Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Daglichtlamp
27-10-2025 om 08:41
De huidige regels geven gemeenten al de mogelijkheden om beperkingen op te leggen op de frequentie en het geluidsniveau van de gebedsoproepen. Het is ook mijn geloof niet, maar doen alsof het hier vergelijkbaar is met islamitische landen is echt onzinnig. (en ja ik heb een paar maanden gewoond in een islamitisch land, dus ik weet hoe gebedsoproepen ook kunnen, dat is in Nederland echt niet aan de orde).
Fleurtje_5
27-10-2025 om 08:44
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 08:41:
De huidige regels geven gemeenten al de mogelijkheden om beperkingen op te leggen op de frequentie en het geluidsniveau van de gebedsoproepen. Het is ook mijn geloof niet, maar doen alsof het hier vergelijkbaar is met islamitische landen is echt onzinnig. (en ja ik heb een paar maanden gewoond in een islamitisch land, dus ik weet hoe gebedsoproepen ook kunnen, dat is in Nederland echt niet aan de orde).
Moet ik nou weer berichten en video's ophalen dat het tegenovergestelde van jou woorden laat zien?
Daglichtlamp
27-10-2025 om 08:47
Fleurtje_5 schreef op 27-10-2025 om 08:44:
[..]
Moet ik nou weer berichten en video's ophalen dat het tegenovergestelde van jou woorden laat zien?
Dat kun je doen, maar dan weet ik nog steeds uit eigen ervaring dat je ongelijk hebt.
Fleurtje_5
27-10-2025 om 08:51
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 08:41:
Test van de gemeente in Enschede in 2016. Mensen hadden het gevoel belazerd te zijn bij deze test.
https://nos.nl/artikel/2082351-enschede-test-geluid-van-gebedsoproep.html 2016
.............
De gebedsoproep was in vijf verschillende geluidssterktes te horen. Op tien plekken in de omgeving van de toekomstige locatie van de moskee waren meetpunten. Op reactieformulieren konden bewoners hun ervaringen met de geluidsproef aangeven. Sommigen vrezen dat het geluid nu veel zachter is dan als de moskee er staat.
Dagelijkse oproep
Twee moskeebesturen in Enschede hebben vergevorderde plannen voor de bouw van een gezamenlijke grote moskee. Ze willen dagelijks de oproep tot gebed laten klinken, maar in de buurt is weerstand van bewoners.
.................
.........vijf keer per dag zeven dagen in de week.........
Sinds een paar weken brengt de Taibah moskee in Kraaiennest vijf keer per een dag een versterkte gebedsoproep ten gehore. Dat doen ze omdat een bezoek aan de moskee door corona niet mogelijk is en ze toch in contact willen blijven met gelovigen. De reacties in de buurt zijn wisselend.
Omwonenden die er niet blij mee zijn durven niet voor de camera te reageren, en doen dat alleen buitenbeeld.
27-10-2025 om 08:53
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 08:47:
[..]
Dat kun je doen, maar dan weet ik nog steeds uit eigen ervaring dat je ongelijk hebt.
Wat een ontzettend slap antwoord.
Als ik je video's laat zien en horen zijn dat niet mijn woorden, maar woorden van onafhankelijke deskundigen. Als ik hier video's laat zien van versterkte gebedsoproepen zijn dat ook niet mijn opnames.
En de brief wat hier word voorgelezen is ook niet mijn brief. De bezorgdheid van deze zeer ervaren politiecommissaris is ook niet voor de joeks.
https://youtu.be/XhAzTS4oVEI?si=Z9us91N2IS1N1NeCWanneer bekijk je deze video nou eens zodat we eerlijk in gesprek kunnen gaan???????
Loeki72
27-10-2025 om 09:19
Ik heb bijna het idee dat er veel posts geplaatst worden om het maar niet over het schandalige gedrag van de PVV-kamerleden te hebben.
PensioNada
27-10-2025 om 09:26
Fleurtje_5 schreef op 27-10-2025 om 08:14:
[..]
Tjeenk? Dat is een van de twee informateurs die twee jaren geleden vond dat Wilders premier had moeten worden. Ik kan je link moeilijk openen. Gaat die podcast over dit?:
Volgens Herman Tjeenk Willink moeten deze verkiezingen over de rechtsstaat gaan
Nee, dat was hij niet. Hij heeft geen bijdrage geleverd aan de afgelopen formatie. In het verleden is hij wel informateur geweest.
PensioNada
27-10-2025 om 09:29
Loeki72 schreef op 27-10-2025 om 09:19:
Ik heb bijna het idee dat er veel posts geplaatst worden om het maar niet over het schandalige gedrag van de PVV-kamerleden te hebben.
Het is niet erg als Timmermans bedreigd wordt, dat heeft hij aan zichzelf te wijten.
