Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Jorni
15-10-2025 om 08:39
Fleurtje_5 schreef op 15-10-2025 om 08:25:
[..]
Dieptriest dit.
Dat hij in een (geheim) safehouse woont vind ik dieptriest. Maar men vind hier dat hij dan toch 'gewoon' even naar een studio kan komen. Dan weet iedereen waar hij zich op dat moment bevind?
Ik ben blij dat hij zich toch wil inzetten. Voor mij hoeft hij geen premier te worden maar ik hoop zeker dat hij wel mee mag doen. ONGEACHT of andere partijleden dat willen of niet.
Burgers willen ook geen AZC met 300 alleenstaanden mannen in hun kleine dorp, en dat komt er dan toch.
Ik vind dat echt getuigen van erg weinig inlevingsvermogen dat mensen niet begrijpen dat hij tijdelijk even is weg gebleven van tv debatten voor zijn eigen veiligheid. Er was echt even wat bijzonders aan de hand. Respect dat hij nu alles toch weer op gaat pakken en dat blijft doen.
Jujubee
15-10-2025 om 09:00
Jorni schreef op 15-10-2025 om 08:39:
[..]
Ik vind dat echt getuigen van erg weinig inlevingsvermogen dat mensen niet begrijpen dat hij tijdelijk even is weg gebleven van tv debatten voor zijn eigen veiligheid. Er was echt even wat bijzonders aan de hand. Respect dat hij nu alles toch weer op gaat pakken en dat blijft doen.
Mee eens, maar ja wat ik veel hoor is: tja hij heeft het er ook wel zelf naar gemaakt he, al die jaren? Met die uitspraken.
En heel veel mensen geloven hem ook niet, zien het als strategie, etc, etc. En nu komt hij weer terug, dus gaan ze daar weer over zeiken. Want ja, hij komt alleen maar terug voor het VI debat, zie je wel, puur strategie. Als hij niet terug was gekomen was het ook niet goed geweest want dan was hij een lafbek. Tja. Damned if you do, damned if you don't.
Mijn dorp was ook op het nieuws gisteren, ivm het AZC. Gezellig. Ik was er al bang voor dat het uit de hand zou lopen, het leeft hier enorm en mensen maken zich grote zorgen. Hopelijk gaat het meevallen met de overlast maar ik had honderd keer liever 300 vrouwen en kinderen opgevangen.
Libertine
15-10-2025 om 10:43
[..]
Mocht je de volkrant een krant vinden om serieus te nemen dan is deze podcast interessant. Het maakt duidelijk dat zijn afwezigheid vooral ondemocratisch is. Net zoals zijn partij en de inrichting daarvan ondemocratisch is. Bovendien zegt hij, ook als er geen verhoogde dreiging is, vaker interviews af. Je ziet hem nauwelijks bij nieuwsprogramma’s, in kranten etc. Heel selectief schuift ie ergens aan. Dat is strategie. Een ondemocratische strategie omdat ie zich niet ter verantwoording laat roepen, wat voor een volksvertegenwoordiger echt onwenselijk is. Zeker in een democratische rechtsstaat.
https://spotify.link/bcN5J7PTtXb
Dus het gaat helemaal niet om inlevingsvermogen of het gebrek daaraan. Je kunt het enorm vervelend vinden voor hem dat hij zo beveiligd moet worden én kijken naar het gedrag dat hij vertoont en daar een mening over hebben op basis van dat gedrag. Het zijn twee verschillende dingen.
PensioNada
15-10-2025 om 10:56
Fleurtje_5 schreef op 15-10-2025 om 08:25:
[..]
Dieptriest dit.
Dat hij in een (geheim) safehouse woont vind ik dieptriest. Maar men vind hier dat hij dan toch 'gewoon' even naar een studio kan komen. Dan weet iedereen waar hij zich op dat moment bevind?
Ik ben blij dat hij zich toch wil inzetten. Voor mij hoeft hij geen premier te worden maar ik hoop zeker dat hij wel mee mag doen. ONGEACHT of andere partijleden dat willen of niet.
Burgers willen ook geen AZC met 300 alleenstaanden mannen in hun kleine dorp, en dat komt er dan toch.
Nog naar de open dag van een AZC bij jou in de buurt geweest, dan had je kunnen zien dat het niet alleen om alleenstaande mannen gaat.
PensioNada
15-10-2025 om 11:05
Libertine schreef op 15-10-2025 om 10:43:
[..]
Je kunt het enorm vervelend vinden voor hem dat hij zo beveiligd moet worden én kijken naar het gedrag dat hij vertoont en daar een mening over hebben op basis van dat gedrag. Het zijn twee verschillende dingen.
Precies Libertine, ik kan me best voorstellen dat Wilders af en toe hyperventilerend wakker wordt vanwege de bedreigingen en dat gun ik niemand. Alleen als ik zie dat er een heel rijtje debatten op zijn lijstje van vandaag staan van hem goed gezinde nieuwsmedia en hij twee lastige debatten heeft geskipt (waarvan er 1 in het tweede kamergebouw werd gehouden, waar hij op dat moment aanwezig was), dan denk ik daar wel wat van.
felija
15-10-2025 om 11:07
PensioNada schreef op 15-10-2025 om 11:05:
[..]
