Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Fleurtje_5 schreef op 05-06-2025 om 16:55:

[..]

Voor Afghaanse vrouwen en meisjes is een asielaanvraag heel begrijpelijk. Schandalig hoe ze daar met vrouwen en meisjes omgaan.

Al die jaren dat we met 'die kabinetten' zitten hoef jij je vooral niet te schamen. Je schrijft het toch al zelf dat het meisjes blij is dat ze hier WEL naar school mag gaan. Stel je voor dat we al die jaren met zo'n regime zitten als in die landen waar de vrouw zo min word behandeld.

De discussies in dit land gaan juist en vooral over de vele wantoestanden van veilige landers. Dat nu zelfs ná de burgemeester van Ter Apel nu ook de burgemeester van Utrecht en Rotterdam klagen over overlast en onveilige situaties. En de vele aanrandingen van jonge meisjes en vrouwen door veilige landers. Dat er op meerdere plaatsen begeleiding mee moet gaan met het openbaar vervoer om de veiligheid van de passagiers te bewaken. Dat bescherming nodig is in het openbaar vervoer, dát is pas iets om je voor te schamen.

We moeten ons schamen dat westerse meisjes in dit mooie vrije landje lastig gevallen worden. Liever zie ik dat alle meisjes veilig over straat naar school kunnen gaan.

En je denkt dan serieus dat de PVV de oplossing gaat brengen met het strengste asielbeleid ooit?

Droom lekker verder.........

Dat hele asielbeleid moet anders. Vanaf dag 1 deelnemen aan de maatschappij en niet als kippen ophokken in AZC's. Verveling is de voedingsbodem voor rottigheid.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-06-2025 om 17:33 Topicstarter

https://www.ad.nl/politiek/behalve-huurbevriezing-gaat-er-ook-een-streep-door-de-boodschappenbonus~a519f90b/
Tja als je de huurbevriezing inboekt als een bezuiniging voor het kabinet, dan moet je vervolgens dus ergens anders op bezuinigingen als de huurbevriezing niet doorgaat.
Dus krijgen huurders ook de verhoogde huurtoeslag niet die Wilders hun had beloofd als 'boodschappenbonus'. 
Had ik al gezegd dat ik heel blij ben dat deze incompetente coalitie gevallen was? Nooit meer onderhandelen over de voorjaarsbegroting zonder de deskundige ministers aan tafel. Nooit meer op deze manier extraparlementair (want op de manier zoals deze vier partijen dat invulden leidde dat tot onuitvoerbaar beleid, de huurbevriezing was daarvan bepaald niet het enige voorbeeld).

Bakblik schreef op 05-06-2025 om 17:16:

[..]

En je denkt dan serieus dat de PVV de oplossing gaat brengen met het strengste asielbeleid ooit?

Droom lekker verder.........

Dat hele asielbeleid moet anders. Vanaf dag 1 deelnemen aan de maatschappij en niet als kippen ophokken in AZC's. Verveling is de voedingsbodem voor rottigheid.

Je hebt mijn bericht wel mee gequote, maar misschien heb je het toch over het hoofd gezien dat de discussie gaat over de wantoestanden van veilige landers. En de hulp-roep van meerdere burgemeesters vanwege onveilige situaties met veilige landers in hun stad. Nog effe en dan wonen hier in dit piepkleine stipje-op-de-landkaart meer moslims dan westerse mensen. Zie deze kaart. Zal er echt geen andere veilige plek zijn als enkel op dat kleine stipje van ons mooie landje?

NL_ST_WK_321_Complete_6000pix-scaled.jpg

Ik heb de PVV horen zeggen dat echte vluchtelingen veilig opgevangen moeten worden. Of hier óf (als dat mogelijk is) op een veilige plaats in het land waar ze vandaan komen.

