Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Daglichtlamp schreef op 23-05-2025 om 20:30:

Ik heb al vaak genoeg gezegd dat die kabinet gaat vallen, maar het lijkt me inmiddels onwaarschijnlijk dat ze de zomer halen. Wilders zoekt alleen meer een goede reden om de stekker er uit te trekken. Zeker nu het Faber niet lukt om de PVV agenda uit te voeren. Hoe langer het kabinet blijft zitten, hoe lastiger het wordt voor de PVV om andere partijen daar de schuld van te blijven geven.

Misschien kunnen ze dan beter nog even blijven zitten.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

23-05-2025 om 22:04 Topicstarter

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5510530/gemoederen-over-zorgakkoord-lopen-hoog-op-agema-dreigde-met
Agema schijnt vandaag ook gedreigd te hebben met aftreden als ze geen extra geld zou krijgen. Besluit is doorgeschoven naar de ministerraad van aanstaande woensdag.

Het is wel  duidelijk dat dit kabinet niet levert en dat er in de verkiezingstijd veel loze beloftes zijn gedaan. 

Daglichtlamp schreef op 23-05-2025 om 20:03:

Ik heb werkelijk geen idee waarom je Timmermans hier erbij haalt, terwijl we een rechtse regering hebben, waar zijn partij helemaal niet in zit.
Halvering eigen risico: komt pas in 2027 (en wordt betaald door het hoger maken van de nominale premie, in plaats van het verhogen van de inkomensafhankelijke premie).
Extra woningen bouwen: dat lukt dit kabinet ook niet (en ze maken het extra moeilijk door het vrijwel niet bestaande stikstofbeleid, en bijvoorbeeld door de huurbevriezing van sociale huurwoningen).

Trek het je niet teveel aan. Dat kan iedereen overkomen.

Lees gewoon mijn uitleg nog een keer of tien na. Of op z'n minst één keer maar hou er dan wel je gedachten bij.

Daglichtlamp schreef op 23-05-2025 om 20:30:

Ik heb al vaak genoeg gezegd dat die kabinet gaat vallen, maar het lijkt me inmiddels onwaarschijnlijk dat ze de zomer halen. Wilders zoekt alleen meer een goede reden om de stekker er uit te trekken. Zeker nu het Faber niet lukt om de PVV agenda uit te voeren. Hoe langer het kabinet blijft zitten, hoe lastiger het wordt voor de PVV om andere partijen daar de schuld van te blijven geven.

Jolanda, ben jij het? (grapjuh)

https://nos.nl/video/274791-sap-doet-voor-hoe-je-de-stekker-eruit-trekt Sap doet voor hoe je de stekker eruit trekt.  21 september 2011...En dat ze er nog zitten meneer de voorzitter.....zegt Jolanda Sap. 

Hoelang zit zij zelf er niet meer?

Daglichtlamp schreef op 23-05-2025 om 22:04:

https://www.rtl.nl/nieuws/politiek/artikel/5510530/gemoederen-over-zorgakkoord-lopen-hoog-op-agema-dreigde-met
Agema schijnt vandaag ook gedreigd te hebben met aftreden als ze geen extra geld zou krijgen. Besluit is doorgeschoven naar de ministerraad van aanstaande woensdag.

Die Agema toch, Soheey een PVV'er, Dat schijnt altijd goed te liggen om daar iets over te roepen. Maar van wie krijgt ze geen geld en waarom niet? Het gaat om onze gezondheidszorg/het zorgakkoord en niet om een uitje naar een pretpark. Geen crowdfunding nu? Geen boze berichten op social media zoals bij Faber?

En jou link lees ik oa:

............

Het zou vanochtend al vroeg tijdens de gesprekken zijn misgegaan. Toen Agema met de mededeling kwam dat zij voor het zorgakkoord extra geld nodig had, werd daar door minister Heinen van Financiën direct afwijzend op gereageerd. Bedragen zijn zelfs niet eens op tafel gekomen, zeggen bronnen.
Emotioneel

Agema zou boos en emotioneel geworden zijn en zelfs de vergadering even hebben verlaten. Ook zou ze met opstappen hebben gedreigd. Uiteindelijk is besloten de kwestie te parkeren en er komende woensdag over verder te praten.

............

