Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Met je piemel in de dameskleedkamer


willem1959 schreef op 02-09-2021 om 17:31:

[..]

Stel je niet aan zeg. Een reltopic als het niet in je straatje past?

Nou, dan hou ik het voor gezien. Dan kunnen jullie lekker met elkaar praten hoe moeilijk het allemaal is en hoe fijn dan Willem zijn mond er over houdt. Missie geslaagd.

Fijn hoor, een discussieforum.

Stel je zelf niet aan! Beetje vent had dat andere topic aandachtig gelezen ipv er snel doorheen te gaan en daadwerkelijk het gesprek aangegaan. Maar ik wist bij voorbaat al wel dat dit teveel gevraagd was, wat een enorm zwaktebod dit zeg 

Koralinde schreef op 02-09-2021 om 17:25:

[..]

Aan de andere kant: laat hem daar alsjeblieft wegblijven. Volgens mij is dit gewoon een zeer pijnlijk reltopic.

Ik wist uiteraard zijn antwoord op voorhand 

willem1959

willem1959

02-09-2021 om 18:51 Topicstarter

Nou goed, nog eentje dan, voor het slapen gaan.

Irreversible Damage: The Transgender Craze Seducing Our Daughters


51QG0vSRqmL._SX342_SY445_QL70_ML2_.jpg



Een hele beschrijving in het Engels, maar ik heb het voor jullie gemak even door Google Translate gehaald.

- knip -


https://en.wikipedia.org/wiki/Irreversible_Damage

Moderator ingreep: niet hele teksten kopiëren (al dan niet vertaald) van andere sites i.v.m. auteursrecht.

willem1959 schreef op 02-09-2021 om 18:51:


Een hele beschrijving in het Engels, maar ik heb het voor jullie gemak even door Google Translate gehaald.

 Duidelijk ja, serieus, heb jij nu echt niet enige vorm van eigenwaarde? Wanneer is voor jou iets genoeg?


@willem oprechte vraag;
Wat is precies jouw probleem wanneer een transvrouw gebruik maakt van een damestoilet? Word je daar zelf persoonlijk in benadeeld? Waarom denk jij dat het okee is om te spreken voor vrouwen in die situatie? Jij maakt het niet mee... ja hooguit een transman in een herentoilet maar geloof niet dat die zonder operatie gebruik gaat maken van de pisbak?

De kleedkamers die voor dames zijn mag jij ook niet komen dus wat maakt het voor jouw persoonlijk uit dat daar transvrouwen gebruik van maken? Niks want je maakt het niet mee... hooguit weer die transman die zich omkleed bij de mannen waar jij en en vriendjes dan achter hun rug grapjes over kunt maken. 

Sauna is vaak al gemengd en als dat niet zo is dan is een handdoekje voor een geslachtsdeel al een prima oplossing als je daar aanstoot aan zou nemen. Maar ook hier geldt... jij bent er niet bij dus je weet helemaal niet wat vrouwen ervan vinden.

Je denkt dat je opkomt voor vrouwen maar in werkelijkheid spreek je voor je beurt tenzij je zelf een vrouw bent. En dat ben je niet. Dus zolang het jou niet overkomt waarom dan die verontwaardiging?

De meeste vrouwen hebben er helemaal geen problemen mee. Nee het zijn de mannen die weer eens denken dat ze voor vrouwen kunnen spreken. Stop daar toch eens mee. Inmiddels zijn wij mondig genoeg om voor onszelf op te komen en als ons iets niet zint om dan in het ergste geval weg te blijven. 

Miraval schreef op 02-09-2021 om 19:31:

@willem oprechte vraag;
Wat is precies jouw probleem wanneer een transvrouw gebruik maakt van een damestoilet? Word je daar zelf persoonlijk in benadeeld? Waarom denk jij dat het okee is om te spreken voor vrouwen in die situatie? Jij maakt het niet mee... ja hooguit een transman in een herentoilet maar geloof niet dat die zonder operatie gebruik gaat maken van de pisbak?

De kleedkamers die voor dames zijn mag jij ook niet komen dus wat maakt het voor jouw persoonlijk uit dat daar transvrouwen gebruik van maken? Niks want je maakt het niet mee... hooguit weer die transman die zich omkleed bij de mannen waar jij en en vriendjes dan achter hun rug grapjes over kunt maken.

