Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Herfstappeltaart
08-06-2025 om 18:13
Fleurtje_5 schreef op 08-06-2025 om 17:55:
[..]
Je hoeft helemaal niet 'alles terug te zoeken'. Als je op de datum van het bericht (dat JIJ zelf quote) klikt komt het bericht wat ik bedoelde tevoorschijn.
Want mijn antwoord (op de vraag die jij aan mij stelde) staat meteen onder het bericht. Je kan er bijna niet overheen gekeken hebben. Jij vroeg om het antwoord, niet ik.
(ik ga niet alleen voor de partij. Als Trump zich zou aansluiten bij mijn favoriete 'club' (als ik die al zou hebben), zou ik evengoed niet op hem stemmen. Een vos verliest wel zijn haren maar niet zijn streken)
Je bedoelt: "en zodra hij z'n straf heeft uitgezeten, hop terug naar z'n eigen land" ?
Ja daar ben ik het dus niet mee eens. iemand met een verblijfsstatus is vanaf nu hier in z'n eigen land. En dient dan behandeld te worden als ieder ander. Dus bij wandaden oppakken en straffen. Is de straf uitgezeten, dan schone lei.
Herfstappeltaart
08-06-2025 om 18:15
Bakblik schreef op 08-06-2025 om 17:55:
[..]
Tjezus! Geloof je nou nog steeds in dat sprookje?
Hij is niet tegengewerkt!
In de coalitie moest hij compromissen sluiten om überhaupt aan de regering deel te kunnen nemen. De minister die hij op asiel en migratie had neergezet is zo incompetent als de neten. Die slaat nog geen deuk in een pakje boter. Dit is gewoon hoe het werkt in Nederland.
Gelukkig wel want als hij het alleen had mogen doen dan waren we hard onderweg om een kopie van Rusland of Amerika te worden. Die types zijn Wilders' grote voorbeeld en dat moeten we hier echt niet willen.
Of Hongarije. Dat zou hij maar wat graag willen.
Fleurtje_5
08-06-2025 om 18:34
Herfstappeltaart schreef op 08-06-2025 om 16:17:
[..]
Ik bedoelde een zin waaraan ze refereerde. Die ga ik niet opzoeken.
Ik hoefde 'niet steeds allerlei artikelen te plaatsen 'hoor', want Je leest ook kranten' schreef je gisteren. Vandaag schreef je "En als je wil dat ik nog ergens specifiek op reageer moet je het even herhalen want ik ga niet alles terugzoeken".
Als je in een discussie een antwoord vraagt, zou het handig zijn dat je zelf het antwoord leest. Ook als het antwoord je niet aanstaat en toch liever een ander antwoord uit wilt lokken.
"Ik dans voor deze keer wel naar je pijpen" en heb het even voor je opgezocht:
Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 15:31:
ps.
Toen ik als kleutertje op de kleuterschool centjes in de grote spaarpot stopte voor de memisa, de missie of hongersnood in Afrika, toen ik als puber langs de deur ging collecteren of kaarten verkopen voor de malaria-stichting of een ander goed doel, heeft nooit iemand aan mij gevraagd 'in hoeverre heb jij daar zelf mee te maken'.
Als ik de kranten lees, of op tv zie en hoor hoeveel mensen overlast ervaren, of hoevaak een jonge meis te maken had met een aanranding, of hoeveel burgemeesters moeten nog dringend om hulp vragen voor vechtpartijen en overlastgevende veilige landers, dan vind ik dat ik daar vooral nu iets voor kan doen. Jonge meisjes en vrouwen in ons mooie landje horen gerespecteerd te worden. Of ze nou een lange winterjas dragen of een minirok. Poten thuis, en anders opsodemieteren.
Herfstappeltaart schreef op 07-06-2025 om 15:51:
En daders van Nederlandse afkomst? Moeten die ook opsodemieteren of kunnen die gewoon berecht worden en een passende straf krijgen? Je moet nu niet net doen of je het altijd maar alleen over 'veiligelanders' hebt. En Wilders, die je zo te vuur en te zwaard verdedigt ook niet. Het gaat altijd over asielzoekers, zelfs over statushouders.
Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 18:26:
Wat denk je zelf?
Tuurlijk moeten die berecht worden. Ik was er altijd op tegen toen de gevangenissen gesloten werden, en daardoor 3700 mensen hun baan verloren.
https://www.ad.nl/binnenland/kabinet-gaat-26-gevangenissen-sluiten~a9869156/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Ik was er ook op tegen dat onlangs een asielzoeker (ik weet niet eens of dat veilige landers waren of niet, doet er in deze aanrandingszaak ook niet toe) het land uit werd gezet, en de andere asielzoeker vertrok uit zich zelf. Hun advocaten konden hen daarna niet meer bereiken. Dan zouden ze elders weer in de fout kunnen gaan zonder dat ze bestraft worden.
......
Die studente is de vreugde in haar leven kwijt.
Als een asielzoeker hier komt, dan moet hij niet zelf het gevaar zijn. Diegene heeft hier dan ook nog geen huis en kan dan beter terug gaan waar hij vandaan komt. Blijkbaar heeft hij geen respect voor onze normen en waarden.
Onze gevangenissen hebben niet zoveel plek meer. Dus zodra z'n straf erop zit, hopsa terug naar zijn vaderland.
Herfstappeltaart schreef op 07-06-2025 om 18:31:
Je was er op tegen dat hij het land uit werd gezet. Waarom zeg je dan dat ze moeten opsodemieteren? Oppakken en berechten lijkt me de juiste weg.
En je hoeft niet steeds allerlei artikelen te plaatsen hoor. Ik lees ook kranten.
Zilver_gray schreef op 07-06-2025 om 16:02:
Ga dat ook maar vertellen op de Universiteiten waar studenten de zogenaamde banga lijsten samenstellen.

Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 18:35:
Zeker, ook daar hoort tegen op getreden worden.
https://www.huiselijkgeweld.nl/publicaties/rapporten/2021/11/03/sexual-violence-and-sexual-harassment-among-maastricht-university-students 3 nov. 2021
https://www.huiselijkgeweld.nl/actueel/nieuws/2021/11/04/bijna-helft-studenten-universiteit-maastricht-slachtoffer-van-seksueel-wangedrag 4 nov. 2021
Vooral in deze universiteit/ziekenhuis gaat er behoorlijk wat mis. Grensoverschrijdend gedrag, onveilig werkklimaat. Ik heb afgelopen week op het punt gestaan om er een topic over te openen.
Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 18:59:
Ik ben wel verbaasd over jullie reacties.
Jullie klinken alsof jullie zeggen "jamaar als 'zij' dat niet eens mogen, dan mogen 'hunnie' dat ook niet".

Miraval schreef op 07-06-2025 om 19:51:
Ik ben voor oppakken, berechten en bij ernstige misdrijven de verblijfsvergunning intrekken en uitzetten.

Fleurtje_5 schreef op 08-06-2025 om 10:33
En dit.

Fleurtje_5 schreef op 08-06-2025 om 10:32:
Had je de laatste regel in mijn bericht niet gelezen?
Dus zodra z'n straf erop zit, hopsa terug naar zijn vaderland.
En nog beter zou zijn als hij zijn straf in zijn vaderland uit zou zitten. En als zijn wandaad niet ernstig genoeg is om in een cel te belanden, dan moet hij/zij evengoed terug naar het land van herkomst.

Herfstappeltaart schreef op 08-06-2025 om 13:40:
Nee want dan sluit je dus immigranten die gewoon een verblijfsstatus hebben buiten. Dan zeg je: je hoort er niet bij, verblijfsstatus of niet.

