Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Met je piemel in de dameskleedkamer

watertoren schreef op 25-07-2021 om 21:20:

[..]

Al is er maar 1 man die dat doet dan is dat al 1 te veel.

Elke transgender die niet zichzelf kan zijn is er ook 1 teveel. En bij elke wet kun je mensen hebben die er misbruik van maken, dan zou je geen enkele wet meer kunnen invoeren. Dus nee, dat vind ik geen argument.

SugaryPanther19

SugaryPanther19

25-07-2021 om 22:43

Dit is overigens wat in een vrij recent krantenartikel staat over de grote toestroom van  transgenders in de laatste jaren, wat ik zie als grotendeels een culturele hype:

(...)

In Groot-Brittannië heeft het gebrek aan wetenschappelijke onderbouwing
inmiddels geleid tot een verbod op geslachtsveranderende hormonen aan
jongeren. Zover hoeft het in Nederland niet te komen, meent Thomas
Steensma van het Center of Expertise on Gender Dysphoria aan Amsterdam
UMC. ,,Maar er is wel echt meer onderzoek nodig, en heel nodig ook.”

Want waar komt de grote stroom kinderen vandaan die zich sinds 2013
plots aanmeldt voor transgenderzorg? En hoe is de kwaliteit van leven
voor deze groep, lang na de geslachtsverandering? Op die vragen is geen
antwoord. En dat er moet wel komen, menen Steensma en zijn collega’s uit
Nijmegen.(...)

https://www.ad.nl/nijmegen/dringend-meer-onderzoek-nodig-naar-transgenderzorg-aan-jongeren-waar-komt-de-grote-stroom-kinderen-vandaan~aec79d00/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.voorzij.nl%2F

Ik ben wel benieuwd wat uit zulk onderzoek gaat komen. Mijn idee: dat dit enorm wordt aangejaagd door social media. Net als er groepen zijn die zich daarop bezighouden met automutilatie. En dat er wel degelijk een sterke psychische component bij zit, zoals een theatrale persoonlijkheidsstoornis. Ik denk namelijk dat een groot deel van de bevolking wel degelijk veel last heeft van persoonlijkheidsstoornissen, in meer of mindere mate. En dat die dingen door elkaar gaan lopen. Maar ja, als goed uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek ontbreekt, kun je alleen maar gissen.

En dit is een interessant artikel dat ingaat op de cijfermatige onderbouwing van wat het percentage is van mensen die als hermaphrodite worden geboren - wat tegenwoordig intersexueel heet. Dit ligt veel lager dan wordt aangenomen:

(...)
Applying this more precise definition, the true prevalence of intersex
is seen to be about 0.018%, almost 100 times lower than
Fausto-Sterling's estimate of 1.7%.”(...)

https://www.realityslaststand.com/p/intersex-is-not-as-common-as-red

Ook hier is mijn idee dat het reële cijfer van mensen die zich in het verkeerde lichaam voelen in dezelfde mate voorkomt. Zonder de impact van de culture hype van de laatste 5-10 jaar.

Ik vind die hele wet dus nog steeds totale onzin. Ook de eerste link die Willem geeft in zijn OP, over een rechtszaak inzake een man met een piemel die verplicht moet worden toegelaten tot een vrouwensportschool door de Transgenderwet - ook hier kan ik mij niet in vinden. Ik heb zelf ook getraind in een sportschool specifiek voor vrouwen en je schrikt je toch kapot als zo iemand opeens ook onder de douche staat.

Verder: @ Willem en Watertoren, ik vind jullie termen van linkse gekkies niet respectvol. Ik duid zelf niemand aan met dit soort woorden, links of rechts. Wel vind ik dit soort wetten echt doorgedraaid, en ik snap ook niet dat dit op de agenda staat.

Nicole123 schreef op 25-07-2021 om 21:23:

[..]

Zeker, daarbij voorzie ik wel problemen en zijn er ook al vraagstukken wat betreft concurrentie in bepaalde sporten bij transgenders. Ook als het gaat om het beschermen van tieners tegen tijdelijke opwellingen vind ik zo’n nieuwe wet wel een mogelijk gevaar. Maar bang voor misdrijven tegen vrouwen doordat mannen enkel een andere letter in hun paspoort hebben, neuh.

Waarom dan niet de wet zodanig instellen dat alleen volwassenen dit kunnen laten doen als de hersenen volgroeid zijn? Het lijkt nu vooral een modegrill onder tieners te worden en de media gaat er vol gas in mee. 

