Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2025 om 13:22:

[..]

Agema vroeg om extra geld.

Faber kreeg stront over zich heen toen ze tegen het Efteling uitje voor rellende ama's was. Crowfunding werd meteen opgericht (alsof geld het probleem was).

Agema vroeg voor extra geld voor het zorgakkoord, en dat werd meteen door minister van Financiën afgewezen. Ik lees nergens iets over het opstarten van een crowdfunding. Heb zelfs moeten uitpluizen welke minister dit weigerde. Als die minister van Financiën een PVV'er was geweest had die naam vast bovenaan gestaan.

(Ik discussieer over het onderwerp én ik incasseer geregeld. Ik quote meestal het nieuwsbericht mee zodat men het zelf kan lezen. Ook als je een andere mening hebt betekend dat niet dat die andere mening meer-waar of niet-waar is. Dat heet discussiëren. En jij? Jij reageert altijd op mij als je kan klagen over mij als persoon)

Rellende ama's gingen sowieso al niet mee, hoe vaak jij dat ook blijft herhalen. Terecht dat Faber de wind van voren kreeg over zoiets futiels wat ze compleet uit zijn verband trok.

Friezinnetje schreef op 24-05-2025 om 14:30:

https://nos.nl/artikel/2568517-demonstratie-in-amsterdam-tegen-populisme-en-verdeeldheid
Er wordt gedemonstreerd en ze willen doorgaan tot het kabinet is gevallen.

Goed initiatief! Steeds meer mensen beginnen het huidige kabinetsbeleid, of juist het ontbreken daarvan, gelukkig spuugzat te worden.

felija schreef op 24-05-2025 om 14:40:

[..]

Rellende ama's gingen sowieso al niet mee, hoe vaak jij dat ook blijft herhalen. Terecht dat Faber de wind van voren kreeg over zoiets futiels wat ze compleet uit zijn verband trok.

Daar was het uitje juist voor bedoeld, om verdere incidenten te voorkomen op de kermis. Hoe vaak moet jou dat nog herhaald worden?

https://www.nu.nl/asielcrisis/6354522/efteling-uitje-van-groep-jonge-asielzoekers-gaat-niet-door-na-opmerking-faber.html De jonge asielzoekers uit Sint Annaparochie zouden op 17 mei naar de Efteling gaan. Het COA had dat uitje bewust gepland tijdens een dorpsfeest in de Friese plaats, omdat daar vorig jaar onenigheid was ontstaan tussen jeugd uit de buurt en jongeren van het azc.

Daarbij raakten drie jongens uit de Friese plaats gewond. De betrokken jonge asielzoekers werden overgeplaatst. Maar volgens de Leeuwarder Courant, die hier donderdag over berichtte, zijn de spanningen nog niet verdwenen.

.....etc.etc.etc.........

https://youtu.be/q3iVf1vYsyk?si=P5b4C90RBFeCUgMg 13 mei 2025  DUUR 25.10 minuten. Op het Maarten van Rossum-youtubekanaal: PVV-minister Marjolein Faber verdedigt het afpakken van uitjes van asielzoekers.

Friezinnetje schreef op 24-05-2025 om 14:30:

https://nos.nl/artikel/2568517-demonstratie-in-amsterdam-tegen-populisme-en-verdeeldheid
Er wordt gedemonstreerd en ze willen doorgaan tot het kabinet is gevallen.

Om door te gaan tot het kabinet gevallen is?? Ik dacht dat ik las:

Op de Dam in Amsterdam zijn een paar duizend mensen aan het demonstreren tegen populisme en verdeeldheid.

Dan zorgt men toch juist voor verdeeldheid én populisme.

Populisme is een politieke benadering die een tegenstelling legt tussen het "gewone volk" en een "corrupte elite". Populisten presenteren zich als de verdedigers van het volk en richten zich op een directe relatie met de kiezers, vaak door middel van populaire slogans en emotionele retoriek.

Als we het hebben over ontstaan van populisme en verdeeldheid volgens bovenstaande demonstranten. Ga dan daar demonstreren waar het heel hard nodig is:

13 mei 2025 VandaagInside. Johan Derksen vertelde van een vrijwilliger die telkens een geheimhoudingsplicht moest ondertekenen. De man kon het niet meer opbrengen, en vertelde toen waarom niet. ONGELOOFLIJK.

https://tvblik.nl/vandaag-inside/13-mei-2025 Zie vanaf 33.00 minuut

Als ik dit dan hoor (en dit is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor) kan ik de reactie van minister Faber steeds beter begrijpen dat ze wil bezuinigen. Maar Faber weet vast meer dan dat zij los kan laten waarom ze wil bezuinigen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-05-2025 om 15:07

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2025 om 15:04:

[..]

Daar was het uitje juist voor bedoeld, om verdere incidenten te voorkomen op de kermis. Hoe vaak moet jou dat nog herhaald worden?

die gingen idd niet mee, want die woonden daar niet meer (die het jaar daarvoor ruzie hadden gekregen met plaatselijke jongeren). 

