Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
Nicole123
26-07-2021 om 20:20
Aviendha schreef op 26-07-2021 om 17:13:
Ik snap je wel Rachel, sommige gevoelens zitten diep verankerd en dat helemaal stuk rationaliseren en elkaar klem praten heeft geen zin. Je gevoel dat het niet goed zit gaat daarmee niet weg. Met dit soort onderwerpen kun je eeuwig door discussiëren, net als over religie en het coronabeleid
![]()
Dat gezegd hebbende vind ik het wel interessant na te denken over wat ze nou precies willen onderwijzen en waarom, en waarom ik dat zo erg vind (of niet). Ik heb nog 4 jaar tot baby naar school moet
Maar waarom verdiepen jullie je dan niet eerst hierin, Aviendha en Rachel? Waarom hebben jullie zo’n stellige mening over wat scholen doen hierin fout zou zijn, terwijl je niet eens weet wat ze doen? Volgens mij valt dat prima op te zoeken en na te vragen bij mensen die al wel kinderen op school hebben. Ik heb hier mijn ervaringen al gedeeld over wat mijn kinderen op school meekrijgen wat betreft seksuele vorming en misschien zijn er hier meer mensen met kinderen die er iets over kunnen vertellen. Dan baseer je je ideeën op wat er echt gebeurt in plaats van waar je bang voor bent maar helemaal niet zo hoeft te zijn.
redbulletje
26-07-2021 om 20:22
Ik vraag me dan ook af of scholen ook aandacht besteden over de gezondheidsrisico's van een leven lang aan zware hormonen?
Nicole123
26-07-2021 om 20:39
redbulletje schreef op 26-07-2021 om 20:22:
Ik vraag me dan ook af of scholen ook aandacht besteden over de gezondheidsrisico's van een leven lang aan zware hormonen?
Ik denk dat scholen niet zullen zeggen dat de transitie van het ene geslacht fluitend gaat, dus ja, ik denk dat ze daar wel aandacht aan besteden. Ik kan er met m’n pet niet bij dat mensen denken dat er op scholen geleerd zou worden dat van geslacht veranderen cool, simpel en leuk zou zijn. Maar zoek het op / vraag het na zou ik zeggen.
Miraval
26-07-2021 om 21:26
het gaat niet om het promoten van transgender zijn op scholen...
Het gaat juist om het op jonge leeftijd al aanleren dat iedereen verschillend is en dat dat okee is. Dat uitsluiting nooit goed is op welke grond dan ook. Zorgen voor meer tolerantie tot elkaar zodat wanneer iemand op ik noem maar wat 17 jarige leeftijd vindt dat hij/zij niet in het juiste lichaam zit dit ook gewoon durft te vertellen zonder gelijk belachelijk gemaakt te worden. En daar is echt nog enorm veel te halen. Want de tolerantie en acceptatie is gewoon ver te zoeken bij velen.
Miraval
26-07-2021 om 21:39
Het enige steekhoudende argument tov transgenders tegenover cis vrouwen is wat mij betreft in de (top) sport. Daar zijn de belangen onverenigbaar en bewijsbaar met een oneerlijk voordeel voor transvrouwen. Hier zou wel degelijk een ander precedent geschept moeten worden dan de nieuw Zeelandse gewichthefster. Dat is dan ook de enige situatie waar ik het me kan indenken dat er niet gekozen wordt voor inclusiviteit omdat dat een andere groep benadeelt.
Verder heb ik helemaal niks met aparte toiletten, kleedkamers, douches of wat dan ook. Als er misbruik van gemaakt zou worden kan dat nu al op allerlei andere manieren. Daar verandert een V of M in een paspoort niet veel aan. Al zou het, mocht het toch gebeuren, zwaarder bestraft mogen worden wat mij betreft omdat je hiermee ook een hele groep benadeelt door angst veroorzaken over deze groep.
Madamecannibale
26-07-2021 om 21:50
Miraval schreef op 26-07-2021 om 21:39:
Het enige steekhoudende argument tov transgenders tegenover cis vrouwen is wat mij betreft in de (top) sport. Daar zijn de belangen onverenigbaar en bewijsbaar met een oneerlijk voordeel voor transvrouwen. Hier zou wel degelijk een ander precedent geschept moeten worden dan de nieuw Zeelandse gewichthefster. Dat is dan ook de enige situatie waar ik het me kan indenken dat er niet gekozen wordt voor inclusiviteit omdat dat een andere groep benadeelt.
Verder heb ik helemaal niks met aparte toiletten, kleedkamers, douches of wat dan ook. Als er misbruik van gemaakt zou worden kan dat nu al op allerlei andere manieren. Daar verandert een V of M in een paspoort niet veel aan. Al zou het, mocht het toch gebeuren, zwaarder bestraft mogen worden wat mij betreft omdat je hiermee ook een hele groep benadeelt door angst veroorzaken over deze groep.