CharliesA, linkse gekkies ging over genderneutraal en het niet aangesproken willen worden door heer of dame en dat dat aangepast wordt door bv de Ns voor een heel erg klein aantal mensen. Dat vind ik echt belachelijk en daar blijf ik ook bij. Ik geef toe dat ik daar totaal geen respect voor heb. 

De wereld is knettergek geworden. Ik zing t wel uit in mijn heteroseksuele bubble. Ik ben nu zelfs uniek als heteroseksueel.

Joanjett schreef op 26-07-2021 om 00:27:

De wereld is knettergek geworden. Ik zing t wel uit in mijn heteroseksuele bubble. Ik ben nu zelfs uniek als heteroseksueel.

Nee hoor want ik ben er ook nog.

😃

watertoren schreef op 26-07-2021 om 00:32:

[..]

Nee hoor want ik ben er ook nog.

😃

Thought i was the only hetero in the village.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

26-07-2021 om 01:56

redbulletje schreef op 25-07-2021 om 12:53:

Degenen die zich echt om laten bouwen, tot daaraan toe, maar die privileges zouden ook gaan gelden enkel voor mannen die zeggen zich vrouw te voelen. Ze hebben echter wel gewoon het XY chromosoom en de mannelijke hormonen en kracht.

Dat is eenvoudiger gezegd dan het is. Blijkbaar hebben wij als mens ons man- of vrouw-zijn niet vastliggen in de chromosomen, maar in andere delen van ons lichaam. Kan het uit mijn hoofd niet meer zeggen. Maar volgens mij heb ik het hier of op het andere forum gelezen. Topic over het hebben van kinderen die in de LGBHTIQ-groep vallen.

Was een interessant stuk wat iemand daar deelde.

redbulletje schreef op 25-07-2021 om 23:12:

[..]

Waarom dan niet de wet zodanig instellen dat alleen volwassenen dit kunnen laten doen als de hersenen volgroeid zijn? Het lijkt nu vooral een modegrill onder tieners te worden en de media gaat er vol gas in mee.

Dat is een ingewikkelde. Het afdoen als een modegril is te simpel. Van autisme zeggen sommige mensen ook dat het een modegril is, omdat 50 jaar geleden niemand nog (officieel) autisme had. Ben je het met me eens dat het niet enkel een modegril is maar dat er ook mensen zijn die echt transgender zijn? 

Voor die mensen is wachten tot na de puberteit heel problematisch. Niet alleen omdat ze dan ongelukkiger zijn, maar vooral ook omdat in de puberteit de hormonen op gaan spelen en de secundaire geslachtskenmerken komen. Biologisch en psychisch is daardoor effectiever om er al aan het begin van de puberteit bij te zijn. 

Tegelijk snap ik daar ook de zorgen over, want een 13-jarige kan nog alle kanten op, is bezig met identiteit en probeert daarbij soms dingen uit en kan beïnvloed worden door filmpjes op TikTok e.d. Je wilt ze daardoor behoeden voor iets (moeilijk) omkeerbaars waar ze mogelijk later spijt van zouden kunnen krijgen. 

Maar misschien is het juist daarom wel goed dat mensen ook hun geslacht kunnen veranderen zonder zeer ingrijpende operaties. Beter een tiener die een jaartje als andere sekse door het leven gaat en zich dan weer bedenkt, dan een tiener die zijn penis laat verwijderen en borsten laat groeien en daar na een jaar spijt van heeft maar niet meer terug kan naar de oorspronkelijke situatie.

Joanjett schreef op 26-07-2021 om 00:27:

Deze reactie begrijp ik niet goed. Voel je je als heteroseksueel bedreigd door de aandacht voor niet-heteroseksuelen?

Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 08:46:

[..]

Dat is een ingewikkelde. Het afdoen als een modegril is te simpel. Van autisme zeggen sommige mensen ook dat het een modegril is, omdat 50 jaar geleden niemand nog (officieel) autisme had. Ben je het met me eens dat het niet enkel een modegril is maar dat er ook mensen zijn die echt transgender zijn?

Voor die mensen is wachten tot na de puberteit heel problematisch. Niet alleen omdat ze dan ongelukkiger zijn, maar vooral ook omdat in de puberteit de hormonen op gaan spelen en de secundaire geslachtskenmerken komen. Biologisch en psychisch is daardoor effectiever om er al aan het begin van de puberteit bij te zijn.

