Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Opmerkelijk maar waar nieuws

Wasgij schreef op 10-10-2022 om 10:30:

[..]

Zij heeft heel vaak steken onder water richting RB. Dat valt op. terwijl dat andersom echt nooit zo is.

Dus dit is echt niet in zijn algemeenheid bedoeld, maar zeker op de man, daar ben ik van overtuigd.

RB geeft altijd af op vluchtelingen en mensen met een migratieachtergrond, daar reageert Angela op. Dat RB zelf ook een uitkering heeft, betekent niet dat het op de man is natuurlijk. Angela zegt precies hetzelfde als Coreopsis om 09.45, een heel normale reactie.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

10-10-2022 om 11:03

[..]

Zij heeft heel vaak steken onder water richting RB. Dat valt op. terwijl dat andersom echt nooit zo is.

Dus dit is echt niet in zijn algemeenheid bedoeld, maar zeker op de man, daar ben ik van overtuigd.

Huh? Dus als je een algemene uitspraak doet over een groep dan is is dat een steek onder water naar een individueel forumlid dat toevallig in die groep valt?

Zo ken ik er nog wel een paar. Alle opmerkingen over moslims, buitenlanders en vluchtelingen bijvoorbeeld. Zijn dat dan ook steken onder water naar mij en mijn familie? Ga je die dan voortaan ook rapporteren?

[..]

Daar moet je anders wel heel veel voor invullen. Die overtuiging zit in jouw hoofd. Het is een heel normale reactie om erop te wijzen dat bepaald wangedrag niet is voorbehouden aan mensen van een bepaalde afkomst. Dat hoeft degene tot wie dit gericht wordt niet op zichzelf te betrekken. En de mensen die er omheen staan ook niet. 

Verwijtbaar werkloos en arbeidsongeschikt zijn ook twee heel verschillende dingen.

Wasgij schreef op 10-10-2022 om 08:31:

[..]

Bah, Angela, ik heb je gerapporteerd.

Dit is echt ontzettend laag en op de man.

? Geen idee wat je bedoelt. Ik bedoel namelijk precies hetzelfde als de reactie na mijn posting.

Gr Angela 

[..]

Nee hoor. RB suggereert dat er verschil is in behandeling op  basis van nationaliteit. Dat is niet zo. 

Gr Angela 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

10-10-2022 om 13:55

Minister Wiersma over statushouders die stoppen met werken na verkrijgen woning: ‘Gaat iets mis met houding én regels’

https://wnl.tv/2022/10/10/tientallen-statushouders-stoppen-met-werken-na-toewijzen-woning-diep-frustrerend/

Ik vind het ook een rare gang van zaken. Misschien moeten de wetten aangepast worden. Ze werkten al, dus ik begrijp ook niet in welke uitkering ze vervallen als ze verwijtbaar werkloos zijn. In theorie heb je dan geen recht op een uitkering, welke dan ook.

Gemeenteraad stelt vragen over statushouders die ontslag nemen na verkrijgen huurwoning

VVD, PVV, SBU en CDA hebben schriftelijke vragen gesteld naar aanleiding van een artikel in het FD over statushouders die ontslag hebben genomen nadat zij een huurwoning hadden verkregen. De partijen vinden dit ‘kwalijk en onacceptabel’.

Op 9 oktober verscheen in het FD het artikel ‘Statushouders Utrecht nemen ontslag na verkrijgen huurwoning’. In het artikel staat dat tientallen statushouders deze zomer ontslag hebben genomen nadat zij in Utrecht een huurwoning kregen. Dit heeft te maken met het besluit van het college om alle sociale huurwoningen in Utrecht gedurende 6 weken toe te wijzen aan statushouders.
In het artikel vertelt een ondernemer dat meerdere statushouders ontslag hebben genomen omdat zij ervan overtuigd zijn beter af te zijn met een uitkering en een huis, dan met een baan. Doordat de statushouders een huis krijgen komen ze in het gemeentelijk domein en hebben ze recht op een uitkering.
De fracties van VVD, PVV, SBU en CDA hebben met grote verbijstering kennis genomen van het artikel. Zij vragen of het college het met de fracties eens is dat werken juist een belangrijke manier is om mee te doen in de samenleving. Ook willen de partijen van het college weten wat het kan doen om het stoppen met werken bij verkrijging van een huis tegen te gaan of minder aantrekkelijk te maken. Tot slot willen de partijen van het college weten waarom het de gemeenteraad niet heeft geïnformeerd over dit negatieve effect van de voorrangsmaatregel.
Gemeenteraad stelt vragen over statushouders die ontslag nemen na verkrijgen huurwoning - Utrecht (nieuws.nl)

Het document met de vragen:
Document Utrecht - SV 2022_170_Statushouders nemen ontslag na verkrijgen huurwoning.docx - iBabs RIS (bestuurlijkeinformatie.nl)

Onvoorstelbaar maar het verklaart meteen waarom slechts 43% van de statushouders een baan heeft, nadat ze in 2014 naar Nederland zijn gekomen. (CBS cijfers 2020) 

Spoorloos koppelt verkeerde mensen aan elkaar als zogenaamde familie. Blijkbaar lieten ze tot 2019 na om middels dna te onderzoeken of de matches klopten. 