Wel mee eens qua topsport. Ook al zijn er natuurlijk wel wat andere zaken waarbij het ook van belang is om je geboortegeslacht te weten. Denk aan medische ingrepen of bijvoorbeeld het bevolkingsonderzoek. Transmannen die vroeger vrouw waren en nu als man geregistreerd krijgen daar bijvoorbeeld geen oproep voor. En zo zijn er vast nog andere situaties waarbij je geboortegeslacht wel degelijk van belang is.
Aviendha
26-07-2021 om 21:53
Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 20:20:
[..]
Maar waarom verdiepen jullie je dan niet eerst hierin, Aviendha en Rachel? Waarom hebben jullie zo’n stellige mening over wat scholen doen hierin fout zou zijn, terwijl je niet eens weet wat ze doen? ....
Ik heb hier letterlijk geschreven dat ik jullie visies interessant vind en mijn mening niet in steen is gebeiteld. Verder laat ik deze discussie nu voor wat het is.
Miraval
26-07-2021 om 22:04
Madamecannibale schreef op 26-07-2021 om 21:50:
[..]
Wel mee eens qua topsport. Ook al zijn er natuurlijk wel wat andere zaken waarbij het ook van belang is om je geboortegeslacht te weten. Denk aan medische ingrepen of bijvoorbeeld het bevolkingsonderzoek. Transmannen die vroeger vrouw waren en nu als man geregistreerd krijgen daar bijvoorbeeld geen oproep voor. En zo zijn er vast nog andere situaties waarbij je geboortegeslacht wel degelijk van belang is.
Eens maar het geboortegeslacht staat zover ik weet in het bevolkingsregister toch? Of wordt dit ook gewijzigd?
Maar eens op grond van medische onderzoeken is dat wel degelijk van belang. Maar daarin zie ik geen nadelen of misschien mis ik iets.
Ik doelde in mijn post meer over iets wat van nadelige invloed zou zijn wanneer je alles inclusief maakt. Dus transvrouwen samen met cisvrouwen in competitie mee laten doen. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de vrouwensport en ook dus niet wenselijk.
Nicole123
26-07-2021 om 22:13
Aviendha schreef op 26-07-2021 om 21:53:
[..]
Ik heb hier letterlijk geschreven dat ik jullie visies interessant vind en mijn mening niet in steen is gebeiteld. Verder laat ik deze discussie nu voor wat het is.
Daar heb je een punt, misschien bedoel ik dan meer Rachel dan jou. Jij begon vrij fel, met termen als indoctrinatie en dat je het zo zorgelijk vindt dat kinderen vanaf groep 1 al seksuele voorlichting krijgen, maar je hebt gelijk dat je gaandeweg in de discussie daarin juist een stuk minder stellig werd en aan hebt gegeven dat je je er nog in moet verdiepen. Dus dan is het niet eerlijk als ik door blijf drammen.
Madamecannibale
26-07-2021 om 22:13
Miraval schreef op 26-07-2021 om 22:04:
[..]
Eens maar het geboortegeslacht staat zover ik weet in het bevolkingsregister toch? Of wordt dit ook gewijzigd?
Maar eens op grond van medische onderzoeken is dat wel degelijk van belang. Maar daarin zie ik geen nadelen of misschien mis ik iets.
Ik doelde in mijn post meer over iets wat van nadelige invloed zou zijn wanneer je alles inclusief maakt. Dus transvrouwen samen met cisvrouwen in competitie mee laten doen. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor de vrouwensport en ook dus niet wenselijk.
Het geslacht waarop gebaseerd wordt wie een uitnodiging krijgt wordt in ieder geval wel gewijzigd. Terwijl dat misschien niet in alle situaties even handig is.
Miraval
26-07-2021 om 22:25
Madamecannibale schreef op 26-07-2021 om 22:13:
[..]
Het geslacht waarop gebaseerd wordt wie een uitnodiging krijgt wordt in ieder geval wel gewijzigd. Terwijl dat misschien niet in alle situaties even handig is.
Aahhh okee dat wist ik niet. Nee dat lijkt me idd niet heel handig nee. Maar met goede voorlichting aan transgenders dat zij nog steeds aan een bevolkingsonderzoek mee kunnen doen kan dat al gedeeltelijk opgevangen worden misschien?
Mijn uitnodiging voor mijn 1e uitstrijkje is ook nooit gekomen. Uiteindelijk heb ik het jaar erop zelf contact opgenomen met mijn huisarts en is het alsnog gedaan. Maar daar gaat ook weleens iets mis bedoel ik meer te zeggen. Dus zelf ergens achteraan gaan kan geen kwaad natuurlijk.
Rachel.
26-07-2021 om 22:30
Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 20:20:
[..]
Maar waarom verdiepen jullie je dan niet eerst hierin, Aviendha en Rachel? Waarom hebben jullie zo’n stellige mening over wat scholen doen hierin fout zou zijn, terwijl je niet eens weet wat ze doen? Volgens mij valt dat prima op te zoeken en na te vragen bij mensen die al wel kinderen op school hebben. Ik heb hier mijn ervaringen al gedeeld over wat mijn kinderen op school meekrijgen wat betreft seksuele vorming en misschien zijn er hier meer mensen met kinderen die er iets over kunnen vertellen. Dan baseer je je ideeën op wat er echt gebeurt in plaats van waar je bang voor bent maar helemaal niet zo hoeft te zijn.
