Nieuws en actueel
willem1959
25-07-2021 om 12:38
Met je piemel in de dameskleedkamer
....of in de vrouwengevangenis, of op het islamitische vrouwenzwemuurtje, of in de vrouwensport.
Vrouwen verliezen bijna AL hun rechten als iedere man zich mag uitroepen tot vrouw. Google maar eens op Transgenderwet en op genderzelfregistratie en zie wat er allemaal te gebeuren staat. Je hoeft geen geslachtsveranderende operatie te ondergaan om voor de wet vrouw te zijn. Laat in je paspoort m veranderen in v en je kunt je lekker mengen met vrouwen. Maar of die daar zo blij mee zijn? Een kleine zeurderige minderheid verpest het voor een groot deel van de vrouwen. Is er ooit nagedacht over de gevolgen van deze wet op de samenleving?
Waarom heeft niemand het hier over? Bang om door woke-Nederland voor homofoob uitgemaakt te worden?
Dit gaat een heleboel ellende veroorzaken.
https://mensenrechten.nl/nl/oordeel/2018-101
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/05/06/vereenvoudiging-transgenderwet-wijziging-geslacht-in-geboorteakte-makkelijker
https://www.hpdetijd.nl/2021-07-21/de-anti-daglichtstrategie-van-de-transbeweging/?share_code=4mnGxxBXNnhv
willem1959
25-07-2021 om 14:45
Ninoea schreef op 25-07-2021 om 14:37:
Wat is deze redenatie fijn begaand met vrouwen. Blijkbaar is het in bezit hebben van een piemel gelijkstaand aan gevaarlijk voor vrouwen. #sarcasme
Gezien de cijfers die hierboven zijn aangehaald klopt dat overigens wel redelijk.![]()
Dat lijkt me een groter probleem en issue dan hetgeen waar TO nu voor op de barricaden staat.
Het issue is niet dat een groep mannen die zich vrouw voelt gevaarlijk is voor vrouwen.
Het issue is dat je je onafhankelijk van je gender gewoon te gedragen hebt. Het scheiden van kleedkamers is in elk geval geen adequate maatregel (geweest) om ongewenst gedrag tegen te gaan.
Het gaat niet alleen om gevaarlijk voor vrouwen in fysieke zin.
Denk eens aan vrouwenquota in bepaalde gebieden? Daar kunnen dus gewoon mannen aanschuiven die een v in hun paspoort hebben laten zetten.
Denk eens aan de eerder genoemde vrouwensport? Een v in je paspoort en je doet met de vrouwen mee. Nu nog met restricties wat betreft hormonen en zo, maar dat is zo van tafel met discriminatie als argument. Vrouwensport is op deze manier gedoemd te verdwijnen.
redbulletje
25-07-2021 om 14:50
Miraval schreef op 25-07-2021 om 14:23:
Het enige wat ik op dit moment vind over transvrouwen is in de (top)sport. Ik persoonlijk vind het niet kunnen dat transvrouwen mee kunnen sporten in de categorie vrouwen en daarmee een lichamelijk voordeel hebben.
Voorbeeld is de nieuw Zeelandse gewichthefster die eerst in de mannen categorie in dezelfde sport uitkwam en nu naar de OS mag en bij de vrouwen uit mag komen. Natuurlijk moet het testosteron gehalte binnen een bepaalde norm zijn maar die norm is nog altijd een stuk hoger dan bij cis vrouwen. En de opgebouwde spiermassa in al die jaren geeft gewoon een oneerlijk voordeel.
Ik ben erg voor eigen keuzes. Transgender, homoseksueel, biseksueel of hetero het maakt mij niks uit maar in deze situaties vind ik het wel een kwalijke zaak en gaat het ten koste van de vrouwensport. Misschien krijg ik nu van alles over me heen maar je kunt gewoon niet alles hebben in het kader van gelijkheid. Want de een zijn gelijkheid mag niet ten koste gaan van de ander. Dan zou je al een aparte categorie op moeten stellen.
Verder maak ik me geen zorgen over mannen in een vrouwen kleedruimte. Als iemand kwaad wil doen is die mogelijkheid er al lang. Het begint gewoon met opvoeden en respect en moraal leren t.o.v. vrouwen en zeker ook kinderen. Al denk ik dat pedofilie een geaardheid is waar je niet vanaf komt. En lijkt mij chemisch castreren de beste oplossing voor deze mensen.
Inderdaad, ga dan aan paardensport doen als je als transgender toch naar de échte wedstrijden wil kunnen, daar maakt het niet uit of je man of vrouw bent fysiek of mentaal. Maar bij andere sporten waar duidelijk verschillende competities zijn voor mannen en vrouwen is het oneerlijk ze deel te laten nemen.