Wat schiet je ermee op als juist die veiligelanders voor onveilige situaties zorgen voor mede asielzoekers (vooral homo's, die mishandeld werden, daarover is een artikel geplaatst op het topic over ter Apel. Op pag. 477 om 13.37 en 13.43 word het aangehaald), jonge meisjes en vrouwen, en voor alle burgers. Dat getreiter heeft niets met verveling te maken (kun je ook lezen in dat artikel). Want veel veilige landers hadden al problemen in hun land van herkomst. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-06-2025 om 19:12 Topicstarter

Probeer je voor jezelf nu een stem op de PVV goed te praten door te beweren dat de PVV echt wel echte vluchtelingen wil opvangen? Terwijl Wilders meermalen precies het tegenovergestelde heeft gezegd? 

Daglichtlamp schreef op 05-06-2025 om 19:12:

Probeer je voor jezelf nu een stem op de PVV goed te praten door te beweren dat de PVV echt wel echte vluchtelingen wil opvangen? Terwijl Wilders meermalen precies het tegenovergestelde heeft gezegd?

Ik praat helemaal niets goed. Ik heb nooit eerder op Wilders gestemd, maar ik gaf nu (na het vallen van het kabinet) aan dat ik het de volgende keer wel zou doen. Dat heeft niets te maken met dat wat jij schrijft over vluchtelingen. Maar omdat ik ervan overtuigd ben dat hem alles werd tegengewerkt, en daarna gaat men klagen dat hij niet doet wat hij heeft beloofd en dat hij alleen 'ikke ike ikke' uit eigenbelang doet. Die man leeft als een gevangene, is zijn leven niet zeker voor radicalen. En voor wat leeft hij zo? Dat gewone burgers hem op een andere manier willen afmaken?

Ik schreef op 3 juni 2025 om 16.24 uur::

En als ik vandaag naar het stembureau zou gaan, en Wilders zou met de verkiezingen mee doen, dan zou ik voor de allereerste keer op Wilders stemmen. Puur vanwege de lafheid dat men niet met hem wou regeren (en het dan over democratie hebben), dat men hem heeft weggepest (want daar komt het op neer). Blijkbaar had men nooit moeite om te regeren met leugenaars.

En op 3 juni 2025 om 18:37 schreef ik:

79% staat achter de PVV-leider? Tel daar nog maar eentje bij, want hoewel ik nooit eerder op hem heb gestemd zou ik nu wel op hem gaan stemmen als er nieuwe verkiezingen zouden komen.

Je hoeft niet telkens je berichten opnieuw te delen. We weten wat je schrijft. Het is geen lafheid, kun je honderd keer blijven herhalen, maar met lafheid heeft het niks te maken. Van wie je heb je dat? Of heb je dat zelf verzonnen?

Het is juist realistisch. Kun je je voorstellen dat je inhoudelijk zo van elkaar verschilt, dat samenwerken bij voorbaat geen optie is? Denk zou bijvoorbeeld een partij zoeken om mee te regeren en gaat naar de PVV, hoe verstandig is dat? Is dat in het landsbelang? Nee, dat is gedoemd om te mislukken.

Ga jij samenwerken met een collega die hele andere dingen wil bereiken dan jij? Nee toch? Ben je dan laf?

Fleurtje_5 schreef op 05-06-2025 om 19:06:

[..]

Je hebt mijn bericht wel mee gequote, maar misschien heb je het toch over het hoofd gezien dat de discussie gaat over de wantoestanden van veilige landers. En de hulp-roep van meerdere burgemeesters vanwege onveilige situaties met veilige landers in hun stad. Nog effe en dan wonen hier in dit piepkleine stipje-op-de-landkaart meer moslims dan westerse mensen. Zie deze kaart. Zal er echt geen andere veilige plek zijn als enkel op dat kleine stipje van ons mooie landje?

NL_ST_WK_321_Complete_6000pix-scaled.jpg

Ik heb de PVV horen zeggen dat echte vluchtelingen veilig opgevangen moeten worden. Of hier óf (als dat mogelijk is) op een veilige plaats in het land waar ze vandaan komen.