Volgens mij moet jij hier eens even stoppen je eigen verhaal te maken over ik hoe ik denk..
En gaan verdiepen in mijn bericht om te lezen wat ik allemaal gezegd heb. En jij blijft maar zeggen sexuele vorming... ik heb het letterlijk over op school te gaan vertellen over dat gender switch gebeuren enz, daar doelde ik op, en die link. Bespaar je preek ik laat jou ook in je waarde, en geef jou ook geen lesje van wat je moet doen. Ik keur voor de rest ook niks of niemand af zoals ik al zei, ook ik heb het recht om een mening te hebben over die link al is dat niet dezelfde mening als die van jou. Het is niet dat hier alleen een link stond en ik alleen daarop heb gereageerd... er gaat nog een draadje aan vooraf.
Nicole123
26-07-2021 om 22:38
Miraval schreef op 26-07-2021 om 22:25:
[..]
Aahhh okee dat wist ik niet. Nee dat lijkt me idd niet heel handig nee. Maar met goede voorlichting aan transgenders dat zij nog steeds aan een bevolkingsonderzoek mee kunnen doen kan dat al gedeeltelijk opgevangen worden misschien?
Mijn uitnodiging voor mijn 1e uitstrijkje is ook nooit gekomen. Uiteindelijk heb ik het jaar erop zelf contact opgenomen met mijn huisarts en is het alsnog gedaan. Maar daar gaat ook weleens iets mis bedoel ik meer te zeggen. Dus zelf ergens achteraan gaan kan geen kwaad natuurlijk.
Ik denk dat dat praktische dingen zijn waar heel makkelijk een oplossing voor te verzinnen is en die enkel schadelijk zouden kunnen zijn voor de transgender zelf, niet voor anderen. Dan geef je niet getransformeerde transgenders de aanbeveling mee dat ze zelf eens in de zoveel jaar een afspraak maken voor bevolkingsonderzoek voor baarmoederhalskanker en borstkanker. Ik vind dit soort praktische dingen totaal geen tegenargument, meer iets als ‘oh, dat is wel een dingetje om even rekening mee te houden, goed punt!’.
Nicole123
26-07-2021 om 22:43
Rachel. schreef op 26-07-2021 om 22:30:
[..]
Volgens mij moet jij hier eens even stoppen je eigen verhaal te maken over ik hoe ik denk..
En gaan verdiepen in mijn bericht om te lezen wat ik allemaal gezegd heb. En jij blijft maar zeggen sexuele vorming... ik heb het letterlijk over op school te gaan vertellen over dat gender switch gebeuren enz, daar doelde ik op, en die link. Bespaar je preek ik laat jou ook in je waarde, en geef jou ook geen lesje van wat je moet doen. Ik keur voor de rest ook niks of niemand af zoals ik al zei, ook ik heb het recht om een mening te hebben over die link al is dat niet dezelfde mening als die van jou. Het is niet dat hier alleen een link stond en ik alleen daarop heb gereageerd... er gaat nog een draadje aan vooraf.
Ik zeg helemaal niet dat jij tegen seksuele vorming bent, maar dat je allerlei ideeën hebt over welke dingen er over transgender switch gebeuren er aan bod zullen komen op school, terwijl je zelf nog helemaal geen kind in de betreffende leeftijd hebt. Ik verbaas me over de stelligheid van je mening, terwijl je niet eens weet wat er precies aan bod komt op school. Maar het is me duidelijk dat je geen zin hebt in tegengas, dus ik zal het hierbij laten.
Madamecannibale
26-07-2021 om 22:56
Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 22:38:
[..]
Ik denk dat dat praktische dingen zijn waar heel makkelijk een oplossing voor te verzinnen is en die enkel schadelijk zouden kunnen zijn voor de transgender zelf, niet voor anderen. Dan geef je niet getransformeerde transgenders de aanbeveling mee dat ze zelf eens in de zoveel jaar een afspraak maken voor bevolkingsonderzoek voor baarmoederhalskanker en borstkanker. Ik vind dit soort praktische dingen totaal geen tegenargument, meer iets als ‘oh, dat is wel een dingetje om even rekening mee te houden, goed punt!’.
Klopt hoor, kunnen mensen prima zelf in de gaten houden. Maar bedoelde meer dat er meer situaties zijn waarin het wel van belang is te weten welk geslacht iemand bij de geboorte had.
Verder is mijn persoonlijke mening dat dit best besproken kan worden op scholen, en ik niet denk dat kinderen daar ineens transgender van zullen worden. Wel is het goed om voor ogen te houden dat dit voor de meeste kinderen helemaal niet zal gelden, in dat opzicht hoeft het ook weer niet een steeds terugkerend thema te zijn. Het lijkt me vooral belangrijk dat kinderen leren dat ze zichzelf mogen zijn en andere niet moeten pesten als zij wellicht niet helemaal aan de geldende norm voldoen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.