Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Liara schreef op 14-09-2025 om 14:18:

Ik hoorde ergens dat de SP of PvdA/GL belasting wil gaan heffen over de overwaarde van je woning. Is dat waar, of een onwaar gerucht?

Dat moeten we nog maar afwachten.

https://www.oversluiten.nl/blogs/belasting-op-overwaarde

Fantasten van de bovenste plank. Luister maar:

HET MOET ANDERS zegt Timmermans van GL/PvdA. Hoe dit gefinancierd gaat worden moeten we nog bekijken zegt Jesse Klaver:

https://wnl.tv/2025/08/19/jesse-klaver-in-debat-met-jort-kelder-over-gl-pvda-woonbeleid-subsidiegeld-voor-woningcorporaties-komt-weer-terug 19 aug. 2025

Jort Kelder bevraagt Jesse Klaver over GL-PvdA-woonbeleid: 'Je kunt toch wel uitrekenen dat je dit niet gefinancierd krijgt?!'

kerstbeer schreef op 14-09-2025 om 21:44:

[..]

Dat vind ik eigenlijk best een goed idee in combinatie met wat ik hierboven schreef.

Vroeger wist ik dat veel duidelijker, maar ik zweef nu een beetje rond. Had nooit gedacht dat ik een zwevende kiezer zou worden, want dat was ik vroeger niet.

Mooi toch, dat betekent dat je gegroeid bent als mens. Twijfelen aan dingen die voor jezelf vroeger vaststonden is een mooie ontwikkeling. Misschien niet leuk of makkelijk, trouwens.

Ik stemde ooit VVD en ben nu helemaal omgezwaaid naar de linkerkant van het spectrum. En misschien is het over een aantal jaar weer totaal anders, dat zien we dan wel weer.

Gisteravond zag ik een fragment van een walgelijk optreden in ons mooie Nederland. En ik was verbijsterd van wat die zanger door de microfoon riep. En ik was verbijsterd van sommige reacties op straat, van mensen die vonden dat het goed was dat hij zulke dingen zei vanwege vrijheid van meningsuiting. Gelukkig waren er ook mensen die vonden dat dit echt niet kon.

Hoeveel van die 14.000 mensen die aangifte deden tegen Wilders vanwege een poster zullen nu aangifte doen?

En het optreden van die zanger gaat vanavond gewoon door.

https://www.nu.nl/muziek/6369051/optreden-van-bob-vylan-in-nijmegen-gaat-door-overvallen-door-omvang-ophef.html
...........
Daarnaast bejubelde Vylan de moord op de conservatieve Amerikaan Charlie Kirk in de Verenigde Staten. Hij noemde hem "een hatelijk stuk stront", zo is te horen in video's die op sociale media rondgaan.
..............

"Doornroosje gelooft in het maatschappelijke belang van een vrije popcultuur. Ook onze podia zijn een plek voor vrije meningsuiting, artistieke expressie en maatschappelijke dialoog."
...............

Dit moeten we toch niet willen in ons mooie land. Waarom vangen we nog vluchtelingen op als we dit normaal zouden gaan vinden?

https://www.nu.nl/muziek/6369086/centraal-joods-overleg-wil-show-bob-vylan-in-nijmegen-tegenhouden-via-rechter.html 15 sep 2025 om 12:00
...........
Na Bob Vylans concert in het Amsterdamse poppodium Paradiso van zaterdag kwamen bij de politie ongeveer dertig meldingen binnen over uitspraken die tijdens het optreden zijn gedaan. Zanger Bobby Vylan zou onder meer hebben geroepen: "Fuck de fascisten, fuck de zionisten. Ga ze zoeken op straat." Ook zou hij hebben gelachen om de moord op de conservatieve Amerikaanse influencer Charlie Kirk.
.............

Fleurtje_5 schreef op 15-09-2025 om 13:28:

Dit moeten we toch niet willen in ons mooie land. Waarom vangen we nog vluchtelingen op als we dit normaal zouden gaan vinden?

https://www.nu.nl/muziek/6369086/centraal-joods-overleg-wil-show-bob-vylan-in-nijmegen-tegenhouden-via-rechter.html 15 sep 2025 om 12:00
...........
Na Bob Vylans concert in het Amsterdamse poppodium Paradiso van zaterdag kwamen bij de politie ongeveer dertig meldingen binnen over uitspraken die tijdens het optreden zijn gedaan. Zanger Bobby Vylan zou onder meer hebben geroepen: "Fuck de fascisten, fuck de zionisten. Ga ze zoeken op straat." Ook zou hij hebben gelachen om de moord op de conservatieve Amerikaanse influencer Charlie Kirk.
.............