SugaryPanther19
25-07-2021 om 14:51
Ninoea schreef op 25-07-2021 om 14:37:
Wat is deze redenatie fijn begaand met vrouwen. Blijkbaar is het in bezit hebben van een piemel gelijkstaand aan gevaarlijk voor vrouwen. #sarcasme
Gezien de cijfers die hierboven zijn aangehaald klopt dat overigens wel redelijk.![]()
Dat lijkt me een groter probleem en issue dan hetgeen waar TO nu voor op de barricaden staat.
Het issue is niet dat een groep mannen die zich vrouw voelt gevaarlijk is voor vrouwen.
Het issue is dat je je onafhankelijk van je gender gewoon te gedragen hebt. Het scheiden van kleedkamers is in elk geval geen adequate maatregel (geweest) om ongewenst gedrag tegen te gaan.
Klaarblijkelijk moet het kwartje over die cijfers dan nog bij je vallen, anders zou je niet sarcastisch doen over het gevaar dat mannen opleveren voor vrouwen.
Ik denk dat het scheiden van kleedkamers in sportscholen bijvoorbeeld heel veel bijdraagt aan het voorkomen dat mannen zich misdragen naar vrouwen. Het is wat mij betreft een complete no go dat ik me ga omkleden in de buurt van dit soort krachthonk mannen die zich al dan niet volspuiten met articifiele testosteron.
Terwijl ik wel gewoon naar de sauna ga en daar gebruik maak van gezamenlijke kleedkamers. Dat trekt meestal een ander soort mannen aan. Ik ben in de sauna ook nog nooit lastig gevallen. Dat is zo ongeveer de enige plek geweest, tot nog toe.
Miraval
25-07-2021 om 14:52
willem1959 schreef op 25-07-2021 om 14:45:
[..]
Het gaat niet alleen om gevaarlijk voor vrouwen in fysieke zin.
Denk eens aan vrouwenquota in bepaalde gebieden? Daar kunnen dus gewoon mannen aanschuiven die een v in hun paspoort hebben laten zetten.
Denk eens aan de eerder genoemde vrouwensport? Een v in je paspoort en je doet met de vrouwen mee. Nu nog met restricties wat betreft hormonen en zo, maar dat is zo van tafel met discriminatie als argument. Vrouwensport is op deze manier gedoemd te verdwijnen.
Met name dat laatste daar maak ik me zorgen over ja. En die hormoon restricties zeggen natuurlijk helemaal niks. We weten allemaal dat een geboren man gewoon veel sterker is dan een geboren vrouw. Het zou een schande zijn wanneer daar niks aan gedaan wordt. En natuurlijk gaat het om een kleine groep maar laten we eerlijk zijn de groep vrouwen (top)sport is van zichzelf ook al niet zo groot.
Zoals ik eerder zei je kunt gewoon niet alles hebben en gelijkheid eisen ten koste van een ander.
watertoren
25-07-2021 om 15:00
CharliesA schreef op 25-07-2021 om 14:51:
[..]
Klaarblijkelijk moet het kwartje over die cijfers dan nog bij je vallen, anders zou je niet sarcastisch doen over het gevaar dat mannen opleveren voor vrouwen.
Ik denk dat het scheiden van kleedkamers in sportscholen bijvoorbeeld heel veel bijdraagt aan het voorkomen dat mannen zich misdragen naar vrouwen. Het is wat mij betreft een complete no go dat ik me ga omkleden in de buurt van dit soort krachthonk mannen die zich al dan niet volspuiten met articifiele testosteron.
Terwijl ik wel gewoon naar de sauna ga en daar gebruik maak van gezamenlijke kleedkamers. Dat trekt meestal een ander soort mannen aan. Ik ben in de sauna ook nog nooit lastig gevallen. Dat is zo ongeveer de enige plek geweest, tot nog toe.
Nou, mijn vriendin en ik zijn dus wel degelijk lastig gevallen in de sauna. Wij zijn toen naar een personeelslid gegaan en die heeft die mannen erop aangesproken. Toen hielden ze nog niet op en zijn we weer naar dat personeelslid gegaan. Die zei, tja dan kan ik er ook niks aan doen. Toen zijn we zelf maar weg gegaan.
Er zijn mannen die de sauna eigenlijk helemaal niet zo lekker vinden maar gaan om naar blote vrouwen te kijken. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en hoorde mannen daarover praten. Ze gaven het gewoon ruiterlijk toe en een lol dat ze hadden. Vaak zijn ze dan samen met hun vriendin of vrouw die nergens erg in heeft.
SugaryPanther19
25-07-2021 om 15:09
watertoren schreef op 25-07-2021 om 15:00:
[..]
Nou, mijn vriendin en ik zijn dus wel degelijk lastig gevallen in de sauna. Wij zijn toen naar een personeelslid gegaan en die heeft die mannen erop aangesproken. Toen hielden ze nog niet op en zijn we weer naar dat personeelslid gegaan. Die zei, tja dan kan ik er ook niks aan doen. Toen zijn we zelf maar weg gegaan.
