Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-06-2025 om 16:00
Onze eigen ViaForum peiling voor de Tweede Kamer
We mogen ons weer opmaken voor verkiezingen. Opties in de peiling op volgorde van de huidige groote van partijen in de Tweede Kamer
Peiling
Op welke partij ga je stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen in het najaar?
Stardust
23-06-2025 om 21:11
Kaag zat gisteren in Buitenhof. Net als de hoop Scheffer. twee mensen van politiek een andere kleur, maar wel met veel (professionele) kennis. Best interessant om nog te kijken of luisteren.
De podcast: https://open.spotify.com/episode/2nEd2Fag5MkjuY2nrqOwMz?si=ALcwb9mYRvSJghjzqA4IoQ
de tv-uitzending:
https://npo.nl/start/serie/buitenhof/seizoen-20/buitenhof_346/afspelen?at_campaign=npostart_player&at_channel=npostart&at_creation=share-link&at_detail_placement=1:mc9gzcc5:41de64ce771047e08c0843b5a7b0a3bd&at_format=share_button;;0_0&at_general_placement=serie;buitenhof;seizoen-20;buitenhof_346&at_medium=display&at_variant=organic
Citroengraag
23-06-2025 om 21:21
Stardust schreef op 23-06-2025 om 21:11:
Kaag zat gisteren in Buitenhof. Net als de hoop Scheffer. twee mensen van politiek een andere kleur, maar wel met veel (professionele) kennis. Best interessant om nog te kijken of luisteren.
De podcast: https://open.spotify.com/episode/2nEd2Fag5MkjuY2nrqOwMz?si=ALcwb9mYRvSJghjzqA4IoQ
de tv-uitzending:
https://npo.nl/start/serie/buitenhof/seizoen-20/buitenhof_346/afspelen?at_campaign=npostart_player&at_channel=npostart&at_creation=share-link&at_detail_placement=1:mc9gzcc5:41de64ce771047e08c0843b5a7b0a3bd&at_format=share_button;;0_0&at_general_placement=serie;buitenhof;seizoen-20;buitenhof_346&at_medium=display&at_variant=organic
En ook mensen die met respect voor elkaar het oneens kunnen zijn. Zelfs ( of dankzij
) via een video-verbinding.
Alice12
23-06-2025 om 22:17
Ik denk dat mevrouw Verbeet nu bij Nieuwsuur echt helemaal gelijk heeft. Die motie van Piri was links populisme.
Zilver_gray
23-06-2025 om 22:33
Ik zit nu net Humberto te kijken, Timmermans zit ook aan tafel, ik ben met wat hij hier nu aan tafel vertelt het wel met hem eens.
Malibu2
23-06-2025 om 22:42
Ik weet nog niet waarop ik ga stemmen, maar ik weet zeker dat het geen GL-PvdA en ook geen SP, PvdD of DENK wordt. Met die laatste drie partijen heb ik sowieso niets en ik heb ook weinig raakvlakken met GroenLinks. De PvdA had daarentegen in het verleden wel mijn sympathie en ik heb er ook meermaals op gestemd. Maar de laatste jaren herken ik steeds minder terug van de PvdA en heb ik er ook niet meer op gestemd. En na de beruchte motie, gevolgd door het congres van zaterdag, kan ik hier ook niet meer op stemmen.
Ik denk dat ik bij een middenpartij ga uitkomen, en wellicht meer conservatief dan progressief.
Herfstappeltaart
24-06-2025 om 06:54
felija schreef op 23-06-2025 om 20:05:
[..]
Maar zijn het dan niet voornamelijk de burgers van Israël die worden getroffen door deze motie? Waarom geen beperkt wapenembargo? Zodat de luchtafweer van Israël wel kan blijven voortbestaan?
Dat is een sympathieke gedachte maar ik vind dat we dan ook iets dergelijks moeten faciliteren voor de burgers van Gaza en andere landen waar Israël aanvallen op uitvoert. De burgers van Iran vinden hun eigen regime vreselijk, maar zijn wel de dupe van de aanvallen van Israël.