Tegelijk snap ik daar ook de zorgen over, want een 13-jarige kan nog alle kanten op, is bezig met identiteit en probeert daarbij soms dingen uit en kan beïnvloed worden door filmpjes op TikTok e.d. Je wilt ze daardoor behoeden voor iets (moeilijk) omkeerbaars waar ze mogelijk later spijt van zouden kunnen krijgen.

Maar misschien is het juist daarom wel goed dat mensen ook hun geslacht kunnen veranderen zonder zeer ingrijpende operaties. Beter een tiener die een jaartje als andere sekse door het leven gaat en zich dan weer bedenkt, dan een tiener die zijn penis laat verwijderen en borsten laat groeien en daar na een jaar spijt van heeft maar niet meer terug kan naar de oorspronkelijke situatie.

Als tiener kunnen ze toch volop experimenteren met kleding en kapsel zonder gelijk all-in te hoeven gaan? 

Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 08:46:

[..]

Je omschrijft het goed. Ik denk dat het inderdaad voor veel tieners beter is als ze tijdelijk hun geslacht kunnen wijzigen in hun paspoort in plaats van dat ze gelijk operaties zouden moeten gaan.

Ik vind modegrill geen goed woord om het te omschrijven toch denk ik zeker wel dat het op dit moment een trend is. Kinderen uit mijn familie met basisschool leeftijd stellen al regelmatig vragen over dit soort onderwerpen. Ik vind het goed dat informatie over geslacht en seksualiteit makkelijk toegankelijk is. Maar ik weet ook nog uit mijn pubertijd hoe snel ik aan dingen twijfelde en hoe vaak ik eigenlijk verkeerde verbanden legde. Ik weet nog dat ik zelf best heb getwijfeld aan mijn seksualiteit, omdat ik me niet heel erg aangetrokken voelde tot de jongens in mijn klas. Als puber heb je ook vaak het gevoel dat je er niet bij hoort en dat je “speciaal” of anders bent. Ik denk dat dit soort gevoelens ook snel verward kunnen worden met het verkeerde geslacht hebben. Bij mij leidde mijn twijfels over mijn seksualiteit niet tot iets ingrijpends, ook bij leeftijdsgenoten zag ik dat zo hooguit eens een keer wat experimenteerden in zoenen met iemand van hetzelfde geslacht. Maar als je met jezelf in de knoop zit, de link legt met je geslacht, en over gaat tot hormonen en operaties. Dan heeft dat een hele grote impact op je hele volwassen leven. Daarmee wil ik overigens niet suggereren dat iedere tiener die zich niet thuis voelt in zijn lichaam met zichzelf in de knoop zit, er zijn ook tieners waarbij het inderdaad wel zo is dat het andere geslacht beter bij ze past.

redbulletje schreef op 26-07-2021 om 08:58:

[..]

Als tiener kunnen ze toch volop experimenteren met kleding en kapsel zonder gelijk all-in te hoeven gaan?

Dat kan. Maar als ze meer dan dat willen dan zou ik denken dat vanuit jouw oogpunt het M/V in het paspoort laten veranderen minder ingrijpend is dan een onomkeerbare operatie.

Ken je zelf transgenders, weet je waar ze doorheen gaan? Ik denk dat het heel makkelijk is om als hetero van de zijlijn te roepen dat transgenders (of welke niet-hetero dan ook) maar zus of zo moeten doen. Ik denk dat je het zo kunt zien als jouw autisme: wat vind jij ervan als mensen daarvan vinden dat je je maar niet zo aan moet stellen, dat het aandachttrekkerij is, dat je met autisme heus wel in een lekker drukke omgeving kunt functioneren, want dan zet je toch gewoon een koptelefoon op en niet zo moeilijk doen joh. Terwijl jij beter weet, omdat jij het voelt. Waarom zouden wij als hetero’s denken het beter te weten voor mensen die zich het andere geslacht voelen en voor hen bepalen wat ze wel en niet mogen en waar ze wel en niet mee mogen experimenteren? Het is hun lijf toch? 

Nicole123 schreef op 26-07-2021 om 08:49:

[..]

Deze reactie begrijp ik niet goed. Voel je je als heteroseksueel bedreigd door de aandacht voor niet-heteroseksuelen?

Waar je deze onzin nou vandaan haalt is mij een raadsel. Mijn reactie komt voort uit; ik kan t niet meer bijbenen alle soorten van geslachten/voorkeuren, geaardheden.

redbulletje schreef op 26-07-2021 om 08:58:

[..]

Precies! Dat is wat Nicole schrijft.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.