Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
Mick87
29-07-2021 om 16:50
Doornroosje9 schreef op 29-07-2021 om 08:42:
ik vind zulke topics ontzettend verdrietig en ik hoop keihard dat er een dag komt dat hier gewoon geen discussie meer over hoeft te zijn. Dat iedereen mag zijn wie hij/zij/... wil en klaar.
Ja maar dat wordt wel een probleem met de massa migratie uit vooral niet Westerse landen. Wij in West Europa worden steeds liberaler en seculierder. Ondertussen komen jaarlijks mensen met orthodox gedachtengoed deze kant op. Veelal uit landen waar vrouwen- en homorechten te wensen over laten.
Beetje naïef om te denken dat dit allemaal maar goed blijft gaan. Dit gaat steeds erger worden.
redbulletje
29-07-2021 om 19:33
Mick87 schreef op 29-07-2021 om 16:50:
[..]
Ja maar dat wordt wel een probleem met de massa migratie uit vooral niet Westerse landen. Wij in West Europa worden steeds liberaler en seculierder. Ondertussen komen jaarlijks mensen met orthodox gedachtengoed deze kant op. Veelal uit landen waar vrouwen- en homorechten te wensen over laten.
Beetje naïef om te denken dat dit allemaal maar goed blijft gaan. Dit gaat steeds erger worden.
Precies dit ja.
Dees *
30-07-2021 om 09:44
Ik herken dat niet zo. Hoe dan ook denk ik dat staan voor je recht om te zijn wie je bent altijd de oplossing is.
Het kan in mijn ogen nooit acceptabel zijn dat mensen afgerekend worden op waar ze zich bevinden in het LGBTTTQQIAA+ spectrum.
JenBarber
02-08-2021 om 12:45
Madamecannibale schreef op 29-07-2021 om 08:16:
[..]
Het kind zelf.
Als een kind zelf tot de conclusie komt dat het een ander geslacht heeft als bij de geboorte vind ik dat een heel ander verhaal dan wanneer ouder het zo spastisch op gaan lopen dringen. Ik snap ook niet wat het voordeel hiervoor voor het kind kan zijn. Voed je kind gewoon op, en als je mannelijke kleuter graag met poppen speelt en jurken draagt betekent dat niet gelijk dat hij non-binair is, of zich identificeert als meisje. Het enige wat je op deze manier bewerkstelligt als ouder is dat je kind vanaf zijn geboorte al anders is dan 99,9% van de kinderen, omdat het een X in zijn/haar paspoort heeft. Ik snap niet waarom ouders voor hun kind zouden wensen dat het een ander geslacht wil. Het is nog steeds maar een hele kleine groep mensen dat het geslacht laat veranderen.
Ik ken een kindje van 5 waarvan de ouders het al naar het andere geslacht dan waarmee het geboren is noemen.
Ik weet er met alle eerlijkheid niet het fijne van. Maar een kind van 5 kan toch niet zulke grote beslissingen al maken. Het lijkt mij ontzettend verwarrend voor een kind als het zich straks toch gewoon een meisje voelt met "jongens" interesses als iedereen het kind al aanspreekt als jongetje.
En zo is er nog een kindje in mijn omgeving van bijna 3 die constant in jurken wilt lopen. Iedereen heeft het er al over dat het misschien een meisje wilt zijn. Kind zelf benoemt het ook al het kind is 2! Maar ik kan je vertellen dat het onderwerp meer dan eens met het kind erbij is besproken. Kind van 2 staat er zelf allang niet meer neutraal in, en heeft al herhaaldelijk gehoord dat jurkjes voor meisjes zijn.
Geef de kinderen zelf de kans om zich te ontwikkelen hoe ze willen in alle neutraliteit. En als ze dan echt op een gegeven moment een geslachtsverandering willen ondergaan prima. Maar ik ben bang dat het veel kinderen ook deels word aangepraat omdat ze niet aan bepaalde stereotyperingen voldoen. En dat vind ik echt een slechte zaak. Hoe breng je iemand in de war..
redbulletje
02-08-2021 om 12:54
Dees * schreef op 30-07-2021 om 09:44:
Ik herken dat niet zo. Hoe dan ook denk ik dat staan voor je recht om te zijn wie je bent altijd de oplossing is.
Het kan in mijn ogen nooit acceptabel zijn dat mensen afgerekend worden op waar ze zich bevinden in het LGBTTTQQIAA+ spectrum.
Dit is veel te ver doorgeslagen. We zijn biologisch gewoon man of vrouw en de rest zit tussen de oren.
Mija
02-08-2021 om 13:34
redbulletje schreef op 02-08-2021 om 12:54:
[..]
Dit is veel te ver doorgeslagen. We zijn biologisch gewoon man of vrouw en de rest zit tussen de oren.
Waar vind ik de wetenschappelijke onderbouwing voor deze stelling? Ik weet niet beter of er zijn wel degelijk sterke aanwijzingen dat tijdens verschillende fasen van de zwangerschap verschillende aspecten van sekse-gender-seksuele identiteit gevormd worden en dus zich dus ook apart van elkaar kunnen ontwikkelen. Kennelijk is aangetoond dat dat toch niet zo is? Kun je me een linkje sturen naar bewijs daarvoor? Ik ben hier heel nieuwsgierig naar.
