Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Onze eigen ViaForum peiling voor de Tweede Kamer

We mogen ons weer opmaken voor verkiezingen. Opties in de peiling op volgorde van de huidige groote van partijen in de Tweede Kamer

Peiling

Op welke partij ga je stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen in het najaar?
210 stemmen
5%
37%
9%
0%
9%
1%
13%
6%
0%
8%
0%
0%
3%
3%
2%
0%
2%

Zowel Coenradi als Joost Eerdmans zijn enorme partijhoppers. Ik heb er nul vertrouwen in. Nu ben ik links, dat scheelt. 

Herfstappeltaart schreef op 21-06-2025 om 15:53:

Zowel Coenradi als Joost Eerdmans zijn enorme partijhoppers. Ik heb er nul vertrouwen in. Nu ben ik links, dat scheelt.

Hoeven we ook niet telkens mee te hoppen, wel zo rustig.

Herfstappeltaart schreef op 21-06-2025 om 15:53:

Zowel Coenradi als Joost Eerdmans zijn enorme partijhoppers. Ik heb er nul vertrouwen in. Nu ben ik links, dat scheelt.

Partijhoppers en populisten. 

Jongens van dat pvda gl congres wordt ik ook verdrietig.   De pvda was ooit een arbeiderspartij maar vervalt nu naar extreem links

ik blijf vooralsnog bij rationeel links: cu.  

Ik ga blind stemmen deze keer

absor schreef op 21-06-2025 om 16:21:

Jongens van dat pvda gl congres wordt ik ook verdrietig. De pvda was ooit een arbeiderspartij maar vervalt nu naar extreem links

Ik maak mij ook zorgen om de laatste ontwikkelingen dat gedoe over de iron dome sta ik echt niet achter. 

Denk serieus na over het CDA.

absor schreef op 21-06-2025 om 16:21:

Jongens van dat pvda gl congres wordt ik ook verdrietig. De pvda was ooit een arbeiderspartij maar vervalt nu naar extreem links

De PvdA heeft zichzelf helemaal weggegooid in GL. Zo stom! Ik heb al veel mensen gelezen die nu niet meer op ze gaan stemmen en ik geef ze groot gelijk. 

Ik zie nu de peiling van vandaag. Opmerkelijk: Ja 21 naar 8 zetels en pvda/ groen links maar 1 zetel verlies. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-06-2025 om 17:40 Topicstarter

Peiling_21-6-2025.jpg

Ik denk dat de kiezer van GroenLinks-PvdA wel begrip hebben voor de motie. 

Daglichtlamp schreef op 21-06-2025 om 17:40:

Peiling_21-6-2025.jpg

Ik lees dat 20% op dat congres tegen de motie was, maar ik denk vooral dat dit soort (idiote) moties niet goed zijn als je de zwevende kiezer wilt binnenhalen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-06-2025 om 18:38 Topicstarter

Liara schreef op 21-06-2025 om 17:54:

[..]

Ik lees dat 20% op dat congres tegen de motie was, maar ik denk vooral dat dit soort (idiote) moties niet goed zijn als je de zwevende kiezer wilt binnenhalen.

De rechtse zwevende kiezer gaat waarschijnlijk toch geen GroenLinks-PvdA stemmen, terwijl ze wellicht wel de zwevende linkse kiezer aanspreken.

Ik ben voor de motie over het wapenembargo. Het wordt tijd dat Israël gezien wordt voor wat het is: de agressor.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

21-06-2025 om 18:51 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 21-06-2025 om 18:47:

Ik ben voor de motie over het wapenembargo. Het wordt tijd dat Israël gezien wordt voor wat het is: de agressor.

Ik was tegen, maar ik zou sowieso niet zo links stemmen. Ik zie wel het effect van de motie, er wordt over gepraat en geschreven, in plaats van dat het alleen over asielzoekers gaat. 

Daglichtlamp schreef op 21-06-2025 om 17:40:

Peiling_21-6-2025.jpg

Wij ( mijn man en ik ) dus absoluut niet. We vinden Netanyahu en zij beleid echt vreselijk maar met de Joods Christelijke familie achtergrond van mijn man gruwelen we van deze motie. We stemmen beide al heel lang PvdA (eigenlijk nog nooit anders gedaan) maar gaan zeer waarschijnlijk overstappen naar het CDA. Hoe kun als PvdA je trouwe kiezer van je vervreemden. 

Wij vinden normaal gesproken thema's als volksgezondheid,  volkshuisvesting en onderwijs erg belangrijk maar wij zijn nu echt geshockeerd. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.