Fleurtje_5 schreef op 08-06-2025 om 14:07:
Kijk even welk antwoord ik gaf in het bericht van:
08-06-2025 om 10:33 (staat meteen ná het bericht dat je had gequote)
Herfstappeltaart schreef op 08-06-2025 om 15:28:
@Fleurtje: wat Timmermans allemaal voor onenigheid heeft gehad met andere mensen en om welke reden zal me eigenlijk worst wezen. Jouw probleem rondom de MH17 ook.Ik ga voor de partij en waar ze voor staan.
En als je wil dat ik nog ergens specifiek op reageer moet je het even herhalen want ik ga niet alles terugzoeken.
Herfstappeltaart
08-06-2025 om 18:42
@Fleurtje: ik word hier een beetje moe van. Ik heb je geantwoord en ik laat het hierbij.
Fleurtje_5
08-06-2025 om 18:46
Herfstappeltaart schreef op 08-06-2025 om 18:42:
@Fleurtje: ik word hier een beetje moe van. Ik heb je geantwoord en ik laat het hierbij.
Dat hoop ik ook, want je bent wat aan het uitlokken wat ik NOOIT heb gezegd. Vandaar akte.
Herfstappeltaart
08-06-2025 om 18:52
Fleurtje_5 schreef op 08-06-2025 om 18:46:
[..]
Dat hoop ik ook, want je bent wat aan het uitlokken wat ik NOOIT heb gezegd. Vandaar akte.
Nou nog 1x dan: uitlokken? Ik begrijp niet wat je bedoelt. Ik zeg alleen dat ik vind dat tegen mensen met een verblijfsstatus niet moeten worden gedreigd met uitzetting, ook niet als ze een misdaad hebben begaan. En jij wil dat wel (heb ik goed begrepen toch?) Wat is daar uitlokken aan?
Fleurtje_5
08-06-2025 om 18:56
@Herfstappeltaart. Je kan dan wel 'meevoelend' willen overkomen, maar toen je onderstaande schreef schrok ik wel:
..."wat Timmermans allemaal voor onenigheid heeft gehad met andere mensen en om welke reden zal me eigenlijk worst wezen. Jouw probleem rondom de MH17 ook."
Herfstappeltaart
08-06-2025 om 19:05
Fleurtje_5 schreef op 08-06-2025 om 18:56:
@Herfstappeltaart. Je kan dan wel 'meevoelend' willen overkomen, maar toen je onderstaande schreef schrok ik wel:
..."wat Timmermans allemaal voor onenigheid heeft gehad met andere mensen en om welke reden zal me eigenlijk worst wezen. Jouw probleem rondom de MH17 ook."
Waarom schrik je daarvan? Ik heb geen boodschap aan wat anderen voor ervaringen hebben met Timmermans. Ik kijk naar waar de partij voor staat en Timmermans is nu eenmaal het boegbeeld op het moment. En in mijn optiek doet hij niks verkeerd. Dat mensen hem elitair vinden, dat kan. Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Zijn bedoelingen zijn naar mijn mening een stuk oprechter en beter voor ons land dan die van Wilders en consorten.
En wat lok ik nu uit?
Fleurtje_5
08-06-2025 om 19:07
Herfstappeltaart schreef op 08-06-2025 om 19:05:
[..]
Waarom schrik je daarvan? Ik heb geen boodschap aan wat anderen voor ervaringen hebben met Timmermans. Ik kijk naar waar de partij voor staat en Timmermans is nu eenmaal het boegbeeld op het moment. En in mijn optiek doet hij niks verkeerd. Dat mensen hem elitair vinden, dat kan. Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is. Zijn bedoelingen zijn naar mijn mening een stuk oprechter en beter voor ons land dan die van Wilders en consorten.
En wat lok ik nu uit?
Wie heeft het over elitair?
Herfstappeltaart
08-06-2025 om 19:08
Fleurtje_5 schreef op 08-06-2025 om 19:07:
[..]
Wie heeft het over elitair?
Dat heb ik al meerdere keren over hem gelezen. Misschien niet van jou, dat heb ik niet precies op m'n netvlies.
Daglichtlamp
08-06-2025 om 19:09
Terug maar naar de actuele politiek, welke constructieve partijen gaan de huidige minderheidsregering helpen aan meerderheden? De coalitie zelf heeft nog maar 51 zetels. Behalve voor de asielwetten hoeft naar ik verwacht niet gerekend te worden op de PVV.
Hier kan snel gekeken worden welke combinaties van partijen een meerderheid opleveren: https://www.kcbr.nl/zetelverdeler
Herfstappeltaart
08-06-2025 om 19:10
Maar ik geloof niet dat jij uit bent op een eerlijke gedachtenwisseling dus nu echt: fijne avond verder.
Herfstappeltaart
08-06-2025 om 19:28
Daglichtlamp schreef op 08-06-2025 om 19:09:
Terug maar naar de actuele politiek, welke constructieve partijen gaan de huidige minderheidsregering helpen aan meerderheden? De coalitie zelf heeft nog maar 51 zetels. Behalve voor de asielwetten hoeft naar ik verwacht niet gerekend te worden op de PVV.
Hier kan snel gekeken worden welke combinaties van partijen een meerderheid opleveren: https://www.kcbr.nl/zetelverdeler
Ik zie het nog niet voor me. Volgens mij wordt dat heel ingewikkeld, zo niet onmogelijk.
felija
08-06-2025 om 19:40
Linksom of rechtsom moeten er dingen veranderen waar menigeen niet op zit te wachten, want we moeten niet naar meer en beter qua goede veranderingen, maar naar pas op de plaats.
Om zo op de langere termijn weer een fijne, naar elkaar omkijkende maatschappij te worden in plaats van een 'ieder voor zich' mentaliteit en we hebben automatisch recht op het mooiste en het beste, alleen omdat we toevallig Nederlander zijn.
Daglichtlamp
08-06-2025 om 19:41
Herfstappeltaart schreef op 08-06-2025 om 19:28:
[..]
Ik zie het nog niet voor me. Volgens mij wordt dat heel ingewikkeld, zo niet onmogelijk.
Rutte kon dat, na Rutte I, toen de PVV ook wegliep voordat definitief besloten was over de voorjaarsnota, regelde hij dat met de constructieve oppositie.