Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Poezenmeisje schreef op 30-06-2025 om 00:41:

- quote verwijderd -

Social media zijn niet altijd even betrouwbaar. En Twitter al helemaal niet. En als even had doorgeklikt, had je een link naar het origineel gehad (https://x.com/szabadonmagyar/status/1938997940657512592?s=46), want dit is uiteraard nep.

die bloempje zit diep in samenzweringstheorieën en Pro putin (en consorten) propaganda. Er staat nog net niet viva fascisme in diens bio.  

Daglichtlamp

Daglichtlamp

30-06-2025 om 05:38 Topicstarter

Stardust schreef op 30-06-2025 om 03:39:

[..]

Social media zijn niet altijd even betrouwbaar. En Twitter al helemaal niet. En als even had doorgeklikt, had je een link naar het origineel gehad (https://x.com/szabadonmagyar/status/1938997940657512592?s=46), want dit is uiteraard nep.

die bloempje zit diep in samenzweringstheorieën en Pro putin (en consorten) propaganda. Er staat nog net niet viva fascisme in diens bio.

Fijn dat jij laat zien dat dit nepnieuws is. 

Dank je voor het doorgeven.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

30-06-2025 om 07:25

Daglichtlamp schreef op 30-06-2025 om 05:38:

[..]

Fijn dat jij laat zien dat dit nepnieuws is.

Ernstiger is dat mensen dit geloven gezien het aantal likes op de desbetreffende tweet.

En dan, een gay pride en Hitlergroet, hoe logisch is deze combinatie gezien de WO 2? Halsema is op uitnodiging van de burgemeester bij de Gay Pride, die opkomen voor homo’s.
Dit soort nepnieuws is zorgwekkend. Het onderstreept mijn gevoel dat social media gevaarlijk wordt misbruikt.

*Fijn dat het is weggehaald.

Voor de makkelijke check; de Telegraaf schrijft met passie negatieve dingen over Halsema. Als zij dit nieuws niet brengen, is het vast niet waar. 😜

Helaas is wat voor de ene logisch is, dat niet voor de ander. En juist dle lelijke aannames (in alle “kampen”) zijn een heel goede voedingsbodem voor desinformatie. Zo’n videootje editten kan nu echt iedereen met behulp van AI. Doodsimpel.

Zorroo schreef op 29-06-2025 om 20:00:

[..]

Misschien omdat Israël zich dermate beestachtig misdraagt jegens de bevolking in Gaza dat veel mensen toch wel enig begrip hebben voor het standpunt?

Netanyahu doet dit. Niet de bevolking van Israël. 

Netayahu neemt nog steeds wraak na de BEESTACHTIGE slachting en aanslag op 7 oktober 2024. 

Netanyahu gaat te ver. En Hamas houd nog steeds gijzelingen vast. 

Niet de bevolking van Israël. Laat die premier van Israël oppakken en nooit meer vrij laten, maar ga niet onschuldige burgers voor de muur zetten zodat Hamas verder kan gaan daar waar het 7 oktober mee begon (want daar komt het wel op neer) namelijk het Joodse volk uitroeien.

overigens heeft Wilders dat bericht ook vrolijk gedeeld hoor. https://x.com/geertwilderspvv/status/1939311521378517433?s=46
Die heeft zijn twitter echt vol staan met haatzaaierij op het moment. Begint steeds meer op trump te lijken. 

Daglichtlamp schreef op 29-06-2025 om 20:10:

Volgens mij hebben we die motie hier vorige week uitgebreid besproken. Het is alleen maar herhaling van zetten om dat nu nog een keer te doen. Lees maar terug wat ik er eerder over heb gezegd.

En elke dag zijn er nog steeds interviews en talkshows waar nieuws besproken word.