Terecht dat Fleur boos is. Ze willen van alles maar het word hen ook echt onmogelijk gemaakt. Maar wie is die minister van Financiën? Waarom staat zijn naam niet boven het artikel maar ergens onderaan in het artikel? Hij is iig geen PVV'er. En wat zegt hij zoal?

https://www.rijksoverheid.nl/regering/bewindspersonen/eelco-heinen

Eelco Heinen Minister van Financiën Geboren op 27 april 1981 in Laren (NH), getrouwd. Partij: VVD. Voor een stabiel en welvarend Nederland moeten we minder uitgeven en de overheidsfinanciën op orde brengen. Zo beschermen we de portemonnee van mensen en voorkomen we dat rekeningen worden doorgeschoven naar de toekomst.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-05-2025 om 12:15 Topicstarter

Extra geld voor de zorg had onderhandeld kunnen worden in de Voorjaarsnota. Maar goed dat was broddelwerk hadden we al eerder geconstateerd. Ik denk dat er deze week opzettelijk van te voren uitgelekt is wat Agema had willen doen met het extra geld, in de hoop dat dat de onderhandelingen gister in de ministerraad gemakkelijker zou maken.  Nu het niet in de Voorjaarsnota geregeld is zal hierover in de zomer onderhandeld moeten worden (voor Prinsjesdag).

Daglichtlamp schreef op 24-05-2025 om 12:15:

Extra geld voor de zorg had onderhandeld kunnen worden in de Voorjaarsnota. Maar goed dat was broddelwerk hadden we al eerder geconstateerd. Ik denk dat er deze week opzettelijk van te voren uitgelekt is wat Faber had willen doen met het extra geld, in de hoop dat dat de onderhandelingen gister in de ministerraad gemakkelijker zou maken. Nu het niet in de Voorjaarsnota geregeld is zal hierover in de zomer onderhandeld moeten worden (voor Prinsjesdag).

Faber?

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-05-2025 om 13:08

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2025 om 12:54:

[..]

Faber?

Als jij nou eens je eigen tips opvolgt over goed lezen wat een ander hier neer zet, dan hoef je deze post er niet neer te zetten.

Werkelijk, wordt jij nooit eens moe van jezelf, door steeds een ander op zijn/haar fouten te wijzen, terwijl je zelf helemaal niets goed leest of dingen beweert die gewoon al niet waar zijn? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

24-05-2025 om 13:14 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 24-05-2025 om 12:54:

[..]

Faber?

Je hebt gelijk ik bedoelde Agema. Dan kun je nu wellicht op de inhoud reageren.

Friezinnetje schreef op 24-05-2025 om 13:08:

[..]

Als jij nou eens je eigen tips opvolgt over goed lezen wat een ander hier neer zet, dan hoef je deze post er niet neer te zetten.

Werkelijk, wordt jij nooit eens moe van jezelf, door steeds een ander op zijn/haar fouten te wijzen, terwijl je zelf helemaal niets goed leest of dingen beweert die gewoon al niet waar zijn?

Agema vroeg om extra geld.

Faber kreeg stront over zich heen toen ze tegen het Efteling uitje voor rellende ama's was. Crowfunding werd meteen opgericht (alsof geld het probleem was).

Agema vroeg voor extra geld voor het zorgakkoord, en dat werd meteen door minister van Financiën afgewezen. Ik lees nergens iets over het opstarten van een crowdfunding. Heb zelfs moeten uitpluizen welke minister dit weigerde. Als die minister van Financiën  een PVV'er was geweest had die naam vast bovenaan gestaan.

(Ik discussieer over het onderwerp én ik incasseer geregeld. Ik quote meestal het nieuwsbericht mee zodat men het zelf kan lezen. Ook als je een andere mening hebt betekend dat niet dat die andere mening meer-waar of niet-waar is. Dat heet discussiëren. En jij? Jij reageert altijd op mij als je kan klagen over mij als persoon)

Daglichtlamp schreef op 24-05-2025 om 13:14:

[..]

Je hebt gelijk ik bedoelde Agema. Dan kun je nu wellicht op de inhoud reageren.

Net gedaan.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

24-05-2025 om 14:30

https://nos.nl/artikel/2568517-demonstratie-in-amsterdam-tegen-populisme-en-verdeeldheid
Er wordt gedemonstreerd en ze willen doorgaan tot het kabinet is gevallen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.