Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Netherfield schreef op 04-07-2023 om 17:17:

https://www.ad.nl/binnenland/leerling-voortgezet-speciaal-onderwijs-krijgt-geen-diploma-maar-daar-komt-nu-verandering-in~afcf2e43/

Hoezo kregen die kinderen geen diploma? Wat was daar de gedachte achter? Belachelijk!

Ik dacht dat dit jaren geleden al opgelost was. Blijkbaar niet of misschien was dit bepaald praktijkonderwijs.

Anyway, misschien zijn er geen uniforme richtlijnen zijn mbt eindniveau? Dus dat er teveel leerlingen zijn, die hier niet aan kunnen voldoen?

Zusterclivia schreef op 05-07-2023 om 14:23:

[..]

Hoorde net dat de NS extra mensen op die trein inzet.

ik las het ook net ... betekent dus dat er agenten ingezet worden (die er al te weinig inzetbaar zijn). 't Is te gek voor woorden, vind ik 

Chiquita schreef op 05-07-2023 om 13:28:


Machinisten NS willen Maarheeze voorbij rijden na overlast asielzoekers - Omroep Brabant

Goed idee, maar moeten nu de normale reizigers die hier in- en uit willen stappen lijden onder die ...

Het houdt niet op,  niet vanzelf. Retourtje geven naar waar ze vandaan komen, wordt tijd dat dat soort eruit gezet wordt ipv dat halfzachte pamperen in Nederland.

majorette2005 schreef op 05-07-2023 om 17:33:

[..]

Het houdt niet op, niet vanzelf. Retourtje geven naar waar ze vandaan komen, wordt tijd dat dat soort eruit gezet wordt ipv dat halfzachte pamperen in Nederland.

En dan dit ook nog:

Grimmige sfeer in Maarheeze door overlast azc: 'Wachten tot de bom barst' - Omroep Brabant

Ik ken aantal mensen die daar wonen, die dus ook bang zijn als ze boodschappen doen, als ze met de trein mee moeten

Chiquita schreef op 05-07-2023 om 19:47:

[..]

En dan dit ook nog:

Grimmige sfeer in Maarheeze door overlast azc: 'Wachten tot de bom barst' - Omroep Brabant

Ik ken aantal mensen die daar wonen, die dus ook bang zijn als ze boodschappen doen, als ze met de trein mee moeten

Daarom, dat tuig verdient het gewoon om terug gestuurd te worden ,gevaarlijk land of niet. 

Wolf valt schapenboer aan bij Drents dorp, dier doodgeschoten

Vanmorgen heeft een wolf een boer aangevallen. De boer probeerde de wolf weg te jagen, omdat zijn schapen werden aangevallen. 

De man is voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Volgens de regionale omroep zijn de pezen in zijn arm beschadigd geraakt. De politie onderzoekt het voorval.
Wolf valt schapenboer aan bij Drents dorp, dier doodgeschoten (nos.nl)

Yumi schreef op 09-07-2023 om 13:42:

Wolf valt schapenboer aan bij Drents dorp, dier doodgeschoten

Vanmorgen heeft een wolf een boer aangevallen. De boer probeerde de wolf weg te jagen, omdat zijn schapen werden aangevallen.

De man is voor controle naar het ziekenhuis gebracht. Volgens de regionale omroep zijn de pezen in zijn arm beschadigd geraakt. De politie onderzoekt het voorval.
Wolf valt schapenboer aan bij Drents dorp, dier doodgeschoten (nos.nl)

En dan vind ik dat de boer een geweer mag gebruiken.

hier was al lang voor gewaarschuwd.  

Friezinnetje schreef op 09-07-2023 om 13:58:

hier was al lang voor gewaarschuwd.

Precies, het is een wild dier in een overbevolkt land waar geen plaats is voor de wolf om zich terug te trekken.

Yumi schreef op 09-07-2023 om 14:08:

[..]

Precies, het is een wild dier in een overbevolkt land waar geen plaats is voor de wolf om zich terug te trekken.

