Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-01-2026 om 14:10
Ontwikkelingen in Iran
Op verzoek heb ik dit draadje gemaakt, zodat het gesprek over Iran dat nu in verschillende draadjes plaatsvind, op 1 plek gevoerd kan worden.
felija
28-03-2026 om 10:54
Gebruikersnaaminvullen schreef op 28-03-2026 om 09:28:
[..]
Trump heeft het idee dat de NAVO in dienst van hem is en zal helpen naar believen, ongeacht hoe een oorlog is begonnen. Hij is zo gewend dat "liefhebbers" van hem voor hem kruipen dat een NEE of JA met voorbehoud gewoon niet acceptabel is voor hem.
Donald Trump heeft vrijdag opnieuw uitgehaald naar NAVO-lidstaten vanwege het uitblijven van militaire steun aan de Verenigde Staten tijdens de oorlog met Iran. Hij zei dat Washington de landen mogelijk niet zal helpen als ze daar in de toekomst om vragen.
JAHBron: AD28 maart 2026, 03:32Laatste update: 07:42
“Ze waren er gewoon niet”, aldus de Amerikaanse president over Europese NAVO-landen tijdens een evenement voor investeerders in Miami. “We geven jaarlijks honderden miljarden dollars uit aan de NAVO, honderden, om ze te beschermen. We zouden altijd voor ze klaar hebben gestaan. Maar nu, gezien hun acties, hoeven we dat niet meer te doen, of wel? Waarom zouden we er voor hen zijn als zij er niet voor ons zijn?”
Bill Maher krijgt de Mark Twainprijs, bekend gemaakt door het Kennedy Centre en dus moet Trump natuurlijk ook een prijs krijgen
https://www.youtube.com/watch?v=kT7rKfsBNNk
Eigenlijk zouden we Trump massaal moeten negeren, alleen is dat wat lastig als je de president van de VS bent. Hij heeft elke dag een podium nodig, aandacht, net een dreinend kind.
felija
28-03-2026 om 11:12
Hoe Trump zich ontzettend heeft verkeken op de oorlog met Iran, geen van zijn doelstellingen is bereikt met grote chaos als gevolg:
Hoe Trump zich heeft verkeken op de Iran-oorlog – en de schade steeds groter wordt
https://www.volkskrant.nl/buitenland/hoe-trump-zich-heeft-verkeken-op-de-iran-oorlog-en-de-schade-steeds-groter-wordt~b655dd39/
Handschoenvrouw
28-03-2026 om 12:36
felija schreef op 28-03-2026 om 11:12:
Hoe Trump zich ontzettend heeft verkeken op de oorlog met Iran, geen van zijn doelstellingen is bereikt met grote chaos als gevolg:
Hoe Trump zich heeft verkeken op de Iran-oorlog – en de schade steeds groter wordt
https://www.volkskrant.nl/buitenland/hoe-trump-zich-heeft-verkeken-op-de-iran-oorlog-en-de-schade-steeds-groter-wordt~b655dd39/
Ik ben vooral heel benieuwd welke "spin" de Trump-fans hier aan gaan geven.
Voorlopig denk ik dat het bij lege one-liners blijft als "Trump moest wel", "Hij doet tenminste iets", "schuld van de EU die niet wilde helpen" en "deze man is geniaal, hij schaakt op 10 borden tegelijk en dit is een tactische zet in een veel groter geheel dat wij niet kunnen zien".
felija
28-03-2026 om 13:32
Handschoenvrouw schreef op 28-03-2026 om 12:36:
[..]
Voorlopig denk ik dat het bij lege one-liners blijft als "Trump moest wel", "Hij doet tenminste iets", "schuld van de EU die niet wilde helpen" en "deze man is geniaal, hij schaakt op 10 borden tegelijk en dit is een tactische zet in een veel groter geheel dat wij niet kunnen zien".
Ja!
Verschrikkelijk.
Gebruikersnaaminvullen
28-03-2026 om 14:40
[..]
Dit zie ik veel op Threads voorbij komen. EU of NAVO, maar nooit de schuld van de VS.
