Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Daglichtlamp
09-07-2025 om 13:55
Fleurtje_5 schreef op 09-07-2025 om 13:04:
[..]
Ik ook.
Behalve bij iemand met een crimineel verleden, en de kans aanwezig is dat men ergens in het illegale 'milieu' zal verdwijnen.Die link met die foto had ik niet geplaatst, ik heb alleen genoemd wat ik wel kon zien op de link die ik verder niet kon openen.
En jij koppelt die foto gelijk aan het niet krijgen van een huis, terwijl die hongerstakingen daar helemaal niet over gingen.
Fleurtje_5
09-07-2025 om 15:38
Daglichtlamp schreef op 09-07-2025 om 13:55:
[..]
En jij koppelt die foto gelijk aan het niet krijgen van een huis, terwijl die hongerstakingen daar helemaal niet over gingen.
(Wat een muggesifterij weer)
Kijk effe wie die link had geplaatst (voordat ik daar weer de schuld van krijg). Kijk ook dat diegene dat een interessant opiniestuk vond. Dan neem ik aan dat zij ook de foto met bijbehorende tekst bedoeld. Als dat niet klopt had je ook toen kunnen 'inspringen' dat de tekst onder de foto niet klopt, maar toen gaf je geen kik.
Ik gaf alleen een reactie omdat ik die link NIET kan openen/lezen, en gaf vervolgens aan wat ik wel kon lezen en zien. De tekst onder die foto heb ik compleet gequote uit dat interessant-opiniestuk-van-Zilver_gray. Dan kan ik ook alleen maar een reactie geven op datgene wat er WEL te zien is:
QUOTE:
Zilver_gray schreef op 09-07-2025 om 07:28:
Niks grappigs aan.
Hier een interessant (al wat ouder) opiniestuk uit de Volkskrant.
https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/opinie-steeds-meer-is-in-nederland-sprake-van-een-systematische-stigmatisering-van-asielzoekers~b2b49ef6/
Fleurtje_5
09-07-2025 om 15:45
Stardust schreef op 09-07-2025 om 12:57:
[..]
extra rot dat de politiek steeds niet luistert om die op te lossen. Dat gerommel rond de spreidingswet, maar ook zeker de nieuwe wetsvoorstellen niet. Aldus de burgemeester van Westerwolde:
https://dvhn.nl/groningen/westerwolde/Burgemeester-Westerwolde-nu-al-schade-door-einde-voorrang-statushouders-46776114.html
er zijn echte oplossingen nodig. Niet vluchtelingetje pesten voor je campagne
Extra extra extra rot is het dat de landen waar deze mensen vandaan komen NIET goed voor hun burgers zorgen. Zelfs hun 'rijke broeders' uit het rijke VAE niet.
Stardust
09-07-2025 om 16:06
Fleurtje_5 schreef op 09-07-2025 om 15:45:
[..]
Extra extra extra rot is het dat de landen waar deze mensen vandaan komen NIET goed voor hun burgers zorgen. Zelfs hun 'rijke broeders' uit het rijke VAE niet.
Dit topic heet “Nederlandse politiek etc”, dan moet je voor een partij gaan stemmen die geopolitiek gaat voeren die dit soort situaties voorkomt. De VAE zie ik niet als een gidsland voor Nederlandse politiek. Jij wel?
(wel een beetje raar dat je ineens zover teruggaat in mijn posts)
Daglichtlamp
09-07-2025 om 16:23
De Tweede Kamer komt terug van reces om de steun aan Damen goed te keuren: https://nos.nl/artikel/2574308-scheepsbouwer-damen-krijgt-270-miljoen-staatssteun-om-uit-de-problemen-te-blijven
(Hadden ze niet ook een weekje later met reces kunnen gaan om de asielwetten en de wet versterking regie op de volkshuisvesting wèl zorgvuldig te kunnen behandelen?).
Stardust
09-07-2025 om 16:36
ik hoop dat voorwaarde voor die staatssteun iig is dat er volledige meewerking aan het OM gegeven wordt. Weer zo’n bedrijf dat too big to fail is. En dat blijkt vaak voor “complicaties” te zorgen.
En verder eigenlijk vooral: *zucht*
Daglichtlamp
09-07-2025 om 16:51
Stardust schreef op 09-07-2025 om 16:36:
ik hoop dat voorwaarde voor die staatssteun iig is dat er volledige meewerking aan het OM gegeven wordt. Weer zo’n bedrijf dat too big to fail is. En dat blijkt vaak voor “complicaties” te zorgen.
En verder eigenlijk vooral: *zucht*
Bij steun aan een scheepsbouwer denk ik automatisch terug aan de parlementaire enquête commissie naar de steun voor RSV
Maar daar hebben we vast van geleerd, toch?
Stardust
09-07-2025 om 17:00
Daglichtlamp schreef op 09-07-2025 om 16:51:
[..]
Bij steun aan een scheepsbouwer denk ik automatisch terug aan de parlementaire enquête commissie naar de steun RSV
Maar daar hebben we vast van geleerd, toch?

