Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-06-2025 om 16:00
Onze eigen ViaForum peiling voor de Tweede Kamer
We mogen ons weer opmaken voor verkiezingen. Opties in de peiling op volgorde van de huidige groote van partijen in de Tweede Kamer
Peiling
Op welke partij ga je stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen in het najaar?
Alice12
24-06-2025 om 14:51
Loeki72 schreef op 24-06-2025 om 12:54:
Ik vind JA21 ook niet echt een fatsoenlijke partij. Het bestaat uit populistische partijhoppers. En ik vind de berichtjes die Annabel ooit heeft verstuurd genoeg reden om de partij te blokken. En ik hoop dat mensen die nu zo vallen over de motie van de PVDA dat ook zullen doen.
Zo tweette ze dat dodenherdenking haar lievelingsfeestdag is, tweets over dobbernegers, tweet over moraalridders die Hitler was vergeten in zijn mooie ovens te stoppen, enz.
Later was het allemaal zogenaamd sarcasme.
Die berichtjes vind ik ook allesbehalve chique. Al was Annabel wel een van de weinige politici die daadwerkelijk een asielzoeker in huis heeft gehad.
Maar ik ben op zoek naar populisme of onfatsoenlijke partijpunten. Je schreef dat Ja 21 ( en dus niet Nanninga) onfatsoenlijk is.
Ik vraag dit omdat ik overweeg op deze partij te stemmen. Misschien mis ik iets, dat wil ik graag weten.
Loeki72
24-06-2025 om 14:53
Alice12 schreef op 24-06-2025 om 14:51:
[..]
Die berichtjes vind ik ook allesbehalve chique. Al was Annabel wel een van de weinige politici die daadwerkelijk een asielzoeker in huis heeft gehad.
Maar ik ben op zoek naar populisme of onfatsoenlijke partijpunten. Je schreef dat Ja 21 ( en dus niet Nanninga) onfatsoenlijk is.
Ik vraag dit omdat ik overweeg op deze partij te stemmen. Misschien mis ik iets, dat wil ik graag weten.
Ik vind een partij met zulke politici ook een onfatsoenlijke partij. Maar het kan dat jij daar anders over denkt.
felija
24-06-2025 om 16:22
Herfstappeltaart schreef op 24-06-2025 om 14:25:
[..]
Ik heb zelfs wel eens overwogen om te stemmen op de Christen Unie. Hun sociale agenda spreekt me erg aan. Ik heb wel een probleem met hun opstelling betreffende levensbeschouwelijke zaken. Ik ben niet gelovig en erg voor zelfbeschikking. En hun onvoorwaardelijke steun aan Israël stuit me dus ook tegen de borst. Mirjam Bikker lijkt me een integere vrouw met het hart op de juiste plaats.
Het CDA is erg opgeknapt met Bontenbal als voorman vind ik. Ik weet nog te weinig van hun programma om er verder iets over te zeggen.
Ik zit (bijna) altijd heel erg met jou op één lijn, merk ik, ook bovenstaande zou ik geschreven kunnen hebben.
Herfstappeltaart
24-06-2025 om 16:31
felija schreef op 24-06-2025 om 16:22:
[..]
Ik zit (bijna) altijd heel erg met jou op één lijn, merk ik, ook bovenstaande zou ik geschreven kunnen hebben.
Dat was mij ook al opgevallen 😉
felija
24-06-2025 om 16:31
Alice12 schreef op 24-06-2025 om 14:51:
[..]
Eigenlijk heeft zo'n partij voor mij afgedaan als er iemand zoals Annabel Nanninga in zit, iemand die dergelijke uitspraken doet en dan welkom is bij een partij, dan is voor mij zo'n partij exit.
Herfstappeltaart
24-06-2025 om 19:27
Zilver_gray schreef op 23-06-2025 om 22:33:
Ik zit nu net Humberto te kijken, Timmermans zit ook aan tafel, ik ben met wat hij hier nu aan tafel vertelt het wel met hem eens.
