Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Daglichtlamp
08-10-2025 om 09:32
Tja je quote opnieuw jezelf. Kiezen: een hele heftige stroomstoot en daarna een snee door je nek, of direct een snee door je nek? Ik vind het een onmogelijke keuze. Doen alsof voor dieren die stroomstoot (of de andere 'humane' manier om te slachten pijnloos is, is echt jezelf voor de gek houden. Nog gelezen welke manieren om dieren op een boerderij te doden allemaal toegestaan zijn?
Fleurtje_5
08-10-2025 om 09:37
Daglichtlamp schreef op 08-10-2025 om 09:32:
Tja je quote opnieuw jezelf. Kiezen: een hele heftige stroomstoot en daarna een snee door je nek, of direct een snee door je nek? Ik vind het een onmogelijke keuze. Doen alsof voor dieren die stroomstoot (of de andere 'humane' manier om te slachten pijnloos is, is echt jezelf voor de gek houden. Nog gelezen welke manieren om dieren op een boerderij te doden allemaal toegestaan zijn?
Die dierenarts had het NIET over een stroomstoot.
Daglichtlamp
08-10-2025 om 09:45
Wat ik en andere jou duidelijk proberen te maken dat de manier om dieren te verdoven echt niet te vergelijken is met hoe een mens verdoofd wordt voor een operatie. Het verdoven van een dier gebeurd niet pijnloos. Bij kippen kan dat bijvoorbeeld door ze groepsgewijs onder te dompelen in elektrisch geladen water. (of bijvoorbeeld door ze te vergassen).
https://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/misstanden/slachten/
Overigens staat de islam in tegenstelling tot het jodendom juist wel verdoving toe. De enige voorwaarde daarbij is dat de verdoving niet mag leiden tot de dood van het dier (en je raad het al: de meeste verdoving gebeurd zo in slachterijen dat dieren dat niet kunnen overleven).
Onverdoofd slachten helemaal verbieden in plaats van te reguleren zoals nu raakt dan ook meer de joden dan de moslims.
(Alhoewel: de laatste koosjere slager in Nederland is vorig jaar failliet gegaan).
Fleurtje_5
08-10-2025 om 09:49
Jujubee schreef op 08-10-2025 om 06:44:
[..]
Dit had ik precies zo, ik ben echt geen fan van hem maar ik vond hem honderd procent meevallen en prima reageren op de vragen. Hij gaf inderdaad fouten toe en was realistisch over veel zaken. Ze lieten hem ook zeker praten, meestal onderbreekt Genee elke twee tellen maar hij kon zijn zegje goed doen. Ga ik erop stemmen? Never nooit niet maar ik ben wel anders naar hem gaan kijken.
Gisteren zat die Eerdmans er zag ik, dat moet ik nog even terug kijken.
Dat was idd een mooi gesprek met veel mooie woorden. Maar het gesprek met Eerdmans vond ik eerlijker. En ik ben benieuwd hoeveel procent van die 100 er nog overblijft.
https://www.kijk.nl/programmas/vandaag-inside/8O1excpZcpg 7 okt. 2025
https://www.vandaaginside.nl/ in de wandelgang (duur 5.21 minuut)
Fleurtje_5
08-10-2025 om 09:51
Daglichtlamp schreef op 08-10-2025 om 09:45:
Wat ik en andere jou duidelijk proberen te maken dat de manier om dieren te verdoven echt niet te vergelijken is met hoe een mens verdoofd wordt voor een operatie. Het verdoven van een dier gebeurd niet pijnloos. Bij kippen kan dat bijvoorbeeld door ze groepsgewijs onder te dompelen in elektrisch geladen water. (of bijvoorbeeld door ze te vergassen).
Overigens staat de islam in tegenstelling tot het jodendom juist wel verdoving toe. De enige voorwaarde daarbij is dat de verdoving niet mag leiden tot de dood van het dier (en je raad het al: de meeste verdoving gebeurd zo in slachterijen dat dieren dat niet kunnen overleven).
Onverdoofd slachten helemaal verbieden in plaats van te reguleren zoals nu raakt dan ook meer de joden dan de moslims.
O werkelijkkkkkkkk
Ga even zitten. Ik moet je wat vertellen. DAT WEET IK JOH.
Miraval
08-10-2025 om 10:32
Fleurtje_5 schreef op 08-10-2025 om 09:16:
[..]
