Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Nederlandse Politiek, we zijn terug van Reces

Aangezien de formatie inmiddels ruimschoots achter ons ligt, een nieuw draadje om te praten over onze regering en onze Tweede Kamer.
Ongetwijfeld is er met Prinsjesdag over twee weken, het komende regeerprogramma, de Kamer die terug is van reces genoeg gespreksstof.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

25-01-2025 om 13:25 Topicstarter

Femke Wiersma voert absoluut niet mijn beleid, maar ik vind het haar beter doen als minister dan ik van te voren had verwacht.
Een vragenuurtje is natuurlijk altijd  relatief lastig, want ministers horen maar kort van te voren dat ze daar verwacht worden. Je kunt je dus veel minder goed voorbereiden dan bij een normaal  debat. Ze geeft prima inhoudelijke antwoorden (wat dus niet wil zeggen dat ik het met haar eens ben).

Daglichtlamp schreef op 25-01-2025 om 13:25:

Femke Wiersma voert absoluut niet mijn beleid, maar ik vind het haar beter doen als minister dan ik van te voren had verwacht.
Een vragenuurtje is natuurlijk altijd relatief lastig, want ministers horen maar kort van te voren dat ze daar verwacht worden. Je kunt je dus veel minder goed voorbereiden dan bij een normaal debat. Ze geeft prima inhoudelijke antwoorden (wat dus niet wil zeggen dat ik het met haar eens ben).

Dat ben ik met je eens, dat heb je ook mooi gezegd.

Ik vind Femke iig een sympathiekere politica om naar te luisteren dan Esther Ouwehand.

Fleurtje_5 schreef op 25-01-2025 om 14:48:

[..]

Dat ben ik met je eens, dat heb je ook mooi gezegd.

Ik vind Femke iig een sympathiekere politica om naar te luisteren dan Esther Ouwehand.

Ik vind Ouwehand wel vaak een goed punt maken, maar ik trek haar niet zo goed verder. Ik vind wel dat ze er met de jaren slechter uit gaat zien. Alsof ze ziek is ofzo.

Soort van huiselijke mededeling; ik zou het op prijs stellen als de scherm-ondertitel met de naam van degene die in beeld komt vaker getoond zou worden. Ik heb niet iedereen in mijn hoofd dus soms vraag ik me af wie dat is en wordt dat in de tijd ook niet duidelijk.

Je kan best van dieren houden zonder dat je de wel heel erg linkse opvattingen van PvdD deelt dus ik vind dat best een gemiste kans van deze partij. Als het om het belang van dieren gaat.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-01-2025 om 16:11 Topicstarter

rionyriony schreef op 28-01-2025 om 16:02:

Soort van huiselijke mededeling; ik zou het op prijs stellen als de schermondertitel met de naam van degene die in beeld komt vaker getoond zou worden. Ik heb niet iedereen in mijn hoofd dus soms vraag ik me af wie dat is en wordt dat in de tijd ook niet duidelijk.

Bij app debat direct kun je dat dan vaak direct zien in de sprekerslijst.

Daglichtlamp schreef op 28-01-2025 om 16:11:

[..]

Bij app debat direct kun je dat dan vaak direct zien in de sprekerslijst.

Het is inderdaad interactief op https://www.tweedekamer.nl/debat-en-vergadering/debat-direct zie ik. 

Wel jammer dat de NPO Politiek en Nieuws wat summier is op dat punt.

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-01-2025 om 17:07 Topicstarter

Van der Plas heeft opnieuw geprobeerd om een meerderheidsdebat over de Wolf aan te vragen, doet ze inmiddels al weken. Maar helaas voor haar weer geen meerderheid.
Dus het blijft op de hele lange lijst van 30-leden debatten (waar de Tweede Kamer meestal niet aan toe komt: https://www.tweedekamer.nl/debat_en_vergadering/plenaire_vergaderingen?qry=%2A&fld_prl_status=Gepland&fld_prl_voortouwcommissie=TK&fromdate=Nog%20geen%20datum%20bekend&todate=Nog%20geen%20datum%20bekend&dpp=100 )

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-01-2025 om 17:17 Topicstarter

Van der Plas over het vuurwerkverbod, zij viel vroeger ook wel eens van de fiets....(om te illustreren dat er geen risicoloze samenleving bestaat).

