Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Herfstappeltaart schreef op 23-08-2025 om 08:48:

[..]

Misschien rommelt het stiekem toch binnen de VVD en wordt ze afgezet als leider. Ik hoop het.

Ik hoop dat de VVD zo klein wordt dat ze niet mee gaan regeren. 

Daglichtlamp schreef op 23-08-2025 om 08:03:

Waar is Yesilgöz? Ze was niet beschikbaar op het laatste nippertje voor haar afspraak op Lowlands. Gezien het late afzeggen vindt ik daar ook wel wat van. Maar ze was gisteren en eergisteren ook niet in de Tweede Kamer, niet in de zaal maar als enige partijleider volgens mij ook niet op de presentatielijst.

De bestemming van de 'geheime reis' van VVD-lijsttrekker Dilan Yesilgöz is bekend: ze ging samen met Kamerlid Ulysse Ellian op troepenbezoek bij de Nederlandse Navo-militairen in Litouwen. Vanwege de trip zegde Yesilgöz de lijsttrekkersbijeenkomst op festival Lowlands af. Die daarop helemaal van het programma werd geschrapt, tot verdriet van de andere zes lijsttrekkers die in Biddinghuizen op het podium zouden staan.

Dilan Yesilgöz - Zegerius op X: 'Een zeer indrukwekkend werkbezoek aan onze troepen in Litouwen. Samen met @UlysseEllian sprak ik met de vrouwen en mannen die het NAVO gebied verdedigen tegen Russische agressie. Wij zullen als VVD volop blijven investeren in onze veiligheid en in het beste materieel voor onze https://t.co/lrCD2Nuiu2' / X

Yumi schreef op 23-08-2025 om 10:11:

[..]

De bestemming van de 'geheime reis' van VVD-lijsttrekker Dilan Yesilgöz is bekend: ze ging samen met Kamerlid Ulysse Ellian op troepenbezoek bij de Nederlandse Navo-militairen in Litouwen. Vanwege de trip zegde Yesilgöz de lijsttrekkersbijeenkomst op festival Lowlands af. Die daarop helemaal van het programma werd geschrapt, tot verdriet van de andere zes lijsttrekkers die in Biddinghuizen op het podium zouden staan.

Dilan Yesilgöz - Zegerius op X: 'Een zeer indrukwekkend werkbezoek aan onze troepen in Litouwen. Samen met @UlysseEllian sprak ik met de vrouwen en mannen die het NAVO gebied verdedigen tegen Russische agressie. Wij zullen als VVD volop blijven investeren in onze veiligheid en in het beste materieel voor onze https://t.co/lrCD2Nuiu2' / X

Dus dit reisje, ook in het kader van de verkiezingen (kijk mij een geschikte leider zijn, hier een plaatje van mij als leider in oorlogstijd) was weer belangrijker dan het echte werk. Weer een verkeerde afweging van de partijleider.

Schoondochter schreef op 23-08-2025 om 10:14:

[..]

Dus dit reisje, ook in het kader van de verkiezingen (kijk mij een geschikte leider zijn, hier een plaatje van mij als leider in oorlogstijd) was weer belangrijker dan het echte werk. Weer een verkeerde afweging van de partijleider.

De pot verwijt de ketel, kan me een feestje herinneren....maar maak ervan wat je wil. Draaien daar zijn sommige goed in.

Yumi schreef op 23-08-2025 om 10:16:

[..]

De pot verwijt de ketel, kan me een feestje herinneren....maar maak ervan wat je wil. Draaien daar zijn sommige goed in.

Ik begrijp niet waar je op doelt. Kun je dat zeggen?

Stel je voor dat onze politici hun werk eens gingen doen en problemen in dit land zouden gaan oplossen. ( bv. de enorme woningnood en onze asielcrisis) i.p.v debatteren over landen hier ver vandaan. Dat zou wat zijn.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

23-08-2025 om 12:20

https://nos.nl/artikel/2579598-pvv-programma-totale-asielstop-geen-verbod-meer-op-koran-of-moskee

PVV of Geert Wilders heeft nog weer niets geleerd van de vorige keer. Roept weer veel, maar hoe dit opgelost moet worden of wat het gaat kosten of aan welke regels Nederland zich moet houden of laten berekenen van al deze plannen, nee dat doet ie weer niet. Ofwel: Veel geschreeuw en weer geen wol

Schoondochter schreef op 23-08-2025 om 10:25:

[..]

Ik begrijp niet waar je op doelt. Kun je dat zeggen?

Ik begrijp Yumi wel.

Schoondochter schreef op 22-08-2025 om 20:22:

[..]