Er zijn mannen die de sauna eigenlijk helemaal niet zo lekker vinden maar gaan om naar blote vrouwen te kijken. Ik werk achter de bar in een voetbalkantine en hoorde mannen daarover praten. Ze gaven het gewoon ruiterlijk toe en een lol dat ze hadden. Vaak zijn ze dan samen met hun vriendin of vrouw die nergens erg in heeft.
Dat is gewoon zo naar, dat je aangeeft lastig gevallen te worden en dat daar dan niets tegen wordt gedaan. Geeft zo'n onveilig gevoel.
Ik heb in de sauna een keer een rare situatie meegemaakt, met een groep mannen en staren naar me. Maar daar kon ik zo uit weglopen. Gelukkig verder niets.
Dank voor het delen van je verhaal over de voetbalkantine! Jij hebt zoveel extra kennis over dingen daardoor, echt interessant.
willem1959
25-07-2021 om 15:21
watertoren schreef op 25-07-2021 om 15:00:
[..]
En dan denk je een alternatief te hebben in de vorm van een vrouwendag, zitten daar ook mannen die v in hun paspoort hebben staan. Lekker dan.
noemmijmaarsuus
25-07-2021 om 15:25
willem1959 schreef op 25-07-2021 om 15:21:
[..]
En dan denk je een alternatief te hebben in de vorm van een vrouwendag, zitten daar ook mannen die v in hun paspoort hebben staan. Lekker dan.
Heb je plannen?
willem1959
25-07-2021 om 15:28
noemmijmaarsuus schreef op 25-07-2021 om 15:25:
[..]
Heb je plannen?
Nee. Ik ben man en heb een m in mijn paspoort. Bovendien ben ik inmiddels te oud voor dat soort fratsen en maak ik met mijn piemel weinig indruk meer.
SugaryPanther19
25-07-2021 om 15:28
noemmijmaarsuus schreef op 25-07-2021 om 15:25:
[..]
Heb je plannen?
Toen Willem dit topic opende, was dat het eerste waar ik aan dacht
@ Willem, maar supergoed topic hoor, en blij dat je hier kan posten
Ninoea
25-07-2021 om 15:30
Ik vind het echt andersom geredeneerd. Vrouwen moeten dus apart gezet worden ter bescherming tegen het wezen met de piemel. Ik denk dat we maar in burka moeten, dat dat eigenlijk het beste en veiligst is want daar krijgt het vast geen stijve van en dan gaat het zich vast gedragen.
De oorzaak moet aangepakt worden. En mocht er zo’n flapdrol tussen zitten dan zou die daarvoor moeten worden aangepakt.
willem1959
25-07-2021 om 15:36
Ninoea schreef op 25-07-2021 om 15:30:
Ik vind het echt andersom geredeneerd. Vrouwen moeten dus apart gezet worden ter bescherming tegen het wezen met de piemel. Ik denk dat we maar in burka moeten, dat dat eigenlijk het beste en veiligst is want daar krijgt het vast geen stijve van en dan gaat het zich vast gedragen.
De oorzaak moet aangepakt worden. En mocht er zo’n flapdrol tussen zitten dan zou die daarvoor moeten worden aangepakt.
Nogmaals, ik gooi hem van hierboven even in de herhaling, het gaat niet alleen om gevaarlijk voor vrouwen in fysieke zin.
Mija
25-07-2021 om 15:52
willem1959 schreef op 25-07-2021 om 15:36:
[..]
Als beelddenker heb ik hier echt lol van! Ik zie het helemaal voor me, een boardroom met de helft mannen in travestie. Die zich dan onderweg naar huis stiekem omkleden voor ze thuiskomen bij vrouw en kinderen. Een dubbelleven om carrière te kunnen maken. Geweldig idee voor een absurde comedy-serie. Die kan zo meerdere seizoenen lopen!
redbulletje
25-07-2021 om 15:54
Mija schreef op 25-07-2021 om 15:52:
[..]
Als beelddenker heb ik hier echt lol van! Ik zie het helemaal voor me, een boardroom met de helft mannen in travestie. Die zich dan onderweg naar huis stiekem omkleden voor ze thuiskomen bij vrouw en kinderen. Een dubbelleven om carrière te kunnen maken. Geweldig idee voor een absurde comedy-serie. Die kan zo meerdere seizoenen lopen!
Ik zie dat ook wel gaan gebeuren. Zowel de realiteit als de comedyserie 
willem1959
25-07-2021 om 15:55
Mija schreef op 25-07-2021 om 15:52:
[..]
Je snapt het niet. Er komt helemaal geen travestie aan te pas. Gewoon v in je paspoort.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.