Friezinnetje schreef op 24-05-2025 om 15:07:

[..]

die gingen idd niet mee, want die woonden daar niet meer (die het jaar daarvoor ruzie hadden gekregen met plaatselijke jongeren).

Lees je eens effe in. En ook het eerdere nieuwsbericht waarin staat waarom een buschauffeur in moest inspringen om zijn passagiers te beschermen. 

Of kijk naar het fragment waarin Faber haar zegje doet. Heb ik hier geplaatst om 15:04 uur.

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2025 om 15:04:

[..]

https://www.nu.nl/asielcrisis/6354522/efteling-uitje-van-groep-jonge-asielzoekers-gaat-niet-door-na-opmerking-faber.html De jonge asielzoekers uit Sint Annaparochie zouden op 17 mei naar de Efteling gaan. Het COA had dat uitje bewust gepland tijdens een dorpsfeest in de Friese plaats, omdat daar vorig jaar onenigheid was ontstaan tussen jeugd uit de buurt en jongeren van het azc.

Daarbij raakten drie jongens uit de Friese plaats gewond. De betrokken jonge asielzoekers werden overgeplaatst. Maar volgens de Leeuwarder Courant, die hier donderdag over berichtte, zijn de spanningen nog niet verdwenen.

.....etc.etc.etc.........

https://youtu.be/q3iVf1vYsyk?si=P5b4C90RBFeCUgMg 13 mei 2025 Op het Maarten van Rossum-youtubekanaal: PVV-minister Marjolein Faber verdedigt het afpakken van uitjes van asielzoekers.

Ik ga niet de hele discussie overnieuw voeren. 

De rellers van vorig jaar waren overgeplaatst, om te voorkomen dat er eventueel opnieuw onrust zou uitbreken tussen de lokale jeugd en enkele ama's werd besloten het uitje voor alle ama's wat toch al jaarlijks plaatsvond op de drukste dag van de kermis te laten plaatsvinden. Zo zou een eventuele negatieve wisselwerking tussen de plaatselijke jeugd en ama's worden voorkomen.

That's it. 

Als je dan toch per sé wil blijven spreken over 'rellers' dan gaat dat zeker niet alleen over enkele ama's. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-05-2025 om 15:31

felija schreef op 24-05-2025 om 15:26:

[..]

De rellers van vorig jaar waren overgeplaatst, om te voorkomen dat er eventueel opnieuw onrust zou uitbreken tussen de lokale jeugd en enkele ama's werd besloten het uitje voor alle ama's wat toch al jaarlijks plaatsvond op de drukste dag van de kermis te laten plaatsvinden. Zo zou een eventuele negatieve wisselwerking tussen de plaatselijke jeugd en ama's worden voorkomen.

That's it.

Als je dan toch per sé wil blijven spreken over 'rellers' dan gaat dat zeker niet alleen over enkele ama's.

nee joh, Fleur weet het alleen maar. Faber heeft dit gewoon gebruikt om spierballen te tonen en te laten zien dat ze toch echt geen medelijden heeft met deze groep. Was het uitje niet tijdens de kermis geweest maar op elke andere dag, had er geen haan naar gekraaid. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-05-2025 om 15:33

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2025 om 15:07:

[..]

Om door te gaan tot het kabinet gevallen is?? Ik dacht dat ik las:

Op de Dam in Amsterdam zijn een paar duizend mensen aan het demonstreren tegen populisme en verdeeldheid.

Dan zorgt men toch juist voor verdeeldheid én populisme.

Populisme is een politieke benadering die een tegenstelling legt tussen het "gewone volk" en een "corrupte elite". Populisten presenteren zich als de verdedigers van het volk en richten zich op een directe relatie met de kiezers, vaak door middel van populaire slogans en emotionele retoriek.

Als we het hebben over ontstaan van populisme en verdeeldheid volgens bovenstaande demonstranten. Ga dan daar demonstreren waar het heel hard nodig is:

13 mei 2025 VandaagInside. Johan Derksen vertelde van een vrijwilliger die telkens een geheimhoudingsplicht moest ondertekenen. De man kon het niet meer opbrengen, en vertelde toen waarom niet. ONGELOOFLIJK.

https://tvblik.nl/vandaag-inside/13-mei-2025 Zie vanaf 33.00 minuut

Als ik dit dan hoor (en dit is niet de eerste keer dat ik zoiets hoor) kan ik de reactie van minister Faber steeds beter begrijpen dat ze wil bezuinigen. Maar Faber weet vast meer dan dat zij los kan laten waarom ze wil bezuinigen.

als je het artikel goed had gelezen, dan las je dit:

De organisatie De Straat Op verwachtte tienduizenden demonstranten, maar dat aantal lijkt niet te zijn gehaald. Het is de bedoeling door te gaan met demonstreren tot het kabinet opstapt, dus dit kan de eerste van een reeks zijn.

felija schreef op 24-05-2025 om 15:26:

[..]