Sauna is vaak al gemengd en als dat niet zo is dan is een handdoekje voor een geslachtsdeel al een prima oplossing als je daar aanstoot aan zou nemen. Maar ook hier geldt... jij bent er niet bij dus je weet helemaal niet wat vrouwen ervan vinden.

Je denkt dat je opkomt voor vrouwen maar in werkelijkheid spreek je voor je beurt tenzij je zelf een vrouw bent. En dat ben je niet. Dus zolang het jou niet overkomt waarom dan die verontwaardiging?

De meeste vrouwen hebben er helemaal geen problemen mee. Nee het zijn de mannen die weer eens denken dat ze voor vrouwen kunnen spreken. Stop daar toch eens mee. Inmiddels zijn wij mondig genoeg om voor onszelf op te komen en als ons iets niet zint om dan in het ergste geval weg te blijven.

Nou, spreek jij vooral voor jezelf. Ik denk helemaal niet dat de meeste vrouwen daar geen problemen mee hebben. Ik vind wel degelijk dat Willen op komt voor vrouwen in deze situatie. Door dit topic heb ik het er ook met vriendinnen over gehad en echt niemand zou zich op haar gemak voelen als er een "vrouw" met piemel in een kleedkamer zou bevinden. Ik persoonlijk zou me dan thuis om gaan kleden. Je moet niet spreken over de meeste vrouwen want dat weet je niet want ik weet zeker dat er ook vele vrouwen zijn die er wel een probleem mee hebben zoals ik.

watertoren schreef op 02-09-2021 om 21:18:

[..]

Nou, spreek jij vooral voor jezelf. Ik denk helemaal niet dat de meeste vrouwen daar geen problemen mee hebben. Ik vind wel degelijk dat Willen op komt voor vrouwen in deze situatie. Door dit topic heb ik het er ook met vriendinnen over gehad en echt niemand zou zich op haar gemak voelen als er een "vrouw" met piemel in een kleedkamer zou bevinden. Ik persoonlijk zou me dan thuis om gaan kleden. Je moet niet spreken over de meeste vrouwen want dat weet je niet want ik weet zeker dat er ook vele vrouwen zijn die er wel een probleem mee hebben zoals ik.

Hmmm.... nou de algemene tendens in dit topic is toch echt anders. Maar goed ik ben de beroerdste niet, ook ik heb het erover gehad met mijn vriendinnen en wij zijn bovenstaande van mening.

Het boeit mij helemaal niks als er een transvrouw in de kleedkamer, sauna of toilet is. Zolang ik niet verplicht word ernaar te kijken of aan te zitten of dat ze zich aan mij opdringen dan boeit het me niks. Ik heb er ook geen moeite mee om in een kroeg naar een mannentoilet te gaan als het bij de vrouwen te druk is. En wij (in mijn omgeving) zijn van mening dat het een of een vorm van angst of preutsheid is. Dat laatste is niks mis mee natuurlijk dat eerste is angst voor het onbekende en iets niet begrijpen. 

Mag ik dan aan jou vragen waarom je daar nu precies moeite mee hebt? Een transvrouw in een damestoilet of kleedkamer? Waar neem je dan precies aanstoot aan? Want echt... kan dan aan mij liggen... maar ik begrijp dat gewoon niet....?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-09-2021 om 21:31

Als ik in een dameskleedkamer mij om zou kleden en er komt een (voor mij) man binnen die zich wellicht 100% vrouw voelt maar alle kenmerken heeft van een man zou ik daar wel een probleem mee hebben.

Dat voelt echt onveilig, als je weet hoe hoog het percentage is van vrouwen die te maken hebben gehad met seksuele intimidatie om over erger nog maar te zwijgen dan zal ik heus niet de enige zijn. 

Ik kan nu eenmaal niet aan iemands neus zien of de persoon zich anders voelt dan dat hij/zij eruit ziet. Dat is in dergelijke situaties natuurlijk voor beiden personen heel vervelend, geen idee wat je daar aan kunt veranderen. Het is niet overal mogelijk extra omkleedruimtes te maken.


Edit: overigens zal dit in de praktijk waarschijnlijk maar zelden een issue zijn, maar goed: ik reageer op het feit of vrouwen er een probleem mee zouden kunnen hebben.

