Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Het is een glijdende schaal. Nu richten ze zich op Ferraris en SUVs maar straks is ook jouw gewone auto aan de beurt. De gewone Jan Modaal wordt straks belemmert in zn normale leven doordat die eco-terroristen ervoor zorgen dat vliegen, autorijden en vleeseten alleen nog voor de rijken haalbaar is. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-10-2022 om 14:41

De inzamelingsactie voor de ouders van Hebe is gesloten. Binnen een dag ruim 48.000 euro opgehaald.

Er blijkt er ook eentje te zijn voor Sanne, maar daar is slechts 25 van de 25.000 gehaald, en nog 4 dagen te gaan. Ik vind het wel een heel groot contrast.
https://www.gofundme.com/f/begeleidster-sanne?qid=54b4fd86f7d7d808403bf0f5280a13c8

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-10-2022 om 14:42

Tickel schreef op 23-10-2022 om 14:41:

De inzamelingsactie voor de ouders van Hebe is gesloten. Binnen een dag ruim 48.000 euro opgehaald.

Er blijkt er ook eentje te zijn voor Sanne, maar daar is slechts 25 van de 25.000 gehaald, en nog 4 dagen te gaan. Ik vind het wel een heel groot contrast.
https://www.gofundme.com/f/begeleidster-sanne?qid=54b4fd86f7d7d808403bf0f5280a13c8

die van Sanne is 2 uur geleden aangemaakt en heeft (nog) geen bekendheid gekregen

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-10-2022 om 14:50

Friezinnetje schreef op 23-10-2022 om 14:42:

[..]

die van Sanne is 2 uur geleden aangemaakt en heeft (nog) geen bekendheid gekregen

Ah, dat had ik niet gezien. Ik hoop dat ze in de buurt van het streefbedrag komen. Heb iig gedoneerd en gedeeld.

redbulletje schreef op 23-10-2022 om 13:33:

Het is een glijdende schaal. Nu richten ze zich op Ferraris en SUVs maar straks is ook jouw gewone auto aan de beurt. De gewone Jan Modaal wordt straks belemmert in zn normale leven doordat die eco-terroristen ervoor zorgen dat vliegen, autorijden en vleeseten alleen nog voor de rijken haalbaar is.

Nou prima toch?

Waarom zou jij RB willen vliegen autorijden en vlees eten?

Gr Angela 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

23-10-2022 om 17:26

Angela1967 schreef op 23-10-2022 om 17:10:

[..]

Nou prima toch?

Gr Angela

Ik vind dit wel op de man. Niet alleen RB wil graag auto blijven rijden, maar ook de janlul die een auto voor het werk nodig heeft. En vliegen mag van mij ook wel duurder, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ik op vakantie kan blijven gaan naar landen waar je niet komt met een auto.

Tickel schreef op 23-10-2022 om 17:26:

[..]

Ik vind dit wel op de man. Niet alleen RB wil graag auto blijven rijden, maar ook de janlul die een auto voor het werk nodig heeft. En vliegen mag van mij ook wel duurder, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ik op vakantie kan blijven gaan naar landen waar je niet komt met een auto.

Ik vind dit ook op de man en het is andere mensen ook al opgevallen dat zij dit vaak doet bij RB.

Angela1967 schreef op 23-10-2022 om 17:10:

[..]

Nou prima toch?

Gr Angela

Ik heb toch ook liever dat iedereen een vorm van bewegingsvrijheid houdt en niet alleen de mensen die het kunnen betalen. 

En RB wil natuurlijk vliegen, autorijden en vlees eten om dezelfde redenen dat iedereen dat wil: om de vrijheid om ergens te komen en omdat het lekker is. Het lijkt mij een verdelingsvraagstuk. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-10-2022 om 17:43

Tickel schreef op 23-10-2022 om 17:26:

[..]

Er zitten hier een aantal, die echt alles doen aan milieubewust zijn, stikstof, koud in huis zitten, geen eigen auto hebben, alles met ov doen, nog geen mug doodslaan en dit ook van alles en iedereen verwachten. Tja, zo is de wereld niet. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

23-10-2022 om 17:44

Ik denk dat dat komt omdat Redbulletje zelf nogal egocentrisch is. Eigenlijk zijn wij de rijken in de wereld natuurlijk, die rondvliegen, auto rijden en vlees eten.
De armen eten iedere dag rijst, fietsen of lopen of zitten bovenop een bus en kunnen van vakantie enkel dromen.
Ik heb trouwens een ban gehad (op de man) om iets wat RB zelf beaamt had en ik kan de bewijzen er allemaal bij halen maar dat is vast overdreven, wat ik zeggen wil, RB moet ook maar iets kunnen hebben ze pakt anderen ook niet direct met gouden handschoentjes aan. En ik kan ook niet altijd met de auto, eet niet altijd vlees en ga niet altijd ver op vakantie. Mij irriteert het ook als ik ouders zie die zeker 6 keer per jaar over de wereld vliegen om een weekendje naar Ibiza te gaan.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

23-10-2022 om 17:46

Friezinnetje schreef op 23-10-2022 om 17:43:

[..]

Er zitten hier een aantal, die echt alles doen aan milieubewust zijn, stikstof, koud in huis zitten, geen eigen auto hebben, alles met ov doen, nog geen mug doodslaan en dit ook van alles en iedereen verwachten. Tja, zo is de wereld niet.

En dat is jammer.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-10-2022 om 17:48

Elaine68 schreef op 23-10-2022 om 17:46:

[..]

En dat is jammer.

Hoe bedoel je dit? Jammer dat de hele wereld niet zo is of jammer dat sommigen dit verwachten? 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

23-10-2022 om 17:49

Mija schreef op 23-10-2022 om 17:40:

[..]

Ik heb toch ook liever dat iedereen een vorm van bewegingsvrijheid houdt en niet alleen de mensen die het kunnen betalen.

En RB wil natuurlijk vliegen, autorijden en vlees eten om dezelfde redenen dat iedereen dat wil: om de vrijheid om ergens te komen en omdat het lekker is. Het lijkt mij een verdelingsvraagstuk.

Ja waarin 1% van de mensheid het voor de rest verpest las ik net in jouw bijdrage.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

23-10-2022 om 17:50

Friezinnetje schreef op 23-10-2022 om 17:48:

[..]

Hoe bedoel je dit? Jammer dat de hele wereld niet zo is of jammer dat sommigen dit verwachten?

Jammer dat de wereld en de mens zo niet in elkaar zit. Ach ja. Water under the bridge. 

Elaine68 schreef op 23-10-2022 om 17:49:

[..]

Ja waarin 1% van de mensheid het voor de rest verpest las ik net in jouw bijdrage.

Euh, dat zeg ik: het is een verdelingsvraagstuk. Nu is het erg slecht verdeeld. We zullen moeten zorgen voor duurzamere energie en voor zover dat niet kan, zullen we moeten minderen en verdelen. Die moed zouden politici wereldwijd moeten opbrengen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.