Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-07-2025 om 15:49 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 06-07-2025 om 14:04:

[..]

Ik zou het prima vinden als koning Willem-Alexander premier zou worden. Juliana deed het, Beatrix deed het, zij stond fier rechtop terwijl menig kabinet viel. Willem-Alexander kan het ook. En dan heb je twee voor de prijs van één. En voor de koning gaan in het buitenland deuren wijder open dan voor een premier vermoed ik.

Je weet toch wel dat geen van de voorgaande koningen en koninginnen premier geweest is?

Wat mij betreft zou de koning best weer een  rol in de kabinetsformatie mogen. Ik vind het niet echt een succes dat de Kamer dat nu zelf doet. 

Bontebal doet het heel goed en jammer dat veel mensen erin trappen in zijn praatjes. Hij gaat de verkiezingen in zonder nadruk te leggen dat het een Christelijke partij is en blijft. Zelfs aan tafel bij een talkshow doet hij net alsof het Christen zijn niet zo van belang is bij het CDA. Hij liegt en bedriegt. Zijn God zou zijn acties niet goed keuren! CDA ia en blijft een partij die abortus en euthanasie niet goed keuren. 

watertoren schreef op 06-07-2025 om 15:59:

Bontebal doet het heel goed en jammer dat veel mensen erin trappen in zijn praatjes. Hij gaat de verkiezingen in zonder nadruk te leggen dat het een Christelijke partij is en blijft. Zelfs aan tafel bij een talkshow doet hij net alsof het Christen zijn niet zo van belang is bij het CDA. Hij liegt en bedriegt. Zijn God zou zijn acties niet goed keuren! CDA ia en blijft een partij die abortus en euthanasie niet goed keuren.

Ik denk dat iedereen wel weet waar die C voor staat hoor.

Jij was toch zo van de VVD? Rutte kon al enorm goed liegen, maar Yesilgoz doet dat nog veel meer. BBB liegt en bedriegt, Wilders net zo. Wil je iemand in de politiek die niet liegt kan je lang zoeken. 
Dus stop eens met die selectieve verontwaardiging. 

Herfstappeltaart schreef op 06-07-2025 om 16:01:

[..]

Ik denk dat iedereen wel weet waar die C voor staat hoor.

Dat weet ik ook wel maar snap echt niet waarom CDA in de peiling omhoog is gegaan.

watertoren schreef op 06-07-2025 om 16:04:

[..]

Dat weet ik ook wel maar snap echt niet waarom CDA in de peiling omhoog is gegaan.

Omdat Bontenbal een integere politicus is. En dat is een verademing na alles wat er nu zit. Inclusief de lieden van jouw voorkeur.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-07-2025 om 16:11 Topicstarter

Het Christen zijn is ook niet zo belangrijk voor het CDA. Je hoeft geen Christen te zijn om lid te worden of om voor het CDA op de lijst te staan. Overigens is Bontenbal zelf wel Christen en maakt daar ook geen geheim van. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

06-07-2025 om 16:12

Herfstappeltaart schreef op 06-07-2025 om 16:06:

[..]

Omdat Bontenbal een integere politicus is. En dat is een verademing na alles wat er nu zit. Inclusief de lieden van jouw voorkeur.

En ik, absoluut niet gelovig, zou eerder op het CDA stemmen dan op VVD, BBB, PVV oid. SGP gaat me te ver. PvdA/GL zou het ook nog kunnen worden. 

Het liefst zie ik helemaal geen geloof in een politieke partij, maar ja

Herfstappeltaart schreef op 06-07-2025 om 16:06:

[..]

Ik vind deze reactie op zijn zachts gezegd niet prettig. Voor meelezers lijkt het er nu op dat ik op Wilders stem en dat is absoluut niet en heb ik nog nooit gedaan. Ik stem al jaren op VVD. Nu niet meer op Dilan maar op Karremans.

watertoren schreef op 06-07-2025 om 16:18:

[..]

Ik vind deze reactie op zijn zachts gezegd niet prettig. Voor meelezers lijkt het er nu op dat ik op Wilders stem en dat is absoluut niet en heb ik nog nooit gedaan. Ik stem al jaren op VVD. Nu niet meer op Dilan maar op Karremans.

Net zo erg wat mij betreft. Toch zeker de laatste tijd. Vooral Yesilgöz.

En je hebt je VVD-stem al heel vaak laten weten. Dus ik denk niet dat veel mensen denken dat je PVV stemt hoor. De VVD heeft natuurlijk wèl de deur wagenwijd voor ze opengezet.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-07-2025 om 16:24 Topicstarter

watertoren schreef op 06-07-2025 om 16:18:

[..]

Eerst maar eens afwachten waar Karremans op de lijst komt. Dult Yesilgoz deze concurrent voor haar leiderschap? Karremans is heel ambitieus, maar staat wat mij betreft wel aan de goede kant van de VVD. 

Ik heb Bontenbal dus bij VI gezien, en hij begon daar idd over het Geloof en zijn visie daarop, en dat vond ik wel mooi wat hij zei. Hij heeft natuurkunde gestudeerd en is eigenlijk een wetenschapper, en vanuit dat oogpunt is het lastig te "geloven" in een God, en toch wist hij dat voor mij mooi te brengen.

Ik heb ook niet veel met het geloof maar wel met iemand die integer is en staat voor zijn principes. En ik zou Bontenbal ook echt graag als premier zien. Ik denk dat hij dat heel goed kan. En op dit moment vind ik hem ook het meest geschikt. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

06-07-2025 om 16:38 Topicstarter

Dit was hoe Karremans campagne voerde voor de VVD toen hij de raad in wilde, met succes overigens, de VVD werd de tweede partij in Rotterdam

vincent.JPG?itok=fuCdf1yh&width=2048&height=1152&impolicy=semi_dynamic

https://www.rtl.nl/editienl/artikel/3903476/opvallend-campagnefilmpje-vvd-rotterdam-lijsttrekker-met-blote-bast-op-een

Daglichtlamp schreef op 06-07-2025 om 15:49:

[..]

Je weet toch wel dat geen van de voorgaande koningen en koninginnen premier geweest is?

Wat mij betreft zou de koning best weer een rol in de kabinetsformatie mogen. Ik vind het niet echt een succes dat de Kamer dat nu zelf doet.

Hihi, dat is idd een rare opmerking 'zo in het wilde weg'. Maar dit schreef ik onder jouw link waarin de vraag staat:

De gewenste premier en regering

Boven de foto van onze koning. Geef mij dan maar de koning in plaats van een premier.

Zorroo schreef op 06-07-2025 om 14:39:

[..]

Ik snap het juist heel goed en ben er erg blij mee. De grote groep (vrij stille) linkse kiezers wil heel graag wat anders na alle rechtse ellende van deze regering.

Van jou had ik ook niet anders verwacht.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.