Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
felija
08-10-2025 om 17:05
majorette2005 schreef op 08-10-2025 om 16:36:
Kan dat gehak op Fleurtje een keer ophouden? Ik ben het ook soms niet met sommige berichten eens maar er zijn net zo goed forummers die zich ergeren aan het constante verdraaien van berichten en woorden en in de mond leggen van woorden door andere forummers, daar wordt dan toch ook niet op ingehakt of voor weggebleven, zo kleinzielig gedoe dit.
Men doet het niet voor de lol, hè? Het komt ergens vandaan en het is niet van gisteren. Als het slechts een andere mening betrof, dan was het een ander verhaal, maar dat is het niet.
majorette2005
08-10-2025 om 17:09
felija schreef op 08-10-2025 om 17:05:
[..]
Men doet het niet voor de lol, hè? Het komt ergens vandaan en het is niet van gisteren. Als het slechts een andere mening betrof, dan was het een ander verhaal, maar dat is het niet.
Nou sorry hoor maar dat persoonlijk gehak en op zowat ieder bericht van haar met een aantal constant belerend in gaan is ook niet nodig.
felija
08-10-2025 om 17:12
majorette2005 schreef op 08-10-2025 om 17:09:
[..]
Nou sorry hoor maar dat persoonlijk gehak en op zowat ieder bericht van haar met een aantal constant belerend in gaan is ook niet nodig.
Op de meeste berichten van haar reageert men niet eens, maar het loopt steeds de spuigaten uit, dat moet gewoon benoemd kunnen worden, door wie dan ook. Niemand scheld haar uit, men blijft netjes en (meestal) geduldig. Men probeert hier fatsoenlijk een inhoudelijke discussie te voeren. Ook door serieus in te gaan op haar posts.
Nighttripper
08-10-2025 om 17:26
Fleurtje_5 schreef op 08-10-2025 om 15:54:
[..]
Over denigrerend gesproken.
Gewoon naast je neerleggen of als het persoonlijk/op-de-man wordt,gewoon negeren (evt is daar een prima knop voor),Fleurtje. Je bent niemand hier verantwoording schuldig zolang je bijdragen OT en goed leesbaar zijn. En dat zijn ze m.i heel vaak. En als anderen het lastig te lezen vinden,is dat hun probleem.Eventueel is er voor hen vast een (online) LOI aap-noot-mies-cursus, begrijpend lezen te vinden.
Daglichtlamp
08-10-2025 om 18:29
Yumi schreef op 08-10-2025 om 15:17:
Om te weten hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat bij het onverdoofd rituele slacht, hieronder een documentaire. Ik heb deze zelf niet bekeken, jaren geleden me verdiept in de veeteelt en dat was voldoende om geen vlees meer te willen eten.
Sinds 2011 zijn er wel strengere regels gekomen, terecht, voor onverdoofd slachten. Maar inderdaad hoe je ook slacht, het is nooit diervriendelijk.
Yumi
08-10-2025 om 18:38
Goh als je niet eens meer met elkaar in discussie wilt, dan ben ik benieuwd hoe ze straks tot een nieuw kabinet willen komen.
Volt zegt NOS-debat af, wil niet met FVD in discussie over klimaat
Jorni
08-10-2025 om 18:39
majorette2005 schreef op 08-10-2025 om 16:36:
Kan dat gehak op Fleurtje een keer ophouden? Ik ben het ook soms niet met sommige berichten eens maar er zijn net zo goed forummers die zich ergeren aan het constante verdraaien van berichten en woorden en in de mond leggen van woorden door andere forummers, daar wordt dan toch ook niet op ingehakt of voor weggebleven, zo kleinzielig gedoe dit.
Ik ben het hier mee eens. Blijf ook gewoon posten zoals jij wil Fleurtje. Niets aantrekken van het gehak.Vinden mensen jouw posts irritant dan kunnen ze gewoon door scrollen.
Genoeg mensen die door al dat gehak hier niet eens meer mee schrijven.
Daglichtlamp
08-10-2025 om 18:41
Yumi schreef op 08-10-2025 om 18:38:
Goh als je niet eens meer met elkaar in discussie wilt, dan ben ik benieuwd hoe ze straks tot een nieuw kabinet willen komen.
Volt zegt NOS-debat af, wil niet met FVD in discussie over klimaat
Tja hoe wil je precies een debat voeren met een partij die wetenschappelijke feiten ontkent? Overigens denk ik dat FvD nog minder kans heeft op kabinetsdeelname dan de PVV.
Yumi
08-10-2025 om 18:55
Daglichtlamp schreef op 08-10-2025 om 18:29:
[..]
Sinds 2011 zijn er wel strengere regels gekomen, terecht, voor onverdoofd slachten. Maar inderdaad hoe je ook slacht, het is nooit diervriendelijk.