Wat heeft de opvang van vluchtelingen te maken met het optreden van Bob Vylan??

Fleurtje_5 schreef op 15-09-2025 om 13:28:

...........
.............

En uitgerekend Bruls die voorop liep in Nijmegen met zijn voorbedrukte aangifteformulieren tegen Wilders, vind dit niet een reden om die opruiende mafkees te weren vanavond.

Zilver_gray schreef op 15-09-2025 om 13:29:

[..]

Wat heeft de opvang van vluchtelingen te maken met het optreden van Bob Vylan??

Ook Joden in ons landje mogen geen slachtoffers worden van deze haatdrager. Joden (en ook mensen die rechts zijn) hebben ook recht op bescherming.

majorette2005 schreef op 15-09-2025 om 13:31:

[..]

En uitgerekend Bruls die voorop liep in Nijmegen met zijn voorbedrukte aangifteformulieren tegen Wilders, vind dit niet een reden om die opruiende mafkees te weren vanavond.

Ongelooflijk hypocriet die man.

Fleurtje_5 schreef op 15-09-2025 om 13:32:

[..]

Ook Joden in ons landje mogen geen slachtoffers worden van deze haatdrager. Joden hebben ook recht op bescherming.

Dan moet je dat zeggen, en niet de vluchtelingen erbij halen.

[..]

Ook Joden in ons landje mogen geen slachtoffers worden van deze haatdrager. Joden (en ook mensen die rechts zijn) hebben ook recht op bescherming.

Uiteraard. En wat heeft het nu met opvang van vluchtelingen te maken?

Tja, ons mooie landje is niet meer zo mooi, alleen komt dat niet door de opvang van vluchtelingen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

15-09-2025 om 17:16 Topicstarter

[..]

Ongelooflijk hypocriet die man.

Ik denk dat het goed is dat burgemeesters niet zelfstandig bepalen waar de grenzen liggen van de vrijheid van meningsuiting. Voor je het weet worden dan ook meningen verboden waar je het wel mee eens bent.

https://www.gld.nl/nieuws/8365485/omstreden-rapduo-bob-vylan-naar-nijmegen-wat-moeten-die-terroristen-hier

(en nee persoonlijk snap ik niet dat deze punkgroep na hun uitspraken in het VK nog publiek trekken of geboekt worden, en ik denk ook dat de aangiftes best kansrijk zijn, voor mij is hier de grens van vrijheid van meningsuiting inderdaad overschreden, maar ook ik ga daar niet over).

Helaas mag het optreden vanavond doorgaan van de rechter, die 2 weken nodig heeft voor zijn motivatie, dat snap ik wel valt toch niet te verkopen...

Het concert van de Britse punkband Bob Vylan in het Nijmeegse poppodium Doornroosje gaat vanavond door. De rechtbank in Arnhem heeft een verzoek van het Centraal Joods Overleg (CJO) om het optreden te verbieden afgewezen.

Een motivatie over de uitspraak volgt later. De zaak was met spoed aangevraagd en daarom is voorrang gegeven aan een beslissing. De uitleg volgt binnen twee weken.

Concert Bob Vylan in Nijmegen gaat vanavond door, rechter geeft CJO geen gelijk | Algemeen | NU.nl

Daglichtlamp schreef op 15-09-2025 om 17:16:

[..]

Ik denk dat het goed is dat burgemeesters niet zelfstandig bepalen waar de grenzen liggen van de vrijheid van meningsuiting. Voor je het weet worden dan ook meningen verboden waar je het wel mee eens bent.

https://www.gld.nl/nieuws/8365485/omstreden-rapduo-bob-vylan-naar-nijmegen-wat-moeten-die-terroristen-hier

(en nee persoonlijk snap ik niet dat deze punkgroep na hun uitspraken in het VK nog publiek trekken of geboekt worden, en ik denk ook dat de aangiftes best kansrijk zijn, voor mij is hier de grens van vrijheid van meningsuiting inderdaad overschreden, maar ook ik ga daar niet over).

Toen hij in processie richting politiebureau trok vanwege de domme minder-minder-vraag heeft hij zelfstandig bepaalt dat te doen. Waarom dan nu niet??

Nee daar ga je niet over. Ik ook niet. Maar je hebt wel een uitgesproken mening als Wilders zijn 'vrijheid van meningsuiting' ventileert. En eerlijk gezegd vind ik dat wat die zanger schreeuwt duizend maal erger dan een poster van twee verschillende vrouwen. Vandaar dat ik niet kan begrijpen dat deze haat-opruiende schreeuwlelijkerd vanavond nog gewoon kan optreden.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.