Yumi schreef op 10-10-2022 om 16:04:

Gemeenteraad stelt vragen over statushouders die ontslag nemen na verkrijgen huurwoning

VVD, PVV, SBU en CDA hebben schriftelijke vragen gesteld naar aanleiding van een artikel in het FD over statushouders die ontslag hebben genomen nadat zij een huurwoning hadden verkregen. De partijen vinden dit ‘kwalijk en onacceptabel’.

Op 9 oktober verscheen in het FD het artikel ‘Statushouders Utrecht nemen ontslag na verkrijgen huurwoning’. In het artikel staat dat tientallen statushouders deze zomer ontslag hebben genomen nadat zij in Utrecht een huurwoning kregen. Dit heeft te maken met het besluit van het college om alle sociale huurwoningen in Utrecht gedurende 6 weken toe te wijzen aan statushouders.
In het artikel vertelt een ondernemer dat meerdere statushouders ontslag hebben genomen omdat zij ervan overtuigd zijn beter af te zijn met een uitkering en een huis, dan met een baan. Doordat de statushouders een huis krijgen komen ze in het gemeentelijk domein en hebben ze recht op een uitkering.
De fracties van VVD, PVV, SBU en CDA hebben met grote verbijstering kennis genomen van het artikel. Zij vragen of het college het met de fracties eens is dat werken juist een belangrijke manier is om mee te doen in de samenleving. Ook willen de partijen van het college weten wat het kan doen om het stoppen met werken bij verkrijging van een huis tegen te gaan of minder aantrekkelijk te maken. Tot slot willen de partijen van het college weten waarom het de gemeenteraad niet heeft geïnformeerd over dit negatieve effect van de voorrangsmaatregel.
Gemeenteraad stelt vragen over statushouders die ontslag nemen na verkrijgen huurwoning - Utrecht (nieuws.nl)

Het document met de vragen:
Document Utrecht - SV 2022_170_Statushouders nemen ontslag na verkrijgen huurwoning.docx - iBabs RIS (bestuurlijkeinformatie.nl)

Onvoorstelbaar maar het verklaart meteen waarom slechts 43% van de statushouders een baan heeft, nadat ze in 2014 naar Nederland zijn gekomen. (CBS cijfers 2020)

Een hele heldere en ook uitleg staat hier (uitleg door geïnterviewde van Vluchtelingenwerk)

- ga er maar aanstaan!

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3481185/beeldvorming-rondom-vluchtelingen-die-werk-opzeggen-cynisch-en-kwalijk

Gr Angela

Angela1967 schreef op 12-10-2022 om 00:31:

[..]

Een hele heldere en ook uitleg staat hier (uitleg door geïnterviewde van Vluchtelingenwerk)

- ga er maar aanstaan!

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3481185/beeldvorming-rondom-vluchtelingen-die-werk-opzeggen-cynisch-en-kwalijk

Gr Angela

Dat geeft een heel andere indruk: genuanceerd, te begrijpen. Wat een ellende toch dat ophitsende geframe.

Hoe gestoord de wereld op dit moment is: de mening van een autistisch pubermeisje wordt wereldwijd aanbeden. Godzijdank komt er eindelijk iets zinnigs uit en is ze opeens 180 graden gedraaid in het voordeel van kernenergie. 

redbulletje schreef op 12-10-2022 om 22:53:

Hoe gestoord de wereld op dit moment is: de mening van een autistisch pubermeisje wordt wereldwijd aanbeden. Godzijdank komt er eindelijk iets zinnigs uit en is ze opeens 180 graden gedraaid in het voordeel van kernenergie.

Begrijpend lezen: https://nos.nl/artikel/2448133-greta-thunberg-pleit-voor-langer-openblijven-duitse-kerncentrales

redbulletje schreef op 12-10-2022 om 22:53:

Wat ik dan weer niet snap, is waarom miljoenen volwassenen zo bang zijn voor een "autistisch pubermeisje".

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.