Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Athan schreef op 13-10-2022 om 05:38:

[..]

Wat ik dan weer niet snap, is waarom miljoenen volwassenen zo bang zijn voor een "autistisch pubermeisje".

Ze kijkt altijd wel heel boos…

[..]

Wat ik dan weer niet snap, is waarom miljoenen volwassenen zo bang zijn voor een "autistisch pubermeisje".

Het is toch niet normaal dat wereldleiders een opstandige puber lijken te aanbidden? Ongeacht of er iets zinnigs uit komt.

redbulletje schreef op 12-10-2022 om 22:53:

Hoe gestoord de wereld op dit moment is: de mening van een autistisch pubermeisje wordt wereldwijd aanbeden. Godzijdank komt er eindelijk iets zinnigs uit en is ze opeens 180 graden gedraaid in het voordeel van kernenergie.

Uit het artikel:

Hier verklaart de inmiddels 19-jarige Thunberg dat het sluiten van de kerncentrales een slecht idee is, als daardoor de kolenverbranding toeneemt.

Ondanks haar voorkeur voor kernenergie boven kolen, benadrukt Thunberg dat de toekomst na de energiecrisis in hernieuwbare energie ligt.

Ik geloof niet dat Greta Thunberg 180 graden gedraaid is.

redbulletje schreef op 13-10-2022 om 09:31:

[..]

Het is toch niet normaal dat wereldleiders een opstandige puber lijken te aanbidden? Ongeacht of er iets zinnigs uit komt.

Misschien kijk jij er anders tegenaan dan andere mensen. Ben je geïnteresseerd in de redenen waarom anderen vinden dat zij iets zinnigs te zeggen  heeft? Zo ja, dan zou ik je willen aanraden om er iets over te lezen. Misschien kom je tot de conclusie dat er geen 'normaal' bestaat en dat het vooral gaat om feiten ontkennen of niet en het uitvoeren van oplossingen of niet. Misschien kom je tot een heel andere conclusie. Dus als je een onderbouwde mening hebt kun je er een draadje over openen?

Gr Angela 

[..]

Haha, precies!

Het feit dat hier en elders steeds benadrukt wordt dat ze autistisch en "maar een puber" is, en iemand hier op het forum haar zelfs eerder "geestelijk gehandicapt" noemde (wat vooral veel zegt over de gebrekkige kennis van de persoon die dat zegt) betekent dat ze inhoudelijk blijkbaar niets te zeggen hebben en haar daarom maar proberen te kleineren.

Het feit dat ze autistisch en jong is, of andere diagnoses heeft,  zegt helemaal niets over haar intelligentie en kennis.

Rondstruiner schreef op 13-10-2022 om 12:50:

[..]

Haha, precies!

Het feit dat hier en elders steeds benadrukt wordt dat ze autistisch en "maar een puber" is, en iemand hier op het forum haar zelfs eerder "geestelijk gehandicapt" noemde (wat vooral veel zegt over de gebrekkige kennis van de persoon die dat zegt) betekent dat ze inhoudelijk blijkbaar niets te zeggen hebben en haar daarom maar proberen te kleineren.

Het feit dat ze autistisch en jong is, of andere diagnoses heeft, zegt helemaal niets over haar intelligentie en kennis.

Rondstruiner schreef op 13-10-2022 om 12:50:

[..]

Haha, precies!

Het feit dat ze autistisch en jong is, of andere diagnoses heeft, zegt helemaal niets over haar intelligentie en kennis.

Bij een puber zijn de hersenen nog niet uitontwikkeld. Dat staat los van eventuele diagnoses. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

13-10-2022 om 13:09

redbulletje schreef op 13-10-2022 om 12:56:

[..]

Bij een puber zijn de hersenen nog niet uitontwikkeld. Dat staat los van eventuele diagnoses.

- knip- op de man

Elaine68 schreef op 13-10-2022 om 13:09:

[..]

Soms blijkt wel KNIP

Nee, dat was iemand anders, dus dat zou ik maar gauw weghalen.

Als haar diagnose en leeftijd de belangrijkste argumenten tegen haar uitspraken zijn, dan hebben de tegenstanders duidelijk een goede basis om het niet met haar eens te zijn. Ahum.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

13-10-2022 om 13:22

Elaine68 schreef op 13-10-2022 om 13:09:

[..]

Quote verwijderd

Ga je lekker??

redbulletje schreef op 13-10-2022 om 09:31:

[..]

Bij aanbidding stel ik me iets totaal anders voor. In wezen wordt ze ook door politici gebruikt om hun imago een groene en verjongende zwieper te geven. Je kunt met iemand op de foto gaan, geïnteresseerd luisteren en vervolgens toch iets volkomen anders doen. Ik denk niet dat Greta zoveel invloed heeft als jij kennelijk vreest. 

Mija schreef op 12-10-2022 om 10:12:

[..]

Dat geeft een heel andere indruk: genuanceerd, te begrijpen. Wat een ellende toch dat ophitsende geframe.

En nog meer nuance, het ging maar om drie mensen.... Storm in een glas water dus, valt me erg tegen van het FD, zo'n raar artikel.

Wethouder: drie statushouders Utrecht met bijbaan namen ontslag - https://nos.nl/l/2448249

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-10-2022 om 12:15

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.