Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws


Yumi schreef op 10-07-2023 om 10:22:

[..]

Een wolvenraster bedoel je? Dat was er, maar dat heeft geen nut gehad.... Althans niet om de wolf buiten de wei te houden, wel kon hij er niet meer uit blijkt uit onderstaand filmpje van 'n buurman. Ik denk dat de wolf zich inderdaad bedreigt voelde, maar wat doe je als jou dieren worden aangevallen? Dan probeer je de wolf weg te jagen....

Johan hielp hobbyboer na beet vermoedelijke wolf: 'Wil ik nooit meer meemaken' | RTL Nieuws

Als iemand met een hooivork op mij af zou komen, en ik zou niet de mogelijkheid hebben om te vluchten, zou ik ook aanvallen. En ik zou meer schade aan de boer veroorzaken dan deze wolf. 
jammer dat het dier ruim 2 uur later, steeds opgesloten, vermoord is. 
ik ben het helemaal eens met de aangifte. 

Yumi schreef op 10-07-2023 om 10:22:

[..]

Een wolvenraster bedoel je? Dat was er, maar dat heeft geen nut gehad.... Althans niet om de wolf buiten de wei te houden, wel kon hij er niet meer uit blijkt uit onderstaand filmpje van 'n buurman. Ik denk dat de wolf zich inderdaad bedreigt voelde, maar wat doe je als jou dieren worden aangevallen? Dan probeer je de wolf weg te jagen....

Johan hielp hobbyboer na beet vermoedelijke wolf: 'Wil ik nooit meer meemaken' | RTL Nieuws

Ja natuurlijk probeer je je dieren te beschermen maar je weet ook dat als je een wolf, of eender wel dier, bedreigd deze kan aanvallen. Bij een kat is de schade niet zo groot maar doe je dat bij een wolf dan weet je dat de schade aan jezelf heel groot kan zijn. Die wolf beschermd zichzelf ook. Waarom mag een boer dat wel en een wolf niet, wij mensen zijn ook maar dieren. 

PinkFlower schreef op 10-07-2023 om 10:34:

[..]

Ja natuurlijk probeer je je dieren te beschermen maar je weet ook dat als je een wolf, of eender wel dier, bedreigd deze kan aanvallen. Bij een kat is de schade niet zo groot maar doe je dat bij een wolf dan weet je dat de schade aan jezelf heel groot kan zijn. Die wolf beschermd zichzelf ook. Waarom mag een boer dat wel en een wolf niet, wij mensen zijn ook maar dieren.

Als de mens ook maar een dier is, dan gelden de wetten van de natuur, waarin het recht van de sterkste geldt. Een wolf kan schapen doodbijten omdat hij sterker is dan een schaap. Dat is nu eenmaal de natuur. 

De mens is blijkbaar sterker dan een wolf en kan de wolf doden, wat is daar dan moreel gezien verkeerd aan als we toch maar dieren zijn? Of is er misschien toch verschil tussen mens en dier?

Malibu2 schreef op 10-07-2023 om 11:13:

[..]

Als de mens ook maar een dier is, dan gelden de wetten van de natuur, waarin het recht van de sterkste geldt. Een wolf kan schapen doodbijten omdat hij sterker is dan een schaap. Dat is nu eenmaal de natuur.

De mens is blijkbaar sterker dan een wolf en kan de wolf doden, wat is daar dan moreel gezien verkeerd aan als we toch maar dieren zijn? Of is er misschien toch verschil tussen mens en dier?

Waarom denken mensen zo boven dieren te staan en deze mogen te misbruiken en doden? Een schaap is doodgebeten. Daar wordt de boer ruimhartig voor gecompenseerd.
En zo hypocriet als je kijkt naar hoeveel dieren boeren zelf (laten) doden. Maar dan brengt het geld in het laatje en dan is het kennelijk niet erg. 

Wereldwijd worden er amper mensen gedood door een wolf. Honden doden veel meer mensen dan wolven. Maar in Nederland worden we door de boerenlobby bang gemaakt. Het zou me niets verbazen als dit in scène wordt gezet. Ik las dat een zeker politica al weer kamervragen gaat stellen. 
Er zijn echt belangrijkere zaken in het land dat de wolf die zich verweert. 

En wat gebeurt er met een hond die een mens/kind (dood) bijt? (En hoeveel meer honden zijn er wel niet vergeleken met een wolf?) 

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/321646/tata-steel-investeert-in-baanbrekend-windscherm-omwonenden-betrokken-bij-ontwerp

 
En ze denken echt dat dit gaat werken?  Het is dat het al 1 april is geweest maar anders zou ik toch echt denken dat het een grap was.

Er werd niet één schaap doodgebeten, dan kon ik er nog mee leven, hoe erg het ook is. De wolven vallen elke keer meerdere beesten aan, doden ze niet eens allemaal, maar laten ze creperen. Op naar de volgende.
Dat is geen natuurlijk gedrag voor een dier dat voedsel zoekt.

