Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 12-11-2022 om 17:39:

[..]

Nee hoor, voorheen was het er altijd warm. De kinderen spelen nu liever hier bij ons

Mijn hart brak wel toen een jongen vertelde dat het hier zo lekker voelt en dat hij brood kan eten.

Wat triest! 

amarna schreef op 12-11-2022 om 18:55:

[..]

Wat triest!

Vreselijk ja!

MrsMary schreef op 12-11-2022 om 17:56:

[..]

Dat zou dus voor mij echt de eerste bezuiniging zijn.

Tja, je kan ook op andere dingen bezuinigen, keuzes maken. Mss hebben ze besloten wat minder kleren te kopen of weet ik wat. Dat kan toch? Dat ge- en veroordeel altijd..... Je kent die mensen toch niet?

MidasWolf schreef op 12-11-2022 om 18:18:

Horeca is voor mij geen goede graadmeter de mensen met weinig geld zei je daar niet. Armoede wordt vaak in stilte geleden. Het is ook een onderwerp waar nog vaak een soort schaamte omheen hangt.

Maar als het erg druk is in de horeca dan is dat voor mij ook een graadmeter dat er heel veel mensen zijn waar het nog steeds wel goed mee gaat. Ik hoef niet te bezuinigen maar stel dat ik dat wel zou moeten dan schrap ik eerst vakanties en dan eten en drinken buitenshuis.

watertoren schreef op 12-11-2022 om 19:21:

[..]

Maar als het erg druk is in de horeca dan is dat voor mij ook een graadmeter dat er heel veel mensen zijn waar het nog steeds wel goed mee gaat. Ik hoef niet te bezuinigen maar stel dat ik dat wel zou moeten dan schrap ik eerst vakanties en dan eten en drinken buitenshuis.

Dat kan, maar een ander kiest mss om iets anders te schrappen of minderen.

bieb1963 schreef op 12-11-2022 om 20:36:

[..]

Dat kan, maar een ander kiest mss om iets anders te schrappen of minderen.

Eens hoor. Iedereen heeft andere prioriteiten en geeft daar eerder geld (of juist niet) aan uit.

Hier, in het Zuiden, was het de 11e vd 11e weer bommetje vol in de kroegen met de aftrap vh carnavalsseizoen. Ik weet dat er mensen/gezinnen zijn die een heel jaar sparen/bezuinigen om Carnaval te kunnen gaan vieren. Voor niet-carnavallers is dit moeilijk te begrijpen, maar als je hiermee bent opgegroeid valt dat ook lastig uit te leggen. En als het met Carnaval weer 5 dagen bomvol is in de kroegen zegt dat niet zoveel over de financiën van iemand en zie ik dat niet als een graadmeter. 

Hier in Amsterdam zit alles nog ramvol, maar je kan toch moeilijk beweren dat het allemaal wel meevalt. Van de week moest ik even naar de Action voor een paar dingetjes en toen ik bij de kassa stond dacht ik, jeetje wat duur 👀. Dat is echt een hele rare gewaarwording hoor 😂.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-11-2022 om 10:59

Als mensen door de inflatie minder action-meuk gaan kopen kan ik dat alleen maar een onverwachte positieve bijwerking vinden.

Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 10:59:

Als mensen door de inflatie minder action-meuk gaan kopen kan ik dat alleen maar een onverwachte positieve bijwerking vinden.

Dat kun je natuurlijk gewoon over het totaal aan consuminderen stellen

ZanyHeron88

ZanyHeron88

13-11-2022 om 11:13

en ondertussen krijgt alleen al Frans Timmermans er 7% bij, wat schijnbaar alleen al neerkomt op 1800 euro extra. Als de gewone bevolking maar bezuinigd en in de kou zit. 

Coreopsis schreef op 13-11-2022 om 10:59:

Je kunt het Action-meuk noemen, maar niet alles is meuk daar, wel (vaak) voor een vriendelijkere prijs. Ik begrijp iig heel goed waarom het daar altijd zo druk is gezien de inflatie.

Kersje schreef op 13-11-2022 om 12:02:

[..]

Je kunt het Action-meuk noemen, maar niet alles is meuk daar, wel (vaak) voor een vriendelijkere prijs. Ik begrijp iig heel goed waarom het daar altijd zo druk is gezien de inflatie.

Action houdt wel.degelijk rekening met.duurzaamheid

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

13-11-2022 om 13:25

Jongens (meisjes): niet zo happen. Zie mijn smiley. Niet alles van action is meuk. Niet alle meuk ligt bij de action. En minder meuk op de vuilnisbelt is goed.

Er zijn gewoon nog meer dan voldoende mensen die totaal geen last hebben van de inflatie. 

Ik eerlijk gezegd ook vrij weinig en heb geen heel hoog inkomen ofzo. Het is maar net wat je gewend bent, de eisen die je stelt, of je energiecontract nog is vast gezet voor 3 jaar of net afloopt, heb je in de goede tijd een huis gekocht of ben je de sjaak met de rente en heb je veel te veel voor je huis geboden etc... 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.