Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Fleurtje_5
05-08-2025 om 10:24
Dit bijvoorbeeld. Ach we gooien er maar een half miljoen tegen aan om onderzoek te doen naar de sociale (on)veiligheid:
https://rtvmaastricht.nl/nieuws/artikel/in-opspraak-geraakte-mumc-patholoog-blijft-werkzaam-aan-universiteit 14 mei 2025
Patholoog Axel zur Hausen, die onlangs gestopt is als afdelingshoofd in het Maastricht UMC+, blijft werkzaam als hoogleraar aan de Universiteit Maastricht. Zijn hoogleraarschap staat bij de UM 'niet ter discussie'. Dat meldt universiteitsblad Observant op basis van uitspraken van decaan Annemie Schols.
Zur Hausen raakte in opspraak na meldingen van grensoverschrijdend gedrag op de afdeling pathologie. Volgens dagblad De Limburger beschuldigden artsen in opleiding hem van intimidatie, pesten en machtsmisbruik. Die klachten leidden tot een onderzoek van de artsenfederatie KNMG, waarna de erkenning van de opleiding pathologie voorlopig werd ingetrokken.
........etc.etc.etc...........
Daglichtlamp
05-08-2025 om 11:00
Volgens mij is de SP de partij die het sterkst en het meest consequent is in hun mening dat de overheid veel meer regie moet hebben over de ziekenhuizen. Dus als dit voor jou echt een belangrijk punt is zou je een stem op hun kunnen overwegen Fleurtje
Fleurtje_5
05-08-2025 om 13:52
Daglichtlamp schreef op 05-08-2025 om 11:00:
Volgens mij is de SP de partij die het sterkst en het meest consequent is in hun mening dat de overheid veel meer regie moet hebben over de ziekenhuizen. Dus als dit voor jou echt een belangrijk punt is zou je een stem op hun kunnen overwegen Fleurtje
Ik heb al eens op Emil Roemer gestemd, en ook op Lilian Marijnissen. Het voelde achteraf alsof het niet veel had uitgemaakt en dat mijn stem verloren was gegaan. Lilian kreeg nooit het aantal stemmen dat ze m.i. verdiende.
Jimmy Dijk zal ik niet op gaan stemmen.
Wat dan wel? Gisteren verwoorde Jack van Gelder het goed bij Oranjezomer. Ik zal kijken of ik het stukje kan terug vinden.
Asjeblief:
https://tvblik.nl/de-oranjezomer/4-augustus-2025 zie vanaf 36:18 minuut en luister vooral vanaf minuut 37.40
FaithfulDuck87
05-08-2025 om 13:54
Jack van Gelder is een sportcommentator, die verder even veel verstand van politiek heeft als jij en ik. Dat je daar zoveel waarde aan hecht
Fleurtje_5
05-08-2025 om 13:58
Friezinnetje schreef op 05-08-2025 om 13:54:
Jack van Gelder is een sportcommentator, die verder even veel verstand van politiek heeft als jij en ik. Dat je daar zoveel waarde aan hecht
Die sportverslaggever heeft vaak een hele goede mening. En het is een goede mening wat hij hier geeft. Maar hij vertelt ook dat hij nog steeds niet weet waarop hij het beste kan gaan stemmen. Misschien verdiept hij zich verder heel veel in politiek.
Bij sommige politici vraag ik me af waarom ze in de politiek zitten.
FaithfulDuck87
05-08-2025 om 14:03
Fleurtje_5 schreef op 05-08-2025 om 13:58:
[..]
Die sportverslaggever heeft vaak een hele goede mening. En het is een goede mening wat hij hier geeft. Maar hij vertelt ook dat hij nog steeds niet weet waarop hij het beste kan gaan stemmen. Misschien verdiept hij zich verder heel veel in politiek.
Bij sommige politici vraag ik me af waarom ze in de politiek zitten.
als sportverslaggever heeft hij een goede mening, vind jij, want het past in jouw straatje. Als het iemand is, die niet jouw mening deelt, dan heeft ie er geen verstand van.
Fleurtje_5
05-08-2025 om 14:13
Friezinnetje schreef op 05-08-2025 om 14:03:
[..]
als sportverslaggever heeft hij een goede mening, vind jij, want het past in jouw straatje. Als het iemand is, die niet jouw mening deelt, dan heeft ie er geen verstand van.
Je hebt duidelijk het fragment wat ik noemde niet bekeken. Maar jij had wel meteen commentaar op Jack en je schrijft meteen dat hij als sportverslaggever er net zoveel of weinig verstand van heeft als jij en ik. Ik heb het over een mening, niet over een examen 'hoe doe ik het goed in de Tweede Kamer'.
Ook heb ik het niet over dat mensen met een andere mening er geen verstand van hebben. Dat deed jij WEL.
Ik doe niet aan 'alleen mijn straatje'. Meermaals heb ik geschreven dat ik het interessant vind om bv naar Wierd Duk, Rutger van Castricum of andere gasten bij VandaagInside te luisteren. Want ook al heb ik een andere mening, ik vind het altijd goed om de mening van een ander ook te horen. Dat kan alleen maar leerzaam zijn.
Daglichtlamp
05-08-2025 om 15:33
Misschien als je een inhoudelijke reactie wilt moet je gewoon vertellen welke mening van deze presentator je zo goed vind (en wellicht ook nog waarom). Oranjezomer is toch net zoiets als VI? Dat kijk ik principieel niet.
FaithfulDuck87
05-08-2025 om 15:38
Fleurtje_5 schreef op 05-08-2025 om 14:13:
[..]