Hetvrijewoord schreef op 02-09-2021 om 21:31:

Als ik in een dameskleedkamer mij om zou kleden en er komt een (voor mij) man binnen die zich wellicht 100% vrouw voelt maar alle kenmerken heeft van een man zou ik daar wel een probleem mee hebben.

Dat voelt echt onveilig, als je weet hoe hoog het percentage is van vrouwen die te maken hebben gehad met seksuele intimidatie om over erger nog maar te zwijgen dan zal ik heus niet de enige zijn.

Ik kan nu eenmaal niet aan iemands neus zien of de persoon zich anders voelt dan dat hij/zij eruit ziet. Dat is in dergelijke situaties natuurlijk voor beiden personen heel vervelend, geen idee wat je daar aan kunt veranderen. Het is niet overal mogelijk extra omkleedruimtes te maken.

Maar laten we even uitgaan van een echte transvrouw... die zich kleedt als een vrouw en aan de buitenkant echt een vrouw is? Daar heb ik echt geen moeite mee... helemaal niks. 

Al zou het een hetero man zijn heb ik er eigenlijk geen moeite mee. Maar goed misschien heb ik (gelukkig) te weinig negatiefs meegemaakt in het leven. Ik kan niet spreken voor vrouwen die slachtoffer zijn (geweest) van seksueel of fysiek/mentaal misbruik door mannen. Maar ik acht het percentage mannen die hier misbruik van willen maken en zich voor de gelegenheid kleden als vrouw en een dagje zomaar vrouw voelt heel erg klein. Echt heel erg klein.  

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

02-09-2021 om 21:43

Ik zou me persoonlijk waarschijnlijk wel onveilig voelen als mannen ineens ongelimiteerde toegang tot vrouwenkleedkamers en dergelijke zouden hebben. Vooral als ik me dan bijvoorbeeld in mijn eentje samen met een man zou moeten omkleden. Maar ik ben in mijn leven dan ook al meermaals lastiggevallen door mannen.

Transvrouwen zijn geen mannen en ik ben nog nooit lastiggevallen door een transvrouw. Ik zou dus met een gerust hart alle faciliteiten die er maar zijn met transvrouwen delen. 

Sowieso vind ik het trouwens walgelijk dat mensen die trans zijn in dit topic steeds (impliciet of expliciet) in verband gebracht worden met seksueel geweld, terwijl alle cijfers uitwijzen dat zij juist een sterk verhoogd risico lopen om daar slachtoffer van te worden. Het zou beter zijn om het daar eens over te hebben.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

02-09-2021 om 21:46

Miraval schreef op 02-09-2021 om 21:29:

[..]

Het boeit mij helemaal niks als er een transvrouw in de kleedkamer, sauna of toilet is. Zolang ik niet verplicht word ernaar te kijken of aan te zitten of dat ze zich aan mij opdringen dan boeit het me niks. Ik heb er ook geen moeite mee om in een kroeg naar een mannentoilet te gaan als het bij de vrouwen te druk is. En wij (in mijn omgeving) zijn van mening dat het een of een vorm van angst of preutsheid is. Dat laatste is niks mis mee natuurlijk dat eerste is angst voor het onbekende en iets niet begrijpen.

Het is uiteraard jouw goed recht dat je er geen moeite mee hebt als een transvrouw met piemel in de kleedkamer of sauna komt. Maar lang niet alle vrouwen delen jouw mening.

Veel zwembaden, sportscholen, sauna's, etc. hebben niet voor niets speciale tijden waarop alleen vrouwen toegang hebben. Dat doen ze niet voor de lol, maar dat doen ze omdat er kennelijk vraag naar is. Er zijn ook een heleboel vrouwen die zich er niet prettig bij voelen om naar zo'n gelegenheid te gaan als daar ook mensen met een piemel komen.

BeertjeColargol schreef op 02-09-2021 om 21:46:

[..]

Het is uiteraard jouw goed recht dat je er geen moeite mee hebt als een transvrouw met piemel in de kleedkamer of sauna komt. Maar lang niet alle vrouwen delen jouw mening.