Wat schiet je ermee op als juist die veiligelanders voor onveilige situaties zorgen voor mede asielzoekers (vooral homo's, die mishandeld werden, daarover is een artikel geplaatst op het topic over ter Apel. Op pag. 477 om 13.37 en 13.43 word het aangehaald), jonge meisjes en vrouwen, en voor alle burgers. Dat getreiter heeft niets met verveling te maken (kun je ook lezen in dat artikel). Want veel veilige landers hadden al problemen in hun land van herkomst.

Dat zal nog wel even duren, meer dan de helft van de Nederlanders is niet neer gelovig en van de gekovigen is nog geen 6 % moslim dus voordat ze in de meerderheid zijn zijn we 7 of meer generaties verder.  Geloof het of niet maar de moslims die vluchten uit strenge regimes laten hun geloof hier soms ook los. https://longreads.cbs.nl/nederland-in-cijfers-2023/welk-geloof-hangen-we-aan/#:~:text=Met%2018%20procent%20noemt%20de,en%20moslim%20(6%20procent).

Ik vind het zo laf dat de PVV niet met PvdA/GL wilde regeren. Waarom de tweede partij van Nederland en alle kiezers die erop stemden helemaal negeren en in plaats daarvan in zee willen met VVD, NSC en BBB, waarvan de laatste maar 6 zetels had? Echt zo ondemocratisch!!

(Of gaat het andersom dan weer niet op en mag de PVV wél helemaal vrij kiezen met wie ze wel en niet graag samen willen regeren?)

En nog wat feiten:

• Meer dan 80% van de vluchtelingen blijft in de eigen regio.
  • Nederland vangt relatief niet enorm veel vluchtelingen op, talloze andere landen doen veel meer.
  • Het grootste deel van de overlastgevers is géén Veiligelander.
  • Het overgrote deel van de Veiligelanders is géén overlastgever.
  • Het percentage Veiligelanders onder asielzoekers is slechts 3%.
  • In Nederland is ongeveer 5% moslim, dus bij lange na geen meerderheid, en dat percentage stijgt helemaal niet hard.
  • De PVV wil de grenzen dicht voor álle asielzoekers, ook voor de echte vluchtelingen.
  • Burgemeesters in plaatsen met veel overlast door asielzoekers voelen zich vooral heel erg in de steek gelaten door Faber en de PVV en willen graag dat de spreidingswet gewoon wordt uitgevoerd in plaats van gesaboteerd.

Echt, hoeveel onwaarheden kun je in 1 post krijgen zeg.

Maareh, om niet altijd maar over de PVV te verzanden hier... Wat vinden jullie ervan dat Yesilgöz weer is voorgedragen als partijleider? Logisch, verstandig, of juist niet?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

05-06-2025 om 21:06 Topicstarter

Schoondochter schreef op 05-06-2025 om 20:58:

Maareh, om niet altijd maar over de PVV te verzanden hier... Wat vinden jullie ervan dat Yesilgöz weer is voorgedragen als partijleider? Logisch, verstandig, of juist niet?

Vanuit de VVD heel logisch. Ik had zelf gehoopt op een wat minder rechts iemand. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-06-2025 om 21:40

Schoondochter schreef op 05-06-2025 om 20:58:

Ik vind het een prima keuze. Ik ga weer op haar stemmen.

watertoren schreef op 06-06-2025 om 07:46:

[..]

Ik vind haar een opportunist die de feiten wel heel makkelijk verdraaid en er ook nog mee wegkomt. Ik vind dat zij het liberale bij de VVD verkwanseld heeft. 
En ik vind het vooral heel erg dat een nareiziger van een asielzoeker zich zo opstelt. We zouden haar het land weer moeten uitzetten als ze zulke strenge asielwetten wil. 

watertoren schreef op 06-06-2025 om 07:46:

[..]

En wat vind je van het feit dat ze nu enorm staat te blazen over het vallen van het kabinet maar dat ze het vorige kabinet zélf geheel onnodig heeft laten vallen? Toen was het precies even onverantwoord i.v.m. de toestand in de wereld.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.