Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Mug schreef op 21-10-2022 om 20:10:

[..]

Dat klinkt goed.

Ik wil ook best besparen hoor, maar koud douchen of niet dagelijks douchen gaat 'm niet worden. Dat heb ik er niet voor over. Dan zet ik liever de verwarming later aan of op lagere temp.

Hier hetzelfde. Ik heb veel geïnvesteerd en daardoor een nul op de meter woning. Comfort inleveren is echt een no-go voor mij en mijn gezin.

wild-flower schreef op 22-10-2022 om 09:17:

'En omdat miljoenen consumenten de afgelopen jaren te veel betaalden bij Albert Heijn en Jumbo, nodigen we deze supermarkten uit een passende donatie te doen aan bijvoorbeeld Voedselbanken Nederland.'

Ik zou dit wel een passende oplossing vinden , want veel mensen zijn in deze dure tijden afhankelijk van de voedselbanken .

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/10/aanbieding-supermarkt-bij-kassa-vaak-geen-aanbieding/

Bizarre oproep van de Consumentenbond wel.

Bij de coop gebeurt dit ook heel vaak. Eerst ging ik terug met de kassabon, tegenwoordig scan ik alles. Wat ik ook vaak tegenkom is reclameprijzen bij de verkeerde artikelen. Bv een reclamebordje voor 4 pakken houdbare melk van 1 liter  voor 2.69 bij de 1 1/2 liter verpakkingen die niet in de reclame zijn en bijna 2 euro per pak kosten, meer dan 5 euro verschil dus. Van de week nog een oudere man voor behoedt die 4 pakken van 1 1/2 liter in zijn mandje wilde doen. 

Reclame voor flessen cola van 1 liter voor 0.99 op het schap van 1 1/2 liter. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Pure misleiding die je pas in de gaten hebt als je je bon controleert (wat het gros niet doet) of een scanner gebruikt. 

Een beetje opletten en controleren kan je echt veel schelen op jaar basis. Ik kan echt boos worden om dit soort geniepigheid, zeker in deze tijden.

Goeie tip van het zelfscannen! Want tegen de tijd dat ik bij de kassa ben weet ik de aanbiedingsprijs niet meer dus dan heeft de bon controleren niet zoveel zin meer. Maar dat kun je direct ondervangen op deze manier!

Eerlijk gezegd kan je het bij de kassa-afhandeling bij de AH prima zien. Het scherm staat voor je neus en bij elk product wat gescand wordt door de kassa-medewerker zie je dat de bonuskorting eraf gaat. Idem overigens bij de Jumbo.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

22-10-2022 om 15:08

Mischa83 schreef op 22-10-2022 om 14:21:

Goeie tip van het zelfscannen! Want tegen de tijd dat ik bij de kassa ben weet ik de aanbiedingsprijs niet meer dus dan heeft de bon controleren niet zoveel zin meer. Maar dat kun je direct ondervangen op deze manier!

Nadeel vind ik wel dat je verplicht ben met de pin af te rekenen als je een zelfscan gebruikt. 

Paracelsus schreef op 22-10-2022 om 15:08:

[..]

Nadeel vind ik wel dat je verplicht ben met de pin af te rekenen als je een zelfscan gebruikt.

Bij onze jumbo ga je met de zelfscanner langs de kassa. Er is een aparte kassa voor de zelfscanners, maar ik kan ook bij de gewone kassa afrekenen en daar kun je contant betalen.

Ik heb niet zulke goede ogen en het gaat nogal snel. Daarbij wat Mischa83 schrijft, tegen die tijd ben je vaak de aanbiedingen vergeten. Bovendien staan mensen vaak een stuk van het kassascherm af om de gescande boodschappen al in te pakken.

Ik vind met scanner dus echt ideaal, wat fout scant leg ik even apart tot aan de kassa. Bovendien helpt het me om binnen mijn budget te blijven en scheelt het tijd en inpak werk. Ik maak een boodschappenlijstje en schrijf gelijk de prijs van de aanbiedingen er achter dus zie gelijk bij het scannen of het klopt.