Israël heeft wat mij betreft geen recht meer op een voorkeursbehandeling. En nee ik ben absoluut geen antisemiet voor iemand me daarvan beschuldigd. Ik zit wel al heel lang met pijn en verdriet te kijken naar wat Israël allemaal aanricht, zogenaamd uit zelfverdediging. Netanyahu is bezig zijn eigen positie veilig te stellen ten koste van alles en iedereen. Hij mag van mij hard worden aangepakt. En ja ik veroordeel Hamas even hard, geen misverstand. Het is vreselijk wat er allemaal gebeurt, aan beide kanten.
Dat Gerdi Verbeet uit de partij is gestapt vind ik ook heel jammer. De manier waarop een deel van de jonge garde van GL de oudgedienden uitjoelden vond ik ook verwerpelijk en daar had tegen opgetreden moeten worden (wat Piri overigens deed. Ze riep op tot het stoppen hiermee).
Herfstappeltaart
24-06-2025 om 07:09
Zilver_gray schreef op 23-06-2025 om 22:33:
Ik zit nu net Humberto te kijken, Timmermans zit ook aan tafel, ik ben met wat hij hier nu aan tafel vertelt het wel met hem eens.
Ik heb het niet gezien. Als ik tijd heb vanmiddag zal ik het proberen terug te kijken.
Herfstappeltaart
24-06-2025 om 07:12
Overigens gaat het voorstel om een tijdelijk wapenembargo. Bedoeld om Israël de goede kant op te laten bewegen.
Daglichtlamp
24-06-2025 om 07:15
Israël is nu met bommenschild ook niet veilig, elke dag vallen er doden en gewonden door Iraanse raketten. En deze oorlog is Iran niet begonnen, maar Israël. Dus ik snap Timmermans ook. Juist vanwege de veiligheid in Israël kun je voor deze sanctie zijn. Israël is veiliger als er helemaal geen Iraanse raketten afgevuurd worden.
(Al vind ik zelf nog steeds dat deze motie niet zo had moeten worden ingediend). Het is dringend nodig dat er op zijn minst een wapenstilstand tussen beide landen komt.
FaithfulDuck87
24-06-2025 om 07:25
Er schijnt al een wapenstilstand te zijn, sinds vanochtend 6.00 uur. Ben benieuwd hoe lang die duurt
Herfstappeltaart
24-06-2025 om 07:30
Friezinnetje schreef op 24-06-2025 om 07:25:
Er schijnt al een wapenstilstand te zijn, sinds vanochtend 6.00 uur. Ben benieuwd hoe lang die duurt
Ik heb het gezien. Gelukkig een positief bericht vanochtend. Maar ook ik ben benieuwd hoelang het duurt.
Broadway
24-06-2025 om 07:53
Herfstappeltaart schreef op 21-06-2025 om 15:53:
Zowel Coenradi als Joost Eerdmans zijn enorme partijhoppers. Ik heb er nul vertrouwen in. Nu ben ik links, dat scheelt.
ik ben niet links, maar denk er hetzelfde over. en daarbij: wat heeft coenradie gedaan naast goed kunnen praten en nee zeggen tegen wilders?
Daglichtlamp
24-06-2025 om 07:57
Broadway schreef op 24-06-2025 om 07:53:
[..]
ik ben niet links, maar denk er hetzelfde over. en daarbij: wat heeft coenradie gedaan naast goed kunnen praten en nee zeggen tegen wilders?
Heb je haar gezien in de Kamer? Coenradie maakte zich bijvoorbeeld hard tegen femicide.
Broadway
24-06-2025 om 08:00
Daglichtlamp schreef op 24-06-2025 om 07:57:
[..]
Heb je haar gezien in de Kamer? Coenradie maakte zich bijvoorbeeld hard tegen femicide.
oh ik vind haar een fijn persoon dat de goede dingen zegt en staat voor, in mijn ogen, goede dingen. maar maakt haar dat een goed bestuurder? want we willen graag dat er ook iets gebeurt. ze dankt haar populariteit nu aan het nee zeggen tegen wilders en een vlammend optreden bij o.a. jinek. bestuursmatig is ook haar niet veel gelukt volgens mij. nu had ze ook niet veel tijd, maar ik hoor niets over haar potentie op dit vlak.
heel sec zie je een charismatisch mens dat continu partij hopt. ze kwam immers al niet van pvv-huize.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.