Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Daglichtlamp
04-07-2025 om 09:32
Fleurtje_5 schreef op 04-07-2025 om 09:26:
[..]
Ik doe niet anders.
Als je me zou volgen wist je dat, want tot treurens toe heb ik geklaagd over het sluiten van 800 verzorgingstehuizen. Over de vele ontslagen in de zorg. Over al die mensen die geen dak boven het hoofd hebben en al jaren op een wachtlijst staan voor een woning. Over al die burgers in oa Ter Apel die steeds machteloos staan tegenover wantoestanden van illegale veiligelanders. ........etc.etc.etc.....
En nu lopen doordat rechtse partijen wilden scoren wetten vertraging op die jij juist belangrijk vindt, wat vind je daar van? Ik zou denken dat je dat een groot probleem vind.
Bakblik
04-07-2025 om 09:41
[..]
Ik doe niet anders.
Als je me zou volgen wist je dat, want tot treurens toe heb ik geklaagd over het sluiten van 800 verzorgingstehuizen. Over de vele ontslagen in de zorg. Over al die mensen die geen dak boven het hoofd hebben en al jaren op een wachtlijst staan voor een woning. Over al die burgers in oa Ter Apel die steeds machteloos staan tegenover wantoestanden van illegale veiligelanders. ........etc.etc.etc.....
Knip
Ik ga maar even op mijn handen zitten.
Koko67
04-07-2025 om 09:58
[..]
Ik doe niet anders.
Ik denk dat er " denken aan je medemens" niet deze medemensen bedoeld wordt.
Fleurtje_5
04-07-2025 om 10:05
Bakblik schreef op 04-07-2025 om 09:41:
[..]
Knip
Ik ga maar even op mijn handen zitten.
Als je gaat knippen kun je er maar beter niet op gaan zitten.
Fleurtje_5
04-07-2025 om 10:06
Koko67 schreef op 04-07-2025 om 09:58:
[..]
Ik denk dat er " denken aan je medemens" niet deze medemensen bedoeld wordt.
Nee inderdaad, daar heb ik ze niet zoveel heisa over horen maken.
Nicole123
04-07-2025 om 11:49
Fleurtje_5 schreef op 04-07-2025 om 08:55:
[..]
Precies, gewoon iedereen gelijk behandelen. Het woord 'voorrang' omdat men statushouder was valt alleen weg. En terecht. Dat woord betekend iemand voortrekken, iemand boven anderen zetten, dat woord had er nooit mogen zijn.
Welk land geeft mensen van buitenlanden voorrang op eigen burgers die hun hele leven belasting hebben betaald en al lang op een wachtlijst staan?
Dat is het dus nu juist niet, je maakt ervan wat het voorstel ooit was, zonder de extra verzwaring vanuit de PVV die erbij is gekomen. Daar gaat de hele discussie nu juist over. In de nieuwe wet is het zo dat als je een statushouder en niet statushouder hebt in verder exact dezelfde situatie (bijv dakloos met een baby) dat de niet-statushouder dan wel voorrang krijgt op een woning en de statushouder niet. Zeer ongelijke behandeling dus.
Yumi
04-07-2025 om 11:54
Schoondochter schreef op 04-07-2025 om 09:21:
Dat deze wet zo is aangenomen maakt dat ik me kapot schaam voor de politici die er nu rondlopen. Dit is echt zo dieptriest.
Ik zou beginnen met een klacht in te dienen, bij al die tegenstanders die niet aanwezig waren tijdens de stemming.
Als ze Ketikoti belangrijker vinden dan stemmen.....dan achteraf ook niet miepen.
Yumi
04-07-2025 om 11:59
Loeki72 schreef op 04-07-2025 om 08:38:
[..]
Prima, als jij op straat neervalt met een hartstilstand kan en ga ik niets doen. Want ik kan niet aan de buitenkant zien of jij niet illegaal bent.. Maar dat vind je dus een goed plan. Prima.
Wat maak je er een drama van, alsof je mensen die in levensgevaar zijn niet zou mogen helpen. Overdrijven is ook een vak.
Daglichtlamp
04-07-2025 om 12:21
Yumi schreef op 04-07-2025 om 11:54:
[..]
Ik zou beginnen met een klacht in te dienen, bij al die tegenstanders die niet aanwezig waren tijdens de stemming.
