Nieuws en actueel
Daglichtlamp
14-01-2026 om 14:10
Ontwikkelingen in Iran
Op verzoek heb ik dit draadje gemaakt, zodat het gesprek over Iran dat nu in verschillende draadjes plaatsvind, op 1 plek gevoerd kan worden.
rionyriony
08-03-2026 om 20:57
Muurbloem1985 schreef op 08-03-2026 om 18:05:
misschien off topic ik zit net het nieuws te kijken internationale vrouwendag is het vandaag, dan zie ik heel veel Palestijnen vlaggen bij die mars, wat hebben Palestijnen met vrouwenrechten te maken?
Drammen, doordrijverij, aanwezigheid, zenuwachtig maken, evt. giften genereren?
Ze nemen de gelegenheid te baat daarvoor omdat mensen kijken.
Alice12
08-03-2026 om 22:46
rionyriony schreef op 08-03-2026 om 20:57:
[..]
Drammen, doordrijverij, aanwezigheid, zenuwachtig maken, evt. giften genereren?
Ze nemen de gelegenheid te baat daarvoor omdat mensen kijken.
Ze worden flink betaald en nooit aangepakt.
Handschoenvrouw
09-03-2026 om 08:26
Alice12 schreef op 08-03-2026 om 22:46:
[..]
Ze worden flink betaald en nooit aangepakt.
Wie betaalt ze? Hoe zouden ze het beste kunnen worden aangepakt?
Thora
09-03-2026 om 11:55
Muurbloem1985 schreef op 08-03-2026 om 18:05:
misschien off topic ik zit net het nieuws te kijken internationale vrouwendag is het vandaag, dan zie ik heel veel Palestijnen vlaggen bij die mars, wat hebben Palestijnen met vrouwenrechten te maken?
Ik hoop de rechten van de de vrouwen onder de Hamas regering maar ik vrees van niet.
Thora
09-03-2026 om 11:55
Handschoenvrouw schreef op 09-03-2026 om 08:26:
[..]
Wie betaalt ze? Hoe zouden ze het beste kunnen worden aangepakt?
Ik durf daar geen harde uitspraak over te doen maar ik denk dat veel geld uit een heel andere hoek komt dan men denkt. O.a. wapenindustrie.
PensioNada
09-03-2026 om 12:08
Ik vrees dat de benoeming van zoon Khamenei in combinatie met het terugkrabbelen van de Iraanse president over de uitspraken over aanvallen op de buurlanden, een slecht teken is. Intern zijn de hard-liners aan de winnende hand.
Daglichtlamp
09-03-2026 om 15:44
https://www.ad.nl/voetbal/iraanse-voetbalsters-vrezen-harde-straffen-en-slaan-op-de-vlucht-laat-ze-gaan-scandeerden-bezorgde-fans~a34ca40d/
Het lijkt me ingewikkeld voor deze ploeg. Veel van deze speelsters zullen thuis familie hebben die mogelijk in hun plaats straft worden als ze niet terugkeren naar Iran.
PensioNada
09-03-2026 om 23:35
Trump schijnt gezegd te hebben dat de oorlog bijna afgelopen is, maar als ik de berichtgeving op CNN, Reuters, al Jazeera, NYT en nu.nl bekijk, weet niemand precies hoe dit geïnterpreteerd moet worden. Ik (en anderen) heb een beetje het idee dat Israël zijn eigen koers vaart.
Joszy
10-03-2026 om 07:01
Daglichtlamp schreef op 09-03-2026 om 15:44:
https://www.ad.nl/voetbal/iraanse-voetbalsters-vrezen-harde-straffen-en-slaan-op-de-vlucht-laat-ze-gaan-scandeerden-bezorgde-fans~a34ca40d/
Het lijkt me ingewikkeld voor deze ploeg. Veel van deze speelsters zullen thuis familie hebben die mogelijk in hun plaats straft worden als ze niet terugkeren naar Iran.
Volgens de NOS hebben 5 speelsters een visum voor Australië gekregen en kan de rest ook asiel aanvragen als ze dat willen. Moeilijke keuze inderdaad, maar ik denk eigenlijk dat dat voor heel veel politieke vluchtelingen geldt.
Zilver_gray
10-03-2026 om 07:07
PensioNada schreef op 09-03-2026 om 23:35:
Trump schijnt gezegd te hebben dat de oorlog bijna afgelopen is, maar als ik de berichtgeving op CNN, Reuters, al Jazeera, NYT en nu.nl bekijk, weet niemand precies hoe dit geïnterpreteerd moet worden. Ik (en anderen) heb een beetje het idee dat Israël zijn eigen koers vaart.
Trump is vooral bezig met zijn imago (kijk eens hoe sterk ik ben, ik ben de beste) Netanyahu heeft de VS mooi voor zijn karretje kunnen spannen en trekt een heel eigen plan inderdaad (Groot Israël Netanyahu spreekt over ‘visie van Groot-Israël’ | BNR Nieuwsradio )
Dit natuurlijk alles ten koste van de onschuldige bevolking. Het is een nachtmerrie wat daar gebeurd en het kan gewoon.
PensioNada
10-03-2026 om 07:59
Zilver_gray schreef op 10-03-2026 om 07:07:
[..]
Trump is vooral bezig met zijn imago (kijk eens hoe sterk ik ben, ik ben de beste) Netanyahu heeft de VS mooi voor zijn karretje kunnen spannen en trekt een heel eigen plan inderdaad (Groot Israël Netanyahu spreekt over ‘visie van Groot-Israël’ | BNR Nieuwsradio )
Dit natuurlijk alles ten koste van de onschuldige bevolking. Het is een nachtmerrie wat daar gebeurd en het kan gewoon.
Helaas zie ik niet gebeuren dat het Iraanse regime gaat verdwijnen. Het is een beetje als in Gaza, de zittende regering (hoe wreed en corrupt ook) wordt niet minder populair door een bommenregen.
Zilver_gray
10-03-2026 om 08:11
PensioNada schreef op 10-03-2026 om 07:59:
[..]
Helaas zie ik ook niet gebeuren dat het Iraanse regime gaat verdwijnen. Het is een beetje als in Gaza, de zittende regering (hoe wreed en corrupt ook) wordt niet minder populair door een bommenregen.
Nee ik ook niet; na dit poppetje staat er wel weer een andere klaar om het stokje over te nemen. Men is er niets mee opgeschoten.
En Trump die zegt dat de “oorlog” zo voorbij zal zijn? Wat zei hij nog maar over de oorlog tussen Rusland en Oekraïne? Die zou ook in 1 dag voorbij zijn als hij minister president zou worden..nou ze zijn daar nog steeds bezig.
Iran denkt er overigens heel anders over