Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Onze eigen ViaForum peiling voor de Tweede Kamer

We mogen ons weer opmaken voor verkiezingen. Opties in de peiling op volgorde van de huidige groote van partijen in de Tweede Kamer

Peiling

Op welke partij ga je stemmen bij de Tweede Kamerverkiezingen in het najaar?
210 stemmen
5%
37%
9%
0%
9%
1%
13%
6%
0%
8%
0%
0%
3%
3%
2%
0%
2%

lientje69 schreef op 03-06-2025 om 17:32:

Ik heb gekozen voor niet. Want ik weet het ff niet meer en ben er eigenlijk ook wel klaar mee. Het kleuterklasniveau van de ministers, het gesteggel, het niet op normale wijze tot een compromis kunnen komen. Bovendien weet ik ook echt niet meer waarop ik moet stemmen. Er is geen enkele partij waarin ik me echt helemaal in kan vinden. Ze hebben allemaal wel dealbrekenende dingen waar ik niet achter sta.
Ik geef t maar gewoon op denk. En dat voor iemand die altijd heeft gezegd: je moet wel stemmen hoor want dat is belangrijk!!
Maar voel me niet bepaald als " volk " vertegenwoordigd. Ze zitten er puur voor zichzelf. En voor het ( wacht ) geld.

De huisarts en de bakker werken ook voor zichzelf, maar doen vaak toch nuttige dingen.

Er is een verschil: als de bakker niet werkt, krijgt hij geen geld meer.
Een parlementslid hoeft niets te doen.

Het is bijna een wonder dat ze nog iets uitvoeren.

rionyriony schreef op 03-06-2025 om 17:13:

Ik had het veel liever niet zien gebeuren maar ik begrijp wel dat Wilders niet meer akkoord gaat met de slappe lijn van het kabinet en zich teruggetrokken heeft.

Ik denk dat ik stem op een partij die werk maakt van:

1. zover mogelijk terugdringen van immigratie (en dat is niet een klein beetje maar dicht bij 100% behoudens enkele uitzonderingen).
2. een zeer sterke defensie

Vorige keer op Omtzigt gestemd die me eigenlijk teleurgesteld heeft, al tijdens de maak van het nieuwe kabinet. Vroonhoven kan ik wel schieten. Die onbegrijpelijke glimlach; brr. Valt bij mij heel slecht. Mocht de PVV meedoen dan maakt deze bij mij een kans, en anders zal het wel een andere partij worden, die vermoedelijk nog opgericht moet worden. Want het gat in de kiezersmarkt blijf gewoon bestaan. Ik laat me graag verrassen.

De VVD neem ik niet serieus op deze punten. Ben ik ook niet rijk genoeg voor.

En dan ben je wel rijk genoeg om PVV te stemmen?

ik stem altijd pvda gl of sp . 
ik hoop dat ze Halsema van stal halen .😊

haarklover schreef op 03-06-2025 om 17:44:

[..]

En dan ben je wel rijk genoeg om PVV te stemmen?

Die snap ik niet want als je immigratie beperkt scheelt dat heel veel kosten: mensen die huizen nodig hebben, criminaliteit, eters, aanslag op je klimaat, stikstof uitstoot enz. enz. En verdriet van de mensen die tegen nog meer instroom zijn en die de karakter van Nederland onherkenbaar en definitief zien veranderen. Beetje meer liefde voor je eigen mensen zou wel zo gepast zijn.

Gl PvdA of Volt denk ik. Ligt ook aan wat ze willen en hoe de campagne gaat

rionyriony schreef op 03-06-2025 om 18:23:

[..]

Die snap ik niet want als je immigratie beperkt scheelt dat heel veel kosten: mensen die huizen nodig hebben, criminaliteit, eters, aanslag op je klimaat, stikstof uitstoot enz. enz. En verdriet van de mensen die tegen nog meer instroom zijn en die de karakter van Nederland onherkenbaar en definitief zien veranderen. Beetje meer liefde voor je eigen mensen zou wel zo gepast zijn.

Voor wie had Wilders liefde behalve zichzelf?

Zilver_gray schreef op 03-06-2025 om 18:24:

[..]

Voor wie had Wilders liefde behalve zichzelf?

Marjolein Faber!

Joszy schreef op 03-06-2025 om 18:29:

[..]

Marjolein Faber!

Neuhh ook niet 

ik zou het onvoorstelbaar vinden als iemand nog een keer pvv gaat stemmen.  Nu de tweede keer dat hij het niet waarmaakt. Eerst ooit dat minderheidskabinet met rutte waar hij de boel saboteerde en dan nu weer

echt oprecht ik was echt echt positief dat hij mee ging doen aan dit kabinet. Met zóveel kiezers vind ik een cordon sanitaire ondemocratisch       
Maar man hij heeft er wéér niets van gebakken deze one issue partij man.   Superjammer want ik gunde nederland echt gewoon een regering

ben wel blij voor schoof denk dat zijn gezondheid het niet had getrokken nog drie jaar

GroenLinks/PvdA

Ik heb de vorige keer VVD gestemd, onder andere omdat ze het verbod op abortus uit de wet willen hebben. Ik denk dat ik dat deze keer weer ga doen. Man en ik hebben samen een ton bruto per jaar, dat is vast wel rijk genoeg 😉

Ies

Ies

03-06-2025 om 19:46

[..]

Meen je dat nou serieus Rionyriony? 
Met liefde heeft zijn politiek naar mijn idee helemaal niks te maken. 
Hoogstens wel lief voor een handjevol echt rijke mensen idd. 

Wilders legt hier heel exact uit waarom hij er verder voor bedankte:
https://www.geenstijl.nl/5183648/exclusief#comments

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

03-06-2025 om 20:20

rionyriony schreef op 03-06-2025 om 20:08:

Wilders legt hier heel exact uit waarom hij er verder voor bedankte:
https://www.geenstijl.nl/5183648/exclusief#comments

tja, geenstijl als bron... 

[..]

Heb je het dan over vluchtelingen of (kennis)migranten?

Waar heb je al deze kennis opgedaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.