En nu gewond, volgende keer iemand dood en dan breekt de hel los. 

Freek Vonk, vindt dat iedereen voorzichtig moet zijn met te snelle conclusies over het incident met een wolf zondagochtend in het Drentse dorp Wapse. "We weten nog niet precies wat er is gebeurd, dus we moeten terughoudend zijn om te spreken over een 'aanval'….", schrijft de bekende tv-bioloog op Instagram.

Maar als ik zie hoe hij op onderstaande foto met een wolf omgaat, dan denk ik dat we hem niet serieus moeten nemen. Afstand houden van een wild dier en niet voor de foto, domme dingen doen! Op de manier van Freek Vonk went de wolf aan mensen en dat is niet de bedoeling.

97919426-a963-11ea-8cc1-02d1dbdc35d1.png

Nu gaat Dierenrechtenorganisatie Faunabescherming aangifte doen tegen de burgemeester en de boer, omdat ze de wolf niet dood hadden mogen schieten. De boer heeft de confrontatie opgezocht en het is dus zijn eigen schuld. Tjezus, hoe kun je het bedenken. 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5395287/aangifte-burgemeester-boer-incident-wolf-faunabescherming-wapse

Friezinnetje schreef op 10-07-2023 om 06:36:

Nu gaat Dierenrechtenorganisatie Faunabescherming aangifte doen tegen de burgemeester en de boer, omdat ze de wolf niet dood hadden mogen schieten. De boer heeft de confrontatie opgezocht en het is dus zijn eigen schuld. Tjezus, hoe kun je het bedenken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5395287/aangifte-burgemeester-boer-incident-wolf-faunabescherming-wapse

Totaal doorgeschoten lui die elk besef van de juiste verhoudingen kwijt zijn.

Friezinnetje schreef op 10-07-2023 om 06:36:

Nu gaat Dierenrechtenorganisatie Faunabescherming aangifte doen tegen de burgemeester en de boer, omdat ze de wolf niet dood hadden mogen schieten. De boer heeft de confrontatie opgezocht en het is dus zijn eigen schuld. Tjezus, hoe kun je het bedenken.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5395287/aangifte-burgemeester-boer-incident-wolf-faunabescherming-wapse

Geheel terecht. Een wolf valt niet zomaar aan. Hij is bedreigd en de boer en de burgemeester hebben het protocol niet gevolgd. Logisch dat er dan aangifte volgt.

Ik weet dat jullie het niet met mij eens zijn en ik heb geen zin in discussie maar er zit echt nog een andere kant aan wolven aanval verhalen. Boeren weten ook dat er veel maatregelen zijn om te voorkomen dat hun vee wordt aangevallen. Maar goed ik ben een soort Freek Vonk in wording met mijn opleiding.

PinkFlower schreef op 10-07-2023 om 10:09:

[..]

Geheel terecht. Een wolf valt niet zomaar aan. Hij is bedreigd en de boer en de burgemeester hebben het protocol niet gevolgd. Logisch dat er dan aangifte volgt.

Ik weet dat jullie het niet met mij eens zijn en ik heb geen zin in discussie maar er zit echt nog een andere kant aan wolven aanval verhalen. Boeren weten ook dat er veel maatregelen zijn om te voorkomen dat hun vee wordt aangevallen. Maar goed ik ben een soort Freek Vonk in wording met mijn opleiding.

Een wolvenraster bedoel je? Dat was er, maar dat heeft geen nut gehad.... Althans niet om de wolf buiten de wei te houden, wel kon hij er niet meer uit blijkt uit onderstaand filmpje van 'n buurman. Ik denk dat de wolf zich inderdaad bedreigt voelde, maar wat doe je als jou dieren worden aangevallen? Dan probeer je de wolf weg te jagen....

Johan hielp hobbyboer na beet vermoedelijke wolf: 'Wil ik nooit meer meemaken' | RTL Nieuws

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.