Ik weet dat er strengere regels zijn gekomen, en de Nvwa controleert extra tijdens het offerfeest. Maar ik weet ook dat de illegale slacht nog niet is verdwenen, en er regelmatig schapen in de kofferbak liggen....
NVWA en politie grijpen in bij illegale slachterij rond start offerfeest
De NVWA en de politie hebben de afgelopen dagen ingegrepen bij een illegale slachterij. Daarbij zijn karkassen van schapen gevonden, maar ook levende dieren. Vrijdag begon het Offerfeest, een islamitisch feest waarvoor veel schapen geslacht worden.
De nog levende schapen zijn overgedragen aan het Comité Dierennoodhulp. De dierenwelzijnsorganisatie spreekt van "hartverscheurende" taferelen met schapen die wachtten op de slacht.
Het Comité Dierennoodhulp heeft de afgelopen dagen dertien schapen gered van illegale slacht. Donderdag ontving het comité een melding over twee schapen in de tuin achter een shoarmazaak in het Brabantse Veldhoven.
Een dag eerder zijn in Edam en Katwoude vastgebonden schapen in de kofferbakken van auto's gevonden.
Tijdens het Offerfeest (Ied-al-Adha) controleren NVWA-dierenartsen in slachthuizen scherp of het slachten volgens de regels gebeurt. Buiten de slachthuizen zijn er extra controles en komt de dienst in actie na meldingen. De boete voor illegaal onverdoofd slachten kan oplopen tot 103.000 euro. Overtreders riskeren bovendien een celstraf tot maximaal zes jaar.
NVWA en politie grijpen in bij illegale slachterij rond start offerfeest | Binnenland | NU.nl
Yumi
08-10-2025 om 18:59
Daglichtlamp schreef op 08-10-2025 om 18:41:
[..]
Tja hoe wil je precies een debat voeren met een partij die wetenschappelijke feiten ontkent? Overigens denk ik dat FvD nog minder kans heeft op kabinetsdeelname dan de PVV.
Tja ik heb die keuze niet gemaakt om ze uit te nodigen. Maar daar gaat het mij niet om, ga aan tafel met die club en laat zien dat er niet mee te praten valt.
Zorroo
08-10-2025 om 19:17
Yumi schreef op 08-10-2025 om 18:59:
[..]
Tja ik heb die keuze niet gemaakt om ze uit te nodigen. Maar daar gaat het mij niet om, ga aan tafel met die club en laat zien dat er niet mee te praten valt.
Of bespaar jezelf gewoon de moeite. Ik vind het niet zo raar dat Volt hier geen zin in heeft.
Daglichtlamp
08-10-2025 om 19:20
Zorroo schreef op 08-10-2025 om 19:17:
[..]
Of bespaar jezelf gewoon de moeite. Ik vind het niet zo raar dat Volt hier geen zin in heeft.
En volgens mij is het ook geen algemene weigering om met FvD te praten, maar vinden ze een debat over dit onderwerp met deze partij zinloos. Dat zou ik ook vinden.
Er waren best meer onderwerpen te vinden waar deze twee partijen diametraal tegen over elkaar staan. Had ze over Europa laten debatteren of zo.
Neweve
08-10-2025 om 20:15
VI gekeken. De interview stijl vind ik niet prettig kijken, maar zowel Timmermans als Eerdmans vond ik prettig en goed overkomen in het gesprek.
Ja21 is niet mijn partij maar ik kan me voorstellen dat het voor de rechtse kiezers een goed alternatief is.
Daglichtlamp
08-10-2025 om 20:16
Neweve schreef op 08-10-2025 om 20:15:
VI gekeken. De interview stijl vind ik niet prettig kijken, maar zowel Timmermans als Eerdmans vond ik prettig en goed overkomen in het gesprek.
Ja21 is niet mijn partij maar ik kan me voorstellen dat het voor de rechtse kiezers een goed alternatief is.
Maar PVV stemmers gaan bij JA21 het gratis bier missen. JA21 heeft echt een rechts programma, ook op uitgeven.
rionyriony
08-10-2025 om 21:36
Ik denk dat de plannen onderling allang gemaakt zijn voor alle mogelijke combinaties van coalities en ik denk dat deze niet veel zullen verschillen van elkaar.
Ze zullen heel weinig tot niets doen aan immigratie want het kan ze niet schelen wie er in Nederland woont, zolang ze maar zelf een goed betaalde baan hebben en de dictaten uit Brussel komen als geroepen want nu hoeven ze alleen maar te zeggen: "kan niet mag niet" zodra iemand iets echt anders wil.
Omdat ze vast willen houden aan hun eigen koers zijn de anti-establishment partijen hun grote bedreiging; dat zijn de enigen die wolken kunnen toveren boven hun feestjes.