Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Schoondochter
26-05-2025 om 19:52
https://speld.nl/2025/05/26/wilders-kondigt-in-persconferentie-nieuwe-afleidingsmanoeuvre-aan/
De Speld heeft mooi de kern van het gebeuren van vandaag te pakken. Snel afleiden van zijn eigen wanbestuur en het mislukken van zijn boodschappenbonus (uit andermans portemonnee).
FaithfulDuck87
27-05-2025 om 07:06
Het hele verhaal van Wilders klopt ook weer niet, nog geen maand terug twitterde hij vol trots dat er minder asielzoekers binnen komen.
Fleurtje_5
27-05-2025 om 08:42
Daglichtlamp schreef op 26-05-2025 om 19:52:
[..]
Mooi dat jij bij gaat dragen aan de kans dat een linkse partij na de komende verkiezingen de premier gaat leveren.
De VVD trapt er echt niet nog een keer in. Je kunt beter met links afspraken maken over net iets minder streng asielbeleid dan dat je met de PVV zou kunnen, maar de kans dat dat beleid dan ook uitgevoerd gaat worden is wel een stuk groter.
De VVD is wel wat gewend neem ik aan.
Ivo Opstelten en Fred Teeven (oa vanwege de bonnetjes affaire), Jeanine Hennis Plasschaert (rapport over ondeugdelijke granaten), Ard Van der Steur, Frans Weekers (oa Bulgarenfraude via nep-registraties).....etc..
https://eenvandaag.avrotros.nl/artikelen/weer-is-de-vvd-de-partij-met-de-meeste-schandalen-116552 25 jan 2019 Wéér is de VVD de partij met de meeste schandalen
https://eenvandaag.avrotros.nl/artikelen/elke-werkweek-een-politicus-in-opspraak-met-opnieuw-de-vvd-aan-kop-122104 7 feb. 2020 De VVD is opnieuw de partij met de meeste integriteitsschendingen.
Daglichtlamp
27-05-2025 om 08:50
Je hoeft voor mij niet op te noemen waar de VVD allemaal fout in is. Ik kan met niet voorstellen dat ik ooit op hun ga stemmen. Maar ik denk dat de VVD na een jaar regeren met de PVV wel weten dat dat strengere asielbeleid dat de VVD graag wil òòk niet mogelijk is met de PVV.
En naast asiel zijn er nog heel veel andere problemen. Effectief beleid daarvoor is òòk niet mogelijk als je regeert met populistische partijen.
Dus ik verwacht dat de VVD bij de volgende verkiezingen op voorhand duidelijk is en zegt dat ze niet nog een keer gaan regeren met de PVV.
Fleurtje_5
27-05-2025 om 09:03
Daglichtlamp schreef op 27-05-2025 om 08:50:
Je hoeft voor mij niet op te noemen waar de VVD allemaal fout in is. Ik kan met niet voorstellen dat ik ooit op hun ga stemmen. Maar ik denk dat de VVD na een jaar regeren met de PVV wel weten dat dat strengere asielbeleid dat de VVD graag wil òòk niet mogelijk is met de PVV.
En naast asiel zijn er nog heel veel andere problemen. Effectief beleid daarvoor is òòk niet mogelijk als je regeert met populistische partijen.
Dus ik verwacht dat de VVD bij de volgende verkiezingen op voorhand duidelijk is en zegt dat ze niet nog een keer gaan regeren met de PVV.
Offff misschien gaat de PVV niet regeren met de VVD.
Er moet drastisch iets veranderen. Echt. Maar ze mogen niet wat ze willen. Ondertussen gaan de wantoestanden onverminderd door en er gebeurd niets. Het word alleen maar steeds erger. Vrouwen en jonge meisjes worden lastig gevallen (maar ook medebewoners in een azc zijn er niet veilig) en het lijkt wel de omgekeerde wereld. Vooral toen ik onlangs die geëmotioneerde vader hoorde in de gemeenteraadszaal in Uden.
https://youtu.be/P0waTYwAqBA?si=ZISApRQXNiOFLwNe 18 apr 2025 Ook spreekt hij over hoe gemeente en bestuur het verhaal hebben geprobeerd weg te wuiven. Hoe de therapeut van het meisje - door de gemeente aangewezen - gebeld is door de gemeente om Van Lier te adviseren niet naar voren te treden om zijn zorgen en gevoel uit te spreken.Diep diep diep triest. Toen heb ik besloten dat ik bij de volgende verkiezingen voor de eerste keer op Wilders ga stemmen.