Wist jij dat vorige week al over die stemformulieren waar partijleden hun keuze konden aankruisen wie de nieuwe partijleider moest worden, en waarop de naam van Timmermans al bij voorbaat stond aangevinkt? Timmermans verwijt Wilders steeds dat hij niet democratisch is. Maar hier kan Wilders niet eens aan tippen. Nu snap ik pas wat werd bedoeld toen vorige week iemand zei dat die stemming op z'n Koreaans was gegaan.

Heb jij vorige week alle beelden gezien hoe partijleden werden geschoffeerd tijdens dat congres van GL/PvdA ??

En dan heb ik het over onderstaande niet eens gehad:

28 juni 2025 Dagblad De Limburger:

Onderzoek naar lobby rond Green Deal van Frans Timmermans: ‘Onderste steen moet boven’

Het Europees Parlement stelt een onderzoek in naar mogelijke manipulatie van lobbyisten rond het klimaatplan Green Deal van voormalig Eurocommissaris Frans Timmermans, de huidige leider van GroenLinks-PvdA.

............

Milieuclubs zouden geld van de Europese Commissie hebben ontvangen, waaraan de uitdrukkelijke voorwaarde was gekoppeld dat ze bij individuele Europarlementariërs stevig moesten lobbyen om de Green Deal erdoorheen te krijgen. Dat klimaatplan gold als het paradepaardje van voormalig Eurocommissaris Frans Timmermans, de Limburgse politicus die toen ook vicevoorzitter van de Europese Commissie was.

Ophef

Het mogelijke lobbyschandaal leidde tot grote ophef en verontwaardiging in het Europees Parlement, zeker nadat huidig Eurocommissaris Piotr Serafin (Begroting, Fraudebestrijding) had toegegeven dat er inderdaad lobbyafspraken waren gemaakt door „sommige diensten” van de Europese Commissie. „Ik moet toegeven dat dit niet gepast was”, zei de Pool daar begin dit jaar over in een debat met het parlement.

Met name de Europese Volkspartij (EVP) sloeg hard op de trom. Op aandringen van de grootste partij in het parlement, waartoe namens Nederland CDA, NSC en BBB behoren, wordt nu dan ook een diepgravend onderzoek gestart naar de gang van zaken rond de subsidieverlening.

............etc.etc.etc.....

Yumi schreef op 29-06-2025 om 23:18:

[..]

Klopt, kwaliteitseisen voor wonen zijn belangrijk, vandaar dat ik niet begrijp dat Stoer met 150 punten komt om die te versoepelen. Wat stelt een kostenbesparing van € 30.000,- voor op woningen die tig jaar mee gaan?

Op elk gebied wil men de regels te versoepelen, ook voor die buitenruimte ...daarnaast geluidsisolatie, bouwen in de buurt van Schiphol, het spoor, gevaarlijke stoffen, grenswaardes bij bodemonderzoek, Flora en Fauna...

Zeer verontrustend wat mij betreft en dit is nog maar een kleine opsomming.

Concepteindrapport STOER | Publicatie | Home | Volkshuisvesting Nederland

Ik vind dit ook echt punten wat je niet moet doen. Mensen wonen dicht op elkaar en dan al deze normen versoepelen? Maar Mona wil zelf graag goed en ongestoord wonen, voor de rest van de mensen is dat kennelijk niet belangrijk. 

Jorni schreef op 29-06-2025 om 20:59:

[..]

Wilders zijn partij heeft het afgelopen coalitie keihard laten afweten. Pvda/GL heeft nog nooit geregeerd. Als die partij groot wordt dan verdient die partij een plaats in de nieuwe komende coalitie vind ik. Ik denk wel dat de politici van die partij wat professioneler zijn dan de politici van de PVV.

Wilders liet het afweten ? Hij vertrok omdat hij niet gesteund werd op de punten die hij en de kiezers belangrijk vond. Hij kon niet wat hij wou.

PvdA heeft meermaals in het kabinet gezeten. En ook toen zijn kabinetten gevallen.

De PvdA was niet 'zomaar voor de grap' nog maar heel klein geworden.