Daglichtlamp schreef op 28-01-2025 om 17:17:

Van der Plas over het vuurwerkverbod, zij viel vroeger ook wel eens van de fiets....(om te illustreren dat er geen risicoloze samenleving bestaat).

Pffff als je zelf van je eigen fiets valt heb je alleen jezelf weer mee, maar vuurwerk heeft juist ook heel veel onschuldigen slagtoffers.

Dus echt wat een drogreden

Gebruikersnaaminvullen schreef op 25-01-2025 om 21:52:

[..]

Ik vind Ouwehand wel vaak een goed punt maken, maar ik trek haar niet zo goed verder. Ik vind wel dat ze er met de jaren slechter uit gaat zien. Alsof ze ziek is ofzo.

Wat doet haar uiterlijk ertoe? Al zou ze ziek zijn, dat is haar eigen zaak toch? 

Daglichtlamp

Daglichtlamp

28-01-2025 om 19:37 Topicstarter

Derk Boswijk van het CDA had een goede bijdrage in het debat over het geweld tijdens de jaarwisseling. CDA kijkt er heel reëel naar.

Mona Keijser zat gisteren bij VandaagInside. Ik vond haar heeeeel goed.

https://www.ad.nl/politiek/regeling-voor-arbeidsongeschikten-op-de-schop-deel-uitkeringen-mogelijk-omlaag~a897c80d/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Wat een bizar en domplan. De minister wil dat mensen niet meer duurzaam afgekeurd worden, maar dat elke afkeuring tijdelijk is ook bij mensen waarvan heel erg duidelijk is dat ze nooit meer zullen kunnen werken. Ze hopen zo geld kunnen besparen maar dit gaat natuurlijk vooral heel veel kosten.

Al die extra herkeuringen zullen ontzettend veel geld kosten. Daarbij snap ik niet hoe waar die de mensen vandaan wil halen om die herkeuringen te doen, want ze hebben nu al niet genoeg mensen om de tijdelijk afgekeurde te herkeuren. Of zelfs maar de mensen die nog in de wacht zitten voor een WIA op tijd te keuren.

En dan heb ik het niet eens over alle extra stress die dit mensen die zijn afgekeurd gaat opleven. Wat vaak ook weer ten koste gaat van hun gezondheid.

Lollypopje schreef op 29-01-2025 om 10:55:

https://www.ad.nl/politiek/regeling-voor-arbeidsongeschikten-op-de-schop-deel-uitkeringen-mogelijk-omlaag~a897c80d/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Wat een bizar en domplan. De minister wil dat mensen niet meer duurzaam afgekeurd worden, maar dat elke afkeuring tijdelijk is ook bij mensen waarvan heel erg duidelijk is dat ze nooit meer zullen kunnen werken. Ze hopen zo geld kunnen besparen maar dit gaat natuurlijk vooral heel veel kosten.

Al die extra herkeuringen zullen ontzettend veel geld kosten. Daarbij snap ik niet hoe waar die de mensen vandaan wil halen om die herkeuringen te doen, want ze hebben nu al niet genoeg mensen om de tijdelijk afgekeurde te herkeuren. Of zelfs maar de mensen die nog in de wacht zitten voor een WIA op tijd te keuren.

En dan heb ik het niet eens over alle extra stress die dit mensen die zijn afgekeurd gaat opleven. Wat vaak ook weer ten koste gaat van hun gezondheid.

Ik heb een IVA uitkering en mijn stresslevel schoot omhoog toen ik dit las! Wat een vreselijk plan , ik hoop hard dat het niet doorgaat 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.