Heb je gisteravond ook gekeken naar VI, met als gast Joost Eerdmans van JA21 ?
Die gaf wel een veel eerlijker verhaal vergeleken met het 'het gaat geweldig'-verhaal van Timmermans.
Nee dat wist ik niet. Ga ik vanavond terugkijken!
Libertine
08-10-2025 om 13:05
Fleurtje_5 schreef op 08-10-2025 om 09:51:
[..]
O werkelijkkkkkkkk
![]()
Ga even zitten. Ik moet je wat vertellen. DAT WEET IK JOH.
Fleurtje, je berichten zijn al zo lastig om door te komen. Allerhande linkjes, jezelf quoten, herhalen, overal los antwoord opgeven zodat pagina’s vol met jouw berichten staan, nepnieuws verspreiden, en onvoldoende op de hoogte zijn over zaken waar je wel een mening over hebt, oud nieuws delen. Dat is allemaal je goed recht en tot daar aan toe natuurlijk.
Maar wil je alsjeblieft niet zo vreselijk denigrerend doen tegen andere forummers. Zeker niet tegen Daglichtlamp die het meeste geduld van ons allemaal heeft en onvermoeibaar met linkjes en feiten komt. Je toon, je woorden. Het heeft mij een paar maanden doen verdwijnen omdat ik het echt niet langer kon verdragen.
Zie het als feedback. Kun je mee doen wat je wil.
Yumi
08-10-2025 om 15:17
Om te weten hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat bij het onverdoofd rituele slacht, hieronder een documentaire. Ik heb deze zelf niet bekeken, jaren geleden me verdiept in de veeteelt en dat was voldoende om geen vlees meer te willen eten.
Op de beelden van de documentaire is te zien hoe schapen, runderen, geiten, kippen en konijnen zonder verdoving worden geslacht door middel van een halssnede. Daarna worden de dieren opgehangen om te “verbloeden”, waarbij ze nog lang naschokken en spartelen. Karen Soeters: “De discussie over onverdoofd ritueel slachten is lang niet gevoerd uit overwegingen van politieke correctheid, of slechts gevoerd op basis van emoties. Met dit overzicht willen we de dagelijkse gang van zaken bij ritueel slachten in beeld brengen, becommentarieerd door toonaangevende wetenschappers
De Nicolaas G. Pierson Foundation (NGPF) is het wetenschappelijk bureau van de Partij voor de Dieren. Wij maken wetenschappelijk onderzoek op het gebied van dieren, milieu, natuur en klimaat toegankelijk voor een breed publiek. Om kennis te verspreiden, bewustzijn te vergroten en het publieke debat over problemen én oplossingen te stimuleren. Om zo bij te dragen aan een andere omgang met dieren, natuur en onze omgeving, voor een duurzamere, diervriendelijkere en gezondere samenleving.
NGPF | Korte documentaire: Onverdoofd ritueel slachten
Fleurtje_5
08-10-2025 om 15:51
Miraval schreef op 08-10-2025 om 10:32:
[..]
Nee dat wist ik niet. Ga ik vanavond terugkijken!
De laatste tijd zagen we vaker de voormalige helikopterpilote Dominique Schreinemachers bij Oranjezondag en ook bij VI. Haar vind ik ook een goede mening geven.
Zij is nu gedragspsycholoog, en een soort coach van een politicus. Ze wou niet zeggen voor wie. Daar mocht men ook niet naar vragen.
Het zou me niks verbazen.... maar ik zal er niet naar raden:
Fleurtje_5
08-10-2025 om 15:52
Yumi schreef op 08-10-2025 om 15:17:
Om te weten hoe het er daadwerkelijk aan toe gaat bij het onverdoofd rituele slacht, hieronder een documentaire. Ik heb deze zelf niet bekeken, jaren geleden me verdiept in de veeteelt en dat was voldoende om geen vlees meer te willen eten.