De dierenbescherming deed waarschijnlijk ook aangifte tegen deze hobby schapenhouder als die de wolf zijn gang liet gaan, want dan beschermde hij zijn dieren niet, ondanks het wolvenraster.

Hypocrisie ten top...

Poezenmeisje schreef op 10-07-2023 om 14:28:

Er werd niet één schaap doodgebeten, dan kon ik er nog mee leven, hoe erg het ook is. De wolven vallen elke keer meerdere beesten aan, doden ze niet eens allemaal, maar laten ze creperen. Op naar de volgende.
Dat is geen natuurlijk gedrag voor een dier dat voedsel zoekt.

De dierenbescherming deed waarschijnlijk ook aangifte tegen deze hobby schapenhouder als die de wolf zijn gang liet gaan, want dan beschermde hij zijn dieren niet, ondanks het wolvenraster.

Hypocrisie ten top...

Zo lust ik er ook nog een paar. 

Loeki72 schreef op 10-07-2023 om 10:29:

[..]

Als iemand met een hooivork op mij af zou komen, en ik zou niet de mogelijkheid hebben om te vluchten, zou ik ook aanvallen. En ik zou meer schade aan de boer veroorzaken dan deze wolf.
jammer dat het dier ruim 2 uur later, steeds opgesloten, vermoord is.
ik ben het helemaal eens met de aangifte.

De wolf heeft niet meer schade aan de boer veroorzaakt omdat deze inmiddels terug over het hek was, en de wolf hem alsnog door het hek greep.
Zoals ik al schreef hij voelde zich bedreigt, en ik begrijp dat hij daardoor aanviel. De politie heeft de wolf na overleg met de burgemeester doodgeschoten. De vraag blijft wat hadden ze wel moeten doen, het hek verwijderen om de wolf eruit te laten? Het komt erop neer dat de wolf opgesloten zat met schapen, en als er 1 dier weerloos is dan is het een schaap.

In mijn eerste bericht schreef ik; het is een wild dier in een overbevolkt land waar geen plaats is voor de wolf om zich terug te trekken.
Hier sta ik nog steeds achter, een dier dat zich niet kan terugtrekken en/of vluchten is gevaarlijk en in ons overbevolkte landje zal dit vaker voorkomen.

Poezenmeisje schreef op 05-07-2023 om 06:12:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5394321/frans-spoorbedrijf-boete-betalen-na-overrijden-ontsnapte-kat

De Franse spoorwegen krijgen een boete voor het overrijden van een kat.

Ik zou eerder de baasjes van nalatigheid betichten dat de kat kon ontsnappen...

Nou ja, willens en wetens over een kat heenrijden, dat vind ik toch wel gortig hoor. Het is een levend wezen, geen voorwerp wat je kan laten vervangen door de verzekering! Ik vond het in eerste instantie ook wel wat raar, er zonder meer vanuit gaand dat het per ongeluk zou zijn gebeurd. Omdat ik er met mijn verstand simpelweg niet bij kan dat je bewust over een dier heen zou heenrijden. Maar dat is dus wel wat er is gebeurd. 

majorette2005 schreef op 05-07-2023 om 17:33:

[..]

Het houdt niet op, niet vanzelf. Retourtje geven naar waar ze vandaan komen, wordt tijd dat dat soort eruit gezet wordt ipv dat halfzachte pamperen in Nederland.

Ik ben ontzettend voor het opvangen van vluchtelingen en ik vind het heel erg slecht dat omwonenden en medebewoners dit kennelijk maar lijdzaam moeten ondergaan! Ik probeer me wel eens voor te stellen hoe het is als dit jarenlang je buren en dorpsgenoten zijn en de overheid er niet in slaagt jouw leefbaarheid en veiligheid te beschermen. Het lijkt me eerlijk gezegd vreselijk om je zo machteloos en kwetsbaar te voelen in je directe leefomgeving. Het wekt zo weinig vertrouwen in de overheid en voor de zekerheid wil dan helemaal niemand meer welke asielzoeker dan ook zijn zijn dorp of wijk, omdat je de machteloosheid tegen overlast al jaren in de krant leest en geen idee hebt hoe dat dan in jouw buurt zal gaan. Het draagvlak voor mensen die echt heel erg hard hulp nodig hebben, brokkelt daardoor helemaal af. Triest.

HAHA!wait..what schreef op 10-07-2023 om 12:25:

En wat gebeurt er met een hond die een mens/kind (dood) bijt? (En hoeveel meer honden zijn er wel niet vergeleken met een wolf?)

Hierover gesproken. De situatie rond agressieve  honden is verslechterd doordat de decentralisatie van landelijk niveau naar gemeentelijk niveau.

Lees hier: https://www.medischcontact.nl/nieuws/laatste-nieuws/artikel/onderschat-het-gevaar-van-agressieve-honden-niet






Vogels maken nesten van wel heel uitzonderlijk materiaal!

https://www.hetnatuurhistorisch.nl/nieuws/nieuws-2023/anti-vogelpinnesten/

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.