Ik snap dat hij aftreedt, hij krijgt geen ruimte. Hoewel het in dit huidige kabinet wel erg voortvarend was om maatregelen toe te zeggen als hij dat inderdaad niet overlegd had vantevoren. BBB en VVD dragen heel andere standpunten uit. En in dit kabinet is de campagne (en dus punten maken) in de aanloop naar de verkiezingen nou eenmaal belangrijker dan het werk doen.

Maar toen Wilders aftrad omdat hij geen ruimte (steun) kreeg (zie fragment in onderstaande link) werd hem dat meer dan eens 'tot op het bot' verweten.

Nicolien Vroonhoven verweet het Wilders dat hij weg liep. "wij zijn blijven zitten, u bent weggelopen" zei ze. 

https://nos.nl/collectie/13996/video/2569919-wilders-noemt-nsc-nederlandse-sabotage-club

Waar zit ze nu?

Wilders trad terug en wist dat er dan nog een opvangnet is, een demissionair kabinet. Vanmorgen stond in de krant waarom het NSC terug trad:

De NSC-bewindslieden stonden "als een ring" om Veldkamp, vertelde fractievoorzitter Nicolien van Vroonhoven nadat alle NSC-bewindslieden waren opgestapt.

"Als een ring om Veldkamp", zij zat in het kabinet met de PVV en was mede verantwoord dat er geen enkele ring was. 

En dan nu dit. Van een demissionair kabinet verwacht ik dat ze dan toch nog even stand houden omdat er dan geen opvangnet is. Hypocriet gedoe. Die vrouw is kamerlid-onwaardig.

Yumi schreef op 22-08-2025 om 20:30:

[..]

Precies, zeker in de hotels en op de daarnaast gelegen stranden, heb ik (bad) kleding gezien die ik behoorlijk gewaagd vind.

Dubai vind ik dan ook weer het andere uiterste. 

Schoondochter schreef op 22-08-2025 om 20:42:

[..]

Wauw. Ons demissionair kabinet valt eigenlijk gewoon nog een keer. Het kon dus nog dieper de put in.

Precies dit.

Neweve schreef op 22-08-2025 om 21:25:

[..]

Ze waren altijd al te druk met ruziën om echt te kunnen regeren.

Ben wel benieuwd wat dit voor de peilingen doet...

Wie niet? Luister eens naar een debat als Timmermans in 'de zaal is'. Die doet niets anders.

Daglichtlamp schreef op 22-08-2025 om 12:54:

Een appartement? Dus zonder tuin? Hoeveel last denk je dat je hebt van vervuilde grond?
We nemen in Nederland bodemsanering serieus. Dus ja je kind kan in de zandbak spelen. Maar groente of fruit uit je eigen tuin? Of eieren van je eigen kippen? Dat is bijna nergens nog verstandig. We hebben echt meer linkse invloed op het beleid nodig om ervoor te zorgen dat de situatie van onze leefomgeving niet nog erger wordt.

Maar vaak laten ze het wel eerst flink vervuilen.

Beaumix: https://nos.nl/regio/limburg/artikel/543136-limburgse-milieufederatie-wil-verbod-beaumix

De aanwezigheid van zware metalen en PAK's (polycyclische aromatische koolwaterstoffen) in Beaumix kan leiden tot ernstige vervuiling van het milieu

Vergunning schadelijke stoffen lozen:https://www.h2owaternetwerk.nl/h2o-actueel/extinction-rebellion-protesteert-bij-waterschap-tegen-lozingen-chemelot

Voor het hoofdkantoor van Waterschap Limburg in Roermond hebben activisten van Extinction Rebellion woensdagmiddag geprotesteerd tegen de lozingen van Chemelot. Ze spreken van een "bizarre vergunning" die het waterschap hiervoor heeft verleend en eisen dat deze lozingen verboden worden.

Op het Chemelot-terrein in Geleen staan bijna zestig chemische fabrieken, die via de Ur schadelijke stoffen op de Maas lozen. De Maas is een belangrijke bron voor de productie van drinkwater in Limburg.

PFas: https://www.platform-investico.nl/onderzoeken/opruimen-pfas-vervuiling-kost-nu-al-bijna-70-miljoen-euro

Provincie wil PFAS-lozing op riolering Weert, tegen adviezen in, toestaan: ‘Grote impact op het milieu’
Dagblad De Limburger 31 juli 2025. Regioverslaggever Midden-Limburg

Weert/Maastricht Een bedrijf dat industrieel afvalwater verwerkt in Weert, CFS BV, krijgt als het aan de provincie ligt een vergunning om PFAS te lozen op het riool. Dat terwijl het Waterschap Limburg, de Inspectie Leefomgeving en Transport en drinkwaterbedrijf Evides daar fel op tegen zijn.

...etc.etc.etc..........

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.