Op de beelden van de documentaire is te zien hoe schapen, runderen, geiten, kippen en konijnen zonder verdoving worden geslacht door middel van een halssnede. Daarna worden de dieren opgehangen om te “verbloeden”, waarbij ze nog lang naschokken en spartelen. Karen Soeters: “De discussie over onverdoofd ritueel slachten is lang niet gevoerd uit overwegingen van politieke correctheid, of slechts gevoerd op basis van emoties. Met dit overzicht willen we de dagelijkse gang van zaken bij ritueel slachten in beeld brengen, becommentarieerd door toonaangevende wetenschappers
De Nicolaas G. Pierson Foundation (NGPF) is het wetenschappelijk bureau van de Partij voor de Dieren. Wij maken wetenschappelijk onderzoek op het gebied van dieren, milieu, natuur en klimaat toegankelijk voor een breed publiek. Om kennis te verspreiden, bewustzijn te vergroten en het publieke debat over problemen én oplossingen te stimuleren. Om zo bij te dragen aan een andere omgang met dieren, natuur en onze omgeving, voor een duurzamere, diervriendelijkere en gezondere samenleving.
NGPF | Korte documentaire: Onverdoofd ritueel slachten
Ik durf niet te kijken.
Fleurtje_5
08-10-2025 om 15:54
Libertine schreef op 08-10-2025 om 13:05:
[..]
Fleurtje, je berichten zijn al zo lastig om door te komen. Allerhande linkjes, jezelf quoten, herhalen, overal los antwoord opgeven zodat pagina’s vol met jouw berichten staan, nepnieuws verspreiden, en onvoldoende op de hoogte zijn over zaken waar je wel een mening over hebt, oud nieuws delen. Dat is allemaal je goed recht en tot daar aan toe natuurlijk.
Maar wil je alsjeblieft niet zo vreselijk denigrerend doen tegen andere forummers. Zeker niet tegen Daglichtlamp die het meeste geduld van ons allemaal heeft en onvermoeibaar met linkjes en feiten komt. Je toon, je woorden. Het heeft mij een paar maanden doen verdwijnen omdat ik het echt niet langer kon verdragen.
Zie het als feedback. Kun je mee doen wat je wil.
Over denigrerend gesproken.
felija
08-10-2025 om 16:01
Fleurtje_5 schreef op 08-10-2025 om 15:54:
[..]
Over denigrerend gesproken.
Hoe vaak heb jij dergelijke berichten van diverse forummers al gekregen? Berichten met vriendelijke verzoeken aan jouw adres? Forummers die elkaar niet kennen, maar wel allemaal tegen precies hetzelfde aanlopen: jouw forumgedrag? Forummers die soms daarom geen andere optie zien, dan maar weg te blijven, omdat het zo ontzettend storend is?
Wat maakt dat je desondanks gewoon stug door blijft gaan op dezelfde ramkoers?
Fleurtje_5
08-10-2025 om 16:01
Daglichtlamp schreef op 08-10-2025 om 09:45:
(Alhoewel: de laatste koosjere slager in Nederland is vorig jaar failliet gegaan).
Ik zal het aardig proberen te zeggen. Want jij en anderen hebben zoveel geduld met domme onwetende Fleurtje_5 (die wel telkens geduld moet bewaren voor jullie denigrerende woorden aan Fleurtje)
De verdoving van een mens vanwege een operatie, is heel wat anders dan bij een rituele slacht.
Het was een dierenarts die een aanvulling gaf op die column. Zal ik hem jouw bericht doorsturen zodat het voor hem ook meteen duidelijk is ?
majorette2005
08-10-2025 om 16:36
Kan dat gehak op Fleurtje een keer ophouden? Ik ben het ook soms niet met sommige berichten eens maar er zijn net zo goed forummers die zich ergeren aan het constante verdraaien van berichten en woorden en in de mond leggen van woorden door andere forummers, daar wordt dan toch ook niet op ingehakt of voor weggebleven, zo kleinzielig gedoe dit.
Yumi
08-10-2025 om 16:50
majorette2005 schreef op 08-10-2025 om 16:36:
Kan dat gehak op Fleurtje een keer ophouden? Ik ben het ook soms niet met sommige berichten eens maar er zijn net zo goed forummers die zich ergeren aan het constante verdraaien van berichten en woorden en in de mond leggen van woorden door andere forummers, daar wordt dan toch ook niet op ingehakt of voor weggebleven, zo kleinzielig gedoe dit.
Inderdaad, stop hiermee!
Een andere mening, het mag en kan allemaal, maar sommige maken er hier een persoonlijke aanval van.
Forummers die wegblijven omdat ze het storend vinden, zijn daar vrij in, dat stoort mij dan weer niet....
Ik stoor me ook weleens aan de manier waarop anderen hier posten. Dan lees ik ze gewoon niet meer, klaar.