Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen we nog wat doen voor Afghanistan/ de Afghanen


BrightEchidna89

BrightEchidna89

30-08-2021 om 22:06

@Hen74:
Misschien heb je dit al gepost, maar weet je of ze een Nederlands paspoort hebben? Dat zou hun kansen in Kaboel wel vergroten, mochten ze daar zijn. 

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

30-08-2021 om 22:42

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 22:06:

@Hen74:
Misschien heb je dit al gepost, maar weet je of ze een Nederlands paspoort hebben? Dat zou hun kansen in Kaboel wel vergroten, mochten ze daar zijn.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze daar bewust naartoe zijn gegaan en willen blijven. Aangezien niet op appjes wordt geageerd. 

DownrightChinchilla41

DownrightChinchilla41

30-08-2021 om 22:47

Hen74 schreef op 30-08-2021 om 21:29:

[..]

[..]

Dankjewel beiden.

Ja, helaas gelijk.

Hoop ook snel op goed nieuws.

Heel erg die onzekerheid. Toch is er hoop, ook als ze daar nog zijn.  Hopelijk zijn ze snel weer thuis. 

https://www.ad.nl/dordrecht/sapna-23-kon-niet-mee-met-laatste-groep-en-zit-nu-opgesloten-in-kaboel-maar-er-is-weer-hoop~a8d8c9a91/

Hen74 schreef op 30-08-2021 om 20:37:

In lijn van de topictitel, wat we nog kunnen doen voor Afghanen, geef ik even een update over mijn Afghaanse buren.

Jeetje, wat naar die onzekerheid. Ik ga duimen dat ze heelhuids terugkomen.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 23:12

Valdemar schreef op 30-08-2021 om 22:06:

@Hen74:
Misschien heb je dit al gepost, maar weet je of ze een Nederlands paspoort hebben? Dat zou hun kansen in Kaboel wel vergroten, mochten ze daar zijn.

Dat klinkt goed. 

Tot vandaag dacht ik dat ze alle drie de Afghaanse nationaliteit hadden. Weet niet of dat hetzelfde is als een Afghaans paspoort hebben?

Vanmiddag vertelde de andere buurvrouw dat moeder en kind sinds kort de Nederlandse nationaliteit hebben. Met zijn nationaliteit waren ze blijkbaar nog bezig.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 23:12

Heidi-Forumbeheer schreef op 30-08-2021 om 22:52:

[..]

Jeetje, wat naar die onzekerheid. Ik ga duimen dat ze heelhuids terugkomen.

Dankjewel!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 23:19

Drietje schreef op 30-08-2021 om 22:42:

[..]

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat ze daar bewust naartoe zijn gegaan en willen blijven. Aangezien niet op appjes wordt geageerd.


Infobericht: verwijderd op verzoek van schrijver. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 23:23

Yolo schreef op 30-08-2021 om 22:47:

[..]

Heel erg die onzekerheid. Toch is er hoop, ook als ze daar nog zijn. Hopelijk zijn ze snel weer thuis.

https://www.ad.nl/dordrecht/sapna-23-kon-niet-mee-met-laatste-groep-en-zit-nu-opgesloten-in-kaboel-maar-er-is-weer-hoop~a8d8c9a91/

Dankjewel. Kan alleen niet het hele artikel lezen. Kun je het samenvatten voor mij misschien? 

Ik vind het net een film. Het leek ver weg, nu is het zo dichtbij.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

30-08-2021 om 23:24

Hè verdorie, toch in Afghanistan dan? Als ze daar wilden blijven, hadden ze waarschijnlijk wel hun woning opgezegd toch? Of verkocht als het een koopwoning is? Ik hoop zo dat ze veilig terugkomen!

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 23:28

Doornroosje9 schreef op 30-08-2021 om 23:24:

Hè verdorie, toch in Afghanistan dan? Als ze daar wilden blijven, hadden ze waarschijnlijk wel hun woning opgezegd toch? Of verkocht als het een koopwoning is? Ik hoop zo dat ze veilig terugkomen!

Ja, toch helaas.  

Het is een huurwoning van de woningbouw. Ik vind het type mensen die áls ze voorgoed zouden wegblijven, verder niks regelen of opzeggen. 

Maar ik kan er maar niet bij dat ze daar willen zijn. Hooguit voor oma die daar nog is. Maar jezelf én je kind in gevaar brengen...? 

hé wat naar Hen! Ik duim met je mee dat ze gauw weer terug zijn.

Kan ook zijn dat de planning alleen vakantie was.
Maar nu de hel daar toch is losgebarsten ze ergens ondergedoken bij familie zitten en het wel goed vinden om daar voor nu te blijven.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

30-08-2021 om 23:31

Het was wel bijzonder om met de andere buurvrouw te praten. We hadden dezelfde gevoelens, ideeën en acties. Zij kijkt bijvoorbeeld ook naar foto's uit het nieuws om te zien of we mensen herkennen. En zij durft eveneens niet meer te bellen of appen, uit angst de buren mogelijk in gevaar te brengen. Je haalt je intussen veel in je hoofd.

Ben blij dat ik het hier kwijt kan. Dankjewel allemaal. 

Wat moet je hier trouwens mee als Woningbouw?

De tent een half jaar of langer laten leegstaan en hopen dat ze nog terugkomen?
Of binnen 2 maanden terug verhuren?

Want wat doe je als ze hier effectief over 7 maanden ofzo terugstaan.

DistinctMarten43

DistinctMarten43

30-08-2021 om 23:34

Marty1984 schreef op 30-08-2021 om 23:32:

Wat moet je hier trouwens mee als Woningbouw?

De tent een half jaar of langer laten leegstaan en hopen dat ze nog terugkomen?
Of binnen 2 maanden terug verhuren?

Want wat doe je als ze hier effectief over 7 maanden ofzo terugstaan.

Als de huur niet betaald wordt, zal er wel een procedure gestart worden zeker?

Maar goed, hopelijk komen ze gewoon terug. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.