Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
ZanyHeron88
13-11-2022 om 14:51
Broodtrommel schreef op 13-11-2022 om 14:45:
Er zijn gewoon nog meer dan voldoende mensen die totaal geen last hebben van de inflatie.
Ik eerlijk gezegd ook vrij weinig en heb geen heel hoog inkomen ofzo. Het is maar net wat je gewend bent, de eisen die je stelt, of je energiecontract nog is vast gezet voor 3 jaar of net afloopt, heb je in de goede tijd een huis gekocht of ben je de sjaak met de rente en heb je veel te veel voor je huis geboden etc...
nou met de stroomprijzen gaat het hard hoor. Wij zijn nu 700 euro per maand kwijt aan stroom door onze warmteterugwininstallatie/ pomp.
wij hebben het ding nu ontkoppeld en we gooien er wel een blokje hout op als we onder de 18 graden komen.
Niet milieu vriendelijk, maar dat is de stroom ook niet altijd.
redbulletje
13-11-2022 om 15:19
Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 10:59:
Als mensen door de inflatie minder action-meuk gaan kopen kan ik dat alleen maar een onverwachte positieve bijwerking vinden.
Of juist meer actionmeuk omdat de rest te duur wordt.
Zilver_gray
13-11-2022 om 15:39
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 14:51:
[..]
nou met de stroomprijzen gaat het hard hoor. Wij zijn nu 700 euro per maand kwijt aan stroom door onze warmteterugwininstallatie/ pomp.
wij hebben het ding nu ontkoppeld en we gooien er wel een blokje hout op als we onder de 18 graden komen.
Niet milieu vriendelijk, maar dat is de stroom ook niet altijd.
Hebben jullie wel zonnepanelen?
ZanyHeron88
13-11-2022 om 15:44
Zilver_gray schreef op 13-11-2022 om 15:39:
[..]
Hebben jullie wel zonnepanelen?
Nee, is wel de bedoeling hoor. Al een tijdje, maar we moeten eerst het dak aanpakken en daarna kunnen ze er pas op, door omstandigheden is het dak nog steeds niet aangepakt en nu kan je natuurlijk achteraan sluiten, alleen al een omvormer heeft 1,5 jaar levertijd.
Dus we wachten geduldig af, al gaat de prijs van zonnepanelen ook door het dak nu.
Herfstappeltaart
13-11-2022 om 15:48
Bij Action kun je meuk kopen, maar dat kun je bij Blokker ook. Ik denk dat veel mensen naar Action gaan voor goedkopere schoonmaakmiddelen, shampoo, papier e.d.
Ik ben trouwens zelf eens aan het vergelijken geslagen met prijzen. Ik ben een trouwe Lidl-fan maar ook die wordt steeds duurder. Ik kwam er net achter dat de waspoeder voor de witte was van het AH-merk precies hetzelfde kost als bij Lidl, hagelslag idem (puur eigen merk 600 gram). Keukenrollen zijn bij AH zelfs goedkoper (3-laags), tissues zijn dan weer duurder.
Ik weet op den duur echt niet meer waar je ècht voordeliger uit bent. Ik kom voor de bonusaanbiedingen regelmatig bij AH en merk dat mijn lijstje-Lidl steeds korter wordt.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 15:54
Herfstappeltaart schreef op 13-11-2022 om 15:48:
Bij Action kun je meuk kopen, maar dat kun je bij Blokker ook. Ik denk dat veel mensen naar Action gaan voor goedkopere schoonmaakmiddelen, shampoo, papier e.d.
Ik ben trouwens zelf eens aan het vergelijken geslagen met prijzen. Ik ben een trouwe Lidl-fan maar ook die wordt steeds duurder. Ik kwam er net achter dat de waspoeder voor de witte was van het AH-merk precies hetzelfde kost als bij Lidl, hagelslag idem (puur eigen merk 600 gram). Keukenrollen zijn bij AH zelfs goedkoper (3-laags), tissues zijn dan weer duurder.
Ik weet op den duur echt niet meer waar je ècht voordeliger uit bent. Ik kom voor de bonusaanbiedingen regelmatig bij AH en merk dat mijn lijstje-Lidl steeds korter wordt.
Welke keukenrollen zijn het? Ik haal ze nu ook altijd bij de Lidl .
ShowyHummingbird30
13-11-2022 om 16:07
Keukenrol en wc papier haal ik dan weer bij de Action
. Vroeger Lidl, maar zelfs de blauwe voordeelverpakking is nu behoorlijk duur geworden.
Herfstappeltaart
13-11-2022 om 16:12
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 15:54:
[..]
Welke keukenrollen zijn het? Ik haal ze nu ook altijd bij de Lidl .
3-laags zonder print.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 16:16
Herfstappeltaart schreef op 13-11-2022 om 16:12:
[..]
3-laags zonder print.
Dank!!
Gevonden! Ik ga eens een oud Lidl bonnetje opzoeken. Ik koop ze altijd in de aanbieding. En hoeveel velletjes erop zitten.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 16:28
Ik zie dat ik altijd 2 laags gebruik. Bij mij komt dan de Lidl nog steeds iets goedkoper naar boven. Scheelt alleen niet veel.
lientje69
13-11-2022 om 16:44
Ik merk dat ook tegenwoordig bij de Aldi. Echt niet goedkoop meer. Was er laatst geen onderzoek dat Aldi en Lidl nu qua budgetmerken even duur zijn als de AH?
Dirk van der Broek kwam als goedkoopste uit de bus. Die hebben we hier helaas niet.
Ik ga even zoeken of ik het nog ergens kan vinden
Herfstappeltaart
13-11-2022 om 16:45
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 16:28:
Ik zie dat ik altijd 2 laags gebruik. Bij mij komt dan de Lidl nog steeds iets goedkoper naar boven. Scheelt alleen niet veel.
Ik heb gekeken op de site van AH bij de 3-laags en die was iets goedkoper. Maar hoeveel bvelletjes weet ik niet.
Zilver_gray
13-11-2022 om 16:50
Paracelsus schreef op 13-11-2022 om 15:44:
[..]
Nee, is wel de bedoeling hoor. Al een tijdje, maar we moeten eerst het dak aanpakken en daarna kunnen ze er pas op, door omstandigheden is het dak nog steeds niet aangepakt en nu kan je natuurlijk achteraan sluiten, alleen al een omvormer heeft 1,5 jaar levertijd.
Dus we wachten geduldig af, al gaat de prijs van zonnepanelen ook door het dak nu.
Ah lastig!
Inderdaad hebben de zonnepanelen boeren het nu razend druk en beleven ze gouden tijden. Wij hebben vorige week iemand op bezoek gehad ter informatie en zijn als we geluk hebben ergens in januari aan de beurt.
ZanyHeron88
13-11-2022 om 16:51
Herfstappeltaart schreef op 13-11-2022 om 16:45:
[..]
Ik heb gekeken op de site van AH bij de 3-laags en die was iets goedkoper. Maar hoeveel bvelletjes weet ik niet.
Ja dat scheelt dus. Als je per velletje gaat uitrekenen wat het kost is de 2 laags van de lidl goedkoper
In elk geval 2 weken geleden en ik weet natuurlijk niet of de prijs per Lidl verschilt
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.