Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-12-2025 om 14:25 Topicstarter

Correctie: een oud politicus heeft die steden een metafoor genoemd. Ik zie in de plannen die D66 en CDA hebben gemaakt juist eindelijk weer ambitie om de woningnood echt aan te pakken. 

Daglichtlamp schreef op 25-12-2025 om 14:25:

Correctie: een oud politicus heeft die steden een metafoor genoemd. Ik zie in de plannen die D66 en CDA hebben gemaakt juist eindelijk weer ambitie om de woningnood echt aan te pakken.

Daar heb je niets aan zolang de grenzen wagenwijd open blijven staan.

Gistermiddag was ik effe nog een paar kleine boodschappen doen. Ik heb de lange zwarte gewaden (en luid onverstaanbare taal) die langs me liepen niet kunnen tellen. Maar ik waande me in een ver vreemd land.

Er is zoveel wat aangepakt MOET worden maar daar haalt men juist geld weg om te bezuinigen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-12-2025 om 15:29 Topicstarter

Door D66 en CDA zijn daarom ook ambitieuze doelstellingen geformuleerd op gebied van asiel en migratie. Misschien moet je de moeite nemen om hun agenda een keer te lezen. Wellicht is het D66 programma te dik, maar deze agenda is maar een paar kantjes, dat moet toch haalbaar zijn.

Fleurtje_5 schreef op 25-12-2025 om 14:31:

[..]

Daar heb je niets aan zolang de grenzen wagenwijd open blijven staan.

Gistermiddag was ik effe nog een paar kleine boodschappen doen. Ik heb de lange zwarte gewaden (en luid onverstaanbare taal) die langs me liepen niet kunnen tellen. Maar ik waande me in een ver vreemd land.

Er is zoveel wat aangepakt MOET worden maar daar haalt men juist geld weg om te bezuinigen.

Daar willen ze ook wat aan doen hoor, bij D66, de instroom van asielzoekers. Staat ook gewoon zwart op wit in het programma. Was echt niet lastig om te lezen. Zelfs bij het vredelievende CDA willen ze de instroom echt flink beperken. 

Hier weilanden zat trouwens, om te bouwen. In mijn liefelijke dorpje onder Amsterdam. Plek zat om nog wat flats neer te zetten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.