In andere landen kreeg minister Faber meer gehoor, want daar zijn ze al een stuk verder dan hier.
Toen ik laatst de hulpvraag van de burgemeester van Utrecht hoorde dacht ik wel: "als ik minister Faber was geweest had ik nu de middelvinger opgestoken en gezegd 'stuur 'die kinderen' (want zo werden ze genoemd) toch naar de Efteling'.
Miraval
27-05-2025 om 09:11
https://nos.nl/artikel/2524451-festival-doet-aangifte-tegen-vlogger-na-verspreiden-beelden-van-islamitische-vrouwen
En ook dit jaar gaan weer beelden rond van deze man met dezelfde oproepen, voor hetzelfde festival. Samen met Moslim jongens die de reclameborden langs de weg voor dit festival vernielen en weghalen.
Na de aangifte van vorig jaar, kan dit dus gewoon weer gebeuren.
De beelden staan gewoon online, de politiek mag hier wel strenger tegen optreden. Dit is gewoon intimidatie van Moslima's die niet volgens de "regels" van de Islam leven en dus geen "goede" Moslima's zijn. Bizar en schandalig dat dit gebeurd, dat het kan en dat het kennelijk effect heeft zodat jonge meiden niet meer naar dit festival durven uit angst om gefilmd te worden en daarmee "exposed" te worden.
(Dit zijn geen asielzoekers, dus vandaar dit topic, maar hiermee is wel wederom duidelijk dat er problemen zijn met de integratie van Moslims in Nederland, niet de 1e generatie maar de 3e of 4e generatie, gewoon hier geboren.)
En zo bestaan er meer filmpjes van deze Youness Ouaali, 68.000 volgers op Instagram en 18.700 volgers op Tiktok. En die kanalen staan bomvol met oordelen over vrouwen.
Daglichtlamp
27-05-2025 om 11:23
Dat is zo'n treitervlogger toch? Zo weinig mogelijk aandacht geven, en strafbaar gedrag aanpakken wat mij betreft.
Maar mooi dat jonge moslims en moslima's naar zo'n festival gaan in Nederland, dat is dan wel weer de andere kant.
Miraval
27-05-2025 om 14:33
Daglichtlamp schreef op 27-05-2025 om 11:23:
Dat is zo'n treitervlogger toch? Zo weinig mogelijk aandacht geven, en strafbaar gedrag aanpakken wat mij betreft.
Maar mooi dat jonge moslims en moslima's naar zo'n festival gaan in Nederland, dat is dan wel weer de andere kant.
Nou ja, een treitervlogger weet ik niet, maar wat hij allemaal uitkraamt slaat nergens op. Hij is in ieder geval flink fanatiek aanhanger van de Islam.
Het is normaal dat Moslims/Moslima's in Nederland naar een festival gaan, dat heeft voor mij niks met de andere kant te maken. Ik zie het niet als een vorm van winst.
Het is abnormaal dat er opgeroepen wordt om deze dames te filmen en exposen, dat reclameborden door jonge mannen vernield worden en dat op zijn social media er heel veel mensen (en dus ook vrouwen) reageren die het dus helemaal eens zijn met zo'n pannekoek.
Het is wat mij betreft een zorgwekkende ontwikkeling, en die moet gestopt worden. En dat kan alleen maar door hier wel aandacht aan te geven, in de politiek maar ook op scholen. Want dit soort dingen gebeuren dus binnen een gemeenschap. En het zorgt voor met name jonge vrouwen voor een heel onveilig gevoel. Dat deze vrouwen dus niet de vrijheid hebben die normaal zou moeten zijn in Nederland, namelijk zelf bepalen waar je heen gaat en wat je draagt. Er wordt vanuit de eigen gemeenschap een bepaalde druk op deze vrouwen gelegd, ook door angst te creëren. Ik denk niet dat je de invloed van zulke mannen moet onderschatten. Dus, juist wel aandacht geven. Zoveel mogelijk.
Daglichtlamp
27-05-2025 om 14:45
We zijn het bijna eens denk ik. Ik denk alleen dat dit soort verachtelijke mensen leven van de aandacht die ze krijgen. Dus die wil ik ze niet geven. Maar vanzelfsprekend dat het gedrag aangepakt moet worden. Maar graag wel op een manier dat zo iemand niet nog meer volgers krijgt.