Je hebt duidelijk het fragment wat ik noemde niet bekeken. Maar jij had wel meteen commentaar op Jack en je schrijft meteen dat hij als sportverslaggever er net zoveel of weinig verstand van heeft als jij en ik. Ik heb het over een mening, niet over een examen 'hoe doe ik het goed in de Tweede Kamer'.
Ook heb ik het niet over dat mensen met een andere mening er geen verstand van hebben. Dat deed jij WEL.
Ik doe niet aan 'alleen mijn straatje'. Meermaals heb ik geschreven dat ik het interessant vind om bv naar Wierd Duk, Rutger van Castricum of andere gasten bij VandaagInside te luisteren. Want ook al heb ik een andere mening, ik vind het altijd goed om de mening van een ander ook te horen. Dat kan alleen maar leerzaam zijn.
klopt, ik heb het niet bekeken, dat doe ik in principe nooit als het gaat om Oranjezomer, VI of andere tvmeuk. Daar wil ik mijn tijd niet aan offeren. Het zijn geen gasten die uberhaupt iets te melden hebben, dan alleen hoe zij iets zien, geen wetenschap, geen doordachte mening. Daarom zei ik: Zij weten net zoveel als jij en ik.
Edit: en wat Daglichtlamp zegt: Wat vind je er nu zo goed aan? Want je deelt alleen het linkje (gelukkig heb je de hele tekst niet uitgetypt), maar verder dan 'heel goed' kom je niet
Neweve
05-08-2025 om 19:09
Daglichtlamp schreef op 05-08-2025 om 15:33:
Misschien als je een inhoudelijke reactie wilt moet je gewoon vertellen welke mening van deze presentator je zo goed vind (en wellicht ook nog waarom). Oranjezomer is toch net zoiets als VI? Dat kijk ik principieel niet.
Eens.
Ik heb geprobeerd het fragment te kijken maar na 3 reclames heb ik het opgegeven. Dat kost me teveel tijd. Kortom ik zou het inderdaad waarderen als Fleur inhoudelijk op het fragment reageert zodat ik inhoudelijk op Fleur kan reageren.
Fleurtje_5
05-08-2025 om 19:14
Daglichtlamp schreef op 05-08-2025 om 15:33:
Dat deed ik. Ik heb zelfs het tijdstip opgezocht waarin ik vond dat Jack van Gelder goed verwoorde over mijn 'wat dan wel' als we straks naar de stembus gaan.
Fleurtje_5
05-08-2025 om 19:20
Friezinnetje schreef op 05-08-2025 om 15:38:
[..]
klopt, ik heb het niet bekeken, dat doe ik in principe nooit als het gaat om Oranjezomer, VI of andere tvmeuk. Daar wil ik mijn tijd niet aan offeren. Het zijn geen gasten die uberhaupt iets te melden hebben, dan alleen hoe zij iets zien, geen wetenschap, geen doordachte mening. Daarom zei ik: Zij weten net zoveel als jij en ik.
Edit: en wat Daglichtlamp zegt: Wat vind je er nu zo goed aan? Want je deelt alleen het linkje (gelukkig heb je de hele tekst niet uitgetypt), maar verder dan 'heel goed' kom je niet
Hoe kun je dat weten als je er NOOIT naar kijkt.
En dan zeg je tegen mij dat ik een mening alleen goed vind als het in mijn straatje past.
Dat ik anderen met een andere mening dan...moment...ik haal je woorden erbij:
QUOTE Friezinnetje: Als het iemand is, die niet jouw mening deelt, dan heeft ie er geen verstand van.
Wat ik er goed aan vind?? Als je er niet naar wilt kijken ga ik het je ook niet vertellen. Helaas pindakaas.
Fleurtje_5
05-08-2025 om 19:21
Neweve schreef op 05-08-2025 om 19:09:
[..]
Eens.
Ik heb geprobeerd het fragment te kijken maar na 3 reclames heb ik het opgegeven. Dat kost me teveel tijd. Kortom ik zou het inderdaad waarderen als Fleur inhoudelijk op het fragment reageert zodat ik inhoudelijk op Fleur kan reageren.
Je pakt je muis in handen, en gaat er dan ergens in het midden van dat fragment staan. Totdat je het tijdstip ziet dat ik had genoemd, klik er op, en hopsaflops kun je het horen
Neweve
05-08-2025 om 19:28
Fleurtje_5 schreef op 05-08-2025 om 19:21:
[..]
Je pakt je muis in handen, en gaat er dan ergens in het midden van dat fragment staan. Totdat je het tijdstip ziet dat ik had genoemd, klik er op, en hopsaflops kun je het horen
Nee want voordat ik dat kan doen moet ik 2 reclames kijken. Dan krijg ik het startlogo, klik ik op het tijdstip en krijg ik weer meer dan 1 (ik dacht dat we 1 van 3 stond) reclames. Dus toen heb ik het opgegeven.
Fleurtje_5
05-08-2025 om 19:32
Neweve schreef op 05-08-2025 om 19:28:
[..]
Nee want voordat ik dat kan doen moet ik 2 reclames kijken. Dan krijg ik het startlogo, klik ik op het tijdstip en krijg ik weer meer dan 1 (ik dacht dat we 1 van 3 stond) reclames. Dus toen heb ik het opgegeven.
Ik heb het effe getest. Geen reclame te zien. Alleen eentje voordat het begint. In de aflevering 's avonds op tv komt er ook maar één keer reclame, dat is de pauze van een paar minuutjes.