Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Jorni schreef op 24-02-2025 om 16:15:

[..]

Waarom vind je dat die mensen zich aanstellen?

Omdat mijn hele familie (en die is groot en grotendeels woonachtig daar), waarvan ook mensen op de pvv hebben gestemd echt 0 last hebben van dat azc. Met 4 kinderen die dagelijks met het openbaar vervoer reizen en nooit last hebben gehad. Kinderen die in de plaatselijke winkels werken en ook daar nauwelijks iets merken. Ikzelf heb ook nooit ergens last van gehad. Ja, wel van racistische buschauffeurs. Mijn moeder van 90, die ook nergens last van heeft. 

Ik denk dat ze zich beter druk kunnen maken om de overlast door drugs gerelateerde praktijken. 

Ik zeg niet dat er nooit iets gebeurt, maar het wordt enorm overdreven. Veel mensen zijn daar helaas behoorlijk racistisch, dat heb ik dan weer wel aan den lijve mogen ervaren. Ik kom er vandaan, maar mijn liefde voor de gemeente is helaas ver te zoeken inmiddels. 

Nicole123 schreef op 24-02-2025 om 16:28:

[..]

Dat doe je terwijl je dit schrijft dus wel. Wat een laffe manier om iemand anders op de man te beschuldigen.

Ik weet wie het schrijft. Dat scheelt. 

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2025 om 16:05:

[..]

Mooi. Ik had bijna geschreven "Wiens brood men eet....." maar dat doe ik niet.

Vind je de mensen in Ter Apel populisten?

Ik heb al te veel off topic geschreven en ga hier verder niet op in. 

Excuses, iedereen. 

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2025 om 16:05:

[..]

Mooi. Ik had bijna geschreven "Wiens brood men eet....." maar dat doe ik niet.

Vind je de mensen in Ter Apel populisten?

Je schrijft het gewoon, hoor! Niet bijna. Dus wat nou, dat doe ik niet? Wat een nare insinuerende manier van posten weer.

En hè, daar zijn we weer: bij die 'vermaledijde' asielzoekers! Voor die mensen wiens langspeelplaat blijft hangen op dat gebied: ook nog iets te melden over de andere problemen waar Nederland mee kampt? Hoe gaat dit kabinet daarmee eindelijk aan de slag? 

Ik ben de tel kwijt hoe vaak anderen en ik inmiddels de discussie tevergeefs weer die kant op proberen te sturen. 

Het gaat hier over de Nederlandse politiek in zijn algemeenheid. Niet alleen over de grijsgedraaide asielkwestie en bovendien is daar een ander topic voor.

Snoeske schreef op 24-02-2025 om 16:38:

[..]

Ik heb al te veel off topic geschreven en ga hier verder niet op in.

Excuses, iedereen.

Wat mij betreft ben jij niet degene die excuses hoeft te maken....

Jorni schreef op 24-02-2025 om 16:23:

[..]

Ik vind dat deze coalitiepartijen ook afgestraft moeten worden door de kiezers bij de volgende verkiezingen.Alleen op de een of andere manier gebeurt dat bij de VVD nooit tot nu toe. Die partij heeft blijkbaar een boel trouwe stemmers die daarop blijven stemmen.

Daar verbaas ik mij ook over. Ik heb het idee dat het rijkere segment van de samenleving die weinig overheidssteun nodig hebben, de VVD prima vinden. 

felija schreef op 24-02-2025 om 17:00:

[..]

Daar verbaas ik mij ook over. Ik heb het idee dat het rijkere segment van de samenleving die weinig overheidssteun nodig hebben, de VVD prima vinden.

Tja, als je ondernemer bent, of 'normaal' rechts wil stemmen kom je al gauw bij de VVD uit, lijkt me. Of misschien CDA, maar dat was de afgelopen jaren hetzelfde als VVD. 

Maar komt de VVD dan zo op voor de ondernemer? De laatste jaren zijn vooral de allerrijkste mensen erop vooruit gegaan. Of is het een frame waar men snel intrapt. 

Strijkstok schreef op 24-02-2025 om 17:37:

[..]

Tja, als je ondernemer bent, of 'normaal' rechts wil stemmen kom je al gauw bij de VVD uit, lijkt me. Of misschien CDA, maar dat was de afgelopen jaren hetzelfde als VVD.

Ik had gehoopt dat NSC daar een mooi alternatief voor zou zijn. Qua standpunten zitten ze er vrij vlakbij en ze hameren op zaken als goed bestuur, oog voor de burger, eerlijkheid, transparantie en democratie. Ze hadden een soort 'eerlijkere versie van de VVD' kunnen worden daarmee. Nu gaat denk ik het CDA onder Bontenbal met die eer strijken. Ook qua standpunten niet ver van de VVD af, maar dan het sympathiekere broertje dat niet met ver-rechts meepraat als het zo uitkomt.

felija schreef op 24-02-2025 om 16:45:

En hè, daar zijn we weer: bij die 'vermaledijde' asielzoekers! Voor die mensen wiens langspeelplaat blijft hangen op dat gebied: ook nog iets te melden over de andere problemen waar Nederland mee kampt? Hoe gaat dit kabinet daarmee eindelijk aan de slag?

Ik ben de tel kwijt hoe vaak anderen en ik inmiddels de discussie tevergeefs weer die kant op proberen te sturen.

Het gaat hier over de Nederlandse politiek in zijn algemeenheid. Niet alleen over de grijsgedraaide asielkwestie en bovendien is daar een ander topic voor.