Yumi
09-07-2025 om 17:53
Daglichtlamp schreef op 09-07-2025 om 16:23:
De Tweede Kamer komt terug van reces om de steun aan Damen goed te keuren: https://nos.nl/artikel/2574308-scheepsbouwer-damen-krijgt-270-miljoen-staatssteun-om-uit-de-problemen-te-blijven
(Hadden ze niet ook een weekje later met reces kunnen gaan om de asielwetten en de wet versterking regie op de volkshuisvesting wèl zorgvuldig te kunnen behandelen?).
Goed dat ze terugkomen, als Damen niet wordt geholpen dan komen ook leveranciers in de problemen.
Fleurtje_5
09-07-2025 om 19:03
Stardust schreef op 09-07-2025 om 13:31:
[..]
Haarkloverij, wat mij betreft, komt op hetzelfde neer. (Niet de boel op slot zetten was mijn hint om effe goed te lezen).
....werkelijk....zo....zo....(ik zal de zin niet afmaken)
...maar lees nou eens waar jij onderstaande onder schreef. Dat komt helemaal NIET op hetzelfde neer als wat ik schreef. Jij kneed het antwoord gewoon zoals het jou uitkomt maar het wijkt af van wat er werkelijk staat geschreven.
Dit schreef jij:
Quote Stardust: Als je dit soort oplossingen een goed idee vindt, mag je ook niet klagen over de motie over het stoppen van wapens leveren voor de iron dome. Het komt op hetzelfde neer; laat ze maar creperen.
Stardust
09-07-2025 om 19:10
Fleurtje_5 schreef op 09-07-2025 om 19:03:
[..]
....werkelijk....zo....zo....(ik zal de zin niet afmaken)
...maar lees nou eens waar jij onderstaande onder schreef. Dat komt helemaal NIET op hetzelfde neer als wat ik schreef. Jij kneed het antwoord gewoon zoals het jou uitkomt maar het wijkt af van wat er werkelijk staat geschreven.
Dit schreef jij:
Quote Stardust: Als je dit soort oplossingen een goed idee vindt, mag je ook niet klagen over de motie over het stoppen van wapens leveren voor de iron dome. Het komt op hetzelfde neer; laat ze maar creperen.
Er staat letterlijk oplossingEN.
Als jij wil geloven dat ik op die manier discussieer, door mezelf uit iets proberen te draaien, dan is dat aan jou. Als ik dingen verkeerd begrijp of lees, geef ik dat gewoon toe. Altijd. Fouten maken is gewoon menselijk, dus dat is niets om je voor te schamen.
Verder ga ik hier niet over in discussie en zeker niet op deze toon.
Fleurtje_5
09-07-2025 om 19:15
Stardust schreef op 09-07-2025 om 16:06:
[..]
Dit topic heet “Nederlandse politiek etc”, dan moet je voor een partij gaan stemmen die geopolitiek gaat voeren die dit soort situaties voorkomt. De VAE zie ik niet als een gidsland voor Nederlandse politiek. Jij wel?
(wel een beetje raar dat je ineens zover teruggaat in mijn posts)
En als jij schrijft:
'extra rot dat de politiek steeds niet luistert om die op te lossen'
en als je schrijft
'dat gerommel rond de spreidingswet'
dan gaat dat niet over Nederlander die van Friesland, Limburg naar Zeeland, Groningen of Utrecht worden verspreid. Maar dan gaat het over 'broeders en zusters' van de rijke lui uit de VAE.
Dan vind ik dat extra rot dat die rijke lui niet aan een spreidingswet doen. Dat mag ik extra rot vinden. Daar is in tegenstelling tot de Nederlandse politiek wél plaats en zat geld voor. Plus zijn de VAE wel een Arabisch en geen westers land. Een win win situatie dus
(omdat ik niet aan een stuk door achter de PC zit en pas later antwoord geef)
Fleurtje_5
09-07-2025 om 19:19
Stardust schreef op 09-07-2025 om 19:10:
[..]
Er staat letterlijk oplossingEN.
Als jij wil geloven dat ik op die manier discussieer, door mezelf uit iets proberen te draaien, dan is dat aan jou. Als ik dingen verkeerd begrijp of lees, geef ik dat gewoon toe. Altijd. Fouten maken is gewoon menselijk, dus dat is niets om je voor te schamen.
Verder ga ik hier niet over in discussie en zeker niet op deze toon.
Die oplossingen die ik noemde (meteen bij grens terug sturen, en het stop zetten van financiering voor hulp op zee, beide door Duitsland) vond ik allebei niet goed.
Wat jij er zelf aan toevoegt, dan had ik het niet over.
Yumi
09-07-2025 om 19:26
Daglichtlamp schreef op 09-07-2025 om 16:23:
De Tweede Kamer komt terug van reces
Wel zo prettig, dan is de titel van dit topic ook weer correct.
Schoondochter
09-07-2025 om 20:58
Yumi schreef op 09-07-2025 om 17:53:
[..]
Goed dat ze terugkomen, als Damen niet wordt geholpen dan komen ook leveranciers in de problemen.
Dit was helemaal langs me heen gegaan, maar man wat gaat dit om gigantische bedragen. Daar mogen ze wel even een vakantie voor inkorten, inderdaad.