Ik heb het net teruggekeken Zilver-gray. Ik ben het ook eens met wat hij zei. Achteraf was de opmerking van Gerdi Verbeet (dat Timmermans niet ingreep toen dat gejoel aan de hand was) dus onzin, want hij was op dat moment niet in dezelfde zaal. Hij zei bij Humberto dat hij dat gejoel heel erg vond.
Zilver_gray
24-06-2025 om 20:05
Herfstappeltaart schreef op 24-06-2025 om 19:27:
[..]
Ik heb het net teruggekeken Zilver-gray. Ik ben het ook eens met wat hij zei. Achteraf was de opmerking van Gerdi Verbeet (dat Timmermans niet ingreep toen dat gejoel aan de hand was) dus onzin, want hij was op dat moment niet in dezelfde zaal. Hij zei bij Humberto dat hij dat gejoel heel erg vond.
Ja! Ik had de link naar het programma willen plaatsen, kon m niet vinden
Ik vind zelf dat de hele gebeurtenis nogal uit het verband is getrokken met Timmermans als dé boeman. Jammer!
Alice12
24-06-2025 om 20:47
felija schreef op 24-06-2025 om 16:31:
[..]
Eigenlijk heeft zo'n partij voor mij afgedaan als er iemand zoals Annabel Nanninga in zit, iemand die dergelijke uitspraken doet en dan welkom is bij een partij, dan is voor mij zo'n partij exit.
Tja, Bontebal twitterde in de coronatijd dat hij hoopte dat er alleen slachtoffers zouden vallen onder de domme ongevaccineerde mensen. Ook niet fraai.
QuarterlyDinosaur18
01-07-2025 om 21:00
kerstbeer schreef op 01-07-2025 om 20:52:
Dames en heren, ik ben er nog steeds niet uit.
Ik ook niet.
Schoondochter
01-07-2025 om 21:06
gelukkig duurt het nog maaaaanden. Als je er wel uit was, is de kans groot dat je nog van gedachten verandert.
Ted68
03-07-2025 om 09:43
Na gisteren ben ik nog meer fan van het CDA geworden....Wat een enorme zooi is het in de Nederlandse Politiek.
Malibu2
03-07-2025 om 13:42
Ik kan juist steeds minder met het CDA. Voor mij is het als zout dat zijn smaak verloren heeft.
Zorroo
03-07-2025 om 17:28
Malibu2 schreef op 03-07-2025 om 13:42:
Ik kan juist steeds minder met het CDA. Voor mij is het als zout dat zijn smaak verloren heeft.
In welk opzicht waren ze dan vroeger wat jou betref veel beter en zoutiger?
Malibu2
03-07-2025 om 18:35
Zorroo schreef op 03-07-2025 om 17:28:
[..]
In welk opzicht waren ze dan vroeger wat jou betref veel beter en zoutiger?
Terechte vraag. En ik moet zeggen dat ik je dat antwoord schuldig moet blijven.
Waar staat het CDA voor? Op hun website prijkt in grote letters "Een fatsoenlijk land". Tja, dat wil ik ook wel. Wie niet? Maar als ik hun website verder bekijk vind ik het een holle frase. Waar staan ze echt voor? Waarin onderscheiden ze zich? Bij de PvdD, GL, SGP en PVV weet ik waar ze voor staan. Bij het CDA weet ik dat niet.
Ongeveer een maand geleden was Bontenbal te gast bij Vandaag Inside. Bontenbal kon de opmerking van Derksen niet waarderen dat het CDA een christelijke partij is. Bontenbal noemde de tien geboden "aardige regels om je aan te houden" en hij zou zich nooit beroepen op de bijbel. Maar de eerste letter van de partijnaam is wel "Christen".
Ik ben christen, en stem niet per se op een christelijke partij. Ik verwacht echter wel dat een christendemocraten partij christelijke normen en waarden uitdraagt of zichzelf desnoods hernoemt. Het komt op mij over dat Bontenbal niet al te christelijk wil overkomen om stemmen te winnen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.