Miraval
27-05-2025 om 14:46
Daglichtlamp schreef op 27-05-2025 om 14:45:
We zijn het bijna eens denk ik. Ik denk alleen dat dit soort verachtelijke mensen leven van de aandacht die ze krijgen. Dus die wil ik ze niet geven. Maar vanzelfsprekend dat het gedrag aangepakt moet worden. Maar graag wel op een manier dat zo iemand niet nog meer volgers krijgt.
Het is al bizar dat zo iemand zoveel volgers heeft na een veroordeling van het hebben van sex met een minderjarige. Maar goed, ik snap wat je bedoeld en ben het eens met je.
Daglichtlamp
27-05-2025 om 15:56
Dit is denk ik wel gewoon een goed idee. Nu gaan handhaven op wonen in vakantiehuisjes terwijl er woningnood is, is gewoon niet zo'n goed idee.
https://www.volkskrant.nl/politiek/kabinet-wil-wonen-in-vakantiehuis-tien-jaar-lang-legaal-maken-in-strijd-tegen-woningnood~b2c9fa24/
Concreet staat in het voorstel dat mensen die kunnen aantonen dat zij op 16 mei 2024 al permanent verbleven in een vakantiehuis, toestemming kunnen aanvragen bij de gemeente om daar tien jaar lang legaal te blijven wonen. Een bewijs van inschrijving op het adres is niet verplicht voor de regeling. ‘Ook andere bewijsstukken van permanente bewoning kunnen worden gebruikt voor een vergunningaanvraag’, schrijft Keijzer.
Op dit moment verschilt het per gemeente of mensen wel of geen toestemming krijgen om permanent in hun vakantiehuis te bivakkeren. Het kabinet wil dus dat er één landelijke regel gaat gelden.
De internetconsultatie voor dit voorstel staat hier: https://www.internetconsultatie.nl/bewoningrecreatiewoningen/b1
Daglichtlamp
27-05-2025 om 17:27
Joost Eerdmans stelde net in de regeling van werkzaamheden een debat voor over het tienpuntenplan van Wilders. Die aanvraag werd niet eens gesteund door de PVV. Zoveel urgentie heeft het dus niet bij Wilders.
FaithfulDuck87
27-05-2025 om 17:44
Daglichtlamp schreef op 27-05-2025 om 17:27:
Joost Eerdmans stelde net in de regeling van werkzaamheden een debat voor over het tienpuntenplan van Wilders. Die aanvraag werd niet eens gesteund door de PVV. Zoveel urgentie heeft het dus niet bij Wilders.
tja, het is bijna een open deur. Veel geschreeuw en weinig wol zoals altijd
FaithfulDuck87
27-05-2025 om 19:39
https://www.facebook.com/reel/1449732769794844 mooi stukje over hoe partijen met vrouwen(rechten) omgaan
Fleurtje_5
28-05-2025 om 22:58
Ik ben heel blij dat een ruime Kamermeerderheid voor behoud van het volwaardige ziekenhuis in Heerlen is. Ik hoop het zo. Heerlen en omstreken heeft best veel zieken. Het zou cru zijn om juist in dit grote volwaardige ziekenhuis afdelingen te sluiten om die naar Geleen te verplaatsen.
https://www.limburger.nl/regio/heerlen/tweede-kamer-draagt-minister-agema-op-plan-zuyderland-op-te-schorten-pvv-er-claassen-zij-moet-nu-vol-gas-geven/69139139.html
Terwijl Zuyderland en CZ doorgaan met hun plan om in 2030 alle hoogcomplexe spoedzorg van Heerlen naar Geleen te verkassen, blijft een ruime Kamermeerderheid faliekant tegen. Zorgminister Fleur Agema (PVV) is opgeroepen hun plan op te schorten.
„De minister moet nu vol gas geven”, vindt Agema’s partijgenoot René Claassen, in de Kamer PVV-woordvoerder op dit dossier. Hij, Jimmy Dijk (SP) en Julian Bushoff (GroenLinks-PvdA) dienden dinsdag meerdere moties in voor behoud van een volwaardig ziekenhuis in Heerlen. Die moties kregen een ruime meerderheid.
Zuyderlandbaas David Jongen wilde dinsdagavond daarop niet reageren: „Dat is aan de minister. Zij is in het Kamerdebat duidelijk geweest.” Agema ontraadt de moties. Volgens haar staat de overheid buitenspel omdat Zuyderland en zorgverzekeraar CZ beslissen.
........etc.etc.etc............
KOM OP Fleur Agema, laat je niet om de tuin leiden door David Jongen (die jaren geleden veel personeel liet ontslaan wegens het veeeeeel te duur uitgevallen nieuwe ziekenhuis Geleen).