Mija
02-08-2021 om 14:11
JenBarber schreef op 02-08-2021 om 12:45:
[..] Geef de kinderen zelf de kans om zich te ontwikkelen hoe ze willen in alle neutraliteit. En als ze dan echt op een gegeven moment een geslachtsverandering willen ondergaan prima. Maar ik ben bang dat het veel kinderen ook deels word aangepraat omdat ze niet aan bepaalde stereotyperingen voldoen. En dat vind ik echt een slechte zaak. Hoe breng je iemand in de war..
Aangepraat vind ik een groot woord. Dat klinkt zo negatief en ik denk dat de meeste ouders oprecht goede bedoelingen hebben. Over de voorbeelden die je noemt, kan ik niks zeggen: ik ken de situatie niet. Maar in het algemeen denk ik ook wel eens dat mogen kiezen naadloos overloopt in moeten kiezen. En dat dat dan inderdaad snel gebeurt op basis van stereotypen. En dat begrijp ik ook nog! Want hoe anders?
Een mooi voorbeeld was een ouder die zei: ‘Mijn zoon zegt dat hij eigenlijk een meisje is maar hij heeft nooit met poppen gespeeld en jurken gedragen: hoe kan dat nou?’ Alsof je geen meisje kunt zijn als je typische jongensinteresses hebt.
Ik wil die ouder helemaal niet belachelijk maken. Integendeel eigenlijk! Want ik begrijp heel goed dat de vraag in je opkomt: waar betekent het als mijn kind zegt: ik voel me een meisje? Waarop moet ik me oriënteren? Het moet toch ergens op gebaseerd zijn?
Mensen kunnen slecht met onduidelijkheid omgaan. Ze willen een hokje: waar hoor ik bij? Waar hoor jij bij? Toen ik een familielid vertelde dat mijn dochter een vriendinnetje (haar eerste verkering) heeft, zei die: “Dus ze is lesbisch?” Euh, weet ik veel. Zelf weet ze dat ook niet en ze hoeft dat ook niet te weten, niet van zichzelf en al helemaal niet van mij. Ze is een puber. Daar komt ze vanzelf wel achter. Of niet. Ik kende eens een man die homo was, een vrouw leerde kennen, met haar trouwde en zei: “Ik ben nog steeds 95% homo. In die 5% leerde ik Marietje kennen en zij is de liefde van mijn leven.” Zijn homovrienden vonden dat minder leuk. Hij raakte zijn hele vriendenkring kwijt. Hij paste gewoon niet meer in de scene. Mensen hadden het gevoel dat hij ze verraadde of voor de gek hield.
Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo vast te liggen. Daar voel ik me zelf ook een stuk comfortabeler bij. Hoe vaak ikzelf niet te horen heb gekregen dat ik eens wat vrouwelijker zou moeten zijn. Ik BEN een vrouw. In de realiteit past wie ik ben en wat ik doe kennelijk ook binnen het hokje vrouw. Maar dat vinden zelfs slimme mensen soms lastig in te zien, dat het beledigend is om mensen aan te spreken op niet-stereotype gedrag.
Iedereen mag van mij helemaal zelf beslissen welk etiket bij hem/haar past. Daar gaat het me niet om. Volgens mij heb ik dat in dit draadje al vurig verdedigd. Maar net als jij mag het van mij tegelijkertijd wel wat minder met het hokjesdenken. Mogen en willen kiezen is iets anders dan moeten kiezen.
Rachel.
02-08-2021 om 14:40
JenBarber schreef op 02-08-2021 om 12:45:
[..]
Ik ken een kindje van 5 waarvan de ouders het al naar het andere geslacht dan waarmee het geboren is noemen.
Ik weet er met alle eerlijkheid niet het fijne van. Maar een kind van 5 kan toch niet zulke grote beslissingen al maken. Het lijkt mij ontzettend verwarrend voor een kind als het zich straks toch gewoon een meisje voelt met "jongens" interesses als iedereen het kind al aanspreekt als jongetje.
En zo is er nog een kindje in mijn omgeving van bijna 3 die constant in jurken wilt lopen. Iedereen heeft het er al over dat het misschien een meisje wilt zijn. Kind zelf benoemt het ook al het kind is 2! Maar ik kan je vertellen dat het onderwerp meer dan eens met het kind erbij is besproken. Kind van 2 staat er zelf allang niet meer neutraal in, en heeft al herhaaldelijk gehoord dat jurkjes voor meisjes zijn.
Geef de kinderen zelf de kans om zich te ontwikkelen hoe ze willen in alle neutraliteit. En als ze dan echt op een gegeven moment een geslachtsverandering willen ondergaan prima. Maar ik ben bang dat het veel kinderen ook deels word aangepraat omdat ze niet aan bepaalde stereotyperingen voldoen. En dat vind ik echt een slechte zaak. Hoe breng je iemand in de war..