Cuba wordt bijna zeker het volgende slachtoffer van President Of Peace (zoals hij zichzelf graag noemt). Hoe meer hij zijn "spierballen" laat zien aan de rest van de wereld hoe erger zijn moraal wordt aangetast, voor zover hij dat al bezat.
Muurbloem1985
28-03-2026 om 15:52
[..]
Net als linkse mensen die nu hun mond vol hebben over internationaal recht maar hun mond houden als het over het Iran regime gaat.
Handschoenvrouw
28-03-2026 om 16:01
Muurbloem1985 schreef op 28-03-2026 om 15:52:
[..]
Net als linkse mensen die nu hun mond vol hebben over internationaal recht maar hun mond houden als het over het Iran regime gaat.
Nou, ik ben benieuwd naar de voorbeelden. Gráág met bronvermelding.
Muurbloem1985
28-03-2026 om 16:05
Handschoenvrouw schreef op 28-03-2026 om 16:01:
[..]
Graag wil ik van jou een voorbeeld waarbij de slachting van 30.000 mensen exceptief wordt veroordeeld, graag ook met een voorbeeld waarin hier tegen geprotesteerd wordt, o.a. de hypocrieten van GL-PVDA
Muurbloem1985
28-03-2026 om 16:06
[..]
Lees jij het nieuws niet?
Muurbloem1985
28-03-2026 om 16:07
[..]
Misschien moet je een keer naar deze held luisteren:
Handschoenvrouw
28-03-2026 om 16:18
Muurbloem1985 schreef op 28-03-2026 om 16:05:
[..]
Graag wil ik van jou een voorbeeld waarbij de slachting van 30.000 mensen exceptief wordt veroordeeld, graag ook met een voorbeeld waarin hier tegen geprotesteerd wordt, o.a. de hypocrieten van GL-PVDA
Jesse Klaver heeft pas geleden het regime nog "moorddadig en verwerpelijk" genoemd.
https://jonet.nl/haagse-politici-willen-diplomatieke-oplossing-iran/
Maar nee, de moord op 30.000 mensen door datzelfde regime is-ie vast een voorstander van.
Muurbloem1985
28-03-2026 om 16:22
Handschoenvrouw schreef op 28-03-2026 om 16:18:
[..]
Jesse Klaver heeft pas geleden het regime nog "moorddadig en verwerpelijk" genoemd.
https://jonet.nl/haagse-politici-willen-diplomatieke-oplossing-iran/
Maar nee, de moord op 30.000 mensen door datzelfde regime is-ie vast een voorstander van.
Nou daar zullen de Iraniërs echt wat aan hebben aan "diplomatieke oplossingen" dat is al jaren geprobeerd maar mislukt, de linkse redenatie pappen en nathouden werkt niet.
PensioNada
28-03-2026 om 16:25
Muurbloem1985 schreef op 28-03-2026 om 16:22:
[..]
Nou daar zullen de Iraniërs echt wat aan hebben aan "diplomatieke oplossingen" dat is al jaren geprobeerd maar mislukt, de linkse redenatie pappen en nathouden werkt niet.
De rechtse oplossing, een wrede oorlog, werkt evenmin. Vietnam, Afghanistan en Irak vergeten?
Muurbloem1985
28-03-2026 om 16:33
PensioNada schreef op 28-03-2026 om 16:25:
[..]
De rechtse oplossing, een wrede oorlog, werkt evenmin. Vietnam, Afghanistan en Irak vergeten?
Krijgen we die vergelijkingen weer, dat waren hele andere situaties dan in Iran, wat heeft Europa eigenlijk gedaan tegen het Iraanse regime dat al decennia met een harde hand regeert? Helemaal niks, moeten we dan maar wegkijken bij een regime dat 1000en mensen afslacht zonder enig pardon? dat gevaarlijke nucleaire programma's broedt? Dat openlijk Hamas en Hezbollah steunt? O nee dat was ik even vergeten, links vind het fanatisch als Israël klap na klap krijgt.
Handschoenvrouw
28-03-2026 om 16:34
Muurbloem1985 schreef op 28-03-2026 om 16:22:
[..]
Trump heeft 4 dagen geleden gezegd het Iraanse regime reeds voldoende gewijzigd te hebben. Hij wil het regime van de ayatollahs niet weg hebben.