Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
wild-flower
22-10-2022 om 09:06
Herfstappeltaart schreef op 22-10-2022 om 07:07:
[..]
Ja ik doe dat precies zo.
Ik ook .
wild-flower
22-10-2022 om 09:17
'En omdat miljoenen consumenten de afgelopen jaren te veel betaalden bij Albert Heijn en Jumbo, nodigen we deze supermarkten uit een passende donatie te doen aan bijvoorbeeld Voedselbanken Nederland.'
Ik zou dit wel een passende oplossing vinden , want veel mensen zijn in deze dure tijden afhankelijk van de voedselbanken .
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/10/aanbieding-supermarkt-bij-kassa-vaak-geen-aanbieding/
Ysenda
22-10-2022 om 09:32
heel veel supermarkten doneren al aan de voedselbanken alleen verkondigen ze dat niet breed in de media want dan krijgen ze daar weer commentaar op. Ze kunnen het bijna niet goed doen.
Het teveel betalen gaat alleen om de foute prijsverschillen niet om de standaard prijzen.
Als consument kunnen we daar ook de hand deels in eigen boezem steken door altijd due kassabon te controleren en te reclameren bij fouten.
Net als je bv bij ah een niet verkrijgbare bonus aanbieding kunt verlengen door een bonuscheque te vragen. Dan kun je in de week erna het betreffende product alsnog voor de aanbiedingsprijs kopen.
redbulletje
22-10-2022 om 09:38
Ik dacht juist dat sinds die to good to go bakken er minder overbleef voor de voedselbank.
wild-flower
22-10-2022 om 09:40
Dat kassabon controleren , zullen veel mensen dat doen ? Veel mensen willen niet eens een bon .
Broodtrommel
22-10-2022 om 09:45
wild-flower schreef op 22-10-2022 om 09:40:
Dat kassabon controleren , zullen veel mensen dat doen ? Veel mensen willen niet eens een bon .
Ik check het altijd als ik meer dan 5 dingen heb (want eronder weet ik wel of het bedrag klopt). Kom regelmatig fouten tegen hoor
Herfstappeltaart
22-10-2022 om 10:03
Ik doe het wel, vooral als ik aanbiedingen heb gekocht.
MidasWolf
22-10-2022 om 10:16
redbulletje schreef op 22-10-2022 om 09:38:
Ik dacht juist dat sinds die to good to go bakken er minder overbleef voor de voedselbank.
Het kan ook doneren zijn rechtstreeks vanuit de distributie centra als de toevoer/verkoop naar winkels achter blijft en ze hebben pallets vol (houdbare) producten die te dicht bij de data komen, dan wordt dat soms ook geschonken aan voedselbanken.
Lollypopje
22-10-2022 om 10:20
redbulletje schreef op 22-10-2022 om 09:38:
Wat in die bakken zit is die dag op datum, dat mag volgens mij niet meer naar de voedselbank.
LostJellyfish83
22-10-2022 om 10:21
Ik doe boodschappen met de zelfscan, dan zie je meteen of de aanbiedingen wel toegepast worden en of de prijs klopt.
Best handig, de kassabon wil ik idd nooit.
ZanyHeron88
22-10-2022 om 10:23
Mug schreef op 22-10-2022 om 10:21:
[..]
Ik doe boodschappen met de zelfscan, dan zie je meteen of de aanbiedingen wel toegepast worden en of de prijs klopt.
Best handig, de kassabon wil ik idd nooit.
Als je je kaartje scant bij de jumbo en de ah krijg je de kassabon digitaal.
LostJellyfish83
22-10-2022 om 10:27
Paracelsus schreef op 22-10-2022 om 10:23:
[..]
Als je je kaartje scant bij de jumbo en de ah krijg je de kassabon digitaal.
Krijg nou wat, dat had ik helemaal nog niet gezien... 😂
Ik scan de pas pas sinds vorige week. Ik had nog niet zo goed in de app gekeken, maar idd zie ik de bonnen staan.
Moxxie
22-10-2022 om 10:29
Ik vind de Consumentenbond erg coulant, na twee jaar nog steeds geen verbetering en Jumbo rekent maarliefst 31 keer een verkeerde prijs op 90 produkten. Het is echt te makkelijk om de consument deels verantwoordelijk te maken. Veel mensen met een volle kar en ouderen onthouden al die prijzen niet tot de kassa, en daarnaast moet je er als klant toch gewoon op kunnen vertrouwen dat het klopt? Melding bij de toezichthouder was wat mij betreft op zijn plaats geweest.
ZanyHeron88
22-10-2022 om 10:33
Moxxie schreef op 22-10-2022 om 10:29:
Ik vind de Consumentenbond erg coulant, na twee jaar nog steeds geen verbetering en Jumbo rekent maarliefst 31 keer een verkeerde prijs op 90 produkten. Het is echt te makkelijk om de consument deels verantwoordelijk te maken. Veel mensen met een volle kar en ouderen onthouden al die prijzen niet tot de kassa, en daarnaast moet je er als klant toch gewoon op kunnen vertrouwen dat het klopt? Melding bij de toezichthouder was wat mij betreft op zijn plaats geweest.
Dat is waarschijnlijk lastig, want elke jumbo en ah mogen hun eigen prijzen bepalen. Dus dat jumbo a verkeerde kaartjes hanteert wil niet zeggen dat jumbo b dat ook doet.
Ik maak het bij ons zelden mee in elk geval.
Steak
22-10-2022 om 10:37
Paracelsus schreef op 22-10-2022 om 10:33:
[..]
Dat is waarschijnlijk lastig, want elke jumbo en ah mogen hun eigen prijzen bepalen. Dus dat jumbo a verkeerde kaartjes hanteert wil niet zeggen dat jumbo b dat ook doet.
Ik maak het bij ons zelden mee in elk geval.
Ik maak het ook niet vaak mee, en met de zelfscan is het makkelijk te controleren op het moment dat ik het product pak. Ik heb één keer gehad dat het niet klopte, toen kreeg ik het product gratis. Ging helaas om iets kleins 😁
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.