Nieuws en actueel
Daglichtlamp
03-09-2024 om 18:29
Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces
Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.
Herfstappeltaart
07-06-2025 om 14:29
Miraval schreef op 07-06-2025 om 14:26:
[..]
Ach of het goed is dat weet ik niet, maar ze doen het gewoon en dan zien ze wel. Uiteindelijk doet Hongarije ook wat hij wil zonder echte consequenties. En ook Tsjechië, Polen, Portugal, Slowakije, Litouwen nemen structureel te weinig asielzoekers op.
Ik snap het wel ja, dat een EU land wat de afgelopen jaren zowat bovenaan de lijst heeft gestaan met meeste asielopvang nu een keer zegt het is klaar. We zijn gekke Henkie niet.
Het is aan de EU om dat rijtje landen aan te pakken en te beboeten. Destijds dreig je met uitzetting van de EU, weet ik veel. Maar solidariteit is solidariteit, en niet alleen op de punten die je aanspreken.
Lijkt mij dat dat eerst maar eens aangepakt moet worden voordat Duitsland consequenties ervaart van zijn grenscontroles.
Het naast je neerleggen van een rechterlijke uitspraak is nooit goed. Je ondermijnt daarmee de rechtstaat. Dat is het fundament van onze maatschappij. Als elke overheid maar gaat doen wat hem/haar zelf goeddunkt is het hek van de dam. Hongarije mag van mij veel harder aangepakt worden.
Daglichtlamp
07-06-2025 om 14:40
Als je zetels telt, dan heeft Yesilgöz deze zomer waarschijnlijk al GroenLinks-PvdA nodig om de begroting voor Prinsjesdag te steunen. De drie overblijvende coalitiepartijen hebben samen maar 51 zetels. Zelfs met D66, CU, CDA, Volt, JA21 en SGP hebben ze nog geen 76 zetels.
Fleurtje_5
07-06-2025 om 15:15
Zilver_gray schreef op 07-06-2025 om 13:46:
[..]
Dat zou kunnen, misschien heeft hij zelf niet te maken met de problemen rondom overlastgevende asielzoekers. Maar dat staat helemaal los van de uitspraak.
Maar jij daarentegen post bijna dagelijks artikelen over overlast gevers of asielzoekers, de gretigheid om deze artikelen op te zoeken doet bijna denken dat ze bij je in de achtertuin staan.
In hoeverre heb jij daar zelf mee te maken?
En op het cartoontopic ben ik 'gretig' met het plaatsen van cartoons. En op het Funda-topic ben ik 'gretig' met aparte huizen bekijken. Op Boer zoekt vrouw ben ik gretig om mijn mening over het programma te tikken. Wat een gretigheid toch allemaal.
Geregeld.
Er worden al de hele week meningen geschreven over de val van het kabinet, velen geven de PVV'ers heel graag een trap na, en Dilan krijgt er ook van langs, Caroline en Mona liggen ook geregeld onder vuur, maar ik moet dan jou vertellen in hoeverre ik overlast ervaar of er mee te maken heb??
Fleurtje_5
07-06-2025 om 15:31
Zilver_gray schreef op 07-06-2025 om 13:46:
[..]
Dat zou kunnen, misschien heeft hij zelf niet te maken met de problemen rondom overlastgevende asielzoekers. Maar dat staat helemaal los van de uitspraak.
Maar jij daarentegen post bijna dagelijks artikelen over overlast gevers of asielzoekers, de gretigheid om deze artikelen op te zoeken doet bijna denken dat ze bij je in de achtertuin staan.
In hoeverre heb jij daar zelf mee te maken?
ps.
Toen ik als kleutertje op de kleuterschool centjes in de grote spaarpot stopte voor de memisa, de missie of hongersnood in Afrika, toen ik als puber langs de deur ging collecteren of kaarten verkopen voor de malaria-stichting of een ander goed doel, heeft nooit iemand aan mij gevraagd 'in hoeverre heb jij daar zelf mee te maken'.
Als ik de kranten lees, of op tv zie en hoor hoeveel mensen overlast ervaren, of hoevaak een jonge meis te maken had met een aanranding, of hoeveel burgemeesters moeten nog dringend om hulp vragen voor vechtpartijen en overlastgevende veilige landers, dan vind ik dat ik daar vooral nu iets voor kan doen. Jonge meisjes en vrouwen in ons mooie landje horen gerespecteerd te worden. Of ze nou een lange winterjas dragen of een minirok. Poten thuis, en anders opsodemieteren.
Zilver_gray
07-06-2025 om 15:38
Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 15:15:
[..]
En op het cartoontopic ben ik 'gretig' met het plaatsen van cartoons. En op het Funda-topic ben ik 'gretig' met aparte huizen bekijken. Op Boer zoekt vrouw ben ik gretig om mijn mening over het programma te tikken. Wat een gretigheid toch allemaal.
Geregeld.
Er worden al de hele week meningen geschreven over de val van het kabinet, velen geven de PVV'ers heel graag een trap na, en Dilan krijgt er ook van langs, Caroline en Mona liggen ook geregeld onder vuur, maar ik moet dan jou vertellen in hoeverre ik overlast ervaar of er mee te maken heb??
Wel flauw dat je het die rechter wel verwijt dat hij er zelf waarschijnlijk geen last van heeft (“De rechter gaat naar huis, neemt nog een glaasje, en gaat lekker naar bed. Waarschijnlijk merkt de rechter niet eens wat er gaande is in Duitsland”) maar een dergelijke uitspraak doet.
