Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-06-2025 om 16:00
Onze eigen ViaForum peiling voor de Tweede Kamer
We mogen ons weer opmaken voor verkiezingen. Opties in de peiling op volgorde van de huidige groote van partijen in de Tweede Kamer
Peiling
Op welke partij ga je stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen in het najaar?
Herfstappeltaart
04-06-2025 om 07:40
Feles schreef op 03-06-2025 om 23:11:
[..]
Op naar de 100.000 meer leden dan de PVV! Ik ben geen lid, maar las dit in een mailtje van GL-PvdA. Daar gaat mijn stem dan ook heen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat onze grondwet een partij met 1 lid toestaat… erg ondemocratisch.
Eens. En dat begrijp ik ook niet van de SGP. Deze partij discrimineert vrouwen, volgens mij strafbaar.
Tuinfluiter
04-06-2025 om 08:05
Ik ga waarschijnlijk PvdA/GL stemmen.
Ik ga bij verschillende partij vooral kijken naar hun standpunten over volkshuisvesting, natuur en klimaat, gezondheidszorg, economisch beleid en onderwijs.
De partij waar ik op stem moet pro Europa en Navo zijn.
Herfstappeltaart
04-06-2025 om 08:06
Tuinfluiter schreef op 04-06-2025 om 08:05:
Ik ga bij verschillende partij vooral kijken naar hun standpunten over volkshuisvesting, natuur en klimaat, gezondheidszorg, economisch beleid en onderwijs.
Idem.
Zilver_gray
04-06-2025 om 08:12
Je zou door de afgelopen periode waar het voornamelijk ging om asiel en migratie bijna vergeten dat er nog zoveel meer belangrijke punten zijn.
Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik op ga stemmen.
Ted68
04-06-2025 om 08:13
Ik ga niet op de VVD stemmen: die hebben te lang de boel kapot gemaakt, door alles te privatiseren. Een partij met een geloof, daar geloof ik niet in…dus ik weet het even niet….
Roos57
04-06-2025 om 08:18
Idem
Roos57
04-06-2025 om 08:19
Neweve schreef op 03-06-2025 om 22:28:
pvdd of gl/pvda
(volt heeft ook wel verfrissende ideeën maar zit voor nu teveel in het midden).
Van die laatste ben ik fan van de standpunten maar minder van Timmermans. Vind hem (in ieder geval nu in de oppositie) niet zo sterk. Iets in mij hoopt op een verfrissende "nieuwkomer".
Femke 😜
Herfstappeltaart
04-06-2025 om 08:21
Roos57 schreef op 04-06-2025 om 08:19:
[..]
Femke 😜
Of Marjolijn Moorman.
Tuinfluiter
04-06-2025 om 08:24
Zilver_gray schreef op 04-06-2025 om 08:12:
[..]
Je zou door de afgelopen periode waar het voornamelijk ging om asiel en migratie bijna vergeten dat er nog zoveel meer belangrijke punten zijn.
Ik ben er nog niet helemaal uit waar ik op ga stemmen.
Ik ben die discussie over dat onderwerp zo spuug zat. Knap hoor als je een groot deel van het land wijs kunt maken dat dat het grootste probleem is en het belangrijkste waar in Nederland aan gewerkt moet worden. Ik hoop in ieder geval dat dat onderwerp weer een veel kleinere plek krijgt in het debat en dat de focus op andere hele belangrijke onderwerpen komt te liggen.
Zilver_gray
04-06-2025 om 08:33
Tuinfluiter schreef op 04-06-2025 om 08:24:
[..]
Ik ben die discussie over dat onderwerp zo spuug zat. Knap hoor als je een groot deel van het land wijs kunt maken dat dat het grootste probleem is en het belangrijkste waar in Nederland aan gewerkt moet worden. Ik hoop in ieder geval dat dat onderwerp weer een veel kleinere plek krijgt in het debat en dat de focus op andere hele belangrijke onderwerpen komt te liggen.
Nou inderdaad! Zo ontzettend met je eens!
Herfstappeltaart
04-06-2025 om 08:36
Tuinfluiter schreef op 04-06-2025 om 08:24:
[..]
Inderdaad. Alles is ondergesneeuwd door dit stokpaardje van de PVV. Tijd voor èchte zaken nu.
Caroline80
04-06-2025 om 09:53
Ik had de afgelopen keer op PVV gestemd (wegens immigratie) maar omdat niemand me ze wil regeren wordt dat dan een verloren stem. Ik twijfel nu nog tussen Ja21 en VVD. Ik hoop dat Coenradi wordt binnengehaald bij JA21.
Lollypopje
04-06-2025 om 11:43
Ik snap echt niet waarom mensen na het afgelopen kabinet weer op de PVV zouden willen stemmen, ook als ze het nog steeds met hem eens zijn. De problemen waar de PVV dit kabinet tegenaan liep zullen dan namelijk niet opeens verdwenen zijn
- Ze zullen in een nieuw kabinet nog steeds moeten samenwerken met andere partijen, waardoor Wilders nog steeds water bij de wijn zal moeten doen terwijl hij dat niet wil.
- Ze zullen nog steeds aan lopen tegen alle Nationale en internationale wet en regelgeving waardoor veel van hun wensen waare ze kiezers proberen te winnen nog steeds volledig onuitvoerbaar zijn. En ze hun beloftes dus nooit kunnen nakomen
- Ze zullen wij daarom een probleem hebben om ervaren en capabele bestuurders te leveren waarschijnlijk nog een grote probleem dan dit keer, omdat ik verwacht dat degene die het nu wel goed deden waarschijnlijk niet weer voor de PVV een kabinet zullen willen
Heb je dan niet meer aan een stem op een realistische partij, met meer ervaren bestuurders en die wel in staat is tot samenwerken met andere partijen? Zodat de kans groot is dat er meer van jullie wensen wel uitgevoerd kunnen worden
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.