Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Friezinnetje schreef op 12-02-2025 om 19:15:

hearhear

Zeg het maar, Ik luister.

BeesAreCool schreef op 12-02-2025 om 23:31:

[..]

Het was toch niet zo makkelijk om te regeren dus.

Als het kabinet valt, mogen ze weer de luidst roepende stuurlui aan wal zijn.

https://www.welingelichtekringen.nl/politiek/peiling-kiezers-zijn-snoeihard-over-dit-kabinet-ook-pvv-stemmers

Reality check voor sommige mensen. 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-02-2025 om 11:34 Topicstarter

Fleurtje kun je uitleggen waarom je vindt dat de situatie van Keijzer die inging tegen het kabinetsbeleid mbt Covid vergelijkbaar is met de situatie van Coenradie?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-02-2025 om 11:56 Topicstarter

Fleurtje_5 schreef op 13-02-2025 om 11:00:

[..]

Ik vind het ook prima dat Ingrid Coenradi zich niet weg laat jagen en haar mond open doet. Maar of een talkshow de plek is? Dat vind ik sneeky.

We vonden het ook erg vreemd toen Pieter Omzigt naar Humberto toog nog vóór hij de andere leden had ingelicht.

I.t.t. Omtzigt had Coenradie juist wel eerst gesproken met Wilders.  Maar Wilders mag van jou twitteren wat hij wil, maar een kabinetslid mag niet het kabinetsstandpunt vertolken in een talkshow bij de publieke omroep?

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-02-2025 om 13:34 Topicstarter

Daglichtlamp

Daglichtlamp

13-02-2025 om 16:06 Topicstarter

Dinsdag spoeddebat over de situatie in Oekraïne nu Trump zo ongeveer een kwart van het land weg wil geven aan Rusland.  Ik heb de Kamer zelden zo eenstemming gezien. Alleen de PVV vond het niet nodig om dit debat wat aangevraagd werd door Timmermans met spoed in te plannen.

Wilders heeft heel veel bizarre dingen gezegd tijdens het partijcongres, maar het toppunt is toch wel het prijzen van de reconquista 🤦‍♀️

Dit was in de middeleeuwen toen de Christenen Spanje erover de op de Moren. Waarbij ook een grote jodenvervolging plaatsvond. Alle Joden moest zich bekeren, deden ze dat niet dan gingen ze op de brandstapel.

Als iets antisemitisch is, dan is het zo'n uitspraak wel. Of wil hij dit voor de moslims?

Het is in elk geval heel erg walgelijk

Persoon met steekwapen overmeesterd en aangehouden in Tweede Kamergebouw
Steekwapen Een man zou met een mes over de toegangspoortjes zijn gesprongen van het Tweede Kamergebouw. Daar werden debatten gehouden.
Persoon met steekwapen overmeesterd en aangehouden in Tweede Kamergebouw - NRC

Hopelijk leert iedereen snel van de huidige situatie: het is niet zo'n goed idee om uit de school te gaan klappen. Op korte termijn vind je begrip en een pleistertje voor je gekwetste zieltje maar vaak wel valsige troost want het gaat dan niet om jou. Jij bent dan alleen maar de nuttige idioot die zo graag tijdelijk bijval wil.

Verkeerde beslissingen uit het verleden (o.m. de overvloedige instroom van immigranten) hebben het wel moeilijk gemaakt om koersveranderingen door te voeren maar je kan toch ook niet niets doen want dan gaat het zeker mis.

De laatsten naar wie je je oren moet laten hangen zijn de uitgesproken linkse partijen want die willen zoveel mogelijk nieuw kiezerspubliek die ze hopen te vinden onder de immigranten. Die willen zo goed mogelijke omstandigheden voor nieuwe immigranten terwijl daardoor meer instroom gaat ontstaan. Poetin wist heel goed wat de zwakke plekken waren in onze soort samenleving. Jaag flink veel oorlogsvluchtelingen naar het westen en de aanvankelijke support valt als een kaartenhuis in elkaar. Waarna iedereen elkaar in de haren vliegt.

Daglichtlamp schreef op 13-02-2025 om 16:06:

Dinsdag spoeddebat over de situatie in Oekraïne nu Trump zo ongeveer een kwart van het land weg wil geven aan Rusland. Ik heb de Kamer zelden zo eenstemming gezien. Alleen de PVV vond het niet nodig om dit debat wat aangevraagd werd door Timmermans met spoed in te plannen.

Alleen maar goed van Trump. Beter dat er een einde komt aan die oorlog door het sluiten van een compromis in plaats van doelloos door te blijven vechten met steeds meer onschuldige slachtoffers en zonder winnaars. Helaas zullen ze in de kamer daar denk ik anders over denken. 

Strijkstok schreef op 12-02-2025 om 22:06:

[..]

Nou dat weer

Ik hoop dat het kabinet heel snel valt, wat een rotzooi maken ze overal van. Als ze überhaupt al ooit iets doen.

Echt wel. Het zijn toch echt een stelletje prutsers.

Jorni schreef op 14-02-2025 om 10:05:

[..]

Alleen maar goed van Trump. Beter dat er een einde komt aan die oorlog door het sluiten van een compromis in plaats van doelloos door te blijven vechten met steeds meer onschuldige slachtoffers en zonder winnaars. Helaas zullen ze in de kamer daar denk ik anders over denken.

En dan wil Rusland weer wat anders van Europa en, met de steun van Trump, denken ze dan alles te kunnen pakken. 

"Alleen maar goed." 

Tot ze steeds dichterbij komen en steeds meer willen. 

Ik ben vooral dankbaar dat de Oekrainers het de Russen zo ontzettend moeilijk hebben gemaakt. Als ze zich meteen hadden overgegeven, dan had een veel sterker Rusland dan er nu over is nog veel meer proberen te grijpen van Europa.

[..]

Zo dachten ze in de jaren 30 ook toen ze Duitsland toestemming gaven andere gebieden te annexeren. Die hielden het toen ook niet daarbij en Putin kennende verwacht ik dat nu ook niet

De zwakste partijen hebben weinig te eisen.

[..]

Als een rover je bejaarde moeder wil aanvallen, denk je dan dat hij het bij twee euro zou laten als hij ziet dat je moeder niet erg sterk is, veel geld heeft en niet van vechten houdt?

Met andere woorden, kan je met iemand van laag allooi zoals een rover überhaupt afspraken maken? Want Poetin is een rover he. Die pakt wat hij pakken kan. Zolang die ander hem niet aankan of niet veel voor het gevecht overheeft.

[..]

Het voorstel wat we nu ligt is geen compromis. Het is "we doen volledig wat Rusland wil" + Amerika ontvangt een bonus voor het sluiten van een "deal" . Oja en Europa betaald. 

Natuurlijk zijn Rusland en Amerika en daar mee eens. Die winnen alleen maar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.