Als ze Ketikoti belangrijker vindt dan stemmen.....dan achteraf ook niet miepen.
Voor mij zijn het toch erg de voorstemmers die ik hier allereerst op aanspreek. Zeker de VVD had beter moeten weten.
Yumi
04-07-2025 om 12:32
Daglichtlamp schreef op 04-07-2025 om 12:21:
[..]
Voor mij zijn het toch erg de voorstemmers die ik hier allereerst op aanspreek. Zeker de VVD had beter moeten weten.
Snap wel dat je liever een feestje bezoekt, maar er moet gewerkt worden.
Timmermans niet bij asielstemmingen, Wilders blij: 'Hij vond Ketikoti belangrijker dan werken'
Peter Visser•2 juli 2025 10:01
Een voorstel van de PVV om statushouders niet langer met voorrang kans te laten maken op een sociale huurwoning is gisteren aangenomen door de Tweede Kamer, mede omdat GL-PvdA-leider Frans Timmermans niet aanwezig was. Een politieke blunder, vindt politiek verslaggever Tom Staal. "Hij stond gezellig, ook met mevrouw Ouwehand van de Partij voor de Dieren, bij Ketikoti."
"Dit is er nu doorheen, met wat hulp van de linkerkant", zegt Staal in Goedenavond Nederland op NPO 1 over het amendement.
Staal denkt dat linkse politici zich voor het hoofd slaan. "Omdat Timmermans en Ouwehand er niet waren, omdat ze een herdenking van de slavernij belangrijker vonden dan werken, roept Geert Wilders nu heel lekker op X: kijk eens wat de PVV heeft binnengehaald, mede dankzij Frans."
Timmermans niet bij asielstemmingen, Wilders blij: 'Hij vond Ketikoti belangrijker dan werken' | WNL
Schoondochter
04-07-2025 om 12:38
ik vind het wel knap hoe je er een schuldvraag van maakt en direct ook maar de schuld bij 'links' legt. Ik heb daar niets over gezegd.
Fleurtje_5
04-07-2025 om 13:03
Schoondochter schreef op 04-07-2025 om 09:21:
Dat deze wet zo is aangenomen maakt dat ik me kapot schaam voor de politici die er nu rondlopen. Dit is echt zo dieptriest.
Je schaamt je alleen kapot.
Fleurtje_5
04-07-2025 om 13:05
Yumi schreef op 04-07-2025 om 11:54:
[..]
Als ze Ketikoti belangrijker vinden dan stemmen.....dan achteraf ook niet miepen.
Precies. Op het matje roepen die lui. (
)
Fleurtje_5
04-07-2025 om 13:13
Nicole123 schreef op 04-07-2025 om 11:49:
[..]
Dat is het dus nu juist niet, je maakt ervan wat het voorstel ooit was, zonder de extra verzwaring vanuit de PVV die erbij is gekomen. Daar gaat de hele discussie nu juist over. In de nieuwe wet is het zo dat als je een statushouder en niet statushouder hebt in verder exact dezelfde situatie (bijv dakloos met een baby) dat de niet-statushouder dan wel voorrang krijgt op een woning en de statushouder niet. Zeer ongelijke behandeling dus.
Je had er geen problemen mee dat de statushouders wel voorrang kregen op gewone Nederlandse burgers?? ondanks dat een Nederlandse mevrouw al dertien jaar in een veel te kleine caravan woont en geen huis kon krijgen maar wel telkens zag dat jonge buitenlandse mannen voorrang kregen? Ondanks een man zijn kinderen niet kon ontvangen omdat hij in een tent of gammele boot woonde en zich 's winters alleen met een nat washandje kon wassen? Geen medelijden met die jonge dame die in een omgebouwde paardentrailer woonde terwijl ze een baan had (zonnepanelen op daken leggen)? Geen medelijden met die jonge moeder die met haar baby in een auto woonde?
Ongelijke behandeling is het dat dan Timmermans roept dat iedereen welkom is ongeacht waar je wieg stond, en dat dan ook velen een woning krijgen in deze woningnood, maar als dan die dame die al dertien jaar in een oude te kleine caravan woont hem vraagt wanneer zij eens een woning krijgt, hij haar niet kan beloven dat ze binnen een jaar een woning krijgt. Dát is ongelijke behandeling.
Nederland is klaar met die massa-immigratie.