*Sarcasme-mode uit*
Timmermans wordt gedemoniseerd en dat kan ernstige gevolgen hebben. Daar heeft men het liever niet over.
Tuinfluiter
27-10-2025 om 09:44
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 06:51:
Het zou mijn keus als ouder denk ik ook niet zijn, al kan ik me moeilijk in hun situatie verplaatsen. Maar zij zijn niet verkiesbaar. Dus ik maak me liever druk om hun die dat wel zijn. Hoe kan het bijvoorbeeld dat er twee Kamerleden op een verkiesbare plaats bij de PVV staan die een Facebook pagina beheren vol doodsbedreigingen aan Timmermans?
https://www.volkskrant.nl/politiek/twee-pvv-kamerleden-vallen-met-nepbeelden-anoniem-timmermans-aan-groenlinks-pvda-doet-aangifte~b6958ea1/
Bedreiging, opruiing en aanzetten tot haat: het is onlosmakelijk verbonden met sociale media. Maar dat twee parlementsleden nepfoto’s verspreiden van een collega, daarmee tientallen reacties gericht op diens dood uitlokken en die ook nog op de pagina laten staan, dat is volgens emeritus hoogleraar staatsrecht Paul Bovend’Eert een ‘schandalig dieptepunt’ in de parlementaire democratie.
‘Dit raakt niet alleen Timmermans’, zegt Bovend’Eert. ‘Dit gaat over het gezag van het hele parlement. Als je daar mensen hebt rondlopen die zich zo schandalig gedragen richting een collega, want dat is Timmermans in feite, dan brengt dat echt schade toe aan de waardigheid en het aanzien van de Tweede Kamer. En het vertrouwen van burgers in de politiek is al zo laag.’
Interessant artikel, ronduit schandalig dat dit gebeurt en goed dat er aangifte van wordt gedaan.
Tot nu toe vond ik het vooral vreemd dat zo veel kamerleden van de PVV zo weinig aanwezig en zichtbaar zijn. Ze kwamen op mij nu niet bepaald over als hard werkende Nederlanders. Maar ik heb mij vergist ze zijn wel degelijk druk bezig, helaas wel met illegale praktijken. Dit kun je als partijleider toch niet accepteren als je dit toe laat en deze mensen niet uit je partij zet ben je het blijkbaar eens met hun activiteiten.
Ben dus heel benieuwd wat Wilders hier over zegt en hoe hij handelt.
Joszy
27-10-2025 om 09:50
Tuinfluiter schreef op 27-10-2025 om 09:44:
[..]
Interessant artikel, ronduit schandalig dat dit gebeurt en goed dat er aangifte van wordt gedaan.
Tot nu toe vond ik het vooral vreemd dat zo veel kamerleden van de PVV zo weinig aanwezig en zichtbaar zijn. Ze kwamen op mij nu niet bepaald over als hard werkende Nederlanders. Maar ik heb mij vergist ze zijn wel degelijk druk bezig, helaas wel met illegale praktijken. Dit kun je als partijleider toch niet accepteren als je dit toe laat en deze mensen niet uit je partij zet ben je het blijkbaar eens met hun activiteiten.
Ben dus heel benieuwd wat Wilders hier over zegt en hoe hij handelt.
Dat kan niet omdat de PVV maar 1 lid heeft, namelijk Wilders zelf. Dus hij kan niemand eruit zetten. Hij kan afstand nemen, en zeggen dat hij het vreselijk vindt. Maar uit de partij zetten gaat niet.
Tuinfluiter
27-10-2025 om 09:58
Joszy schreef op 27-10-2025 om 09:50:
[..]
Dat kan niet omdat de PVV maar 1 lid heeft, namelijk Wilders zelf. Dus hij kan niemand eruit zetten. Hij kan afstand nemen, en zeggen dat hij het vreselijk vindt. Maar uit de partij zetten gaat niet.
Ik bedoelde uit de tweede kamer fractie. Ik heb het verkeer opgeschreven.
Daglichtlamp
27-10-2025 om 09:59
Joszy schreef op 27-10-2025 om 09:50:
[..]
Hij zou ze wel uit de fractie kunnen zetten, maar ik durf te wedden dat dat niet gaat gebeuren. Dat heeft hij nog nooit gedaan met zijn Kamerleden die in opspraak raakten.
Daglichtlamp
27-10-2025 om 10:14
Is dat typisch extreemrechts Muurbloem om te verdraaien wat er echt gezegd wordt en daar dan boos over te worden?
Muurbloem1985
27-10-2025 om 10:27
Daglichtlamp schreef op 27-10-2025 om 10:14:
Is dat typisch extreemrechts Muurbloem om te verdraaien wat er echt gezegd wordt en daar dan boos over te worden
Is het typisch links daglichtlamp om overal maar stront uit te strooien behalve als het om de islam gaat? Want dan durven ze niet? EN ik zou zeggen kijk dit filmpje zelf eens goed