Precies Libertine, ik kan me best voorstellen dat Wilders af en toe hyperventilerend wakker wordt vanwege de bedreigingen en dat gun ik niemand. Alleen als ik zie dat er een heel rijtje debatten op zijn lijstje van vandaag staan van hem goed gezinde nieuwsmedia en hij twee lastige debatten heeft geskipt (waarvan er 1 in het tweede kamergebouw werd gehouden, waar hij op dat moment aanwezig was), dan denk ik daar wel wat van.
Nu hij zelf verantwoording moet afleggen, omdat zijn partij in het kabinet zat, voelt hij de bui al hangen. Dat gaat hem niet worden, hij delft dan geheid het onderspit.
Jujubee
PensioNada schreef op 15-10-2025 om 10:56:
[..]
Nog naar de open dag van een AZC bij jou in de buurt geweest, dan had je kunnen zien dat het niet alleen om alleenstaande mannen gaat.
Hier in mijn dorp dus wel. 300 jonge mannen.
Koko67
PensioNada schreef op 15-10-2025 om 10:56:
[..]
In de AZC’s in mijn stad is het ongeveer 80% man.
Daglichtlamp
15-10-2025 om 11:16
Jujubee schreef op 15-10-2025 om 11:07:
[..]
Maar als je kijkt naar de cijfers: https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/83102ned/table?dl=C88EF
Dan is echt niet elke asielzoeker een jonge man. Kijkend naar de cijfers van vorig jaar dan was ongeveer de helft een man in de leeftijdsgroep tussen 16 en 35 (eerste asielverzoeken, vanzelfsprekend ligt de verhouding anders bij nareizigers).
PensioNada
15-10-2025 om 11:19
Jujubee schreef op 15-10-2025 om 11:07:
[..]
Dat is heel raar, want de verhouding mannen en vrouwen is inderdaad scheef, maar het is voor eerste aanvragen 70% / 30% en voor nareizigers, iets meer vrouwen. Waarom vul je dan een AZC met alleen jonge mannen?
PensioNada
15-10-2025 om 11:22
Daglichtlamp schreef op 15-10-2025 om 11:16:
[..]
Maar als je kijkt naar de cijfers: https://opendata.cbs.nl/#/CBS/nl/dataset/83102ned/table?dl=C88EF
Dan is echt niet elke asielzoeker een jonge man. Kijkend naar de cijfers van vorig jaar dan was ongeveer de helft een man in de leeftijdsgroep tussen 16 en 35 (eerste asielverzoeken, vanzelfsprekend ligt de verhouding anders bij nareizigers).
Dank je Daglichtlamp voor de cijfermatige onderbouwing.
Malibu2
15-10-2025 om 12:05
Daglichtlamp schreef op 15-10-2025 om 11:16:
[..]
Maar aan droge landelijke statistieken heeft Jujubee niets als er bij haar in het dorp een azc komt met 300 jonge mannen.
Loeki72
15-10-2025 om 12:09
https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/leugenaar-eerdmans-ontmaskerd-ja21-kiezers-op-grote-schaal-bedonderd?fbclid=IwdGRjcANcUVVleHRuA2FlbQIxMQABHnt4F_zx0JhEW8oj_8tFzhRzp1ISFIUAD3ml5o-82aLWXnvXdpGX23tqEWFV_aem_qyd-9sBZf8DR1Ojy0Pd_-A
Een interessant artikel over het werken met verschillende cijfers voor de narekening van de CPB en het verkiezingsprogramma. Maar het is wat we van Eerdmans gewend zijn. Ook hij is een liegende rasopportunist.
Koko67
15-10-2025 om 12:18
[..]
Dat komt omdat het wilders is. Alles wat maar als negatief zou kunnen gezien worden of omgebogen naar iets negatiefs wordt met liefde meteen aangepakt. Ondertussen mag Stoffer hele enge dingen zeggen bij Eva. En geen hond( vrouw) vindt daar iets van. We hebben in dit land 2 stokpaardjes: Gaza en Moslims. Wee je gebeente als je daar iets over durft te zeggen. En ondertussen laten we vrouwenrechten/ homorechten door bv. die enge Stoffer of door een behoorlijk aantal moslims door onze handen glippen. Onze dochters en kleindochters zullen ons intens dankbaar zijn.
Yumi
15-10-2025 om 12:33
De leider van de grootste partij zowel in de kamer als in de peilingen is terug.
Hij is aanwezig bij; Vandaag Inside, Telegraaf, SBS6 debat, Debat van het Zuiden, Jeugdjournaal, 1Vandaag debat, het NOS Slotdebat en Radio 538.
Ik wens Wilders alle rust om zijn campagne te voeren, dat is wel zo prettig voor het forum, anders wordt het zo stil.