Te gek voor woorden dit... dat is dus precies waar ik ook op duide, laat die kinderen gewoon zelf kiezen, ze willen ook niet dat wanneer ze zich man of vrouw voelen terwijl ze kwa geslacht het tegengestelde zijn dat wij daarin kiezen neee je bent het geslacht waarmee je geboren bent.. dan vind ik ook niet dat ze voor het kind moeten kiezen welk geslacht het kind wel heeft volgens ouders voordat het kind zelf kan kiezen . Tegenstrijdig vind ik dat.
willem1959
07-08-2021 om 17:53
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2020-25
Stichting Albeda verweert zich tegen de klacht en stelt dat vrouwelijke studenten klaagden dat zij zich ongemakkelijk en onveilig voelen op het damestoilet als zich daar een man bevindt, althans iemand die vanwege uiterlijke kenmerken (baardgroei en kleding) toont als een man. Stichting Albeda wil de veiligheid van alle studenten waarborgen en heeft er daarom bewust voor gekozen om voor de vrouw een genderneutraal toilet te realiseren.
Voor zover enkele vrouwelijke studenten klaagden dat zij zich niet veilig voelen op
het damestoilet als de vrouw zich daar bevindt, merkt het College op dat het TCR hun kan uitleggen dat zij een transvrouw is. Zij is daarmee een vrouw die behandeld moet worden als alle andere vrouwen, ongeacht haar uiterlijke kenmerken.
Mlah!
08-08-2021 om 10:44
redbulletje schreef op 02-08-2021 om 12:54:
[..]
Nee hoor, het is wel iets ingewikkelder als dit. Ik heb laatste 'Het vrouwenbrein' gelezen (of eigenlijk geluisterd) van Iris Sommer, hoogleraar psychiatrie. Mocht iemand lid zijn van de bieb, is dus hier als luisterboek te lenen.
Niet iedereen is standaard gewoon vrouw (XX) of gewoon man (XY). Met enige regelmaat komt er nog een X of Y extra aan vast. Dat zorgt voor extra hormonen, die niet bij het geslacht horen. O.a. daardoor voelen mensen zich ook echt anders.
willem1959
08-08-2021 om 13:49
Mlah! schreef op 08-08-2021 om 10:44:
[..]
Nee hoor, het is wel iets ingewikkelder als dit. Ik heb laatste 'Het vrouwenbrein' gelezen (of eigenlijk geluisterd) van Iris Sommer, hoogleraar psychiatrie. Mocht iemand lid zijn van de bieb, is dus hier als luisterboek te lenen.
Niet iedereen is standaard gewoon vrouw (XX) of gewoon man (XY). Met enige regelmaat komt er nog een X of Y extra aan vast. Dat zorgt voor extra hormonen, die niet bij het geslacht horen. O.a. daardoor voelen mensen zich ook echt anders.
Dat je homoseksueel bent kan ik me voorstellen. Homo, lesbisch of bi zijn seksuele voorkeuren.
Anders wordt het als je denkt dat je als man een vrouw bent.
willem1959
08-08-2021 om 13:52
https://www.nu.nl/kind-gezin/6124188/transitie-kan-sky-10-niet-snel-genoeg-gaan-ik-wil-morgen-beginnen.html
Wat is dit dan?
Kunnen jullie je voorstellen dat ze in Hongarije niet willen dat kinderen gehersenspoeld worden? NEGEN jaar.
Mlah!
08-08-2021 om 14:10
willem1959 schreef op 08-08-2021 om 13:49:
[..]
Dat je homoseksueel bent kan ik me voorstellen. Homo, lesbisch of bi zijn seksuele voorkeuren.
Anders wordt het als je denkt dat je als man een vrouw bent.
Ik denk, dat je het niet moet willen kunnen voorstellen. Het is nou niet bepaald dat je leven er makkelijker op wordt, als je in transitie gaat/bent geweest. Ik ga er daarom vanuit, dat er een lange innerlijke strijd, twijfel, schaamte en frustratie aan vooraf is gegaan. De meeste mensen zullen liever 'normaal' zijn, want dan is je leven makkelijker.
Ik geloof niet dat deze al voorbij is gekomen in de discussie, maar ik vind dit een mooi artikel van het gezichtspunt van een transvrouw: https://decorrespondent.nl/11585/ik-ben-trans-en-snap-j-k-rowlings-zorgen-over-de-positie-van-vrouwen-transfobie-is-alleen-niet-de-oplossing/17773457702385-47713a87
Er gaat ook een deel over kleedkamers.
redbulletje
08-08-2021 om 14:19
Dat minderjarige kinderen dit al kunnen laten doen vind ik echt geen gezonde ontwikkeling. Laat ze er eerst maar een uitgebreid psychisch traject voor volgen. Neem aan dat het ook van invloed is op je levensverwachting als je levenslang aan grote dosis hormonen gaat? Daar kan een minderjarige nog niet zelf over oordelen.
In een wereld waarin het je vrijwel onmogelijk wordt gemaakt om voor je 30e een sterilisatie uit te laten voeren is het toch absurd dat jonge mensen en zelfs kinderen zich zomaar om kunnen laten bouwen?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.