Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Zorroo
05-11-2025 om 16:20
Mick87 schreef op 04-11-2025 om 15:19:
En als ik nou een geloof begin wat rustiek heet ?n ik wil zoveel mogelijk stilte en rust. En dat is mijn geloof want ik denk dat ik dan naar de hemel ga als mijn omgeving rustig is zonder herrie.
Kan ik op basis van die godsdienst dan herrie van anderen weer verbieden ?
Dat doet me denken aan het pastafarisme
Nu is dat een soort parodie (wel met een serieuze ondertoon), maar ik denk dat men niet happig is om iets nieuws, wat niet gerelateerd is aan een al bestaand geloof, te accepteren en dezelfde rechten te geven. Ik zeg niet dat ik het daarmee eens ben. Ik vind dat religie in het algemeen vaak veel te veel als vanzelfsprekend allerlei voorrechten krijgt toebedeeld.
Fleurtje_5
16-11-2025 om 23:16
René zegt wat velen zullen denken:
https://tvblik.nl/vandaag-inside/13-november-2025 René van der Gijp: Als er nieuwe verkiezingen komen, gaat D66 er helemaal aan!'
PensioNada
16-11-2025 om 23:34
Fleurtje_5 schreef op 16-11-2025 om 23:16:
https://tvblik.nl/vandaag-inside/13-november-2025 René van der Gijp: Als er nieuwe verkiezingen komen, gaat D66 er helemaal aan!'
In dat geval moeten we Nederland maar aan China verkopen, dan zijn Nederlanders hun vrijheid niet waard.
Poezel_en_Wip
17-11-2025 om 04:09
Fleurtje_5 schreef op 16-11-2025 om 23:16:
Altijd fijn als René van der Gijp ook nog wat te zeggen heeft. Waar zou Nederland zijn zonder deze man.
Daglichtlamp
17-11-2025 om 08:24
Laten we hopen op een regering die Nederland niet gaat besturen op basis van peilingen. Dat heeft de huidige regering al gedaan en daar zijn we helemaal niets mee opgeschoten.
Fleurtje_5
17-11-2025 om 09:15
"Men gaat het drie weken de tijd geven" zei Merel Ek. Ik denk ook dat dit helemaal niks word. Verloren tijd.
Teveel 'verkiezingenbedrog' van D66, dat werd meteen ná de verkiezingen al duidelijk.
Dat kabinet Schoof kon alleen maar puin ruimen en verwijten recht zetten. En dat wat men wou aanpakken, mocht niet terwijl het in buurlanden wel kan.
En klopt, het was ook veel geklungel. Maar als ik kijk naar de problemen die er al een paar jaren lopen (woningnood, cellentekort, toeslagenaffaire, bezuinigingen in onderwijs etc.) dan is dat vooral geklungel van die 'hoge Pieten' van voorgaande kabinetten.
Miraval
17-11-2025 om 10:52
Poezel_en_Wip schreef op 17-11-2025 om 04:09:
[..]
Altijd fijn als René van der Gijp ook nog wat te zeggen heeft. Waar zou Nederland zijn zonder deze man.
Gelukkig maar dat Lubach er ook nog is om de boel een beetje glad te strijken.
LazyCat
17-11-2025 om 11:03
Miraval schreef op 17-11-2025 om 10:52:
[..]
Gelukkig maar dat Lubach er ook nog is om de boel een beetje glad te strijken.
Thora
17-11-2025 om 14:37
Fleurtje_5 schreef op 17-11-2025 om 09:15:
"Men gaat het drie weken de tijd geven" zei Merel Ek. Ik denk ook dat dit helemaal niks word. Verloren tijd.
Teveel 'verkiezingenbedrog' van D66, dat werd meteen ná de verkiezingen al duidelijk.
Dat kabinet Schoof kon alleen maar puin ruimen en verwijten recht zetten. En dat wat men wou aanpakken, mocht niet terwijl het in buurlanden wel kan.En klopt, het was ook veel geklungel. Maar als ik kijk naar de problemen die er al een paar jaren lopen (woningnood, cellentekort, toeslagenaffaire, bezuinigingen in onderwijs etc.) dan is dat vooral geklungel van die 'hoge Pieten' van voorgaande kabinetten.
Helemaal waar. De maten waarmee gemeten wordt zijn nagenoeg ontelbaar.
PensioNada
17-11-2025 om 14:50
Thora schreef op 17-11-2025 om 14:37:
[..]
Helemaal waar. De maten waarmee gemeten wordt zijn nagenoeg ontelbaar.
Ja, dat vind ik ook.
Lollypopje
01-12-2025 om 05:16
de minister van vws was bij het p a i s protest op het Malieveld en maakte daar een mooi filmpje van voor op zijn Instagram. Daarin zegt hij dat ze ons zullen blijven steunen en voor ons zullen blijven vechten, maar om iets te blijven doen moet je er toch echt eerst mee beginnen. En dat is waar dit keer net net als alle vorige heeft gefaald, anders was dit hele protest niet nodig.
Dus lekker hypocriet voor de bühne punten scoren over de rug van kwetsbare patiënten waar je verder niks voor wil doen.
Ik hoop echt dat het volgende kabinet beter gaat doen. Al zullen we het daarvoor waarschijnlijk ook niet van het CDA en D66 moeten hebben 😒
Neweve
01-12-2025 om 09:04
Lollypopje schreef op 01-12-2025 om 05:16:
de minister van vws was bij het p a i s protest op het Malieveld en maakte daar een mooi filmpje van voor op zijn Instagram. Daarin zegt hij dat ze ons zullen blijven steunen en voor ons zullen blijven vechten, maar om iets te blijven doen moet je er toch echt eerst mee beginnen. En dat is waar dit keer net net als alle vorige heeft gefaald, anders was dit hele protest niet nodig.
