Nieuws en actueel
Regendrup.
19-07-2021 om 15:42
Opmerkelijk maar waar nieuws
In het kader van "neeeeee, echt waar?!" nieuws, dat dan ook nog echt waar blijkt te zijn.
https://www.nu.nl/tech/6145002/spelcassette-super-mario-64-brengt-156-miljoen-dollar-op-bij-veiling.html
Hoe dan? Net als dat nieuws laatst, dat bepaalde Pokémon kaarten opeens veel geld waar zijn nu.
Kom maar op met al dat gekke, maar toch écht waar nieuws.
Miraval
02-10-2026 om 20:14
https://nos.nl/artikel/2633419-g7-geeft-tot-100-miljoen-diesel-en-olievaten-vrij-na-druk-uit-vs
Waarschijnlijk denk ik weer veel te simpel, maar waarom spreken we als EU niet de noodvoorraden Diesel uit Duitsland/Frankrijk zelf aan om onze brandstofprijzen te laten dalen en laten "we" onze oren hangen naar Trump die dreigt niet meer te leveren aan de EU als we dat niet doen? Trump wil de prijzen in de VS doen dalen, de EU buigt voor Trump terwijl we dus zelf over noodvoorraden beschikken om zo'n exportverbod op te vangen? Wij als EU hebben dan toch een vergelijkbaar drukmiddel richting Trump?
Miraval
02-10-2026 om 21:55
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5656792/beleid-trans-en-non-binaire-sporters-discriminerend
Ik plaats het hier, maar zou ook prima onder politiek kunnen.
Ik vind dit dus een lastige. Want ik ben tegen discriminatie, voor gelijke rechten en kansen, maar in dit geval vind ik "you cant have your cake and eat it too". Ook al gaat het om amateursport.
Zeker contactsporten zoals voetbal, rugby en handbal is verschil in fysieke kracht een factor die kan zorgen voor gevaarlijke omstandigheden maar ook oneerlijk voordeel. Dat laatste geldt vooral voor kracht- en duursporten zoals schaatsen en wielrennen.
Wanneer iemand zich identificeert als X, dan valt diegene onder de categorie waarin die zich identificeert, ook al is er (nog) geen sprake van transitie in medische vorm toch? Dus een transvrouw, zonder medicatie en/of operaties, zou bij de dames kunnen en moeten spelen volgens de voorstanders. Ik denk niet dat ik heel gelukkig wordt in mijn Rugbysport wanneer ik omver gekegeld wordt door iemand die fysiek veel sterker is.
Ik snap ook gewoon echt niet dat transmensen dit zelf ook niet beseffen. Ja het is oneerlijk tov jou, en ja je voelt je gediscrimineerd. Maar is het dan wel eerlijk naar de vrouwen in die sport, dat zij maar een stapje terug moeten doen en accepteren dat transvrouwen of non binaire mensen jouw sport gevaarlijk maken voor jou? Want het gaat uiteraard bijna alleen om vrouwensporten. Ik geloof dat transmannen weinig fysieke voordelen hebben tov cis mannen.
En voordat mensen zeggen, het gaat maar om een kleine minderheid, je zou maar juist diegene steeds in jouw regio tegen je treffen. Dat kan je ook het plezier in je sport ontnemen. En hoe eerlijk is dat dan? Hier is geen middenweg bijna, of je accepteert dat je medisch gekeurd wordt als het ware en op basis daarvan in een klasse wordt opgenomen, of je doet niet mee.
Handschoenvrouw
02-10-2026 om 22:59
Miraval schreef op 02-10-2026 om 15:19:
[..]
Oja nee stom!
Een heilig beeld belachelijk maken door zulke stupiditeiten is helemaal niet erg natuurlijk. Al die beelden hebben toch geen enkele waarde of betekenis voor mensen....
Die Feyenoorders bij de Trevifontein was ook gewoon flauwekul want een gipsen/stenen beeld.
Ben je ook zo boos over Mohammed-cartoons, koran-verbrandingen en barbeques bij moskeeën?
De Trevifontein is trouwens een uniek monument met een heel andere waarde dan een gipsen beeld.
Poezenmeisje
02-10-2026 om 23:07
Transmensen en non-binaire mensen beweren gediscrimineerd te worden bij het sporten omdat ze getest moeten worden op hun X- en Y-chromosomen.
Test iedereen dan gewoon, ook de 'cis'mensen. Waar staat dat 'cis' überhaupt voor?
Gewoon elke drie jaar opnieuw testen, net als elke 18plusser die lid is van scouting elke drie jaar een verse VOG moet overleggen.
Maak nog een derde competitie voor iedereen die zich niet in de uitslag kan vinden. Dan kunnen de transvrouwen alle transmannen verslaan.
Ga anders op paardrijden of een andere sport waar geen mannen- en vrouwen competities bestaat.