlijke plekken vanaf afstand stilgezet wordt? Zo gaat dat in zijn werk - EenVandaag (avrotros.nl)