Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Onze eigen ViaForum peiling voor de Tweede Kamer

We mogen ons weer opmaken voor verkiezingen. Opties in de peiling op volgorde van de huidige groote van partijen in de Tweede Kamer

Peiling

Op welke partij ga je stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen in het najaar?
210 stemmen
5%
37%
9%
0%
9%
1%
13%
6%
0%
8%
0%
0%
3%
3%
2%
0%
2%

Loezzie schreef op 03-06-2025 om 21:00:

[..]

Heb je het dan over vluchtelingen of (kennis)migranten?

Waar heb je al deze kennis opgedaan?

Jezelf quoten is lekker dom (al zeg ik het zelf)

Maar ter informatie:

https://decorrespondent.nl/14996/niet-minder-asielzoekers-maar-meer-betaalbare-huizen-is-de-oplossing-voor-de-woningnood/11729058-1943-0564-307b-9b18240a1482

volt, pvdd of PvdA/gl. Ik kom met stemwijzers ook altijd dicht bij CU uit, maar die zijn niet zo fijn voor LHBTI+ en dat is voor mij een breekpunt. 
Na hun verkiezingsnederlaag vorige keer kwam uit hun achterban dat ze veel te “woke” waren geworden en niet conservatief genoeg, terwijl ze “gewoon” verdere ontwikkeling van homorechten hebben geblokkeerd in de kabinetten waar ze aan deelnamen. 
Overigens blijft voor mij de definitie van woke, opkomen voor rechten van mensen met een kwetsbaardere positie in de samenleving. Dat wat Jezus deed, zeg maar. 

rionyriony schreef op 03-06-2025 om 18:23:

[..]

Die snap ik niet want als je immigratie beperkt scheelt dat heel veel kosten: mensen die huizen nodig hebben, criminaliteit, eters, aanslag op je klimaat, stikstof uitstoot enz. enz. En verdriet van de mensen die tegen nog meer instroom zijn en die de karakter van Nederland onherkenbaar en definitief zien veranderen. Beetje meer liefde voor je eigen mensen zou wel zo gepast zijn.

Wilders en liefde is geen combi. Die man zaait alleen maar haat. 

Ik ga op GL/PVDA stemmen, ik ben hier ook lid van geworden. 

Ooit PSP (Ineke van Gent), later GPV, PVV en nu vermoedelijk SGP.

Poezenmeisje schreef op 03-06-2025 om 21:35:

Ooit PSP (Ineke van Gent), later GPV, PVV en nu vermoedelijk SGP.

Ben wel benieuwd wat je aantrekt in de SGP?

ik ga waarschijnlijk stemmen op Ja21. Er is niks waar ik het niet mee eens ben in hun programma.

Ik neig nu naar het CDA of de CU. Voor de poll zei ik CU, maar dat is met een dun potloodje ingekleurd en verre van zeker. 

Zilver_gray schreef op 03-06-2025 om 18:24:

[..]

Voor wie had Wilders liefde behalve zichzelf?

Zijn import bruid

Stardust schreef op 03-06-2025 om 21:49:

[..]

Ben wel benieuwd wat je aantrekt in de SGP?

Een sterke ruggengraat, duidelijk beleid, fatsoensnormen die overeenkomen met de mijne.

Dan maar geen vrouwen in de politiek, dit is een stabiele (en tevens de oudste) partij.

Ik weet wat ik eraan heb. Dat zie ik bij andere partijen niet.

Stardust schreef op 03-06-2025 om 21:10:

volt, pvdd of PvdA/gl. Ik kom met stemwijzers ook altijd dicht bij CU uit, maar die zijn niet zo fijn voor LHBTI+ en dat is voor mij een breekpunt.
Na hun verkiezingsnederlaag vorige keer kwam uit hun achterban dat ze veel te “woke” waren geworden en niet conservatief genoeg...

https://www.christenunie.nl/nl/christenunie-en-homoseksualiteit

...

Echter, als politieke organisatie geven we lhbti-ers de ruimte om in alle lagen van onze partij te participeren.

...

pvdd of gl/pvda 
(volt heeft ook wel verfrissende ideeën maar zit voor nu teveel in het midden). 

Van die laatste ben ik fan van de standpunten maar minder van Timmermans. Vind hem (in ieder geval nu in de oppositie) niet zo sterk. Iets in mij hoopt op een verfrissende "nieuwkomer". 

en ik ben benieuwd hoe deze poll nog gaat schuiven de komende maanden. 

Loeki72 schreef op 03-06-2025 om 21:32:

Ik ga op GL/PVDA stemmen, ik ben hier ook lid van geworden.

Op naar de 100.000 meer leden dan de PVV! Ik ben geen lid, maar las dit in een mailtje van GL-PvdA. Daar gaat mijn stem dan ook heen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat onze grondwet een partij met 1 lid toestaat… erg ondemocratisch.

Poezenmeisje schreef op 03-06-2025 om 22:17:

[..]

https://www.christenunie.nl/nl/christenunie-en-homoseksualiteit

...

Echter, als politieke organisatie geven we lhbti-ers de ruimte om in alle lagen van onze partij te participeren.

...

Je mag participeren, maar dat zou vanzelfsprekend mogen zijn en dat ze moeite nemen om het op te schrijven, vind ik eigenlijk al alarmerend. Stel je voor dat daar vrouwen had gestaan of mensen van een bepaalde kleur, of mensen met overgewicht. Het helpt niet  

het verbod op homo conversie therapie hebben ze geblokkeerd. Scholen mogen negatief staan ten opzichte van queer leerlingen en met de partijen van het vorige kabinet afgesproken dat ze wel mee wilden doen, maar dan geen discussies over LHBTI of medisch ethische kwesties. 

Die zin is voor mij niet genoeg. In de basis zou dat qua grondwet al geregeld moeten zijn. 

Ik kan me voorstellen dat dit zinnetje voor sommigen genoeg is, voor mij niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.