Daglichtlamp
07-06-2025 om 15:40
Terwijl rechters natuurlijk dagelijks geconfronteerd worden met wat er mis gaat in de samenleving, juist door hun beroep.
Daglichtlamp
07-06-2025 om 15:50
Ik denk dat Yesilgöz zich ook realiseert dat ze GroenLinks-PvdA nodig heeft.
https://archive.is/I8sdl
Maar in het vrijdag gepubliceerde interview is haar toon anders. Yesilgöz noemt GroenLinks-PvdA „een normale partij”, die qua beleid en politiek weliswaar ver van haar af staat, maar wel verantwoordelijkheid neemt, „op hun manier”.
Over de PVV is Yesilgöz kritischer, zeker in vergelijking met GroenLinks-PvdA. „Een democratische partij tegenover een partij wier collega’s en bewindslieden op X moeten lezen dat het kabinet gevallen is. Dat is onvergelijkbaar. Geert Wilders heeft geen partij.”
Harde uitspraken over met welke partijen ze in een volgende regering wel en niet in zee zou willen, doet Yesilgöz in het FD-interview niet. Maar ze lijkt hiermee al wel de deur op een kier te zetten voor samenwerking met GroenLinks-PvdA na de verkiezingen.
Herfstappeltaart
07-06-2025 om 15:51
Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 15:31:
[..]
ps.
Toen ik als kleutertje op de kleuterschool centjes in de grote spaarpot stopte voor de memisa, de missie of hongersnood in Afrika, toen ik als puber langs de deur ging collecteren of kaarten verkopen voor de malaria-stichting of een ander goed doel, heeft nooit iemand aan mij gevraagd 'in hoeverre heb jij daar zelf mee te maken'.
Als ik de kranten lees, of op tv zie en hoor hoeveel mensen overlast ervaren, of hoevaak een jonge meis te maken had met een aanranding, of hoeveel burgemeesters moeten nog dringend om hulp vragen voor vechtpartijen en overlastgevende veilige landers, dan vind ik dat ik daar vooral nu iets voor kan doen. Jonge meisjes en vrouwen in ons mooie landje horen gerespecteerd te worden. Of ze nou een lange winterjas dragen of een minirok. Poten thuis, en anders opsodemieteren.
En daders van Nederlandse afkomst? Moeten die ook opsodemieteren of kunnen die gewoon berecht worden en een passende straf krijgen? Je moet nu niet net doen of je het altijd maar alleen over 'veiligelanders' hebt. En Wilders, die je zo te vuur en te zwaard verdedigt ook niet. Het gaat altijd over asielzoekers, zelfs over statushouders.
Zilver_gray
07-06-2025 om 16:02
Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 15:31:
[..]
ps.
Ga dat ook maar vertellen op de Universiteiten waar studenten de zogenaamde banga lijsten samenstellen.
Herfstappeltaart
07-06-2025 om 16:04
Zilver_gray schreef op 07-06-2025 om 16:02:
[..]
Ga dat ook maar vertellen op de Universiteiten waar studenten de zogenaamde banga lijsten samenstellen.
Nou zeg dat wel!
Zilver_gray
07-06-2025 om 16:08
Herfstappeltaart schreef op 07-06-2025 om 16:04:
[..]
Nou zeg dat wel!
Die ook maar “opsodemieteren”.
Herfstappeltaart
07-06-2025 om 16:14
Zilver_gray schreef op 07-06-2025 om 16:08:
[..]
Die ook maar “opsodemieteren”.
Precies.
Euphoria
07-06-2025 om 17:04
Fleurtje_5 schreef op 07-06-2025 om 15:15:
[..]
Geregeld.
Let it go. Dat is iemand met een andere mening zonder begrip voor het feit dat andere meningen dan die van haar/hem ook mogen bestaan denk ik dan.
Zilver_gray
07-06-2025 om 17:18
Euphoria schreef op 07-06-2025 om 17:04:
[..]
Let it go. Dat is iemand met een andere mening zonder begrip voor het feit dat andere meningen dan die van haar/hem ook mogen bestaan denk ik dan.
Als ik die iemand ben?
Het ging om de uitspraak van de rechter die is niet gebaseerd op een mening, dat maakte Fleurtje ervan.
Fleurtje_5
07-06-2025 om 17:21
Zilver_gray schreef op 07-06-2025 om 15:38:
[..]
Wel flauw dat je het die rechter wel verwijt dat hij er zelf waarschijnlijk geen last van heeft (“De rechter gaat naar huis, neemt nog een glaasje, en gaat lekker naar bed. Waarschijnlijk merkt de rechter niet eens wat er gaande is in Duitsland”) maar een dergelijke uitspraak doet.
Flauw? Waarom quote je dan dat bericht niet mee in plaats van één regel over te tikken onder een andere quote. Nu heb ik eerst mezelf moeten loepen waar ik de rechter verwijten zou maken. Ik vind dit helemaal geen verwijt, en dat beweren doe ik ook niet. Ik zie het als een overdenksel want 'misschien' of 'waarschijnlijk'.
Wat ik wel schreef was:
Quote Fleurtje:
Volgens mij heb ik niet geschreven dat ik dat goed vind, wel dat ze ermee doorgaan of de rechter dat nou goed vind of niet.
Als men dit dan toch doet, dan zegt dat veel over het water dat aan de lippen staat. De rechter gaat naar huis, neemt nog een glaasje, en gaat lekker naar bed. Waarschijnlijk merkt de rechter niet eens wat er gaande is in Duitsland.
Daarbij, er zijn wel eens vaker rechterlijke dwalingen geweest.