Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Yumi
22-08-2025 om 20:30
PensioNada schreef op 22-08-2025 om 12:00:
[..]
Ga eens naar Dubai en kijk hoe de westerlingen daar rond lopen.
Precies, zeker in de hotels en op de daarnaast gelegen stranden, heb ik (bad) kleding gezien die ik behoorlijk gewaagd vind.
Schoondochter
22-08-2025 om 20:42
Daglichtlamp schreef op 22-08-2025 om 20:40:
De rest van de NSC stapt ook uit het kabinet.
Wauw. Ons demissionair kabinet valt eigenlijk gewoon nog een keer. Het kon dus nog dieper de put in.
Daglichtlamp
22-08-2025 om 20:45
Schoondochter schreef op 22-08-2025 om 20:42:
[..]
Wauw. Ons demissionair kabinet valt eigenlijk gewoon nog een keer. Het kon dus nog dieper de put in.
Terwijl ze nu eigenlijk bezig moesten zijn om de miljoenennota op te stellen.
Neweve
22-08-2025 om 21:25
Daglichtlamp schreef op 22-08-2025 om 20:45:
[..]
Terwijl ze nu eigenlijk bezig moesten zijn om de miljoenennota op te stellen.
Ze waren altijd al te druk met ruziën om echt te kunnen regeren.
Ben wel benieuwd wat dit voor de peilingen doet...
Yumi
22-08-2025 om 21:25
Daglichtlamp schreef op 22-08-2025 om 12:54:
Een appartement? Dus zonder tuin? Hoeveel last denk je dat je hebt van vervuilde grond?
We nemen in Nederland bodemsanering serieus. Dus ja je kind kan in de zandbak spelen. Maar groente of fruit uit je eigen tuin? Of eieren van je eigen kippen? Dat is bijna nergens nog verstandig. We hebben echt meer linkse invloed op het beleid nodig om ervoor te zorgen dat de situatie van onze leefomgeving niet nog erger wordt.
Als de nieuwe plannen doorgaan, dan gooien we allerlei regels inclusief de regels om bezwaar te maken overboord.
Kwaliteitseisen voor wonen, grenswaardes bij bodemonderzoek. Standaard bodemonderzoek doen we sowieso niet meer, als de plannen allemaal doorgaan. Op elk gebied wil men regels versoepelen, buitenruimte, geluidsisolatie, trillingen, bouwen in de buurt van Schiphol, het spoor, gevaarlijke stoffen, Flora en Fauna...
Ik schreef eerder al dat ik me hier zorgen om maak, en nu de bouwplannen rondom vliegvelden. Daarnaast woon ik in een groei Gemeente, die binnenkort een informatie avond heeft over wonen, geluid en trillingen. Ik zie steeds meer woningen verschijnen, waarbij ik denk dat je wel echt wanhopig moet zijn om er te willen wonen. Een dak boven je hoofd is heel erg fijn, maar in een ongezonde, drukke omgeving met een industrieterrein naast je?
Zeer verontrustend !
Concepteindrapport STOER | Publicatie | Home | Volkshuisvesting Nederland
PensioNada
22-08-2025 om 21:47
[..]
Ja, ik heb dit ook nog nooit meegemaakt
felija
22-08-2025 om 22:56
[..]
Nou inderdaad! Het kan dus nog gekker!
Daglichtlamp
23-08-2025 om 07:46
Beschamend gisteravond, je zou er bijna SP van gaan stemmen. De woorden van Jimmy Dijk:
Voorzitter. Dat de VVD hier nu al een zwartepietspelletje aan het spelen is, is echt schandalig. Het is echt schandalig dat dit nu al gebeurt. De NSC-fractie roffelt op de bankjes, maar dit was niet per se niet als compliment voor NSC bedoeld. Dit is de zoveelste kabinetscrisis opeen die afleidt van de problemen die opgelost moeten worden. Ik zei het een uur geleden ook al: ik vind het prima om begin volgende week een debat te hebben over de ontstane situatie in het kabinet, maar ik vind het daadwerkelijk schandalig dat over iets existentieels als een genocide in Gaza op dit moment weer moeilijk een debat gevoerd kan worden. Dat gaan we zo wel doen, maar ik vind dit beschamend. De minister-president zou zich dit veel meer moeten aantrekken dan drie zinnen te zeggen over waarom zijn kabinet voor de zoveelste keer is gevallen. Nu gebeurt dat nog een keer over zoiets existentieels als een genocide in Gaza, waar geen maatregelen tegen komen. Dat moet u zich echt gaan aantrekken.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2024-2025/107
Daglichtlamp
23-08-2025 om 08:03
Waar is Yesilgöz? Ze was niet beschikbaar op het laatste nippertje voor haar afspraak op Lowlands. Gezien het late afzeggen vindt ik daar ook wel wat van. Maar ze was gisteren en eergisteren ook niet in de Tweede Kamer, niet in de zaal maar als enige partijleider volgens mij ook niet op de presentatielijst.
