Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-05-2025 om 07:35

tja, het ligt niet aan de PVV, tuurlijk niet. 

En dan het zorgakkoord, mooi stukje bij RTLnieuws hierover. Agema moest schijnbaar uitgelegd worden, hoe het zit met  incidenteel geld.

https://nos.nl/artikel/2568803-wilders-binnen-enkele-weken-alle-grenzen-dicht-voor-asielzoekers-anders-is-pvv-weg

Nou, dan zullen we van de zomer opnieuw verkiezingen gaan krijgen denk ik. Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren... 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-05-2025 om 15:46 Topicstarter

Miraval schreef op 26-05-2025 om 15:35:

https://nos.nl/artikel/2568803-wilders-binnen-enkele-weken-alle-grenzen-dicht-voor-asielzoekers-anders-is-pvv-weg

Nou, dan zullen we van de zomer opnieuw verkiezingen gaan krijgen denk ik. Dit gaat natuurlijk nooit gebeuren...

Ik denk dat Wilders afleiding nodig had van de chaos die hij veroorzaakt heeft met zijn huurbevriezing.

(en dat hij ook geen zin heeft in de onderhandelingen voor Prinsjesdag)

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-05-2025 om 16:54

Lekker makkelijk, het ligt niet aan Faber. Euh, als je dingen wilt die volgens de wet niet mogen, dan ligt het wel aan haar. Of aan de PVV die al dingen belooft heeft die dus niet mogen. 

Friezinnetje schreef op 26-05-2025 om 16:54:

Lekker makkelijk, het ligt niet aan Faber. Euh, als je dingen wilt die volgens de wet niet mogen, dan ligt het wel aan haar. Of aan de PVV die al dingen belooft heeft die dus niet mogen.

Dat wil er maar niet in. Hoogste tijd om op te stappen. 

Wie gaat er dan wel wat aan doen? Per jaar zo ontzettend veel nieuwe inwoners (asielzoekers en arbeidsmigranten) in NL past helemaal niet en van de EU mag je er niks aan doen. Vreselijk. 

Miraval schreef op 26-05-2025 om 15:35:

Tjakka. 

Als hij opstapt is dat het hek van de dam. Ik hoop dat er op z'n minste iets-fatsoenlijks veranderd zodat hij blijft. Want de volgende verkiezingen ga ik voor de eerste keer op hem stemmen.

quote uit link: PVV-leider Wilders wil binnen enkele weken de grenzen sluiten voor alle asielzoekers. Ook moeten alle Syriërs in Nederland terug naar hun land en moeten er azc's dicht. Als het kabinet dat niet binnen een paar weken op de rails zet, dan dreigt een kabinetscrisis, maakte hij duidelijk op een speciaal ingelaste persconferentie. "Als er niets of onvoldoende verandert, is de PVV weg."

Vergeten we niet, dat de PVV één lid heeft, zijnde Wilders? Als hij zegt: de PVV wacht niet langer, dan bedoelt hij zichzelf. En steeds heel verongelijkt zijn, dat hij geen Minister-President ‘mocht’ worden, dus het ligt allemaal aan Schoof en anderen, dat de zaken niet volgens zijn plan verlopen. Van mij mag hij de stekker eruit trekken.

Liara schreef op 26-05-2025 om 18:09:

Wie gaat er dan wel wat aan doen? Per jaar zo ontzettend veel nieuwe inwoners (asielzoekers en arbeidsmigranten) in NL past helemaal niet en van de EU mag je er niks aan doen. Vreselijk.

Het is onvoorstelbaar.

De laatste tijd (als ik weer narigheid lees) komt weer steeds de vraag naar boven die ik me in het verleden vaak heb gesteld, namelijk 'hoe is het mogelijk dat er destijds zo met burgers is omgegaan'.

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 18:58:

[..]

Het is onvoorstelbaar.

De laatste tijd (als ik weer narigheid lees) komt weer steeds de vraag naar boven die ik me in het verleden vaak heb gesteld, namelijk 'hoe is het mogelijk dat er destijds zo met burgers is omgegaan'.

Destijds inderdaad, maar nu toch net zo goed? Het hele land zit vast vanwege te weinig woningen, stikstof en wachtlijsten op werkelijk alles en we blijven maar doorgaan met nieuwe mensen binnen laten, "want dat moet van de EU". Bah. Veel strenger zou het echt wel mogen van mij. 

Maar goed, Wilders en Faber gaan het toch ook echt niet oplossen. Hij kan alleen maar boos op X zitten, geloof ik, maar misschien helpt het dat oa Duitsland er ook klaar mee is. 

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 18:20:

[..]

Tjakka.

Als hij opstapt is dat het hek van de dam. Ik hoop dat er op z'n minste iets-fatsoenlijks veranderd zodat hij blijft. Want de volgende verkiezingen ga ik voor de eerste keer op hem stemmen.

quote uit link: PVV-leider Wilders wil binnen enkele weken de grenzen sluiten voor alle asielzoekers. Ook moeten alle Syriërs in Nederland terug naar hun land en moeten er azc's dicht. Als het kabinet dat niet binnen een paar weken op de rails zet, dan dreigt een kabinetscrisis, maakte hij duidelijk op een speciaal ingelaste persconferentie. "Als er niets of onvoldoende verandert, is de PVV weg."

Wat denk je dat Wilders in een eventueel volgend kabinet wel voor elkaar krijgt? Welke partijen willen nog met hem in zee? Waarom heeft hij nu nog niks kunnen waarmaken van wat hij heeft beloofd? Zonder de schuld direct bij anderen neer te leggen?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

26-05-2025 om 19:31

https://nos.nl/artikel/2568831-oppositie-hekelt-politieke-show-wilders-coalitiepartners-lijken-niet-onder-de-indruk

Nou, Wilders staat dan toch aardig alleen. Coalitie is niet onder de indruk van hem 

Friezinnetje schreef op 26-05-2025 om 19:31:

https://nos.nl/artikel/2568831-oppositie-hekelt-politieke-show-wilders-coalitiepartners-lijken-niet-onder-de-indruk

Nou, Wilders staat dan toch aardig alleen. Coalitie is niet onder de indruk van hem

Logisch, 'zijn' minister van asiel en migratie blijkt niet in staat om ook maar iets wezenlijks te kunnen veranderen. 

Liara schreef op 26-05-2025 om 19:24:

[..]

Destijds inderdaad, maar nu toch net zo goed? Het hele land zit vast vanwege te weinig woningen, stikstof en wachtlijsten op werkelijk alles en we blijven maar doorgaan met nieuwe mensen binnen laten, "want dat moet van de EU". Bah. Veel strenger zou het echt wel mogen van mij.

Maar goed, Wilders en Faber gaan het toch ook echt niet oplossen. Hij kan alleen maar boos op X zitten, geloof ik, maar misschien helpt het dat oa Duitsland er ook klaar mee is.

Sinds Engeland door de brexit niet meer bij de EU hoort, is de migratiestroom toegenomen in plaats van afgenomen.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

26-05-2025 om 19:52 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 26-05-2025 om 18:20:

[..]
Want de volgende verkiezingen ga ik voor de eerste keer op hem stemmen.

Mooi dat jij bij gaat dragen aan de kans dat een linkse partij na de komende verkiezingen de premier gaat leveren.
De VVD trapt er echt niet nog een keer in. Je kunt beter met links afspraken maken over net iets minder streng asielbeleid dan dat je met de PVV zou kunnen, maar de kans dat dat beleid dan ook uitgevoerd gaat worden is wel een stuk groter.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.