Nooit meer teveel betalen of bonnen controleren waarmee je weer naar de klantenservice moet in de rij. Ik begrijp echt niet dat mensen in deze tijd nog wild winkelen en vaak nog niet eens de moeite nemen om de bon te controleren of van tevoren de folder bekijken.

Mijn vriendin is ook zo, koopt dan gerust 1 verpakking van iets terwijl de tweede gratis is of 2 halen 2 gratis. Ik zeg er niks meer van maar vind het gewoon dom om uit gemakzucht een dief van je eigen portemonnee te zijn, zeker in deze tijden.

Ironisch genoeg zijn dat juist degenen in mijn omgeving die steen en been klagen over de dure boodschappen. Ook in dit topic zie ik dat terug; blijven leven als voor de inflatie, geen concessies willen doen zoals bv van a naar b merken, geen weekmenu plannen nav aanbiedingen maar iedere dag boodschappen doen en ter plekke verzinnen wat ze die dag willen eten. Maar wel steen en been klagen over de prijzen. Voor iedere oplossing hebben ze wel een probleem klaar. 

Ik erger me echt steeds vaker aan die houding. Zolang je hiervoor kan kiezen heb je het zo slecht nog niet itt tot duizenden huishoudens die niks meer te kiezen hebben en puur aan het overleven zijn. Vreemd genoeg hoor ik die zelden klagen, ik vermoed omdat die al jaren niks anders gewend zijn dan ieder dubbeltje om te draaien en daardoor creatief zijn geworden in bezuinigen. Daarnaast zal vaak ook schaamte een rol spelen en lijden ze vaak in stilte.

Met die mensen heb ik het te doen, niet met degenen die zich niks hoeven te ontzeggen maar wel klagen dat hun rechtsdraaiende  bio noten zuivel nu 4 euro is ipv 3. 

woord voor woord eens, kadushi!

felija schreef op 22-10-2022 om 17:58:

woord voor woord eens, kadushi!

Ik ook.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-10-2022 om 18:35

Ik niet. Ik heb een hekel aan dat hoogverheven wijsvingertje. 

Mug schreef op 22-10-2022 om 18:35:

Ik niet. Ik heb een hekel aan dat hoogverheven wijsvingertje.

Hoe bedoel je dit? 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

22-10-2022 om 19:00

Herfstappeltaart schreef op 22-10-2022 om 18:42:

[..]

Hoe bedoel je dit?

Hoe? Je mag vooral niet klagen over de inflatie,  maar moet blijmoedig je hele leefstijl overhoop gooien, een weekmenu gaan plannen en  B merken gaan kopen.  Je bent dom en gemakzuchtig omdat je de 2+2 gratis aanbieding niet neemt etc.

Ik heb een hekel aan dat geoordeel over andere mensen.  Wat kan jou het interesseren of iemand anders geen aanbiedingen koopt, of klaagt dat zijn rechtsgedraaide geitenyoghurt nu 4 euro kost ipv 3. Laat lekker klagen. 

Mug schreef op 22-10-2022 om 19:00:

[..]

Hoe? Je mag vooral niet klagen over de inflatie, maar moet blijmoedig je hele leefstijl overhoop gooien, een weekmenu gaan plannen en B merken gaan kopen. Je bent dom en gemakzuchtig omdat je de 2+2 gratis aanbieding niet neemt etc.

Ik heb een hekel aan dat geoordeel over andere mensen. Wat kan jou het interesseren of iemand anders geen aanbiedingen koopt, of klaagt dat zijn rechtsgedraaide geitenyoghurt nu 4 euro kost ipv 3. Laat lekker klagen.

Nou ik kan me best voorstellen dat dat geklaag door mensen die het hartstikke goed hebben kan irriteren bij mensen die van heel weinig moeten rondkomen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.