PS: De taak van Timmermans (zijn eigen woorden):

https://youtu.be/33QkOC2hWLY?si=kGetGJfaTzBmYeFq: zie en luister vanaf de eerste 59 seconden van deze video. 

Jorni schreef op 29-06-2025 om 21:07:

[..]

Wie weet heb je gelijk hoor over de redenen om een hoofddoek te dragen, maar wie zijn wij om hen te veroordelen. Andere cultuur, andere gebruiken, andere denkwijzes. Dat die cultuur moeilijker strookt met de onze dan een cultuur uit bijvoorbeeld een Europees land daar ben ik het helemaal mee eens. Niet handig om daar dan te veel van binnen te halen. Dat gaat botsen, hoe lief een groot deel van die groep dan ook kan zijn.

Maar goed, er zijn denk ik meer en grotere problemen in Nederland dan overlast veroorzakende asielzoekers en andere buitenlanders wat echter zeker niet betekent dat er niets aan moet worden gedaan en dat het beestje niet bij de naam mag worden genoemd. Het leeft bij veel mensen.

Wie zijn zij om te oordelen over onze cultuur, over onze normen en waarden? Wie is zij om te weigeren om geholpen te worden door een vrouw zonder hoofddoek? Tuurlijk doen ze dat echt niet allemaal. Maar velen denken het wel.

Jorni schreef op 29-06-2025 om 23:30:

[..]

Nou ja een echt links kabinet hebben wij al echt heel erg lang niet meer gehad. Dat is heel veel jaar geleden. Wie weet zou zo'n kabinet het juist heel goed doen. Dat weten we nu niet. Ik denk alleen dat dat niet realistisch is gezien de vele rechtste stemmers in Nederland. Een middenkabinet is dan het meeste haalbaar. Ik denk dat dat het ook wel gaat worden. Ik denk dat ook veel mensen op CDA VVD en Pvda/GL gaan stemmen.

Ik had drie fragmenten geplaatst (interviews met mensen die best heel deskundig zijn) waarom ik vind dat GL/PvdA echt niet aan de macht mag komen. 

Want ik kan het wel zeggen, maar word dan weggezet alsof ik geen verstand heb van de politiek. Jammer, ik merk dat de moeite niet genomen is om naar die fragmenten te luisteren, want dan had je dit vetgedrukte nooit geschreven.

Fleurtje_5 schreef op 30-06-2025 om 09:49:

[..]

Ik had drie fragmenten geplaatst (interviews met mensen die best heel deskundig zijn) waarom ik vind dat GL/PvdA echt niet aan de macht mag komen.

Want ik kan het wel zeggen, maar word dan weggezet alsof ik geen verstand heb van de politiek. Jammer, ik merk dat de moeite niet genomen is om naar die fragmenten te luisteren, want dan had je dit vetgedrukte nooit geschreven.

Of mensen hier die fragmenten wel of niet kijken verandert niets aan of er veel andere mensen PvdA/GL gaan stemmen, hoor.

Stardust schreef op 30-06-2025 om 09:27:

overigens heeft Wilders dat bericht ook vrolijk gedeeld hoor. https://x.com/geertwilderspvv/status/1939311521378517433?s=46
Die heeft zijn twitter echt vol staan met haatzaaierij op het moment. Begint steeds meer op trump te lijken.

Bah! Wat erg

Loeki72 schreef op 30-06-2025 om 09:34:

[..]

Ik vind dit ook echt punten wat je niet moet doen. Mensen wonen dicht op elkaar en dan al deze normen versoepelen? Maar Mona wil zelf graag goed en ongestoord wonen, voor de rest van de mensen is dat kennelijk niet belangrijk.

De bouw van 80.000 woningen bij Schiphol kan doorgaan volgens Stoer, als we die "overbodige" geluidsregels schrappen. Alleen al dat ze het overbodig durven noemen zegt al genoeg....

Stoer vind snel en goedkoper belangrijker dan comfort. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.