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 08:48
Daglichtlamp schreef op 23-08-2025 om 08:03:
Waar is Yesilgöz? Ze was niet beschikbaar op het laatste nippertje voor haar afspraak op Lowlands. Gezien het late afzeggen vindt ik daar ook wel wat van. Maar ze was gisteren en eergisteren ook niet in de Tweede Kamer, niet in de zaal maar als enige partijleider volgens mij ook niet op de presentatielijst.
Misschien rommelt het stiekem toch binnen de VVD en wordt ze afgezet als leider. Ik hoop het.
Daglichtlamp
23-08-2025 om 08:51
Herfstappeltaart schreef op 23-08-2025 om 08:48:
[..]
Misschien rommelt het stiekem toch binnen de VVD en wordt ze afgezet als leider. Ik hoop het.
We zullen het woensdag weten denk ik, dan debatteert de Kamer over de ontstane situatie, als ze daar ook niet is, dan is het duidelijk dat Yesilgoz klaar is.
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 08:52
Daglichtlamp schreef op 23-08-2025 om 07:46:
Beschamend gisteravond, je zou er bijna SP van gaan stemmen. De woorden van Jimmy Dijk:
Voorzitter. Dat de VVD hier nu al een zwartepietspelletje aan het spelen is, is echt schandalig. Het is echt schandalig dat dit nu al gebeurt. De NSC-fractie roffelt op de bankjes, maar dit was niet per se niet als compliment voor NSC bedoeld. Dit is de zoveelste kabinetscrisis opeen die afleidt van de problemen die opgelost moeten worden. Ik zei het een uur geleden ook al: ik vind het prima om begin volgende week een debat te hebben over de ontstane situatie in het kabinet, maar ik vind het daadwerkelijk schandalig dat over iets existentieels als een genocide in Gaza op dit moment weer moeilijk een debat gevoerd kan worden. Dat gaan we zo wel doen, maar ik vind dit beschamend. De minister-president zou zich dit veel meer moeten aantrekken dan drie zinnen te zeggen over waarom zijn kabinet voor de zoveelste keer is gevallen. Nu gebeurt dat nog een keer over zoiets existentieels als een genocide in Gaza, waar geen maatregelen tegen komen. Dat moet u zich echt gaan aantrekken.
https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/plenaire_verslagen/detail/2024-2025/107
Ik heb het ook gezien. Wat een puinzooi weer. En ja hoor, vanmorgen lees ik de krantenkoppen.....wéér geen steun voor extra maatregelen tegen Israël. Misselijk word ik ervan. Hamas moet vernietigd worden....werkelijk....denken ze nu echt dat je op deze manier bereikt wat je wil? Er komen alleen maar meer potentiële Hamas-strijders zo. Die jongetjes van 10 dit dit meemaken, wat voor mannen denken ze dat dit worden? (vooropgesteld dat ze het überhaupt overleven). Die zitten vol haat en strijdlust tegen Israël als ze volwassen zijn.
Daglichtlamp
23-08-2025 om 08:57
Overvroeg de NSC dan zo dat de VVD niet anders kon dan niets toegeven? Als ik zie welke moties de NSC heeft gesteund (en welke juist ook niet) gisteravond kan ik me dat niet voorstellen. Zo onverantwoordelijk weer van de VVD, juist op een moment dat ze weten dat er een begroting gemaakt moet worden.
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 09:14
Daglichtlamp schreef op 23-08-2025 om 08:57:
Overvroeg de NSC dan zo dat de VVD niet anders kon dan niets toegeven? Als ik zie welke moties de NSC heeft gesteund (en welke juist ook niet) gisteravond kan ik me dat niet voorstellen. Zo onverantwoordelijk weer van de VVD, juist op een moment dat ze weten dat er een begroting gemaakt moet worden.
Kan het me ook niet voorstellen. De VVD is gewoon PVV-light geworden. Elke extra maatregel tegen Israël is teveel. En inderdaad, de VVD pretendeert altijd dè partij te zijn die financieel op de winkel past, nou daar blijkt nu weinig van.