That's it.

Begrijpelijk.

Ik gaf enkel antwoord op je bericht.

Wel denk ik dat de rollen omgedraaid zouden zijn als de plaatselijke jongeren de meisjes en jonge vrouwen zouden lastig vallen. Of als een Marco B één meisje heeft betast, (fout fout fout natuurlijk) maar heeeee dan word die zanger landelijk gecanceld. Nu word er zelfs geld gestort zodat ook die relschoppers en 'betasters' naar een pretpark kunnen gaan.

Nu moeten we vooral niet zeuren.

Friezinnetje schreef op 24-05-2025 om 15:31:

[..]

nee joh, Fleur weet het alleen maar. Faber heeft dit gewoon gebruikt om spierballen te tonen en te laten zien dat ze toch echt geen medelijden heeft met deze groep. Was het uitje niet tijdens de kermis geweest maar op elke andere dag, had er geen haan naar gekraaid.

Precies, het is weer: 'hoe kun je alles omtrent asielzoekers zo negatief mogelijk uitleggen' tijd.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-05-2025 om 16:00 Topicstarter

Daar hadden we al een ander draadje voor. 

Ik wacht nog steeds op een echte inhoudelijke reactie Fleurtje. Vind jij het niet raar dat Agema nu extra geld vraagt, terwijl het geld net verdeeld is tijdens de voorjaarsnota? Had ze toen Wilders beter moeten instrueren voor de onderhandelingen?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-05-2025 om 17:59 Topicstarter

Het is moeilijk om te accepteren dat het niet meer gaat en echt afscheid te nemen. Omtzigt was vandaag actief om het partijcongres van de NSC. Hij lijkt nog niet echt toe aan een functie elders.
https://archive.is/tXiDX#selection-2728.0-2728.1
Ze zien een fitte Omtzigt, hij lijkt het leuk te vinden. En hij heeft nog ideeën. Afscheidstoespraak? Het lijkt meer op een congrestoespraak, die een politiek leider hoort te houden.
Dus als Omtzigt zegt dat hij „na de zomer als lid nummer één” actief voor de partij zal blijven, wordt er hard en lang geklapt. En als hij grappend zegt dat het „altijd leuk is” om „over je graf te regeren”, roept iemand in het publiek: „Blijven doen!”
Omtzigt zegt dat hij naar Den Haag blijft komen, maar „minder vaak”. Hij zal Kamerleden en bewindspersonen blijven appen, „maar niet meer zo vroeg en niet meer zo laat”. En hij kondigt aan dat hij zich bezig blijft houden met onderwerpen die hem aan het hart gaan.

Daglichtlamp schreef op 24-05-2025 om 16:00:

Daar hadden we al een ander draadje voor.

Ik wacht nog steeds op een echte inhoudelijke reactie Fleurtje. Vind jij het niet raar dat Agema nu extra geld vraagt, terwijl het geld net verdeeld is tijdens de voorjaarsnota? Had ze toen Wilders beter moeten instrueren voor de onderhandelingen?

O dit was de vraag.

Is dat zo? Dat weet ik eigenlijk niet. Was Fleur Agema er niet bij toen er over vergaderd werd? Ik denk dat Coenradi ook hoopt dat ze meer geld krijgt om haar werk goed te kunnen uitvoeren.

Ik zal eens bekijken of ik daar meer over te weten kan komen.

Daglichtlamp schreef op 24-05-2025 om 17:59:

Het is moeilijk om te accepteren dat het niet meer gaat en echt afscheid te nemen. Omtzigt was vandaag actief om het partijcongres van de NSC. Hij lijkt nog niet echt toe aan een functie elders.
https://archive.is/tXiDX#selection-2728.0-2728.1
Ze zien een fitte Omtzigt, hij lijkt het leuk te vinden. En hij heeft nog ideeën. Afscheidstoespraak? Het lijkt meer op een congrestoespraak, die een politiek leider hoort te houden.
Dus als Omtzigt zegt dat hij „na de zomer als lid nummer één” actief voor de partij zal blijven, wordt er hard en lang geklapt. En als hij grappend zegt dat het „altijd leuk is” om „over je graf te regeren”, roept iemand in het publiek: „Blijven doen!”
Omtzigt zegt dat hij naar Den Haag blijft komen, maar „minder vaak”. Hij zal Kamerleden en bewindspersonen blijven appen, „maar niet meer zo vroeg en niet meer zo laat”. En hij kondigt aan dat hij zich bezig blijft houden met onderwerpen die hem aan het hart gaan.

Neeeheee, dat moet hij voorlopig ook effe uit het hoofd laten, want dan blijft hij bezig met telkens met de hakken over de sloot te springen en dat gaat mis. Eerst goed laten opknappen en dat kan lang duren, want hij is te vroeg begonnen, teveel stress gehad, en te lang door gegaan.

Ik gun hem een goed herstel.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.