Inderdaad. Ik word echt kriegel van dat asielgedram. Je moet en zal het tegenwoordig over asiel hebben - op een negatieve toon uiteraard - en daarover meejanken en roepen dat het de spuigaten uitloopt en er wat aan de instroom gedaan moet worden. Want als je dat niet doet en je benoemt waar de problemen daadwerkelijk vooral door komen dan neem je de mensen die asiel continu als oorzaak van alle grote problemen zien niet serieus en dan sluit je die arme 20% die op een partij stemt die grossiert in racistische uitspraken helemaal uit. En dat is zo zielig voor ze en dan gaan die AfD en PVV stemmers vast nóg meer op die partijen stemmen dan ze al deden. Wat een waanzin.  

Jorni schreef op 24-02-2025 om 16:19:

[..]

Waarom vind je dat?

Omdat dat woord vaak 'misbruikt' word. Dus laat ik het nu maar eens terug kaatsen dacht ik. Want: de mensen in Cranendonck stellen zich aan volgens Snoeske.

Ik had onlangs de precieze betekenis opgezocht:

Betekenis polarisatie: Polarisatie is het proces waarin mensen over elkaar steeds meer gaan denken in termen van 'wij' tegenover 'zij'. Bij polarisatie worden tegenstellingen tussen groepen gecreëerd, uitvergroot en verscherpt.

Betekenis Populist:"Het is een fundamentele morele tegenstelling", zegt Sarah de Lange, bijzonder hoogleraar Politieke Wetenschappen.

Populisme is een dunne ideologie, volgens welke de maatschappij uiteindelijk verdeeld wordt in twee homogene en vijandige kampen – ‘het zuivere volk’ versus ‘de corrupte elite’ – en die stelt dat de politiek een uitdrukking zou moeten zijn van de algemene wil van het volk
Cas Mudde, populisme-onderzoeker

.....etc.etc.etc.....

https://www.nu.nl/weekend/5850573/je-bent-een-populist-maar-wat-betekent-dat-eigenlijk.html

Fleurtje_5 schreef op 24-02-2025 om 19:03:

[..]

Omdat dat woord vaak 'misbruikt' word. Dus laat ik het nu maar eens terug kaatsen dacht ik. Want: de mensen in Cranendonck stellen zich aan volgens Snoeske.

Ik had onlangs de precieze betekenis opgezocht:

Betekenis polarisatie: Polarisatie is het proces waarin mensen over elkaar steeds meer gaan denken in termen van 'wij' tegenover 'zij'. Bij polarisatie worden tegenstellingen tussen groepen gecreëerd, uitvergroot en verscherpt.

Je maakt jezelf nogal belachelijk. Je maakt eerst Snoeske, die overigens prima uitlegt waarin die mensen zich volgens haar wel en niet aanstellen, uit voor populist. En dan vraagt iemand waarom en dan kom je met de betekenis van het woord polarisatie? Als je denkt dat die twee woorden hetzelfde betekenen dan heb je echt geen idee, maar ben je gewoon lukraak aan het smijten met woorden waarvan je weet dat ze een negatieve lading hebben.

Snoeske schreef op 24-02-2025 om 16:26:

[..]

Ik zou ook prima elders kunnen werken. Elders zou ik waarschijnlijk ook nog een beter salaris verdienen. Maar ik werk graag met de doelgroep.

Natuurlijk zijn niet alle mensen uit Ter Apel populisten. Maar wanneer je op de pvv stemt, dan vind ik daar wel wat van. En Ter Apel merkt nu hoeveel goed de pvv hen doet. De spreidingswet was goed geweest. Maar dit is teveel off topic.

Mooi.

Dan wel. Je bedoeld je ziet/behandeld mensen anders vanwege een politieke voorkeur?

https://discriminatie.nl/discriminatiegronden/politieke-overtuiging/

Heb je het gevoel dat je bent gediscrimineerd op basis van je politieke overtuiging? Dit is niet toegestaan. In artikel 1 van de Nederlandse Grondwet staat dat iedereen die zich in Nederland bevindt gelijk moet worden behandeld. Op deze pagina vind je meer informatie over discriminatie op basis van politieke overtuiging, waarom het schadelijk is, waar het zich kan voordoen, welke wetten en regels in Nederland gelden en wat je kan doen tegen deze vorm van discriminatie.

De spreidingswet is helemaal niet goed. Men gaat gemeentes verplichten mensen te huisvesten terwijl door heel Nederland de AZC's vol zijn, en gemeentes geen plaats hebben,plus hebben gemeentes genoeg mensen op een wachtlijst staan die al jaren staan ingeschreven. Daarbij geeft men de indruk dat er nog wel een paar duizenden mensen opgenomen kunnen worden. En de mensensmokkelaars lachen zich een deuk.

Snoeske schreef op 24-02-2025 om 16:36:

[..]

Omdat mijn hele familie (en die is groot en grotendeels woonachtig daar), waarvan ook mensen op de pvv hebben gestemd echt 0 last hebben van dat azc. Met 4 kinderen die dagelijks met het openbaar vervoer reizen en nooit last hebben gehad. Kinderen die in de plaatselijke winkels werken en ook daar nauwelijks iets merken. Ikzelf heb ook nooit ergens last van gehad. Ja, wel van racistische buschauffeurs. Mijn moeder van 90, die ook nergens last van heeft.

Ik denk dat ze zich beter druk kunnen maken om de overlast door drugs gerelateerde praktijken.

Ik zeg niet dat er nooit iets gebeurt, maar het wordt enorm overdreven. Veel mensen zijn daar helaas behoorlijk racistisch, dat heb ik dan weer wel aan den lijve mogen ervaren. Ik kom er vandaan, maar mijn liefde voor de gemeente is helaas ver te zoeken inmiddels.

Je schreef zo straks:

"woon vlakbij Budel en ben zelf gevlucht."

Ben je vanuit een ander land naar Nederland gevlucht? Ik neem aan dat het al langer geleden is of is je moeder op oudere leeftijd mee gevlucht?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.