Veel zwembaden, sportscholen, sauna's, etc. hebben niet voor niets speciale tijden waarop alleen vrouwen toegang hebben. Dat doen ze niet voor de lol, maar dat doen ze omdat er kennelijk vraag naar is. Er zijn ook een heleboel vrouwen die zich er niet prettig bij voelen om naar zo'n gelegenheid te gaan als daar ook mensen met een piemel komen.

Maar wat is dan een oplossing voor transvrouwen/mannen? Ook voor hen een apart uurtje vrijmaken? Dat zou ik persoonlijk eigenlijk best kwetsend vinden voor hen... want dan worden ze weer al ergens buiten geplaatst. 

Aan de andere kant misschien vinden die transmannen/vrouwen het wel gewoon dikke prima om in het gemengde uurtje te komen wie zal het zeggen?

Zoals ik al zei, maar mijn mening is geen waarheid, mij interesseert het geen biet. Ik heb geen moeite met naaktheid, niet van mezelf en niet van een ander. Ik ga echt niet naar iemands geslachtsdeel zitten loeren bij een gemengd sauna uurtje en mocht een ander wel willen loeren dan kan ik daar of wat van zeggen of mijn hoofd omdraaien en denken ach... kijken mag. En zeker niet omdat ik zo zeker van mezelf ben hoor. Ik vind mezelf verre van perfect maar uiteindelijk is niemand dat. 

Het is een lastige kwestie maar het lijkt mij gewoon sterk dat er veel mannen zijn die hier misbruik van willen maken?

WickedCurlew89

WickedCurlew89

02-09-2021 om 22:04

Het heeft volgens mij bar weinig met preutsheid te maken maar met (een gevoel van) veiligheid. Om die twee te vermengen vind ik geen recht doen aan het feit dat veel vrouwen ooit te maken krijgen met seksuele intimidatie en erger.

En daarmee bedoel ik dus pertinent niet dat trans mensen vaak dader zijn, het tegenovergestelde is inderdaad waar.

Ik vind 'echte' trans-vrouw trouwens best een vreemde manier van uitdrukken. Ze moeten er voldoende als vrouw uitzien ofzo? Dan zijn ze 'echt'?

Miraval schreef op 02-09-2021 om 21:29:

[..]

Hmmm.... nou de algemene tendens in dit topic is toch echt anders. Maar goed ik ben de beroerdste niet, ook ik heb het erover gehad met mijn vriendinnen en wij zijn bovenstaande van mening.

Het boeit mij helemaal niks als er een transvrouw in de kleedkamer, sauna of toilet is. Zolang ik niet verplicht word ernaar te kijken of aan te zitten of dat ze zich aan mij opdringen dan boeit het me niks. Ik heb er ook geen moeite mee om in een kroeg naar een mannentoilet te gaan als het bij de vrouwen te druk is. En wij (in mijn omgeving) zijn van mening dat het een of een vorm van angst of preutsheid is. Dat laatste is niks mis mee natuurlijk dat eerste is angst voor het onbekende en iets niet begrijpen.

Mag ik dan aan jou vragen waarom je daar nu precies moeite mee hebt? Een transvrouw in een damestoilet of kleedkamer? Waar neem je dan precies aanstoot aan? Want echt... kan dan aan mij liggen... maar ik begrijp dat gewoon niet....?

Ik ben vaak lastig gevallen geweest door mannen en als kind ben ik seksueel misbruikt geweest. Ik ga ook niet naakt in een gemengde sauna zitten omdat ik weet dat er mannen zijn die daar speciaal naar toe gaan om naakte vrouwen te kijken, zelfs als ze met hun vrouw zijn. Ik voel me daar niet bij op mijn gemak.

BeertjeColargol schreef op 02-09-2021 om 21:46:

[..]

Het is uiteraard jouw goed recht dat je er geen moeite mee hebt als een transvrouw met piemel in de kleedkamer of sauna komt. Maar lang niet alle vrouwen delen jouw mening.

Veel zwembaden, sportscholen, sauna's, etc. hebben niet voor niets speciale tijden waarop alleen vrouwen toegang hebben. Dat doen ze niet voor de lol, maar dat doen ze omdat er kennelijk vraag naar is. Er zijn ook een heleboel vrouwen die zich er niet prettig bij voelen om naar zo'n gelegenheid te gaan als daar ook mensen met een piemel komen.

Precies, ik ga na badkleding dagen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.