Dus lekker hypocriet voor de bühne punten scoren over de rug van kwetsbare patiënten waar je verder niks voor wil doen.
Ik hoop echt dat het volgende kabinet beter gaat doen. Al zullen we het daarvoor waarschijnlijk ook niet van het CDA en D66 moeten hebben 😒
Ik hoop echt dat er verbetering in komt. Hoewel ik eerder kritisch was (iedere ziekte heeft baas bij meer geld voor onderzoek&kwaliteit van zorg). Is er een studie geweest die liet zien dat de investering in onderzoek per verloren arbeidsjaar voor me/cvs veel kleiner is dan voor bijvoorbeeld kanker.
Kortom bij me/cvs (en post-covid) is er veel meer te winnen met de investering. Als al deze mensen weer kunnen werken scheelt het zorg, uitkering en andere support. Dus die investering wint zichzelf waarschijnlijk terug.
Lollypopje
01-12-2025 om 09:33
Neweve schreef op 01-12-2025 om 09:04:
[..]
Ik hoop echt dat er verbetering in komt. Hoewel ik eerder kritisch was (iedere ziekte heeft baas bij meer geld voor onderzoek&kwaliteit van zorg). Is er een studie geweest die liet zien dat de investering in onderzoek per verloren arbeidsjaar voor me/cvs veel kleiner is dan voor bijvoorbeeld kanker.
Kortom bij me/cvs (en post-covid) is er veel meer te winnen met de investering. Als al deze mensen weer kunnen werken scheelt het zorg, uitkering en andere support. Dus die investering wint zichzelf waarschijnlijk terug.
Klopt, er is vrij wel geen onderzoek en dat terwijl de kwaliteit van leven gemiddeld genomen lager is dan bij veel ernstige ziektes waar wel veel geld naartoe gaat.
Daarmee zeg ik niet dat het geld daar weg moet, maar dat het wel tijd wordt dat hier ook geïnvesteerd un gaat worden.
Dat betekent overigens niet alleen in geld, maar ook in kennis. Want veel artsen leren nog steeds dat het tussen de oren zit, waardoor ook instanties het niet serieus nemen en veel patiënten nog steeds moeten vechten voor een uitkering of om wlz of een pgb te kunnen krijgen, want die woorden vrijwel altijd afgewezen. Zelfs als je niet voor jezelf kunt zorgen en volledig zorgenhankelijk bent.
Als de politiek het niet voor ons doet, dan moeten ze het voor het geld doen. Want ziek kosten we echt heel veel meer, dan als we door behandeling weer meer kwaliteit van leven kunnen krijgen.
Fleurtje_5
01-12-2025 om 10:03
Lollypopje schreef op 01-12-2025 om 05:16:
In onze krant stond vandaag op de voorpagina een foto van rolstoelen op het Malieveld, in elke stoel een grote foto van mensen die vanwege hun ziekte er niet bij konden zijn. Heel goed dat er aandacht werd gevraagd. Maar of er iets mee gedaan word door het huidige kabinet? Ik ben er bang voor want bezuinigingen zijn allang ingezet, en gaan straks nog steeds doorgedouwd worden.
Stukje uit de krant:
Demonstranten vragen aandacht voor langdurige gevolgen infectieziekten: ‘Honderdduizenden mensen niet hersteld’
Op het Malieveld in Den Haag wordt zondagmiddag betoogd door patiënten, familieleden en verzorgers. Ze vragen aandacht voor de langdurige gevolgen van infectieziekten als Q-koorts, long covid, ME en de ziekte van Lyme. Ze willen erkenning, betere zorg en een goed beleid.
...................
Lollypopje
01-12-2025 om 11:14
Fleurtje_5 schreef op 01-12-2025 om 10:03:
[..]
In onze krant stond vandaag op de voorpagina een foto van rolstoelen op het Malieveld, in elke stoel een grote foto van mensen die vanwege hun ziekte er niet bij konden zijn. Heel goed dat er aandacht werd gevraagd. Maar of er iets mee gedaan word door het huidige kabinet? Ik ben er bang voor want bezuinigingen zijn allang ingezet, en gaan straks nog steeds doorgedouwd worden.
Stukje uit de krant:
Demonstranten vragen aandacht voor langdurige gevolgen infectieziekten: ‘Honderdduizenden mensen niet hersteld’
Op het Malieveld in Den Haag wordt zondagmiddag betoogd door patiënten, familieleden en verzorgers. Ze vragen aandacht voor de langdurige gevolgen van infectieziekten als Q-koorts, long covid, ME en de ziekte van Lyme. Ze willen erkenning, betere zorg en een goed beleid....................
Nee, van het huidige kabinet verwacht ik ook niks. Hoop is op GroenLinks/PvdA in het volgende, want de andere grote partijen doen helemaal niks voor ons.
Integenstelling tot Duitsland waar ze de komende 10 jaar elk jaar 50 miljoen gaan investeren, omdat zij erkennen dat het de grootste medische ramp van deze tijd is.
Maar ik hoop dat alle media aandacht in elk geval ook voor meer bekendheid en erkenning van de ziekte zorgt bij andere mensen, want helaas leven daar ook nog steeds heel veel veroordelen